Connect with us
Publicitate

Actualitate

De la 1 octombrie, Fiscul va oferi asistență la un număr unic național, în cadrul direcțiilor regionale. Precizări din Alba

Publicat

anaf Contribuabilii care vor să obțină informații fiscale și îndrumare în ceea ce privește taxele și impozitele nu vor mai putea suna, începând cu 1 octombrie, la numerele de telefon ale administrațiilor financiare regionale, ci vor trebui să apeleze un număr unic la nivel național.

În Alba, potrivit putrătorului de cuvânt al AJFP Alba, Iulia Mireștean, numărul serviciului de îndrumare și asistență rămâne același, respectiv 0258.819825.

Mai multe administraţii fiscale au anunţat pe site-urile lor că, începând de la 1 octombrie 2015, nu vor mai oferi serviciul de îndrumare și asistență telefonică prin intermediul posturilor telefonice existente, ci vor fi conectate la un număr unic la nivel național.

Astfel, pentru a primi informații despre taxe și impozite, contribuabilii, indiferent de județul în care își au domiciliul fiscal, vor putea suna la numărul unic de telefon: 0314.039.160.

Procedura privind îndrumarea și asistența contribuabililor de către organele fiscale a fost aprobată prin Ordinul ANAF nr. 1338/2008. Potrivit actului normativ, prin cererile lor de asistență, contribuabilii pot solicita asistența autorităților fiscale în ceea ce privește impozitele, taxele, contribuțiile sociale și alte venituri bugetare administrate de ANAF.

Totusi, potrivit prevederilor, există anumite informații pe care ANAF nu este obligată să le ofere, și anume:

– informații solicitate în perioada în care contribuabilul este supus inspecției fiscale și în legatură cu aceasta;

– informații în legătură cu soluționarea unor problematici care fac obiectul unor contestații formulate împotriva actelor administrative fiscale;

– informații prin care se sugerează sau se prezintă modalități de optimizare a sarcinii fiscale;

– informații care nu intră în sfera de competență a ANAF;

– informații care contravin principiului secretului fiscal;

– informații în legătură cu reclamațiile privind încălcarea prevederilor codurilor de conduită de către personalul angajat în cadrul unităților fiscale;

– informațiile de interes public solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

– alte informații a căror furnizare este interzisă, conform legislației în vigoare.

Exista mai multe modălități de a primi asistență din partea ANAF. Astfel, contribuabilii se pot prezenta direct la ghișeele organelor fiscale sau pot solicita informații în scris ori telefonic.

Din 20 mai, ANAF oferă contribuabililor îndrumare și asistență în domeniul fiscal inclusiv pe pagina de Facebook a instituției. Sesiunile de informare, în cadrul cărora contribuabilii pot adresa întrebări, se organizează în fiecare zi de miercuri, temele de discuție fiind anunțate în prealabil.

Telefonic, solicitările se pot face la Centrul de asistență a contribuabililor ANAF (031/4039160). În cazul cererilor scrise, acestea pot fi transmise prin poștă sau pot fi trimise pe e-mail. Este important de precizat că, indiferent de metoda de comunicare aleasă, cererile de informații ale contribuabililor trebuie să includă, în mod obligatoriu, următoarele date de identificare:

– numele și prenumele (în cazul persoanelor fizice) sau denumirea societății, domiciliul fiscal,

– codul de identificare fiscală,

– semnătura contribuabilului, persoană fizică, sau a reprezentantului legal în cazul societăților comerciale.

Ordinul ANAF nr. 1338/2008 mai precizeaza că, pentru a beneficia de asistență prin e-mail, contribuabilii trebuie să formuleze solicitarea clar și concis și neaparat trebuie să includă datele menționate anterior.

Potrivit Codului de procedură fiscală, cererile depuse de către contribuabil se soluționează de către organul fiscal în termen de 45 de zile de la înregistrare. În situațiile în care, pentru soluționarea cererii, sunt necesare informații suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungește cu perioada cuprinsă între data solicitării și data primirii informațiilor solicitate.

sursa: avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate