Connect with us
Publicitate

Aiud

Înființarea Companiei de Transport Public Urban a municipiului Aiud va intra la vot joi, în Consiliul Local

Publicat

Proiectul de înființare a Companiei de Transport Public Urban în municipiul Aiud va fi supus spre aprobarea consilierilor locali, în ședința Consiliului Local de joi, 18 martie. 

Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local al municipiului Aiud de joi, 18 martie, se află un proiect de hotărâre pentru aprobarea Studiului de oportunitate elaborat în vederea delegării serviciului public de transport local de călători prin atribuire și gestiune directă și înființarea serviciului public de interes local de transport cu denumirea „Compania de Transport Public Urban Aiud” ca modalitate de operare și administrare a serviciului de pe raza municipiului Aiud.

Potrivit city managerului Liviu Florea, transportul public de persoane este unul dintre serviciile importante într-o comunitate.

„Ne-am propus, începând cu anul 2016, să găsim o soluție de modernizare a sistemului de transport public de persoane. O soluție adevărată, serioasă, durabilă. Și iată că, peste 48 de milioane de lei din fonduri europene, sunt acum la dispoziția noastră pentru a avea unul dintre cele mai performante sisteme de transport public de persoane. Și îl vom avea. Iar cea mai bună soluție este să creăm propria companie de transport”, a explicat acesta.

Noua companie municipală, organizată sub forma unui serviciu în subordinea Consiliului Local, va avea responsabilitatea administrării întregii infrastructuri publice de transport local nou-create.

Potrivit lui Liviu Florea, este vorba despre:

– un depou pentru autobuze, compus din:

a) clădire pentru gararea, încărcarea și mentenanța unui număr de 16 autobuze electrice;

b) clădire pentru spălătorie și dotarea acesteia cu 2 posturi de spălătorie;

c) clădire administrativă;

d) post transformare;

– un număr de 16 autobuze electrice care vor fi achiziționate;

– stații de încărcare care vor fi înființate;

– zona pietonală și traseele de biciclete cu sistem de bikesharing;

– stațiile de călători, care vor fi modernizate.

– dotări ITS:

a) subsistem AVL – Soluție de monitorizare și dispecerizare a vehiculelor;

b) subsistem de E-ticketing – soluție de taxare bazată pe utilizarea cardului contactless și a biletelor de hârtie;

c) subsistem de informare a călătorilor în vehicul – panouri de informare în tehnologie LED și infotainment;

d) subsistem de numărare a călătorilor în vehicul;

e) subsistem de securitate – soluție de monitorizare video la nivelul vehiculului;

f) portal de informare călători „Travel Planner” – portal WEB și aplicație de mobil (Android, IOS).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate