Connect with us
Publicitate

AIUD

Înființarea Companiei de Transport Public Urban a municipiului Aiud va intra la vot joi, în Consiliul Local

Publicat

Proiectul de înființare a Companiei de Transport Public Urban în municipiul Aiud va fi supus spre aprobarea consilierilor locali, în ședința Consiliului Local de joi, 18 martie. 

Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local al municipiului Aiud de joi, 18 martie, se află un proiect de hotărâre pentru aprobarea Studiului de oportunitate elaborat în vederea delegării serviciului public de transport local de călători prin atribuire și gestiune directă și înființarea serviciului public de interes local de transport cu denumirea „Compania de Transport Public Urban Aiud” ca modalitate de operare și administrare a serviciului de pe raza municipiului Aiud.

Potrivit city managerului Liviu Florea, transportul public de persoane este unul dintre serviciile importante într-o comunitate.

„Ne-am propus, începând cu anul 2016, să găsim o soluție de modernizare a sistemului de transport public de persoane. O soluție adevărată, serioasă, durabilă. Și iată că, peste 48 de milioane de lei din fonduri europene, sunt acum la dispoziția noastră pentru a avea unul dintre cele mai performante sisteme de transport public de persoane. Și îl vom avea. Iar cea mai bună soluție este să creăm propria companie de transport”, a explicat acesta.

Noua companie municipală, organizată sub forma unui serviciu în subordinea Consiliului Local, va avea responsabilitatea administrării întregii infrastructuri publice de transport local nou-create.

Potrivit lui Liviu Florea, este vorba despre:

– un depou pentru autobuze, compus din:

a) clădire pentru gararea, încărcarea și mentenanța unui număr de 16 autobuze electrice;

b) clădire pentru spălătorie și dotarea acesteia cu 2 posturi de spălătorie;

c) clădire administrativă;

d) post transformare;

– un număr de 16 autobuze electrice care vor fi achiziționate;

– stații de încărcare care vor fi înființate;

– zona pietonală și traseele de biciclete cu sistem de bikesharing;

– stațiile de călători, care vor fi modernizate.

– dotări ITS:

a) subsistem AVL – Soluție de monitorizare și dispecerizare a vehiculelor;

b) subsistem de E-ticketing – soluție de taxare bazată pe utilizarea cardului contactless și a biletelor de hârtie;

c) subsistem de informare a călătorilor în vehicul – panouri de informare în tehnologie LED și infotainment;

d) subsistem de numărare a călătorilor în vehicul;

e) subsistem de securitate – soluție de monitorizare video la nivelul vehiculului;

f) portal de informare călători „Travel Planner” – portal WEB și aplicație de mobil (Android, IOS).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la grădiniță 2022: a început etapa de reînscriere a copiilor în grupa următoare. Acte necesare, condiții, calendar

Publicat

Luni, 16 mai, a început etapa de reînscrieri a copiilor care au frecventat grădinița și vor să continue și anul școlar viitor. Prima etapă de înscriere a celor care acum încep grădinița va debuta în 30 mai.

Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

Învățământul preșcolar (pentru copii cu vârste între 3 și 6 ani) cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare. Se desfășoară în grădinițe sau în școli (de stat sau private), care au ca secție grupe de învățământ preșcolar. În limita locurilor disponibile, și copiii de 2 ani pot fi înscriși la grădiniță, potrivit Ministerului Educației.

Vezi Lista unităților de învățământ preșcolar din județul Alba, atât de stat, cât și particulare, acreditate sau autorizate pentru funcționare (fără modificări față de anii trecuți).

Pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor: din 16 mai
  • prima etapă de înscriere: 30 mai – 15 iunie
  • a doua etapă de înscriere: 16-24 iunie

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor este stabilit de conducerea unității de învățământ și trebuie afişat la loc vizibil, în fiecare grădiniță, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, eventual, pe site-ul inspectoratului școlar.

Înscrieri la grădiniță 2022 – date generale

Părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.

Etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare. Planificarea va fi postată atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscrieri, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică, cu respectarea prevederilor din legislația în vigoare.

În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere a copiilor în învățământul preșcolar, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare

  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/ un centru de plasament/ plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă
  • existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 27 mai 2022) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Unităţile de învăţământ preșcolar particular vor afişa și informații privind statutul grădiniței respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenția pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

Înscrieri la grădiniță 2022 – acte necesare

Actele necesare pentru înscrieri la grădiniță sunt:

  • cerere tip
  • certificatul de naștere al copilului (copie)
  • cartea de identitate a solicitantului (copie)
  • adeverință de salariat pentru părinți sau tutore
  • hotărârea de divorț, acolo unde este cazul
  • documente justificative care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și acolo unde este cazul cele specifice.

Aceste documente se transmit prin e-mail, fax sau telefonic.

La grădinițe trebuie afișate următoarele detalii:

  • capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată)
  • numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare)
  • criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Specialiști de la 22 de direcții sanitar-veterinare, instruiți în Alba, pentru controale în domeniul siguranței alimentelor

Publicat

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a organizat, în județul Alba, între 11 și 13 mai, o instruire cu la care au participat reprezentanți de la 22 direcții sanitare veterinare din zona centru, sud, nord și vest a țării.

Cu ocazia instruirii au fost efectuate vizite de lucru la unități de industrie alimentară din domeniile procesării laptelui și tranșare a cărnii.

Au participat reprezentanți de la 22 direcții sanitar-veterinare județene: Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Dolj, Gorj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Olt, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Timiș, Vâlcea și București. 

În cadrul instruirii cu tematica ”Instrucțiuni privind desfășurarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale în domeniul siguranței alimentelor” au fost prezentate aspecte practice privind cerințele de sănătate și de igienă pentru producerea laptelui crud, recepția, stocarea și procesarea laptelui materie primă.

De asemenea, au fost expuse noțiuni privind cerințele microbiologice ale alimentelor, cerințele privind efectuarea inspecțiilor post-mortem la bovine și porcine.

Totodată, s-a vorbit despre controalele oficiale, riscurile și măsurile care trebuie luate de către autoritățile competente în cazul încălcării cerințelor privind carnea proaspătă. 

Alte puncte importante de pe agenda instruirii au vizat:

  • prezentarea procedurilor de înregistrare a producătorilor care intenționează să deruleze exporturi de produse alimentare în China
  • actualizarea cerințelor privind efectuarea inspecțiilor post-mortem la ungulatele domestice
  • efectuarea controalelor oficiale pe întregul lanț de producție a laptelui crud
  • implementarea sistemului HACCP la nivelul unităților din sectorul alimentar. 

Din partea ANSVSA, la instruire, a participat o echipă condusă de către dr. Cristian Ioan Duicu, director general al Direcției Generale Siguranța Alimentelor și formată din specialiști în domeniu.

Instruirea a fost organizată pentru asigurarea pregătirii profesionale continue a specialiștilor din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor cu atribuții privind efectuarea controalelor oficiale în domeniul igienei, siguranței alimentelor și sănătății publice, în contextul noilor Regulamente delegate și de punere în aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) 2017/625 privind organizarea controalelor oficiale.

sursa foto: DSVSA Alba

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul Județean Alba: activitatea centrului de evaluare medicală a pacienților COVID, sistată în perioada cu incidență redusă

Publicat

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Alba anunță că se sistează activitatea centrului dedicat evaluării medicale a pacienților diagnosticați cu COVID care se tratează la domiciliu sub observația medicului de familie. Motivul este scăderea numărului de cazuri, la nivel național și pe teritoriul județului Alba, dar și adresabilitatea scăzută din ultimele luni.

Potrivit sursei citate, în continuare, la SJU Alba Iulia, în Unitatea de Primiri Urgențe, în secția de Boli Infecțioase (prin internare) și, în funcție de gravitate, în secția de Anestezie și Terapie Intensivă, sunt diagnosticați, evaluați, investigați, îngrijiți și tratați pacienții cu COVID-19.

În funcție de evoluția numărului de cazuri (creșterea incidenței) și în situația în care va fi necesar activitatea centrului de evaluare medicală a pacienților diagnosticați cu noul coronavirus SARS-CoV-2 va fi reluată, potrivit sursei citate.

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia ”a organizat un spațiu medical adecvat, care a funcționat separat de celelalte secții/specialități medicale în care ajungeau pacienții cu COVID-19 (exemple Unitatea de Primiri Urgențe, secția de Boli Infecțioase, Secția de Anestezie și Terapie Intensivă).

Centrul era dedicat evaluării medicale a pacienților cu COVID-19, care s-au tratat la domiciliu, sub observația medicilor de familie. Aici pacienții au putut beneficia de investigații medicale, în timpul evoluției bolii, după o programare prealabilă și cu respectarea măsurilor impuse pentru prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor.

În continuare, la SJU Alba Iulia, activitatea pe zona de COVID-19 se desfășoară în condiții normale. Se prelevă probe pentru diagnosticarea bolii, sunt tratați pacienți și se efectuează investigații medicale de specialitate. Pacienții care prezintă simptomatologie specifică sunt încurajați să se adreseze spitalului sau medicilor de familie, în funcție de situație”, mai transmit reprezentanții unității medicale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Fost ministru al Economiei: ”Guvernul va mări taxele și impozitele. Ce vor să facă domnii Ciolacu și Ciucă este crimă economică”

Publicat

Criza economică din prezent este ”o furtună aproape perfectă”, a declarat vicepreședintele USR Claudiu Năsui.

”Cu toată proprietatea cuvintelor folosite, ce vor să facă domnii Ciolacu și Ciucă este crimă economică. Să nu credeți că nu au de ales” a spus Năsui.

Fostul ministru al Economiei crede că Guvernul va mări taxele și impozitele, mergând astfel ”direct în buzunarul românilor”.

Claudiu Năsui a declarat despre inflație că este o furtună aproape perfectă.

”Eu am spus că inflația va ajunge la 15% anul acesta și asta o ziceam în decembrie, când BNR-ul zicea că nu depășim cele două cifre” a spus acesta, potrivit RFI.

Vezi: Încă o categorie de angajați va beneficia de scutire de impozit la salarii. Legea a fost promulgată

Unii experți atrag atenția că majorarea unor impozite nu mai poate fi exclusă.

”Populația e sărăcită. Prețurile explodează. Deja ne permitem să cumpărăm mai puțin în fiecare lună. Iar PSD și PNL vor să crească taxele.

Nicio țară din lume nu crește taxele când economia e la marginea prăpastiei.

Cu toată proprietatea cuvintelor folosite, ce vor să facă domnii Ciolacu și Ciucă este crimă economică. Să nu credeți că nu au de ales.

Pot să reducă cheltuielile, dar nu vor să facă asta pentru că atunci le este afectat activul de partid care a tot crescut pe spatele statului.

Guvernul are de ales: fie își restrânge cheltuielile, deci nu le mai crește cu 19% față de anul trecut, fie crește taxele, adică fie noi, românii, o să avem mai puțini bani, fie ei își restrâng puțin organigramele, pensiile speciale, agențiile, PNDL-urile și toate astea”, a spus Claudiu Năsui, într-o postare pe Facebook.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax