Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cum se va face sacrificarea mieilor de Paște. Condițiile în care pot fi cumpărați direct de la fermă, prin derogare


Publicat

Pentru al doilea an la rând, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a anunțat că oierii au posibilitatea să ceară derogare de la abatorizarea ”clasică” a mieilor pentru Paște și să solicite o autorizare pentru sacrificare și vânzare din fermă.

Fiecare cerere a fermierilor este analizată la nivel local și aprobată mai ales ales dacă exploatația se află într-o zonă cu restricții de circulație din cauza pandemiei.

Oamenii se vor putea aproviziona pentru uz propriu direct din fermele crescătorilor, fără însă a putea comercializa mai departe carnea cumpărată. 

Potrivit agrointel.ro, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), Robert Chioveanu, a declarat că mieii de Paște pot fi sacrificați în fermă, în acest an, dar numai în județele în care nu există abatoare autorizate sanitar-veterinar și primăriile nu au organizat un centru de sacrificare temporar.

”Pentru acele județe unde nu există abatoare autorizate în zonă și distanța până la un abator autorizat pentru sacrificarea ovinelor este mare, iar primăriile nu au organizat un centru de sacrificare și nu au putut veni în sprijinul fermierilor care doresc să-și valorifice animalele, s-a creat posibilitatea amenajării unui spațiu temporar, doar pentru perioada respectivă, de sacrificare la nivelul fermelor”, a declarat președintele ANSVSA.

În ce condiții se pot sacrifica mieii la ferme

Pentru ca sacrificările să fie permise în fermă, la nivelul exploatației trebuie să existe un spațiu care să îndeplinească, pe lângă condițiile de igienă impuse și condiții de protecție și bunăstare a animalelor.

”Se face o analiză de risc de către Direcția Sanitară Veterinară, se merge la ferma respectivă, pentru că dacă avem o situație în care în această pandemie 2-3 localități sunt în cod roșu, sunt izolate, oamenii nu se pot deplasa, deci această derogare este dată pentru situația excepțională în care ne aflăm, dar nu vom face rabat de la protecția și bunăstarea animalelor pentru că nu ne putem permite.

Lucrurile se vor face la fel, sub supraveghere sanitar-veterinară, vor solicita prezența unui medic veterinar, și acel spațiu va fi destinat numai mieilor din ferma respectivă.

Crescătorii pot face acest lucru numai dacă își vor amenaja aceste spații. Și aici va fi tot ștampila rotundă și, la fel, carnea respectivă este destinată numai consumatorului final, deci va merge cu ea acasă și atât pentru că el deja are de respectat niște restricții, nu poate ieși din localitate”, a declarat Robert Chioveanu, președintele ANSVSA, pentru agrointel.ro.

Robert Chioveanu, președintele ANSVSA, a vorbit însă și despre celelalte două moduri în care pot fi sacrificați mieii de Paște.

Acesta a spus că sacrificarea mieilor se poate realiza în unități de abatorizare autorizate sanitar-veterinar, dar și în centre amenajate și autorizate temporar.

Sacrificarea mieilor de Paște în abatoare autorizate

În acest moment în România există un număr de 135 de abatoare autorizate sanitar-veterinar, iar carcasele care provin de la astfel de abatoare poartă marca de sănătate ovală și pot fi comercializate atât la nivelul magazinelor alimentare, hipermarketurilor, carmangeriilor, cât și în schimburi intracomunitare.

”Sunt și județe care nu au abatoare, dar sunt și județe care au 4-5 abatoare.

Carcasele rezultate din aceste abatoare sunt expertizate sanitar-veterinar și poartă marca de sănătate ovală, toate aceste carcase se pot comercializa atât la nivelul magazinelor alimentare, hipermarketurilor, carmangeriilor, peste tot, inclusiv în schimburile intracomunitare”, a arătat Robert Chioveanu, președintele ANSVSA.

Sacrificarea mieilor de Paște la puncte autorizate temporar

Potrivit președintelui ANSVSA, crescătorii de animale au posibilitatea să-și sacrifice mieii și în spații amenajate de către autoritățile locale, astfel de spații fiind autorizate numai temporar, în perioada 21 aprilie – 1 mai.

Fermierii trebuie să știe însă că în aceste centre amenajate temporar, carcasa va purta o marcă de sănătate în formă rotundă și nu va putea fi comercializată decât consumatorului final.

” Aceste spații amenajate temporar se vor face și se vor organiza de către autoritățile locale.

Deci, o autoritate locală – o primărie consideră că poate să îndeplinească niște cerințe care sunt prevăzute de legislație și aici am spus foarte clar că atunci când se va face evaluarea acelui spațiu, acelei zone, acelei piețe unde vor fi autorizate temporar, această zonă va trebui să îndeplinească atât cerințe de igienă cât și cerințe de protecție a animalelor, de bunăstare a animalelor”, a explicat șeful ANSVSA.

”În aceste centre amenajate temporar, carcasa va purta o marcă de sănătate în formă rotundă, cu indicativul județului și cu un număr, iar carcasa rezultată de aici nu va putea fi comercializată către magazine, carmangerii, hipermarketuri.

Deci, dacă consumatorul final vrea, își alege mielul, acesta este sacrificat, este examinat, un medic veterinar este permanent acolo și am impus ca și sâmbăta și duminica să fie un program de permanență între orele 7:00 dimineața și orele 17:00”, a mai spus dr. Robert Chioveanu.

Carnea de miel, comercializată doar cu ștampilă

Reprezentantul ANSVSA a subliniat că este esențial ca toată carnea de miel care se pune pe piață să fie expertizată sanitar-veterinar, iar tipul de ștampilă indică modul în care se poate face comercializarea.

În cazul sacrificărilor la nivelul fermei, ștampilarea rămâne obligatorie, cu ștampilă rotundă.

”Dacă este marcată cu marca de sănătate rotundă este destinată strict doar consumatorului final, deci clientul ia carcasa și merge acasă și o consumă acasă, deci nu poate să mai vândă în altă parte.

Aceasta este ca o derogare și este o măsură pe care am luat-o pentru ca pe această perioadă de două săptămâni să putem să asigurăm această necesitate pentru că oamenii nu se mai pot deplasa, sunt interdicții de mișcare”, a explicat Robert Chioveanu, președintele ANSVSA.

De precizat că pentru autorizarea centrului de sacrificare la nivelul fermelor nu există un termen limită, însă crescătorii trebuie să țină seama de timpul scurt rămas până la Paște.

Sacrificarea mieilor în județul Alba

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba reamintește crescătorilor de ovine că își pot sacrifica mieii în abatoarele autorizate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, cu respectarea tuturor regulilor de igienă și siguranță alimentară.

La nivelul județului Alba există abatoare autorizate sanitar-veterinar unde ar putea fi sacrificați mieii în condiții de maximă siguranță, după cum urmează: SC Transeuro SRL – Ighiu, ACA Cugir, SC Luca Prod Carn SRL – Mirăslău, SC Montana Popa SRL – Blaj și SC Ovin Pres Carn SRL -Mesentea.

Carnea provenită de la mieii sacrificați în abatoare autorizate poate fi comercializată de către deținătorii de oi, operatori economici înregistrați sau autorizați sanitar veterinar, în supermarketuri, măcelării, piețe agroalimentare, iar mieii proveniți din exploatații nonprofesionale sacrificați în abatore pot fi comercializați de catre proprietari în cadrul halelor agroalimentare autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor sau direct către consumatorul final.

Crescătorii de ovine care se află la distanțe mari de un abator autorizat sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor (și care din motive foarte bine întemeiate nu au posibilitatea să sacrifice mieii în regim de prestări servicii), au posibilitatea să sacrifice mieii în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale în “Centre de sacrificare miei” autorizate temporar, la solicitarea și cu asumarea întregii responsabilitati de catre reprezentații UAT-urilor care dețin astfel de obiective, cu respectarea strictă a prevederilor legale în vigoare.

În centrele de sacrificare vor fi sacrificate numai ovinele identificate și înregistrate în Baza Națională de Date (BND);

Potrivit reprezentanților DSVS Alba, deocamdată nimeni nu au fost înființate puncte temporare de sacrificare și nici un crescător nu a cerut o derogare pentru sacrificarea la fermă. 

Ce vor verifica reprezentanții DSVSA

Controlul stării de sănătate al animalelor, respectiv efectuarea examenului ante-mortem și controlul bunăstării în timpul sacrificării va fi realizat de către un medic veterinar oficial desemnat de catre DSVSA;

Verificarea respectării regulilor de bunăstare a animalelor în timpul sacrificării se realizează cu asomare obligatorie al fiecărui animal sacrificat;

Efectuarea examenului post-mortem al cărnii și organelor de către medicul veterinar oficial desemnat de catre DSVSA;

Asigurarea eliminării subproduselor de origine animală nedestinate consumului uman își dirijarea acestora către o unitate de neutralizare a SNCU sub supraveghere sanitară veterinară;

Verificarea condițiilor de depozitare și comercializare a cărnii de miel;

Carnea mieilor sacrificați în centrele temporare nu poate fi comercializată în hale, supermarketuri și magazine

În ceea ce privește carnea de miel rezultată din sacrificarea mieilor în centrele de sacrificare, precizăm că aceasta nu poate fi livrată către alte unități de vânzare cu amănuntul din domeniul alimentar înregistrate/autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, sacrificarea fiind asigurata cu scopul de a sprijinii consumatorul final pentru a obține o carne sigură din punct de vedere sanitar veterinar.

Sunt obligatorii măsurile specifie de prevenție privind purtarea măștii, utilizarea substantelor dezinfectante, asigurarea distanțării sociale obligatorii, configurarea unor trasee pentru circulația persoanelor etc. în conformitate cu legislația specifică.

Foto: Alba24



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Avertizare Infotrafic: Restricția de circulație pe autostrada A1 Sebeș – Sibiu, rămâne și pe timpul nopții

Publicat

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, restricţia aplicată (prima bandă şi cea de urgenţă) între km 274-272, raza localităţii Sălişte, jud. Sibiu, sensul de deplasare Sebeș – Sibiu, va rămâne şi pe timpul nopţii, până la finalizare, semnalizată corespunzător.

În zonă se fac pentru lucrări de colmatare a fisurilor din asfalt

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, Poliția sfătuiește conducătorii auto să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate