Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

În weekend: Mii de vizitatori, aşteptaţi la „Sărbătoarea Mierii” 2018 de la Blaj. PROGRAMUL


Publicat

miere

Mii de vizitatori şi aproximativ 150 de expozanţi sunt aşteptaţi, sâmbătă şi duminică, la cea de-a XI-a ediţie a „Sărbătorii Mierii”. Manifestarea, care va începe oficial sâmbătă, la ora 10.30, vine şi în acest an cu numeroase noutăţi şi surprize.

Programul oficial anunţat de organizatori cuprinde târgul cu vânzare, secțiunea de comunicări științifice, mai multe lansări de carte, de apicultură şi apinutriţie, dar și tradiţionalele momente artistice.

Organizatorii celui mai mare târg apicol din România speră că vremea se va mai îmblânzi până sâmbătă, dar chiar şi aşa promit două zile de sărbătoare, care să-i îndulcească şi să-i încălzească pe toţi cei care decid să facă o vizită la Blaj, la sfârşitul acestei săptămâni.

Pentru buna desfăşurare a manifestarii, în zona târgului va fi închisă circulaţia rutieră. Astfel, începând de vineri, 23 martie, ora 7.00, până duminică, 25 martie, ora 20.00, va fi restricţionată circulaţia rutieră în Piaţa 1848 şi pe străzile Astra, Timotei Cipariu, Petru Pavel Aron şi Mitropolit Vancea. Autorităţile roagă blăjenii să lase autoturismele personale acasă atunci când vin la târg, pentru a le permite vizitatorilor din alte localităţi să găsească mai uşor locuri de parcare.

„Vă aşteptăm în număr mare la cel mai mare târg apicol din România şi sper că vremea nu ne va împiedica să ne putem bucura împreună de dulceaţa Blajului”, afirmă primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar.

Deschiderea oficială a „Sărbătorii Mierii” 2018 va avea loc sâmbătă, 24 martie, la ora 10.30, pe scena amenajată în Piaţa 1848, în prezenţa oficialităţilor şi a organizatorilor. Imediat după deschidere, Ansamblul Folcloric al Centrului Cultural „Augustin Bena” va susţine un spectacol de muzică populară, care va dura aproximativ o oră şi jumătate.

De la ora 11.00, la Palatul Cultural vor avea loc conferinţele pentru apicultori. Subiectele propuse de organizatori sunt cauzele mortalităţii albinelor, efectul neunicotinoidelor şi alte teme de actualitate apicolă. Conferinţele vor fi susţinute de lectori din Belgia, România şi Turcia, printre aceştia aflându-se Etienne Bruneau, preşedintele comisiei pentru calitatea produselor apicole din Apimondia, care va prezenta conferinţa cu titlul „Cauzele mortalitatii albinelor”, dr. bioch. Cristina Mateescu, din cadrul comisiei ştiinţifice pentru apiterapie din Apimondia, care va vorbi despre apiterapie şi Prof. Yuscel Banu, de la Universitatea Izmir din Turcia, care va prezenta efectele benefice ale produselor apicole administrate la animale.

De la ora 12.00, la Primăria Municipiului Blaj se va desfăşura o conferinţă de presă, unde, pe lângă reprezentanţii organizatorilor, primarul Gheorghe Valentin Rotar şi preşedintele Companiei Apidava, Victor Mateş, vor participa Etienne Bruneau, dr. bioch. Cristina Mateescu şi cunoscutul actor Dorel Vişan, apicultor pasonat, prezent pentru a doua oară la târgul apicol de la Blaj.

Tot la Primăria Blaj va avea loc, de la ora 12.00, o prezentare importantă pentru producătorii interesaţi de produse ecologice, o prezentare APIA şi o prezentare despre conservarea şi ameliorarea populaţie locale de albine carpatine.

În acest an, vor fi mai multe lansări de carte, de apicultură şi apinutriţie, acestea fiind programate la Palatul Cultural. Astfel, începând cu ora 13.00, vor fi prezentate volumele „Api-nutriţia – O variantă de prevenție și păstrare a sănătății”, „Ghid de bune practici pentru recoltarea produselor apicole”, „Calendarul lucrărilor apicole”, la care va participa actorul Dorel Vişan şi o carte despre Veceslav Harnaj – fondatorul apiculturii româneşti moderne, scris de actriţa Ileana Popovici (care nu va mai veni la Blaj, fiind plecată din ţară).

Sâmbătă după-amiaza, între orele 14.00 şi 16.00, conferinţele pe teme apicole vor continua la Palatul Cultural, cu diverse prezentări, pe teme precum starea iernării familiilor de albine şi acţiunile necesare dezvoltării optime în condiţiile primăverii 2018, sănătatea albinelor şi tratamente specifice apiculturii.

Tot de la ora 14.00, la standul unei firme poloneze, va avea loc o prezentare de produse, iar la Primăria Blaj, de la ora 15.00, sunt programate conferinţe dedicate afacerilor în domeniul apicol.

Ca în fiecare an, „Sărbătoarea Mierii” propune şi un consistent program artistic. De la ora 18.30, pe scena amplasată în Piaţa 1848, va avea loc spectacolul pentru tineret, capul de afiş fiind cunoscuta artistă Corina, care va închide prima zi a marelui târg apicol. În deschidere, vor susţine recitaluri Ravy, Andrei Şerban, Re-Born, Before 7 şi Denisa Moga.

„Sărbătoarea Mierii” se va încheia duminică, 25 martie, la ora 12.00, cu spectacolul pentru copii, care va avea loc tot pe scena amplasată în Piaţa 1848.

Pe parcursul celor două zile vor avea loc concursuri pentru apicultori, vor fi acordate cadouri vizitatorilor în cadrul „Tombolei albinuţelor”, organizatorii pregătind ateliere pentru copii, cu tema „Din secretele stupului”, precum şi multe alte surprize pentru cei mici şi mari.

Şi în acest an, se  mizează pe o consistentă prezenţă internaţională, firme apicole din 14 ţări (Bulgaria, Croaţia, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Republica Moldova, Olanda, Polonia, Serbia, Turcia, Ucraina, Ungaria, România) anunţându-şi participarea.

A XI-a ediție a „Sărbătorii Mierii” este organizată de Apidava Blaj, Primăria şi Consiliul Local Blaj, Consiliul Judeţean Alba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Lucrări de reparații pe drumurile comunale și sătești din Bistra. Licitație de 1,9 milioane de lei, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Bistra a lansat marți, 22 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reparații străzi, drumuri comunale și sătești. 

Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1.600.000 ș1.900.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, având în vedere starea precară a străzilor şi drumurilor din comuna Bistra datorate degradărilor evolutive sub acţiunea factorilor climaterici şi mecanici, este necesară executarea lucrărilor de întreţinere specifice acestor tipuri de drumuri, în vederea aducerii acestora la o stare normală de exploatare şi care să asigure siguranţa şi confortul circulaţiei.

Pentru aceasta sunt necesare achiziţionarea a diverse tipuri de piatră – concasată, de construcţie, de carieră, nisip, balast, beton, etc. (livrarea + transportul) şi prestarea de servicii cu utilaje specifice reparaţiilor şi întreţinerii drumurilor (autobasculantă, autogreder, compactor, buldozer, etc.) lucrări reparații străzi asfaltate.

Durata contractului este de 36 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Mesajul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia, pentru cei care protestează împotriva purtării măștilor în școli și licee

Publicat

Prezent marți, la Alba Iulia unde a viziat Spitalul Județean de Urgență Alba, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a fost întrebat de reporteri cum comentează protestele din ultimele zile împotriva purtării măștilor de copii în școli.

Acesta a pus accentul pe prevenție și că masca este cea mai sigură metodă de precauție în spații închise în lupta cu pandemia de coronavirus.

De asemenea, la poarta spitalului au fost prezente și câteva persoane care săptămâna trecută au protestat la Alba Iulia, în fața Prefecturii Alba, împotriva purtatului de măști în școli. Aceștia ar fi vrut să vorbească cu Nelu Tătaru despre acest subiect însă nu au avut ocazia.

”Tot ce înseamna studii, tot ce înseamnă recomandări, tot ce înseamnă evaluări, în această pandemie ne-au arătat că cea mai sigură metodă de precauție este portul măștii. Celelalte sunt complementare.

Unde nu putem respecta și dinstanțarea (n.r. în interiorul claselor de curs) portul măștii rămâne obligatorie. Suntem în spațiu închis, în spațiul de clasă, sunt reguli pe care mă gândesc părinții sau bunicii lor le-au indicat și trebuie să le respecte.(…)

Vrem să avem grijă de ei, vrem să avem grijă de cei de acasă, vrem să terminăm odată cu pandemia asta, trebuie să respectăm regulile”, a declarat Nelu Tătaru la Alba Iulia.

Reamintim că un grup de părinți au protestat în ultimele zile la Alba Iulia, dar și în țară împotriva purtării măștilor în unitățile de învățământ.

VEZI ȘI: VIDEO: Acțiune împotriva purtării măștilor la școală, organizată de un grup de părinți din Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ioana Câmpeanu – USR PLUS: Administrația locală nu a avut ca prioritate accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (P)

Publicat

Se apropie sezonul rece, ziua devine mai scurtă, iar noi, părinții, trebuie să găsim variante pentru a le umple timpul copiilor noștri, fie ei mici sau mai măricei, cu diverse activități/jocuri adaptate vârstei lor.

În apropierea sezonului rece, îmi doresc, și sunt sigură că mulți părinți sunt în asentimentul meu, un spațiu de joacă închis în Alba Iulia, unde să putem merge împreună cu copiii noștri.

De exemplu, anul trecut făceam „naveta” la spațiile de joacă din alte orașe apropiate (Cluj Napoca sau Sibiu) în weekend-uri și sincer mi-aș dori ca aceste deplasări să dispară și să avem un loc de joacă închis și în orașul nostru.

Spații pentru construcția unui astfel de loc ar fi, ca exemplu centralele termice de cartier dezafectate, care se pot moderniza și utiliza pentru interesul public al cetățenilor.

Dar administrația locală de până acum nu a avut ca prioritate acest aspect și nu a făcut nimic pentru a facilita accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (motorie și psiho-motorie), și în anotimpurile mai puțin prielnice.

Toate aceste lucruri sunt posibile prin crearea unui spațiu de joacă în interior, iar prin diversele activități și joculețe gândite și puse în aplicare de personalul existent la acel loc de joacă, copiii se pot bucura și în sezonul rece de magia jocului.

Un alt avantaj în sprijinul ideii de a exista un astfel de spațiu de joacă în orașul nostru constă în crearea de noi locuri de muncă (supraveghetori, psihologi pediatrici, educatori etc.), dar și micșorarea ratei șomajului la nivel local.

Totodată în acest spațiu se pot organiza și diverse întâlniri, destinate copiilor din oraș, cu ocazia zilei de 1 iunie, spre exemplu, sau de Crăciun, când Moșu’, atât de mult așteptat de către toți micuții, dar mai ales de copiii fără posibilități financiare, poate face daruri, aducând astfel bucurie în sufletele și pe fețele celor mici și mari, deopotrivă.

Obsevăm astfel necesitatea unui de spațiu de joacă și petrecere a timpului liber în interior, care să nu-i priveze pe micuții albaiulieni de distracție.

Acesta este un alt proiect pentru care militez, pe lângă cel al suplimentării locurilor în creșe și grădinițe, întrucât este important pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri.

Dacă sunteți de acord cu acest proiect, vă aștept la vot pe 27 septembrie 2020, pentru a fi parte din schimbare! Votați Gabriel Pleșa pentru Primăria Alba Iulia, Mihail David pentru Președinția Consiliului Județean Alba împreună cu echipele de consilieri locali și județeni USR PLUS!

Ioana Câmpeanu, candidat al alianței USR – PLUS la Consiliul Local Alba Iulia.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”,

Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate