Economie
Cum se face RADIEREA AUTO în 2023: ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei mașini din circulație și de la ”Taxe și Impozite”
Radiere auto 2023: Fie că sunt prea vechi sau impozitele sunt prea mari, există situații în care proprietarii de mașini au nevoie să scoată din circulație mașinile pe care le au în proprietate.
Pe de-o parte, vorbim despre vechimea prea mare, ce implică un grad de uzură incompatibil cu normele de poluare, respectiv cu cele de siguranță auto, iar un alt motiv sunt impozitele mari mai ales la mașinile cu capacitate cilindrică mai mare de 3000 cmc.
Radierea auto în 2023 presupune două etape, radierea fiscala si radierea din circulatie. În ordinea obligativității întocmirii documentelor prima este radierea fiscală, apoi cu actele emise de autoritatea fiscala si cu restul dosarului, obtine si radierea din circulatie.
Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.
Radierea unei maşini poate părea un proces destul de complicat, însă lucrurile nu sunt aşa cum par scrie antena3.ro
În 2023, radierea auto reprezintă un proces foarte simplu dacă posesorul acesteia are toate actele necesare pentru a putea scoate maşina din circulaţie.
Radierea auto presupune două etape. Radierea fiscală și radierea din circulație, însă în ordinea obligativității este radierea fiscală.
Pentru radiere auto 2023, posesorii autovehiculelor trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a scoate din uz maşina.
Radiere auto 2023. Unde şi cum se face
Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.
Radierea unui autovehicul se face la DRPCIV. De reţinut este că, pentru radierea din circulaţie, conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală.
Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Astfel că, posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu următoarele documente pentru radierea fiscală:
- declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
- actul de identitate al solicitantului în copie şi în original;
- cartea de identitate a vehiculului (CIV) în copie şi în original
- actul care atestă instrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulatie.
Acte necesare radiere auto 2023
Potrivit DRPCIV, acestea sunt documentele necesare pentru radiere auto 2023.
- Cererea solicitantului;
- Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
- Certificatul de înmatriculare – original;
- Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
- Cartea de identitate a vehiculului în original;
- Certificatul de atestare fiscală;
- Certificatul de radiere – 3 exemplare;
- Actul de identitate al solicitantului, în original;
În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
Ce este radierea fiscală
Radierea fiscală poate fi definită drept ștergerea vehiculului din registrele instituțiilor competente în domeniul circulației rutiere pe drumurile publice din România.
Există mai multe căi prin care această acțiune poate fi demarată. În primul rând, solicitarea radierii este de competența proprietarului de drept al vehiculului.
El are posibilitatea de a iniția procedurile în cazul în care nu mai dorește să mențină automobilul în circulație, ceea ce implică o dovadă a posibilității de a asigura depozitarea într-un spațiu adecvat.
- În afară de această situație, cauzele unei asemenea decizii pot fi următoarele:
- dezmembrarea vehiculului într-unul din centrele REMAT;
- înscrierea mașinii în programul Rabla;
- exportul către o altă țară;
- transferul sarcinii fiscale a vehiculului între doi soți, în timpul procedurii de divorț;
- furtul.
Cum pot fi radiate mașinile abandonate pe stradă
În cazul în care acesta nu poate fi identificat, iar mașina în cauză este abandonată, primăria unei localități are dreptul de a cere în instanță radierea.
Înainte de a demara acțiunea, autoritățile publice se vor adresa Direcției Permise și Înmatriculări Auto, către care vor trimite o sesizare cu privire la situația mașinii părăsite.
Astfel, radierea se va face în termen de o lună de la primirea sesizării.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News