Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

INVESTIŢII în industria de apărare și plăţi compensatorii în caz de disponibilizări, aprobate de Guvern


Publicat

arme, um cugir, faprica de armeGuvernul a aprobat marți, 3 noiembrie, ordonanța de urgență privind unele măsuri pentru realizarea de investiții la operatorii economici din industria de apărare şi plăţi compensatorii pentru eventualele cazuri de disponibilizări din acest sector. În urma bilanțului de activitate pe semestrul I 2015, s-a constatat o îmbunătățire a activității industriei de apărare: cifra de afaceri a crescut cu 13%, valoarea exportului a crescut cu 31.77%, iar valoarea contractelor pentru export este egală cu valoarea însumată a exporturilor din ultimii 3 ani.

Actul normativ va crea premisele pentru susținerea programului de investiții în industria de apărare pentru reluarea/reînnoirea proceselor de fabricație și realizarea produselor la cerințele de înzestrare ale forțelor sistemului național de apărare. Adoptarea programului investițional are rolul de a asigura refacerea capacității industriale necesare producției și securizării lanțului de aprovizionare tehnică și mijloacele de luptă necesare forțelor Sistemului Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională a României, în raport cu angajamentele asumate de România în calitate de stat membru UE și NATO. Pentru realizarea investițiilor, operatorii economici pot beneficia de transferuri alocate de la bugetul de stat.

Citește și Uzina Mecanică Cugir: „Undă verde” la angajări pentru încă 100 de salariaţi. Guvernul a aprobat şi suplimentarea cheltuielilor salariale

Totodată, prin ordonanța de urgență, care creează cadrul legal pentru acordarea venitului lunar de completare, se stabilesc unele măsuri de protecție socială ce vor putea fi acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective la unii operatori economici din industria de apărare, aflați  în subordinea Ministerului Economiei, Comertului și Turismului, în baza Programelor de restructurare și reorganizare.

Prin completările aduse de acest act normativ, se elimină unele inechități, având în vedere faptul că angajații din alte sectoare ale economiei naționale beneficiază de venit de completare în cazul în care sunt disponibilizate prin metoda concedierilor colective.

Perioada acordării venitului lunar de completare, care va fi în funcție de vechimea în muncă a fiecărui angajat, va constitui stagiu de cotizare în sistemul public de pensii și asigurări sociale de sănătate.

Potrivit OUG nr. 36/ 2013, persoanele care vor fi concediate în condițiile acestui act normativ vor beneficia de următoarele drepturi:

– indemnizație de șomaj;

– venit lunar de completare;

– plăți compensatorii acordate de către operatorii economici din bugetele de venituri și cheltuieli, în conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de muncă aplicabile, respectiv încheiate la nivelul fiecărui operator economic.

Venitul de completare se va acorda lunar, pe o perioadă de maximum 24 de luni, stabilită diferențiat în funcție de vechimea în muncă, respectiv:

– timp de 12 luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani până la 10 ani,

– timp de 20 de luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani și până la 15 ani,

– timp de 22 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani și până la 25 ani,

– timp de 24 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă de cel puțin 25 de ani.

Numărul de angajaţi estimat că ar putea fi disponibilizat prin concedieri colective în perioada 2015-2017 este de 808 persoane, după cum urmează: 2015 – 197 angajaţi; 2016 – 362 angajaţi; 2017 – 249 angajaţi. Estimarea a fost făcută în baza solicitărilor venite din partea companiilor din industria de apărare aflate în subordinea Ministerului Economiei, Comertului și Turismului și a fost discutată cu reprezentanții sindicatelor.

Venitul lunar de completare va fi asigurat de la bugetul asigurărilor pentru șomaj. Impactul bugetar se estimează la 13,7 milioane de lei pentru următorii doi ani, astfel: 5,1 milioane de lei pentru anul 2016 și 8,6 milioane pentru 2017.

Până în prezent, acest venit se acordă numai persoanelor disponibilizate din cadrul operatorilor economici reclasificați în sectorul administrației publice, conform listei publicate de Institutul Național de Statistică.

Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului a demarat un amplu program de restructurare, modernizare și promovare a  industriei de apărare, menit să confere companiilor care activează în domeniu competitivitate, pe o piață aflată în continuă evoluție.

Totodată, în urma bilanțului de activitate pe semestrul I 2015, s-a constatat o îmbunătățire a activității industriei de apărare: cifra de afaceri a crescut cu 13%, valoarea exportului a crescut cu 31.77%, iar valoarea contractelor pentru export este egală cu valoarea însumată a exporturilor din ultimii 3 ani. Unele companii au  încheiat contracte până în anul 2019, în timp ce mai multe companii au realizat profituri operaționale, unele dintre ele urmând să atinga capacitatea maximă de producție.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Albaiulienii își pot vota proiectul favorit în cadrul primei bugetări participative. Data limită, 30 noiembrie

Publicat

alba iulia

Albaiulienii mai au la dispoziție doar câteva zile pentru a vota proiectele propuse de cetățeni pentru dezvoltarea municipiului, selectate în cadrul primei bugetări participative organizată de Primăria Alba Iulia. Un număr de 18 proiecte din diverse domenii pot fi votate online până în 30 noiembrie, pe platforma dedicată bugetării participative. Proiectele câștigătoare, care urmează să fie implementate în 2021, vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte, până la consumarea bugetului alocat de 1.000.000 de lei, cu TVA inclus. 

Proiectele se pot vota doar online, pe platforma bugetării participative, https://bugetareparticipativa.apulum.ro/proiecte/. Fiecare cetățean cu un cont valid poate vota câte un proiect din fiecare domeniu.

Bugetarea participativă este un proces derulat de Municipiul Alba Iulia, care își propune implicarea directă a cetățenilor în decizie, pentru stabilirea modului în care sunt cheltuiți o parte din banii publici în raport cu nevoile locale. Este un proces deschis, transparent și inovativ de a distribui fondurile publice în mod echitabil, acolo unde comunitatea decide prin vot liber.

Prin intermediul platformei, cetățenii municipiului Alba Iulia, care au cel puțin 18 ani împliniți, pot să-și expună online problemele cu care se confruntă, să sugereze soluții de rezolvare a acestora, să propună idei și inițiative proprii pentru o viață mai bună și mai plăcută în zona în care locuiesc sau în alte zone ale orașului, să fie creativi și inovativi și să se implice activ comunitatea din care fac parte.

În cadrul acestui proces au fost depuse 54 de proiecte, dintre care 22 au fost dubluri. Astfel, 32 de proiecte au fost analizate de comisiile de specialitate din cadrul Primăriei, dintre care 13 au fost respinse și 18 au mers mai departe în etapa votului cetățenilor (două proiecte au fost comasate, având același obiectiv).

Lista proiectelor pe care le puteți susține prin votul online, direct pe platformă:

  • „Siguranța circulației și cetățeanului care merge pe trotuar” – Domeniu: Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației
  • ”Parc Bărăbanț” – · Domeniu: Amenajare spații publice
  • ”Reabilitare zonă turistică” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Trecere pietoni denivelată” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Rugby – sănătate și educație prin sport” – Domeniu: Sport, sănătate
  • „Culoarul verde peste Mureș” – Domeniu: Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației
  • „La plimbare cu birja prin orașul Alba Iulia” – Domeniu: Turism
  • „Pauza de joacă – Centru de activități în aer liber” – Domeniu: Amenajare spații publice

Vezi și FOTO: Centru de activități în aer liber, propus la Școala „Vasile Goldiș” din Alba Iulia. Proiect de bugetare participativă

  • „Centru de inovare al orașului” – Domeniu: Oraș digital
  • „Asfaltare” – Domeniu: Amenajare spații publice
  • „Salvați Școala Cartierului Bărăbanț” – Domeniu: Educație și cultură
  • „Sound&Lights Video Mapping în Cetatea Alba Carolina” – Domeniu: Oraș digital
  • „Aer mai curat la Alba Iulia – amplasarea de standuri verzi pentru purificarea aerului” – Domeniu: Mediu
  • „Marcare trecere de pietoni și montare limitatoare de viteză” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Sisteme fotovoltaice de producere a energiei electrice pentru iluminat public” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Amenajare parc de agrement cu aparate fitness în aer liber, în orașul Alba Iulia” – Domeniu: Sport, sănătate
  • „Semnalizare pistă de biciclete Catedrală – Poarta 3” – Domeniu: Amenajare spații publice
  • „Aparate de fitness în aer liber” – Domeniu: Sport, sănătate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Presedintele Klaus Iohannis: „Să fie clar, nu există nicio intenție de lockdown după alegeri”

Publicat

Președintele Klaus Iohannis spune că România nu va intra în carantină totală după alegerile parlamentare din 6 decembrie, deoarece măsurile de carantină locală au dat rezultate în localitățile în care numărul de cazuri explodase.

„Să fie clar, nu există nicio intenție de lockdown după alegeri”, a spus președintele într-o conferință de presă.

„Eu nu intenţionez să promovez instituirea unei carantine la nivel naţional, un aşa numit lockdown, după alegerile parlamentare din 6 decembrie. Repet aceste lucruri fiindcă sunt politicieni fără niciun fel de scrupule care încearcă să se profileze cu ştiri de tip senzaţional”, a adăugat el.

„Am analizat măsurile privind carantina zonală şi am solicitat o analiză INSP privind evoluţia epidemiei în oraşele şi municipiile carantine. Datele arată că începând cu 20 noiembrie se observă o tendinţă de scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2. Acest lucru se reflectă în numărul de cazuri săptămânale, cât şi în media zilnică a numărului de cazuri şi a ratei de pozitivare a probelor.

Sunt date concrete care dovedesc că măsurile luate de autorităţi au fost corecte şi populaţia a respectat acest măsuri, ceea ce ne oferă o doză de optimism. Măsurile rămân în vigoare, orice relaxare prematură periclitează rezultatele obţinute”, a spus președintele.

El a prezentat mai multe grafice care arată că în orașele și municipiile în care a fost impusă carantina locală, numărul cazurilor noi a scăzut semnificativ după o săptămână, în medie.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comisia Europeană vrea să asigure medicamente mai ieftine și suficiente stocuri pentru bolile grave și rare

Publicat

Comisia Europeană a adoptat, miercuri, o strategie farmaceutică prin care vrea să asigure disponibilitatea medicamentelor inovatoare și iefitne pe piață, inclusiv pentru boli grave unde există deficiențe. De asemenea, Comisia își propune să îmbunătățească mecanismele de pregătire și răspuns la crize, precum cea Covid-19.

“Comisia a adoptat astăzi, 25 noiembrie, o Strategie farmaceutică pentru Europa vizând asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente inovatoare și accesibile financiar, precum și sprijinirea competitivității, a capacității de inovare și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE. Strategia va permite Europei să își satisfacă nevoile farmaceutice, inclusiv în perioade de criză, prin intermediul unor lanțuri de aprovizionare solide. O componentă esențială a construirii unei Uniuni Europene a sănătății mai puternice, astfel cum a menționat-o președinta von der Leyen în discursul ei privind starea Uniunii, strategia va contribui la instituirea unui sistem farmaceutic al UE care să fie adaptat exigențelor viitorului și rezistent la crize”, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia farmaceutică pentru Europa are patru obiective principale:

  • Asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente accesibile financiar și abordarea nevoilor medicale nesatisfăcute (de exemplu, în domeniul rezistenței la antimicrobiene, al cancerului, al bolilor rare);
  • Sprijinirea competitivității, a inovării și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE și crearea unor medicamente de înaltă calitate, sigure, eficace și mai ecologice;
  • Îmbunătățirea mecanismelor de pregătire și răspuns la crize și abordarea securității aprovizionării;
  • Asigurarea unei voci puternice a UE pe plan mondial, prin promovarea unui nivel înalt al standardelor în materie de calitate, eficacitate și siguranță.

“Deși strategia reprezintă mult mai mult decât un simplu instrument de răspuns la crize, ea este inspirată din răspunsul inițial la pandemia de COVID-19 și face ca sectorul farmaceutic din Europa să fie mai bine pregătit și mai rezistent.

Strategia prezintă acțiuni concrete pentru a asigura existența, disponibilitatea și accesibilitatea financiară a medicamentelor. Ea susține lanțuri de aprovizionare diversificate și sigure, asigurând o autonomie strategică deschisă a UE pe plan mondial, și promovează produse farmaceutice sustenabile din punct de vedere ecologic.

Strategia va asigura, de asemenea, faptul că politica farmaceutică a UE continuă să servească sănătății publice într-un mediu în continuă schimbare, caracterizat de transformări științifice și comerciale. Ea va susține inovațiile centrate pe pacienți și va permite adaptarea la schimbările digitale și tehnologice.

Acțiunile vor viza întregul ecosistem al produselor farmaceutice, dar și unele aspecte ale dispozitivelor medicale. Strategia creează sinergii cu Pactul verde și cu acțiunile noastre din cadrul abordării strategice a UE privind prezența substanțelor farmaceutice în mediu, pentru a reduce riscul lor pentru mediu, pentru a aborda poluarea cauzată de reziduurile farmaceutice și pentru a promova fabricarea, utilizarea și eliminarea lor prin metode mai ecologice. Ea este, de asemenea, legată de planul de acțiune privind proprietatea intelectuală prezentat astăzi (hiperlinkul urmează să fie introdus de SPP).

Printre acțiunile emblematice ale strategiei se numără:

  • O revizuire a legislației farmaceutice de bază* (data-țintă pentru o propunere: 2022) pentru ca acest cadru legislativ să fie adaptat exigențelor viitorului și să faciliteze inovarea;
  • O propunere privind o Autoritate a UE pentru răspuns în situații de urgență sanitară (propunere: al 2-lea semestru din 2021);
  • O revizuire a reglementărilor privind medicamentele pentru copii și pentru boli rare;
  • Inițierea unui dialog structurat cu și între toți actorii din industria farmaceutică și autoritățile publice pentru a identifica vulnerabilitățile lanțului global de aprovizionare cu medicamente esențiale și pentru a defini opțiunile în materie de politici menite să consolidez continuitatea și securitatea aprovizionării în UE;
  • Cooperarea între autoritățile naționale în ceea ce privește politicile în materie de prețuri, plăți și achiziții publice, pentru a îmbunătăți accesibilitatea financiară, eficiența în raport cu costurile aferente medicamentelor și sustenabilitatea sistemului de sănătate;
  • Crearea unei infrastructuri digitale solide, inclusiv o propunere privind un spațiu european al datelor referitoare la sănătate (data-țintă pentru o propunere: 2021);
  • Sprijin pentru cercetare și inovare, în special prin intermediul programelor Orizont 2020 și EU4Health;
  • Acțiuni de promovare a abordărilor inovatoare vizând C&D și achizițiile publice de antimicrobiene și de alternative ale acestora, precum și măsuri de restricționare și optimizare a utilizării lor”, mai arată sursa citată.

Strategia va fi discutată la nivel politic în cadrul reuniunii Consiliului EPSCO din 2 decembrie 2020.

sursa: ec.europa.eu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Teste ale sistemului ITS, pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Primele imagini afișate pe panourile de informare

Publicat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a testat miercuri seara sistemul inteligent de transport (ITS), pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Panourile led de informare dintre Lancrăm și Alba Iulia au afișat primele imagini. 

Reamintim faptul că CNAIR împreună cu constructorul pregătesc deschiderea tronsonului între Lancrăm și Alba Iulia până pe data de 1 Decembrie. Potrivit reprezentanților companiei, deschiderea circulației ar putea fi amânată doar de vremea rea, respectiv în situația în care va interveni un îngheț.

Citește și Tronsonul Alba Iulia – Sebeș de pe Autostrada A10, deschis circulației până în 1 Decembrie. Mobilizare masivă înainte de alegeri

Sistemul ITS asigură participanțiilor la trafic o informare în timp real asupra condițiilor meteorologice și a condițiilor de trafic (punctele în care traficul este aglomerat) și furnizează informații către autorități ce țin de siguranța circulației.

Sistemele inteligente de transport oferă și servicii suplimentare de informare în timp real a șoferilor, constituind și baza viitoarelor aplicații de comunicare inteligentă între vehicul, drum și autoritățiile competente.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate