Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Dosarul de înşelăciune cu vacanţe exotice de la o agenţie de turism din Alba Iulia: Procesul, suspendat pentru cerere de extrădare


Publicat

judecart

tribunal albaTribunalul Alba a suspendat procesul în care sunt judecaţi pentru înşelăciune doi soţi din Alba Iulia, patronii unei agenţii de turism. Aceştia sunt acuzaţi că au au vândut pachete turistice în valoare de 160.000 de lei, dar nu au oferit serviciile respective.

Autorităţile române au formulat cerere de extrădare în acest caz, având în vedere că inculpaţii sunt judecaţi în lipsă, fiind daţi în urmărire internaţională de un an.

Decizia de suspendare a cauzei a fost luată în 25 mai 2015. ”Respinge cererea de amânare a cauzei formulată de partea civilă SC Uniqa Asigurări. Respinge cererea de disjungere a cauzei fomulată de apărătorul inculpatului Iancu Radu. În baza art. 368 Cpp, suspendă cauza. Cu drept de contestaţie în termen de 24 de ore de la comunicare”.

Potrivit Art. 368 din Codul de procedură penală, ”în cazul în care, potrivit legii, se cere extrădarea unei persoane în vederea judecării într-o cauză penală, instanţa pe rolul căreia se află cauza poate dispune, prin încheiere motivată, suspendarea judecăţii până la data la care statul solicitat va comunica hotărârea sa asupra cererii de extrădare”.

Astfel, autorităţile române au identificat unul sau ambii inculpaţi şi au formulat o cerere de extrădare în vederea aducerii în România şi punerii în executare a mandatelor de arest emise în aprilie 2014.

Elena Mihaela Iancu și Radu Iancu, patronii Everest Travel SRL din Alba Iulia, au fost trimişi în judecată la Tribunalul Alba, în octombrie 2014. Au fost acuzaţi de înșelăciune şi evaziune fiscală.

Potrivit anchetatorilor, cei doi au înșelat zeci de persoane, cărora le-ar fi vândut pachete turistice în valoare de aproximativ 160.000 lei, de care clienții nu ar fi beneficiat, iar banii și i-ar fi însușit cei doi, care au fugit ulterior din ţară. În această cauză s-au constituit părţi civile 31 de persoane, iar alte patru au calitate de părţi vătămate.

Cei doi patroni sunt acuzaţi şi că au folosit creditul firmei în alte scopuri. Aceştia au primit mandate de arestare în lipsă, pe baza deciziei instanţei în aprilie 2014 şi sunt daţi în urmărire internaţională.

Procurorii au stabilit că în perioada 2011 – 2012 au vândut pachete turistice în valoare de aproximativ 5.000 de lei fiecare, dar au încasat banii şi nu au mai oferit serviciile contractate de clienţi.

De asemenea, aceștia sunt acuzaţi şi de evaziune fiscală, după ce nu aru fi plătit impozite pe profit către stat, în valoare de aproximativ 70.000 lei, iar prin reținerea contribuțiilor salariale ar fi produs prejudicii de 4.000 lei.

Firma Everest Travel SRL a fost declarată inactivă din 2012.

Radu Iancu a fost şef la Serviciul Public de Paşapoarte Alba timp de trei ani şi ulterior angajat IGPR. În această perioadă, a reuşit să convingă poliţişti şi magistraţi să cumpere vacanţe cu destinaţii exotice, soţia sa încasa banii, iar clienţii rămâneau doar cu sumele plătite.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Orașul Teiuș a rămas fără apă potabilă, pentru câteva ore bune, din cauza unei avarii

Publicat

 S.C. APA CTTA S.A. ALBA – Sucursala Alba Iulia, anunță beficiarii serviciului public de alimentare cu apă că, astăzi, 2 aprilie, din cauza unei avarii la o conducta de distribuție, produsă de către Prenis Construct,pe strada Cetatuie, în jurul orei 11.30, din orasul Teius, se sistează furnizarea apei potabile în aceasta localitate.

Estimam durata acestei intreruperi la cca 7 ore, echipele noastre depun tot efortul pentru ca acest timp sa fie cat mai scurt.

De asemenea, la reluarea furnizarii, pot aparea modificari ale parametrului turbiditate, situatie in care sfatuim clientii sa foloseasca apa doar in scop menajer, iar eventualele perturbații, precum și zona în care ele apar, vă rugăm să le semnalați imediat Dispeceratului  Alba Iulia la numarul de telefon : 0258 – 834501,  în vederea intervenției

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Sebeș, scos de polițiști de sub pat. De ce se ascundea

Publicat

politie noaptea

Un bărbat din Sebeș a fost prins de polițiști în interiorul unui apartament din municipiu, în care a pătruns, prin efracției, pentru a fura bunuri. Individul se ascundea sub un pat, încercând să scape. A fost reținut și urmează să fie cercetat sub control judiciar.

Potrivit IPJ Alba, în noaptea de 31.03/01.04.2020, în urma unui apel, la 112, prin care un cetățean semnala o posibilă faptă de furt, polițiștii de siguranță publică din Sebeș s-au deplasat în cartierul Mihail Kogălniceanu unde au constatat că gemul unui apartament situat la parter era spart. Apartamentul aparține unui cetățean din Sebeș și este nelocuit.

Cu ocazia verificărilor efectuate, în interiorul acestuia, a fost identificat un bărbat de 30 de ani, din Sebeș, cunoscut cu antecedente penale, care, în încercarea de a scăpa, se ascundea sub un pat.

Bărbatul a fost reținut, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tentativă de furt calificat, iar ulterior a fost prezentat în fața procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sebeș care au dispus, față de acesta, măsura preventivă a controlului judiciar.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANAF: Bonificații pentru firme la plata impozitului și scutire de TVA pentru importatorii de materiale sanitare și medicamente

Publicat

anaf ajfp finante alba

Contribuabilii plătitori de impozit pe profit care plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I 2020, respectiv pentru plata anticipată aferentă aceluiași trimestru, până la termenul scadent de 25 aprilie 2020, inclusiv, beneficiază de o bonificație calculată asupra impozitului datorat, a transmis ANAF, într-un comunicat de joi.

Bonificațiile sunt acordat astfel:

a) 5% pentru contribuabilii mari;

b) 10% pentru ceilalți contribuabili.

Bonificațiile se aplică în mod corespunzător și pentru:

– contribuabilii care intră sub incidența prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea  nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Acești contribuabili beneficiază de bonificații dacă plătesc impozitul datorat pentru trimestrul/plata anticipată trimestrială până la termenul scadent cuprins în perioada 25 aprilie-25 iunie 2020;

– contribuabilii care intră sub incidența Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru impozitul pe profit aferent trimestrului I al anului 2020, determinat pentru activitățile desfășurate, altele decât cele corespunzătoare codurilor CAEN prevăzute de lege.

Pentru plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului I al anului 2020, până la data de 25 aprilie 2020 inclusiv, contribuabilii beneficiază de o bonificație de 10% calculată asupra impozitului datorat pentru trimestrul respectiv.

Contribuabilii determină impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microîntreprinderilor de plată prin scăderea din impozitul datorat a bonificației.

Totodată, Guvernul a aprobat, că nu se face plata efectivă a TVA la organele vamale de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal,  care importă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și în următoarele 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgență, medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID-19, prevăzute în anexa la OUG 33/2020.

Organele vamale nu solicită plata TVA pentru importurile acestor produse.

Taxa aferentă acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidențiază de către importatori în decontul de taxă, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă, în limitele și în condițiile stabilite la art. 297-301 din Codul fiscal.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33  din 26 martie 2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative  a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul din Sebeș, măsuri în contextul epidemiologic actual: Achiziții de aparatură medicală și materiale sanitare

Publicat

Primarul din Sebeș, Dorin Nistor a prezentat într-o postare pe Facebook care sunt măsurile luate în cadrul Spitalului Municipal, în contextul epidemiologic actual. Acesta a prezentat achizițiile de aparatură medicală și materiale sanitare făcute pentru spital, dar și pentru alte instituții locale.

„Achiziție de aparatură medicală necesară pentru compartimentul ATI, în valoare totală de 442.977,5 lei (finanțare de la bugetul local al municipiului Sebeș):

– aparate de ventilație 3 buc., termen de livrare 16 aprilie

– monitoare funcții vitale 4 buc., termen de livrare 10 aprilie

– aparat ASTRUP 1 buc. livrat

– aparat EKG 1 buc. livrat

– injectomate 5 buc. livrate

– tuburi de oxigen cu regulator 20 buc., termen de livrare 1 aprilie

– pulsoximetru portabil 5 buc., termen de livrare 10 aprilie

În magazia spitalului au intrat următoarele cantități de materiale sanitare:

– bonete sanitare: 3.000 buc.

– botoșei unică folosință: 7.000 buc.

– halate unică folosință: 1.500 buc.

– combinezoane: 350 buc.

– mănuși nesterile: 69.700 buc.

– măști: 14.923 buc.

– ochelari de protecție: 135 buc.

Sunt comandate și în curs de livrare următoarele materiale:

– combinezoane impermeabile: 50 buc.

– măști: 5.000 buc.

– măști FFP2: 350 buc.

Pentru achiziția de dezinfectanți și echipamente de protecție a fost alocată suma de 190.907 lei de la bugetul local al municipiului Sebeș.

Mulțumim companiilor care ne-au oferit sprijin financiar.

1. Am achiziționat un aparat de ventilație în valoare de 85.000 lei, din donația de 150.000 lei de la firmele ELIS, ALPIN 57 și OPREAN, iar din restul sumei a fost comandat echpament de protecție pentru personal.

2. Din donația de 100.000 lei primită de la compania Star Transmission Assembly s-a comandat echipament pentru curățenie profesional (cărucioare) – 20 buc. în valoare de 65.000 lei, termenul de livrare fiind 10 aprilie, iar restul sumei a folosită pentru achiziția de dezinfectanți.

Personalul Spitalului Municipal Sebeș este compus din: 47 medici, alt personal cu studii superioare (farmaciști, chimiști, biologi) – 8 persoane, 165 asistenți medicali, personal auxiliar medical – 82 persoane, TESA și deservire – 34 persoane.

Din achizițiile de materiale sanitare achiziționate au fost sprijinite și alte instituții locale: 27 de medici de familie, Direcția de Asistență Socială Sebeș, Poliția Locală și Poliția Municipiului Sebeș, Primăria Municipiului Sebeș, SPAP.

Important!

1. La Spitalul Municipal Sebeș sunt preluate în continuare urgențele minore, care necesită supraveghere medicală de specialitate, iar urgențele majore sunt preluate de către Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia. În conformitate cu prevederile Ordinului Comandantului Acțiunii, Secretar de Stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, nr.74527/23.03.2020, au fost suspendate, pe o perioadă de 14 zile, internările pentru intervenții chirurgicale și investigații medicale spitalicești care nu reprezintă urgență și pot și reprogramate, precum și consultațiile programate/programabile în structurile ambulatoriului.

2. Secția Obstetrică-Ginecologie funcționează în regim normal, în perioada 23 mamrtie – 2 aprilie 2020 fiind înregistrate 17 nașteri.

3. Pacienții care solicită eliberarea de rețete, certificate medicale etc., pot lua legătura cu medicii specialiști, iar prin sistem on-line, beneficiază de acestea.”, a transmis primarul Dorin Nistor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate