Actualitate
Înscrieri pentru o nouă sesiune de ajutoare MINIMIS pentru IMM. Finanţări nerambursabile de la stat de până la 100.000 de euro
După tentativa eşuată din august anul trecut, când sesiunea de înregistrare a cererilor pentru finanţări IMM de la stat a eşuat “din motive tehnice”, în 15 ianuarie începe o nouă perioadă de depunere online a solicitărilor pentru sprijin MINIMIS. Condiţiile sunt însă schimbate, nu mai este aplicat principiul “primul venit, primul servit”, ci departajarea se face prin punctaj, iar solicitanţii au timp să introducă datele în sistem 10 zile.
Înscrierile se fac online pe site-ul Departamentului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediul de Afaceri și Turism (AIPPIMM) începând din 15 ianuarie, ora 10.00 și până pe 24 ianuarie, ora 20.00. Firmele pot obţine finanţare maximă de la stat în valoare de 100.000 de euro, faţă de 200.000 de euro cât a fost plafonul anul trecut. Potrivit unui anunț AIPPIMM, data și ora completării formularului nu va influența ordinea punctajului obținut de firme în urma înscrierii, iar formularul nu va putea fi modificat și se va transmite doar o singură dată în baza de date a aplicației.
Programul privind schema de minimis a fost transferat de la Ministerul Finanțelor la AIPPIMM, iar accesarea ajutorului financiar nu se va mai desfășura după principiul „primul venit, primul servit”, ci aplicația de înregistrare va fi deschisă timp de 10 zile.
Potrivit HG nr. 848/2013, valoarea maximă a ajutorului de minimis pe care firmele îl pot obține de la stat este de 100.000 euro, bani care vor fi acordați pe o perioadă de doi ani fiscali consecutivi. Acești bani nu sunt în totalitate nerambursabili, ci doar în proporție de 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, astfel că beneficiarii urmează să aducă o contribuție proprie de 10%.
Conform listei codurilor CAEN publicate pe site-ul AIPPIMM, companiile care desfașoară activități de comerț nu vor obține punctaj, în acest fel fiind diminuate șansele obținerii finanțării.
Conform reglementărilor în vigoare, cei care doresc să obțină finanțare de la stat prin schema de minimis trebuie să se înscrie online pe site-ul AIPPIMM și nu pe cel al MFP, așa cum s-a procedat în sesiunile anterioare.
Mai precis, fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user și parolă, pe site-ul www.aippimm.ro, iar după înregistrare, solicitantul va completa și transmite online formularul de înscriere începand cu 15 ianuarie, ora 10.00, timp de zece zile de la demararea înscrierii, adică până pe 24 ianuarie ora 20.00, cu posibilitatea de prelungire a termenului pănă la epuizarea bugetului.
Odată cu transmiterea formularului de înregistrare, participanților le va fi acordat un punctaj automat în funcție de anumiți indicatori (punctajul minim pentru calificare este de 60 de puncte din 100 posibile).
După expirarea termenului de înscriere și în conformitate cu punctajul obținut online, pe site-ul AIPPIMM se va publica, în termen de o zi lucrătoare, lista cu solicitanții acceptați pentru verificările administrative de eligibilitate.
Noile reguli stabilesc că admiterea la finanțare se va realiza în urma verificărilor de eligibilitate, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut la completarea formularului de înregistrare online.
Cei care vor avea punctaje egale vor fi departajați în funcție de următoarele criterii: domeniul de activitate din care face parte codul CAEN pe care se solicită finantare, numărul locurilor de munca nou-create, categoria IMM din care face parte solicitantul, locația implementării proiectului, valoarea profitului obținut din exploatare la 31 decembrie 2012, valoarea profitului net la 31 decembrie 2012.
După această etapă, aplicația electronică va genera automat un număr de identificare pentru fiecare proiect, denumit număr RUE, adică număr în Registrul unic electronic și va genera și va transmite automat pe adresa de email o scrisoare de înștiințare privind înregistrarea în registru, precum și numărul de înregistrare RUE, se arată în HG nr. 848/2013.
În termen de zece zile lucrătoare de la primirea acestei scrisori, solicitanții care au îndeplinit punctajul minim de 60 de puncte sunt obligați să depună cererile de acord pentru finanțare, împreună cu documentele justificative la Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritorială în care se afla sediul social al acestora.
Până în prezent, aceste documente se depuneau la registratura generală a MFP, însă având în vedere că schema de minimis a trecut în administrarea AIPPIMM, actele se depun la oficiile teritoriale ale departamentului pentru IMM.
Dacă nu depun cererea de acord de finanțare în intervalul de timp de zece zile lucrătoare, atunci solicitanții pierd dreptul de a trece în etapele următoare.
Mai departe, cererile de acord pentru finanțare vor fi analizate și verificate în limita bugetului alocat schemei, se arată în actul normativ recent publicat în Monitorul Oficial.
În continuare, cererile de acord pentru finanțare vor fi verificate de către unitatea de implementare constituită la nivelul fiecărui OTIMMC, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data depunerii întregii documentații, în limita bugetului alocat schemei.
În urma analizei și a verificărilor, OTIMMC va decide să accepte proiectul, să îl respingă, sau să solicite clarificări.
Reamintim că Ministerul Finanţelor a anulat, în 28 august 2013, concursul de depunere a cererilor pentru ajutorul de minimis pentru IMM, după ce dimineața aplicația online s-a blocat timp de două minute, imediat după deschidere, iar după 5 minute programul a fost oprit, după atingerea numărului maxim admis de cereri înregistrate. Defecțiunea a generat proteste din partea utilizatorilor care au vrut să se înscrie în programul prin care erau acordate ajutoare nerambursabile de până la 200.000 euro.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News