Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Impozitul specific anual, de la 1 ianuarie. Reguli de stabilire şi plată a taxei pentru restaurante, baruri şi hoteluri

Publicat

contabilitate acte calculatorDe la 1 ianuarie se aplică o impozitare specifică şi diferenţiată pentru activităţi din domeniul hotelier, restaurante şi catering. Noua legislaţie în domeniu, Legea 170/2016, a fost publicată în Monitorul Oficial din 14 octombrie, după ce a fost promulgată de preşedinte.

Legea privind impozitul specific pentru baruri, restaurante, hoteluri, pensiuni a fost revotată de Parlament cu mici modificări față de varianta din vară, trimisă la reexaminare de președinte.

Citeşte şi Impozitul specific pentru baruri, restaurante și hoteluri, promulgat de președintele Iohannis. Se va aplica de anul viitor

Legea reglementează impozitul specific pentru persoanele juridice române care care au înscrise ca activităţi principale sau secundare din domeniu, astfel cum au fost grupate în cele trei categorii din anexele la reglementare, după modul de calculare a impozitului specific pe unitate, corespunzător codurilor CAEN:

  1. – 5610 “Restaurante”, 5621 “Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente”, 5629 “Alte servicii de alimentaţie n.c.a.”;
  2. – 5630 “Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor”;
  3. – 5510 “Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare”, 5520 “Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată”, 5530 “Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere”, 5590 “Alte servicii de cazare”.

Formulele de calcul al impozitului specific anual prevăd:

– variabile în funcţie de rangul localităţii şi suprafaţa utilă comercială/de servire/de desfăşurare a activităţii;

– un coeficient de sezonalitate şi de ajustare pentru spaţiu tehnic unitate-locaţie de desfăşurare a activităţilor.

Pentru activităţile aflate în ultima din cele trei categorii, valoarea impozitului standard luată în calcul la formula de stabilire a impozitului este cea corespunzătoare categoriei şi/sau tipului de structură de primire turistică menţionate în certificatul de clasificare.

Vezi şi IMPOZITUL SPECIFIC ANUAL. Cum se calculează și ce spun patronii de restaurante și hoteluri. Cât vor plăti de anul viitor

Dacă într-un an au apărut modificări cu privire la îndeplinirea condiţiilor care au stat la baza eliberării certificatului de clasificare sau la numărul locurilor de cazare, contribuabilii calculează impozitul specific, în mod corespunzător, începând cu semestrul următor acestor modificări.

Declararea şi plata impozitului specific se efectuează semestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare. Suma de plată reprezintă o jumătate din impozitul specific anual. Dacă, însă, contribuabilii care încetează să existe în cursul anului vor declara şi plăti impozitul specific până la data încheierii perioadei impozabile, luând în calcul, dacă este cazul, şi impozitul specific declarat şi plătit în semestrele anterioare.

Contribuabilii care au fost plătitori de impozit specific în anul precedent şi nu mai îndeplinesc condiţiile derogatorii, în anul următor, aplică sistemul de declarare şi plată a impozitului pe profit prevăzut de Codul fiscal.

Mai este necesară elaborarea normelor metodologice de aplicare.

sursa: legestart.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. dragomir maria

    marți, 03.01.2017 at 15:24

    daca intr-o societate se desfasora doua activitati cu cod caen diferit( bar si cinematograf),se plateste impozit specific sau impozit profit?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Rabla pentru becuri: Vouchere de 200 de lei de la stat, pentru înlocuirea becurilor convenționale cu becuri LED. CONDIȚII

Publicat

bec

Cetățenii care doresc să înlocuiască becurile convenționale din locuințe, ce au un consum mare de energie electrică, cu unele LED, ce consumă mai puțin, vor putea primi de la stat vouchere în valoare de 200 de lei.

Potrivit unui proiect de ordin publicat în dezbatere de Ministerul Mediului, pentru a beneficia de bani, persoanele trebuie să cumpere cel puțin un bec LED și să predea un număr echivalent de becuri convenționale.

Ministerul Mediului a publicat joi, 29 septembrie, în dezbatere publică, un proiect de ordin pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind creșterea eficienței energetice prin înlocuirea becurilor convenționale cu becuri led.

Potrivit referatului de aprobare, Ghidul de finanţare constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza informaţii esenţiale privind derularea Programului privind creșterea eficienței energetice prin înlocuirea becurilor convenționale cu becuri led.

Obiectul programului îl reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu, acordată sub forma unui voucher, pentru înlocuirea becurilor convenționale din locuință cu becuri cu led noi, mai performante din punct de vedere energetic. Astfel, se urmărește reducerea consumului de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră în locuințe, pentru utilizatorii casnici.

Finanţarea programului se realizează din veniturile rezultate din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră încasate la Fondul pentru mediu, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii, în baza contractelor de decontare şi documentelor justificative ale persoanelor fizice beneficiare.

Finanţarea se acordă sub formă de voucher în cuantum de 200 lei cu TVA pentru achiziţionarea becurilor cu led de maximum 15 W.

Este considerată cheltuială eligibilă achiziția becurilor cu led de maximum 15 W. Pentru a putea fi considerate eligibile, becurile cu led achiziționate trebuie să fie noi.

Condiții pentru cetățenii care vor să primească vouchere

Potrivit referatului de aprobare, va putea beneficia de finanţare solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) este persoană fizică cu domiciliul în România;

b) nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare, la data achiziţionării becurilor cu led;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi în momentul înscrierii în aplicaţia informatică;

d) este posesor al unui/unei buletin/cărţi de identitate valabil(e) în momentul înscrierii în program;

e) se obligă să predea comerciantului, în momentul achiziţionării becurilor cu led, un număr echivalent de becuri convenționale;

f) îşi dă acordul cu privire la prelucrarea de către AFM a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în ghid sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici.

În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate beneficia de un singur voucher.

Persoana fizică aprobată poate beneficia de un voucher în cuantum de 200 lei la achiziţionarea a cel puțin unui bec cu led, în schimbul predării unui număr echivalent de becuri convenționale.

Criterii de eligibilitate pentru comercianți

Potrivit documentului citat, este eligibil pentru a participa în cadrul programului comerciantul care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii de eligibilitate, la data înscrierii cererii de validare în aplicaţia informatică:

a) este operator economic cu personalitate juridică română;

b) desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României;

c) are ca obiect de activitate autorizat comerţ cu amanuntul al mobilei, al articolelor de iluminat și al articolelor de uz casnic, conform CAEN rev. 2, cod 4759 /comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet, conform CAEN 4791;

d) are deschis la Trezoreria Statului contul 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului“;

e) nu este sub incidenţa Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, nu are suspendate/restricţionate activităţile economice sau nu se află în situaţii similare; dizolvare, lichidare, desfiinţare, închidere, radiere, inclusiv închidere operaţională, nu se află sub administrare specială; nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile mai sus menţionate şi nici pentru orice altă situaţie similară;

f) se va asigura că prețul unui bec cu led nu va depăși media prețurilor de comercializare ale acestuia, în ultimele 6 luni.

sursa: mmediu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

FOTO ȘTIREA TA: Cimitir aflat în administrarea Primăriei Cugir, năpădit de bălării. De 9 luni nu s-au făcut lucrări de curățare

Publicat

Un cititor Alba24 ne-a semnalat faptul că cimitirul din localitatea Vinerea, aflat în administrarea Primăriei Cugir, este năpădit de bălării. Acesta a solicitat administrației locale mai multe informații, iar în răspunsul primit se precizează faptul că Primăria Cugir nu are buget separat pentru cimitire, fondurile pentru lucrări fiind alocate la capitolul reparații al Biroului Administrarea Domeniului Public și Privat.

De asemenea, reprezentanții Primăriei au transmis că în intervalul de timp 1 ianuarie 2022 și 19 septembrie 2022 nu au fost efectuate acțiuni de curățare sau defrișare în cimitir, singurele lucrări de întreținere fiind efectuate de către proprietarii mormintelor. 

 

„În localitatea Vinerea, care ține de orașul Cugir, există două cimitire publice. Unul se află în administrarea directă a Bisericii Ortodoxe din localitate, iar celălalt cimitir este în administrarea directă a Primăriei din Cugir.

Cimitirul aflat în administrarea Primăriei arată precum un câmp plin de bălării și plin de gunoaie, resturi de coroane, sticle, candele.

Acest cimitir se află în această stare de foarte mult timp, de ani de zile, să nu mai spun faptul că nu există trotuare pavate, etc. Conform informațiilor pe care le-am cerut Primăriei în baza Legii 544, în ultimele 9 – 10 luni nu s-au făcut nici un fel de curățenie sau defrișare din partea administrației cimitirului, singura curățenie este făcută de către oamenii care au morminte acolo. Mai mult de atât, s-a menționat faptul că Primăria nu are buget separat pentru cimitire. În acest fel administratorul care ar trebui să aibă grijă de acest cimitir din localitatea Vinerea, aflat pe strada Merilor, nr. 6, adică Primăria din Cugir, încalcă legea 102/2014 privind întreţinerea şi funcţionarea cimitirelor, care spune foarte clar că:

<Art. 13. Administratorul cimitirului este obligat să asigure, atunci când este nevoie, renovarea clădirilor, întreţinerea şi menţinerea în funcţiune a infrastructurii din cimitir, precum şi întreţinerea zonelor verzi a căror suprafaţă iniţial stabilită nu poate fi micşorată pentru crearea de noi locuri de înhumare.

(…)

Art. 14. (2) Administratorul cimitirului are următoarele obligaţii:

c) să asigure corectitudinea concesionărilor şi a atribuirii locurilor de înhumare, cu respectarea condiţiei ca locul să fie îngrijit;

h) să asigure efectuarea şi păstrarea curăţeniei, întreţinerea drumurilor şi a aleilor, deszăpezirea acestora, colectarea şi transportul gunoaielor;>

Aș vrea să menționez faptul că celălalt cimitir public din localitatea Vinerea, aflat în administrarea directă a Bisericii Ortodoxe locale, este întreținut, curățat, cu alei pavate”, ne-a transmis cititorul.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Spitalul de Pneumoftiziologie și mai multe blocuri de locuințe din Aiud au rămas din nou fără apă, după o nouă avarie la rețea

Publicat

Spitalul de Pneumoftiziologie, Liceul Titu Maiorescu și mai multe blocuri de locuințe din Aiud au rămas din nou fără apă potabilă, după o nouă avarie produsă sâmbătă dimineața la o conducă de alimentare aflată pe o stradă din municipiu.

„Din cauza unei avarii produsă în dimineața zilei de 1 octombrie la conducta de alimentare cu apă potabilă de pe strada Ecaterina Varg din municipiul Aiud, SC APA CTTA SA Alba – Sucursala Aiud anuntă întreruperea furnizării apei potabile pentru consumatorii de pe străzile Ec. Varga, Spitalul de Pneumoftiziologie, liceul Titu Maiorescu, grădinițele din Sg. Hațegan, blocurile de locuințe: H8 – H10, H7, H9, H11, H4, H6 și blocurile E5 C1, C2, C3, C4, C5, C6, B2, B4, B8.

Având în vedere că avaria este majoră, estimăm durata întreruperii la circa 8 ore.

Echipa noastră se află la fața locului și depune tot efortul ca acest timp să fie cât mai scurt posibil.

La reluarea furnizării pot apărea depășiri ale parametrului turbiditate, caz în care sfătuim consumatorii să folosească apa doar în scopuri menajere, până la încadrarea acesteia în parametrii de calitate.

Eventualele perturbaţii, precum şi zona în care ele apar, rugăm să fie semnalate imediat Dispeceratului Apa CTTA SA Alba la numărul de telefon 0258 – 834501, în vederea intervenţiei”, au transmis reprezentanții operatorului Apa CTTA Alba.

Reamintim faptul că vineri, 30 septembrie, o avarie a lăsat fără apă mai mulți consumatori de pe strada Ec. Varga, respectiv Spitalul de Pneumoftiziologie, Liceul Titu Maiorescu, Grădinițele din Sg. Hațegan, blocurile de locuințe: H8 – H10, H7, H9, H11, H4, H6 și blocurile E5 C1, C2, C3, C4, C5, C6, B2, B4, B8.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare Cod Galben de ceață în Alba. Vizibilitate redusă local sub 200 m și izolat sub 50 m

Publicat

Meteorologii au emis sâmbătă dimineața o atenționare Cod Galben de ceață valabilă până la ora 9:00 în zona joasă din județul Alba. 

Potrivit ANM, se vor semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m.

Atenționări similare au fost emise și pentru zone din județele Sibiu, Cluj, Harghita, Brașov, Bistrița-Năsăud, Sălaj.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax