Actualitate
IŞJ Alba explică de ce au fost mai bune rezultatele la BAC în 2013 faţă de anii anteriori. Vezi ce spun şi reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba au motivat de ce rezultatele din acest an de la Bacalaureat sunt mai bune faţă de cele anterioare. Pentru candidaţii prezenţi la examene din promoţia 2013, promovabilitatea a fost de 66,96%, iar pentru cei care au dat din nou probe, din seriile anterioare, aceasta a fost de 39,17%, însumând în total pe judeţ 62,22%. Comparativ, în 2012, rezultatele nu au fost pe măsura aşteptărilor, doar 48,71% dintre cei care s-au prezentat în săli reuşind să obţină note cu care să treacă examenul maturităţii.
Inspectorul general şcolar Dorin Sandea şi preşedintele comisiei de Bacalaureat din Alba, inspectorul şcolar general adjunct Marcela Dărămuş precizează într-un comunicat de presă că se înregistrează o creştere cu 10% a promovabilităţii faţă de anul trecut. Reamintim că rata de promovabilitate a fost, în sesiunea de vară din 2012, de 48,71%, iar 2011, de 39,78%.
Reprezentanţii IŞJ Alba consideră că rezultatele mai bune la BAC 2013 au fost obţinute din următoarele motive:
„- elevii au conştientizat importanţa examenului de bacalaureat şi au participat cei care s-au pregătit temeinic
– cele două simulări din decursul anului şcolar 2012 – 2013 i-au responsabilizat pe elevi şi au condus la pregătire susţinută
– anul acesta diferenţierea şi calibrarea subiectelor pe programa şcolară au condus la o mai bună evaluare a candidaţilor în funcţie de numărul de ore la fiecare disciplină pe timpul şcolarizării în funcţie de filieră, profil şi specializare.”
Aceştia menţionează că „examenul de bacalaureat s-a desfăşurat în bune condiţii, iar organizarea bună a garantat astel corectitudinea examenului”.
Despre desfăşurarea şi rezultatele examenului de Bacalaureat, la nivel naţional, au transmis precizări şi reprezentanţii Consiliului Național al Elevilor:
“Consiliul Național al Elevilor consideră modul de organizare al examenului desfășurat anul acesta ca fiind unul tratat cu profesionalism de către instituțiile responsabile, respectiv Ministerul Educației Naționale și Inspectoratele Școlare Județene care au stabilit o colaborare continuă între reprezentanții instituțiilor, reprezentanții Consiliilor Elevilor, sindicatelor și părinților. De asemenea, au fost luate măsurile de securitate necesare desfășurării acestuia în condiții optime, existând însă, şi de această dată încercări de fraudare a examenului, sancţionate corespunzător.
Rezultatele din acest an au înregistrat o creștere a promovabilității examenului, justificată, în principal, de desfășurarea unui Bacalaureat diferențiat, ceea ce a reprezentat o schimbare în sistemul educațional, susținută și de Consiliul Național al Elevilor. A fost un prim pas spre eficientizarea ultimei etape din ciclul preuniversitar.
Cu toate acestea, procentul de promovabilitate nu reflectă o creștere a calității actului didactic sau o îmbunătățire a responsabilității elevilor față de propria lor educație. Rezultatele de anul acesta transmit, în continuare, un semnal de alarmă pentru viitorii absolvenți, în legătură cu responsabilitatea pe care aceștia o au față de promovarea examenului, pregătirea lor de către cadrele didactice și implicarea părinților în acest proces”.
Iulia-Flavia Miron, președintele Consiliului Național al Elevilor declară: „Având în vedere condițiile în care s-a desfășurat anul acesta Bacalaureatul si rezultatele înregistrate, insituţiile responsabile, în colaborare cu ONG-uri de specialitate și structuri reprezentative ale elevilor, părinților și studenților au posibilitatea de a adopta politici educaționale și strategii de eficientizare a sistemului educațional preuniversitar în baza unei analize corecte. Unul dintre factorii care au produs o creștere a procentului de promovabilitate este desfășurarea Bacalaureatului diferențiat, care a respectat programa și materia predată corespunzător fiecărei filiere. Cu toate acestea, procentul de promovabilitate trebuie să fie în continuare unul real, în creștere, fapt care necesită o implicare sistematică, mult mai mare din partea elevilor, dar și a cadrelor didactice și a părinților. Consideram a fi benefica si solicitam in acest sens, organizarea unei dezbateri cu reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale, elevilor, profesorilor și ai părinților pentru a identifica soluții la problemele actuale ale sistemului educațional preuniversitar.”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News