Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la GRĂDINIȚĂ 2021: Calendar, condiții pentru înscrierea copiilor cu vârste între 3 și 6 ani. LISTA unităților din ALBA


Publicat

De luni, 17 mai, a început etapa de reînscrieri a copiilor care au frecventat grădinița și vor să continue și anul școlar viitor. Prima etapă de înscriere a celor care acum încep grădinița va debuta în 31 mai.

Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

Vezi Lista unităților de învățământ preșcolar din județul Alba, atât de stat, cât și particulare, acreditate sau autorizate pentru funcționare (fără modificări față de anul trecut).

Pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor – (17- 28 mai 2021);
  • prima etapă de înscriere (31 mai – 24 iunie 2021)
  • a doua etapă de înscriere (28 iunie – 16 iulie 2021)
  • etapa de ajustări (2 – 31 august 2021)

Orarul reînscrierilor/înscrierilor va fi stabilit de conducerea unităţii de învăţământ şi va fi afişat, la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, pentru informarea părinţilor şi a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia.

Pentru înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ prin poștă electronică, telefonic sau fax, datele necesare (date privind scolicitantul, copilul și opțiunile exprimate) pentru a fi introduse în aplicația specifică.

Etapa de validare a fișelor și de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura în momentul anunțării de către unitatea de învățământ, pe zile și intervale orare, în ordinea în care cererile au fost introduse în aplicație, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție sanitară. Aceste date vor fi publicate atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.

Ocuparea locurilor libere după finalizarea etapei de reînscriere se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică.

În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare:

  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte;
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă;
  • existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 28 mai 2021) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Unităţile de învăţământ preșcolar particular vor afişa și informații privind statutul grădiniței respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenția pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

Actele necesare pentru înscrieri la grădiniță sunt:

– cerere tip

– certificatul de naștere al copilului (copie);

– cartea de identitate a solicitantului (copie); adeverință de salariat pentru părinți sau tutore; hotărârea de divorț, acolo unde este cazul

– documente justificative care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și acolo unde este cazul cele specifice.

Aceste documente se transmit prin e-mail, fax sau telefonic.

La grădinițe trebuie afișate următoarele detalii:

– capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată);

– numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2020-2021 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare);

– criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor;

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Construcția unui nou mall în Alba Iulia: Se propune parcelarea unui teren, pentru devierea rețelei de înaltă tensiune

Publicat

Un nou pas a fost făcut în proiectul privind construcția unui mall pe malul râului Ampoi, la Alba Iulia. Se propune parcelarea unui teren, pentru devierea rețelei de înaltă tensiune. 

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința extraordinară de vineri, 18 iunie, un proiect privind însușirea documentației tehnice de dezmembrare a unui imobil (albia majoră a râului Ampoi), situat în Alba Iulia, zona Ampoi 1.

Vezi și PUZ pentru mall-ul „Alba Iulia Value Centre”, în consultare publică. Cum va arăta sensul giratoriu de pe strada A.I. Cuza

Potrivit documentației, firma PK Topaz SRL intenționează realizarea unui centru comercial și a infrastructurii edilitare și de acces aferente, care va fi amplasat în Alba Iulia, în zona cuprinsă între strada Alexandru Ioan Cuza, strada Fabricilor și râul Ampoi. ab24

Pentru realizarea proiectului este necesară devierea rețelei de înaltă tensiune (LEA 220 kV) care traversează o porțiune a perimetrului afectat de viitorul centru comercial.

Devierea rețelei electrice presupune relocarea anumitor stâlpi de înaltă tensiune, iar doi dintre acești stâlpi urmează a fi amplasați pe terenul necadastrat din zona râului Ampoi, aflat în proprietatea municipiului Alba Iulia, în suprafață de 49.686 mp.

Citește și Un nou MALL se construiește la Alba Iulia. Centru comercial pe o suprafață de 6,1 hectare.”Ancora” este un hypermarket Carrefour

Astfel, se propune parcelarea unui imobil (albia majoră a râului Ampoi) în două parcele, de 49.686 mp și 70.207 mp.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câte mașini și motociclete au cumpărat românii prin programele Rabla Clasic si Rabla Plus. Situația, prezentată de AFM

Publicat

În cadrul Programului Rabla Clasic 2021, s-au înscris la producători/dealeri auto, 24.897 persoane fizice. Până în prezent au fost achiziționate 14.104 autovehicule și 82 motociclete, a transmis Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). 

Pentru persoane juridice, a fost publicată săptămâna aceasta pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu o nouă listă conținând 103 dosare acceptate pentru 177 autovehicule.

De
asemenea, au fost publicate 9 contestații pentru 13 autovehicule. Până în prezent au fost acceptate un număr total de 455 dosare pentru 699 autovehicule și 12 contestații pentru 22 autovehicule.

S-au înscris la producători/dealeri auto, 298 persoane juridice.

Până în prezent au fost achiziționate 64 de autovehicule.

În cadrul Programului Rabla Plus 2021, s-au înscris la producători/dealeri auto, 4.343 persoane fizice, până în prezent fiind achiziționate 590 autovehicule noi (358 pur electrice, 232
electrice hibride și o motocicletă electrică).

Pentru persoane juridice au fost publicate săptămâna aceasta 106 dosare acceptate pentru 177 autovehicule electrice, dintre care 61 electrice hibride, 116 pur electrice.

De asemenea, a
fost publicată o contestație pentru 1 autovehicul pur electric.

În total, pentru Rabla Plus au fost acceptate un număr de 368 dosare pentru 621 autovehicule, dintre care 234 electrice hibride, 386 pur electrice, o motocicletă electrică și 6 contestații pentru 8 autovehicule electrice hibride și 9 autovehicule pur electrice.

S-au înscris la producători/dealeri auto, 295 persoane juridice. Până în prezent au fost achiziționate 115 mașini noi (61 pur electrice și 54 electrice hibride).

Listele dosarelor acceptate în cadrul acestor programe sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la secțiunile aferente Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus.

Persoanele juridice care au fost acceptate se pot adresa producătorilor/dealerilor auto validaţi în Programele Rabla și Rabla Plus, listele acestora fiind disponibile pe site-ul instituției.

Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic este 150 de zile de la data emiterii, respectiv 240 zile pentru Programul Rabla Plus, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziție a autovehiculului nou.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primaria Aiud vrea impozite de 500% pentru clădirile și terenurile neîngrijite din municipiu. Proiect în dezbatere publică

Publicat

Primăria Aiud a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre care prevede creșterea impozitului cu până la 500% pentru terenurile și clădirile neîngrijite din municipiu.

Potrivit reprezentanților instituției, criteriile de încadrare a unor clădiri/terenuri în categoria de „clădiri/terenuri neîngrijite” sunt următoarele:

a) clădirile neîngrijite reprezintă clădirile aflate în stare avansată de degradare, stare de paragină, insalubre, faţade nereparate/necurăţate/netencuite/nezugrăvite, geamuri sparte sau alte situaţii de asemenea natură;

a^1) clădiri cu risc iminent asupra siguranței cetățenilor;

>b) terenuri neîngrijite reprezintă terenurile în stare de paragină, acoperite de buruieni, părăsite/abandonate, insalubre, neefectuarea curățeniei în curți

c) fac excepţie de la majorarea impozitului pentru clădirile neîngrijite proprietarii care deţin autorizaţie de construire/desfiinţare valabilă, în vederea construirii/renovării/ demolării/amenajării şi au anunţat la Inspectoratul de Stat în Construcţii şi la autoritatea publică locală începerea lucrărilor;

>Primăria anunță că cei interesaţi pot prezenta în scris în perioada 22.06.2021 – 02.07.2021, propuneri, sugestii şi opinii cu caracter de recomandare, de luni până joi între orele 08.00 – 16.00 și vineri între orele 8.00 – 14.00 la registratura Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă, nr.1, prin fax la nr. 0258/861280 sau prin e-mail la adresa trdeciz@aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Electrica Furnizare, ”curentată” de OPC Alba cu 2 amenzi pentru că ar practica tarife ascunse. Furnizorul a pierdut în instanță

Publicat

contor curent

OPC Alba a amendat furnizorul de energie Electrica Furnizare pentru că ar practica tarife ascunse. 

Societatea Electrica Furnizare SA, prin filiala din Alba Iulia, a contestat amenda în instanță, dar a pierdut prima etapă a procesului.

Inspectorii OPC au reproșat furnizorului că în cadrul unui număr de 11 contracte analizate, cât şi în anexe, precizează la costul/preţul contractului doar tarifele privind livrarea energiei electrice. Constatarea a fost făcută în urmă cu câteva luni, în februarie 2021, cu prilejul liberalizării pieței.

În plus, inspectorii OPC au mai descoperit că nu au fost indicate şi costurile privitoare la certificatele verzi, accize, taxa privind contribuţia pentru cogenerare de înaltă eficienţă, care sunt plătibile de către consumator şi sunt incluse în costul total al serviciului.

În plus, furnizorul de energie nu a menționat explicit un preţ sau cost al abonamentului, susţinând doar că acesta este ”cel reglementat în oferta propusă”.

Furnizorul de energie electrică a primit două amenzi: una în valoare de 7.000 de lei şi cealaltă de 5.000 de lei. Le-a contestat în instanță dar a pierdut pe fond la Judecătoria Alba Iulia, printr-o sentință din 17 mai 2021.

Instanța a considerat că acţiunea operatorului de a nu menţiona toate costurile reale care ajung la beneficiar este o practică comercială considerată ca fiind ”omisiune înşelătoare”.

Hotărârea Judecătoriei Alba Iulia poate fi contestată în termen de 30 de zile de la comunicare.

Sursă: Adevărul.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate