Connect with us
Publicitate

Educație

Gradație de merit 2024: Profesorii pot depune dosarele de înscriere din 13 mai. Calendarul concursului și regulile oficiale

Publicat

Gradație de merit 2024. Regulile de acordare a gradației de merit în 2024 și calendarul concursului au fost publicate în Monitorul Oficial. Profesorii pot depune dosarele de înscriere în perioada 13-21 mai. Metodologia întocmită de Ministerul Educației cuprinde și unele noutăți față de anii anteriori.

Regulile și calendarul pentru gradația de merit 2024 sunt prevăzute în Ordinul Ministerului Educației nr. 4308/22 aprilie, publicat în Monitorul Oficial din 23 aprilie.

În ceea ce privește criteriile de acordare a gradației de merit, este recunoscută participarea profesorilor la organizarea și desfășurarea simulărilor examenelor naționale. Aceasta se regăsește la categoria ”performanţe deosebite în inovarea didactică/management educaţional”. Este notată cu trei puncte în fișa de evaluare.

Altă noutate este la criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională. Pentru coordonarea implementării proiectelor, ca activitate neremunerată, se acordă 5 puncte (anterior 4 puncte).

Tot 5 puncte sunt pentru participarea la implementarea proiectelor, ca activitate neremunerată. Anterior, punctajul era de 3 puncte, potrivit edupedu.ro.

Gradație de merit 2024. Calendarul concursului

  • 26 aprilie: transmiterea de către Ministerul Educației a numărului total de posturi didactice de predare / conducere / îndrumare și control, a numărului de posturi didactice auxiliare ocupate (februarie 2024)
  • 29-30 aprilie: detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar. Stabilirea numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal și pe discipline/domenii/niveluri de învățământ
  • 8-10 mai: aprobarea numărului de locuri repartizate pe categorii de personal și discipline/domenii de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar
    • inspectoratul școlar comunică fișele de (auto)evaluare, numărul gradațiilor de merit și punctajul minim pe categorii de personal și pe discipline/domenii/niveluri de învățământ
  • 13-21 mai: depunerea de către candidați a dosarelor la secretariatul unității/instituției de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică
  • 22-23 mai: depunerea dosarelor cu documentele justificative privind activitatea candidatului la secretariatul/ registratura inspectoratului școlar/Ministerului Educației, în cazul Palatului Național al Copiilor
  • 24 mai-12 iunie: analiza dosarelor de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ. Elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate. Verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradației de merit. Aprobarea listei cu punctajele acordate în urma evaluării de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar. Afișarea listei
  • 13-14 iunie: depunerea/transmiterea contestațiilor privind punctajul acordat; stabilirea numărului gradațiilor de merit ce pot fi redistribuite
  • 17-28 iunie: soluționarea contestațiilor, validarea rezultatelor finale ale concursului; afișarea acestora
  • până în 4 iulie: înaintarea la Ministerul Educației a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică, validat; înaintarea listelor cu personalul didactic civil din unități militare de învățământ preuniversitar, validat, în vederea acordării gradației de merit
  • până în 9 august: emiterea ordinului ministrului educației pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradație de merit

Gradație de merit 2024. Condiții pentru candidați

La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa:

a) personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar de stat

  • angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată
  • cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 5 ani
  • cu calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar din perioada evaluată (1 septembrie 2018 – 31 august 2023)
  • care a dovedit performanţe deosebite în:
    • activitatea didactică cuantificată în rezultatele elevilor
    • inovarea didactică în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor prin utilizarea tehnologiei și a internetului sau a altor modalități alternative de educație, în pregătirea elevilor distinşi la competiţiile şcolare recunoscute de minister
    • prevenirea şi combaterea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii, în integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şi/sau tulburări de învăţare în învăţământul de masă, în progresele şcolare ale elevilor în risc de abandon şcolar, în iniţierea şi managementul unor proiecte şcolare care au condus la consolidarea culturii şcolare centrate pe progres, cooperare şi incluziune

b) personalul didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat

  • angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată
  • cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 5 ani
  • cu performanţe în activitate, în perioada 1 septembrie 2018 – 31 august 2023
  • şi calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar din perioada evaluată.

Gradația de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2024.

Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit 2024

Pentru personalul didactic de predare / conducere / îndrumare şi control, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele criterii generale:

  • criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă
  • criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică/management educațional
  • criteriul privind activităţile extracurriculare şi implicarea în proiecte/programe de formare profesională
  • criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională.

Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcţiile didactice.

Gradație de merit 2024. Acte necesare pentru înscrieri

Dosarul, în vederea participării la concursul pentru acordarea gradației de merit, se întocmește de către fiecare candidat și cuprinde următoarele documente, numerotate pe fiecare pagină şi consemnate în opis:

  • opisul dosarului, în două exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnătura sa şi a conducerii unităţii/instituţiei de învăţământ, în care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente
  • cererea-tip, elaborată de inspectoratul şcolar, în care candidatul îşi precizează opţiunea
  • adeverinţă/adeverinţe cu calificativele din anii şcolari evaluaţi
  • adeverinţă de vechime în învățământ
  • fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit elaborată de inspectoratul şcolar la categoria de personal didactic la care candidează, cu punctajul completat la rubrica (auto)evaluare
  • raportul de activitate pentru perioada evaluată, ce trebuie să respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fişa de (auto)evaluare şi să conţină trimiteri explicite la documentele justificative din dosar
  • declaraţia pe propria răspundere prin care candidatul confirmă că documentele depuse la dosar îi aparţin şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, conform modelulului prevăzut
  • documentele justificative, grupate pe criteriile şi subcriteriile din fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit, elaborată de inspectoratul şcolar la categoria de personal didactic la care candidează.

Gradație de merit 2024. Fișe de autoevaluare

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate