Connect with us
Publicitate

Eveniment

„Firma virtuală”, proiect de consiliere a studenţilor în carieră, la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

Publicat

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia a lansat, marţi, într-o conferinţă de prezentare, proiectul „Firma virtuală – Sistem interactiv de învăţare pentru creşterea gradului de ocupare şi adaptare a studenţilor pe piaţa muncii”. Proiectul se desfăşoară pe perioada a doi ani, 3 ianuarie 2012-3 ianuarie 2014 şi are ca obiectiv principal facilitarea inserţiei absolvenţilor de studii universitare de nivel licenţă şi masterat pe piaţa muncii. În acest scop, se vor crea o serie de firme de exerciţiu, printr-un program software, unde studenţii vor putea practica toate activităţile cu care se ocupă o firmă reală şi înţelege mecanismele de funcţionare şi de conducere a acesteia.

„Firma virtuală – Sistem interactiv de învăţare pentru creşterea gradului de ocupare şi adaptare a studenţilor pe piaţa muncii” este un proiect cofinanţat din Fondul Social European (FSE) şi programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), o iniţiativă a Universităţii „1 Decembrie 1918”, în parteneriat cu INFOR – Consorzio Interaziendale per la Formazione, Torino, Italia.

Rectorul Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Moise Achim, a apreciat dimensiunea practică a Firmei virtuale iniţiate în cadrul acestui proiect şi efectele acesteia în dezvoltarea unei atitudini responsabile a studenţilor. „Este un proiect pentru studenţi, care are ca scop pregătirea pentru piaţa muncii. Subliniez latura sa practică, studenţii vor lucra virtual pe cazuri reale”, a spus acesta.

Managerul proiectului, prorector Lucia Căbulea şi preşedintele INFOR, Carlo Colomba au prezentat proiectul Firmei virtuale. Acesta se adresează studenţilor şi are ca obiectiv principal facilitarea inserţiei acestora pe piaţa muncii printr-un program prin care ei vor putea acumula experienţă în derularea activităţilor specifice la locul de muncă, dezvoltarea spiritului de echipă, a adaptabilităţii sau a altor aptitudini necesare în viaţa profesională.

„Este un proiect prin care dorim să venim în întâmpinarea studenţilor pentru a-i ajuta să îşi găsească un loc de muncă la absolvirea studiilor de licenţă sau masterat”, a precizat managerul proiectului, prorector Lucia Căbulea. Aceasta a explicat că firma virtuală va fi un laborator de specialitate în care se va simula activitatea dintr-o firmă reală. „În practică, studenţii participă la toate activităţile economice dintr-o firmă reală. Totul va fi simulat în firma virtuală. Fiecare student va avea locul său în firmă, ceea ce îi va dezvolta spiritul de echipă, competitivitatea şi capacitatea de a lua decizii”, a adăugat Lucia Căbulea.

Proiectul Firmei virtuale se desfăşoară pe perioada a doi ani, începând cu 3 ianuarie 2012 până în 3 ianuarie 2014. În această perioadă, 120 de studenţi vor beneficia de stagii de practică, 60 în primul an şi 60 în al doilea. Studenţii, de la secţiile Administrarea Afacerilor, Marketing, Contabilitate, Finanţe-Bănci vor fi organizaţi în 5 serii de câte 12, pe an, iar fiecare grup va urma un modul de 40 de ore de consiliere profesională şi activităţi practice.

Firma virtuală va putea funcţiona şi după finalizarea perioadei de 2 ani, întrucât studenţii generaţiilor următoare vor putea utiliza programele achiziţionate prin proiect, a mai explicat Lucia Căbulea.

Preşedintele INFOR, Carlo Colomba, a subliniat importanţa laturii competitive dezvoltate prin acest proiect şi a relaţiei dintre decizie şi rezultat, pe care studenţii participanţi la proiect o vor dezvolta. INFOR, partenerul Universităţii în acest proiect este o instituţie autonomă care grupează peste 250 de parteneri instituţionali şi economici, publici şi privaţi, integrând competenţele academice în mod practic şi profesional. Rolul INFOR în Firma virtuală este de a participa la crearea site-ului şi dezvoltarea soft-ului pentru simulare, la organizarea mediului de învăţare interactivă, precum şi în furnizarea de informaţii şi pregătirea tutorilor.

La conferinţă a fost prezent şi viceprimarul municipiului Alba Iulia, Ioan Bogăţan, care şi-a exprimat părerea pozitivă despre acest proiect şi despre astfel de proiecte în general: „Cei care vor face parte din acest proiect vor dobândi multe aptitudini care le vor fi necesare în carieră. Consider că este de bun augur. Ne bucurăm pentru că numai prin astfel de proiecte s-au putut aduce atâţia bani în municipiu  şi s-au putut face atâtea lucruri”.

Reprezentanţii AJOFM Alba, prezenţi la conferinţă au salutat proiectul şi şi-au declarat susţinerea faţă de acesta. În final, trei studenţi ai Universităţii – Emil Buta, Andrei Ciungan şi Ioana Cuţa – au vorbit despre beneficiile aduse de stagiile lor de practică, la Torino, în Italia şi la firme din Alba Iulia, invitându-şi toţi colegii să participe la un astfel de stagiu.

Criteriile de înscriere în Firma virtuală nu sunt finalizate încă, iar înscrierea va începe, cel mai probabil de luna viitoare. Stagiile de practică vor avea loc în lunile iunie – iulie. Laboratorul de specialitate va fi amenajat în deja existentul laborator de Administrarea afacerilor, de la etajul I al corpului D al universităţii. Acesta este deja mobilat, însă în perioada următoare vor fi achiziţionate calculatoarele, iar partenerii italieni vor aduce programele software necesare Firmei virtuale.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate