Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ISJ Alba: Peste 200 de candidaţi s-au înscris la concursul pentru acordarea gradaţiilor de merit în sesiunea 2016


Publicat

sediu ISJ Alba

isj alba2Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba anunţă că au fost depuse peste 200 de dosare la concursul pentru acordarea gradaţiilor de merit, sesiunea 2016. Majoritatea sunt candidaţi cadre didactice, iar 39 sunt personal didactic auxiliar.

În 30 martie s-a încheiat etapa de depunere a dosarelor care conțin documente justificative, privind activitatea candidaților la concursul pentru acordarea gradațiilor de merit, sesiunea 2016.

Au fost depuse 213 dosare, dintre care 174 sunt dosare ale candidaților încadrați ca personal didactic și 39 dosare ale candidaților încadrați ca personal didactic auxiliar.

Următoarea etapă este cea de analiză a dosarelor de catre inspectorul școlar care coordonează disciplina cu consultarea consiliiului consultativ și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate, în perioada 1-22 aprilie 2016.

Gradatia de merit reprezintă 25% din salariul de baza şi se acordă pe o perioada de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2016.

„Numărul maxim de gradații care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare și a 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare și control existente la nivelul inspectoratului școlar se scade numărul de gradații acordate personalului didactic aflate în plata la 1 septembrie 2016, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a plății gradatiei de merit din motive neimputabile angajatului sau ca urmare a rezervării postului didactic/catedrei în baza prevederilor art. 255 alin. (1)-(6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, cu încadrarea în numărul maxim de gradații de merit aprobate la momentul revenirii pe post”, se arată în metotologie.

De asemenea, în situația în care personalului didactic i se modifică locul de muncă, cu păstrarea calității de personal didactic calificat, la nivelul aceluiași județ/al municipiului București, acesta își păstrează gradația de merit.

„Gradația de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2016. Pentru fiecare candidat, gradația de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, raportat la norma didactică de baza conform actului de numire/transfer/repartizare”, se mai precizează în metodologie.

Personalul didactic din învățământ care beneficiază de gradație de merit până la 31 august 2016 poate participa la un nou concurs.Personalul didactic pensionat nu mai beneficiază de gradație de merit de la încetarea, în vederea pensionării, a contractului individual de muncă pe perioada nedeterminată.

CALENDARUL desfășurării concursului pentru acordarea gradațiilor de merit – sesiunea 2016

8 februarie – 19 februarie 2016: Detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar şi stabilirea ponderii gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ

22 – 26 februarie 2016: Comunicarea fișelor de evaluare şi a ponderii gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ de către inspectoratul școlar, în teritoriu

1 – 18 martie 2016: Întocmirea și depunerea, de către candidați, a dosarelor și obținerea avizelor la nivelul unității de învățământ

21 – 30 martie 2016: Depunerea dosarelor care conțin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului școlar

1 – 22 aprilie 2016: Analiza dosarelor de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate

25 aprilie – 13 mai 2016: Verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradației de merit

16 – 17 mai 2016: Aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării, de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar

18 mai 2016: Afișarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării la avizierul inspectoratului școlar

19-20 mai 2016: Depunerea contestațiilor asupra punctajului acordat

23 – 25 mai 2016: Soluționarea contestațiilor de către comisia de contestații

26 – 27 mai 2016: Validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestora la inspectoratele școlare

30 – 31 mai 2016: Înaintarea la Ministerul Educației şi Cercetării Ştiinţifice a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ, validat în vederea acordării gradației de merit

11 august 2016: Emiterea ordinului ministrului educației şi Cercetării Ştiinţifice.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajații instituțiilor și ai firmelor din Cetatea Alba Iulia, turiști în orașul lor. Abonamentele de parcare nu acoperă zona 0

Publicat

soare

Noul regulament privind parcările din Alba Iulia stârnește deja nemulțumirile celor care lucrează și trăiesc în perimetrul Cetății Alba Carolina, la doar câteva zile de la intrarea în vigoare. 

Acolo, administrația locală a stabilit zona zero de parcare, neacoperită de abonamentele pe care și le pot face locuitorii orașului. Astfel, dacă cineva își face abonament pentru parcarea în oraș, acesta nu este valabil și în zona Cetății, unde se aplică o nouă taxă.

Parcarea pentru o oră costă 2 lei, iar pentru o zi 17,5 lei.

Administrația locală pare a fi luat în calcul doar turiștii care vin să viziteze cetatea.

Asta în condițiile în care acolo își au sediul mai mai multe instituții publice, există mici afaceri care funcționează, dar și locuințe private.

Directorul Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia, Gabriel Rustoiu, spune că noul sistem de parcare le creează probleme angajaților instituției.

Acesta spune că muzeul are 83 de angajați, dintre care mulți sunt navetiști care vin la serviciu cu mașina.

”Oamenii ar fi dispuși să plătească abonament, dar abonamentul nu acoperă și această zonă.

De exemplu, eu, aș căuta un alt loc de parcare în afara Cetății și să vin pe jos, dar este foarte greu de găsit un loc cât de cât aproape.

În plus, în zona zero este mult mai scump. Pentru un turist care vine și stă 2,3 ore, este ok, dar pentru cineva care vine la serviciu și stă 8 sau 10 ore, deja este foarte scump” spune Gabriel Rustoiu.

Vezi și Sistemul de PARCARE cu PLATĂ, în vigoare la Alba Iulia. Care sunt tarifele și amenzile, cum se plătesc

Tot în Cetatea Alba Carolina își mai au sediul Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia, Universitatea 1 Decembrie 1918, Biblioteca Batthyaneum, Arhiepiscopia de Alba Iulia a Bisericii Romano-Catolice.

Tot în perimetrul cetății mai există afaceri, cum ar fi restaurante și cafenele, puncte de vânzare a suvenirurilor, terenuri de tenis, piscină… Și angajații acestora vor trebui să plătească o parcare de turist, în cazul în care vin la serviciu cu mașina.

Nici clienții lor nu vor fi mai fericiți, în condițiile în care, pe lângă ceea ce consumă, vor trebui să plătească în plus și parcarea.

”Vin la tenis cu copiii. Plătesc deja abonament pentru parcarea la bloc, plătesc abonament pentru parcarea în oraș, iar aici trebuie să plătesc din nou. Cred că nu s-au gândit bine când ne-au transformat în turiști la noi în oraș” a spus Cristian Radu, din Alba Iulia.

Citește și GHID pentru plata online a parcărilor publice din Alba Iulia. Care sunt pașii pe calculator sau în aplicația de smartphone

De măsură nu sunt afectați angajații Universității 1 Decembrie 1918. Rectorul Daniel Breaz spune că aceștia pot parca în curtea instituției, unde există deocamdată suficiente locuri.

Ce spune Primăria Alba Iulia

Primăria Alba Iulia a transmis un punct de vedere, la solicitarea Alba24, pe care îl redăm mai jos:

”Regulamentul de parcare a fost conceput și votat, de către vechea administrație, în anul 2019. Am încurajat albaiulienii și reprezentanții instituțiilor să ne facă sugestii pentru modificarea regulamentului și am primit multe idei bune.

În viitorul apropiat, după ce adunăm suficiente sugestii pentru modificarea acestuia, noul regulament va fi trecut prin ședință de Consiliu Local.

Dorim să precizăm faptul că instituțiile au dreptul la maximum 3 locuri de parcare gratuit, dar și că majoritatea clădirilor din zona istorică au curte interioară.

Problema celor care domiciliază în zonă va fi tratată unitar, astfel încât să nu fie făcute diferențe față de locuitorii din alte zone.

Deocamdată, cei cu afaceri în zona istorică pot închiria locuri de parcare la prețul de 175 lei/lună”.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scădere semnificativă a spitalizărilor pentru persoane peste 60 de ani, în Israel, la trei săptămâni după prima doză de vaccin

Publicat

Peste un milion de persoane din Israel au primit ambele doze de vaccin împotriva COVID-19, reprezentând mai mult de 10% din populaţia ţării cu 9,2 milioane de locuitori, a declarat luni ministrul Sănătăţii, Yuli Edelstein, relatează dpa.

Un număr de aproape 2,6 milioane de persoane – mai mult de un sfert din populaţia ţării – au primit prima doză de vaccin, a anunţat ministrul Edelstein pe Twitter.

Datele preliminare din Israel demonstrează o scădere substanțială a numărului de infecții cu COVID în rândul celor mai vulnerabile persoane, cele de peste 60 de ani, care au primit deja prima doză de vaccin.

În urmă cu aproape două săptămâni, un studiu al Serviciilor de Sănătate Maccabi observa o scădere cu 60% a infectărilor în rândul pacienților săi, la trei săptămâni după administrarea primei doze din vaccinul Pfizer/BioNTech, scrie Libertatea.

”Deja în ziua 23 după prima doză, adică la două zile după administrarea celei de-a doua doze, datele au arătat o scădere de 60% a spitalizărilor printre persoanele vaccinate – adică cele de peste 60 de ani. Datele au fost adunate după monitorizarea a 50.775 de pacienți și au rezultat din compararea numărului mediu săptămânal de spitalizări din acel moment cu cel existent imediat după debutul campaniei de vaccinare”, potrivit sursei citate.

Galia Rahav, șefa secției de boli infecțioase de la cel mai mare spital din Israel, Sheba Medical Center, a declarat pentru Times of Israel că datele „sunt foarte importante”, dar și că o parte din scăderea numărului de spitalizări poate fi pusă pe seama tendinței noilor vaccinați de a respecta regulile lockdown-ului, lucru care ar fi putut duce automat și la o scădere a infectărilor.

Conform site-ului „Our World in Data”, Israelul este liderul mondial ceea ce priveşte numărul de persoane vaccinate la 100 de locuitori, urmat de Emiratele Arabe Unite şi Marea Britanie.

Sâmbătă, Israelul a devenit una dintre primele ţări din lume care a început vaccinarea adolescenţilor împotriva COVID-19.

Deşi dispune de una dintre cele mai rapide campanii de vaccinare, Israel încearcă încă să reducă numărul infectărilor cu coronavirus, chiar şi după aproape o lună de lockdown la nivel naţional.

Cabinetul premierului israelian Benjamin Netanyahu a votat duminică suspendarea traficului aerian internaţional de pasageri, măsură luată pentru a preveni intrarea în ţară a unor persoane infectate cu variantele mai contagioase ale coronavirusului SARS-CoV-2 descoperite recent.

Măsura urmează să intre în vigoare luni la miezul nopţii şi este valabilă până la sfârşitul lunii ianuarie.

Şefa serviciilor de sănătate publică, Sharon Elrai-Price, a declarat însă luni, în timpul unei reuniuni parlamentare, că măsura ar trebui prelungită cu cel puţin o lună „pentru a permite înregistrarea de progrese în campania de vaccinare”.

surse: agerpres.ro, libertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Șofer din Alba, implicat într-un accident rutier grav pe DN1, în Cluj. O persoană rănită

Publicat

Un șofer din Alba a fost implicat într-un accident rutier grav petrecut pe DN1 în județul Cluj, la Gilău. O persoană a fost rănită grav.

Potrivit IPJ Cluj, un conducător auto în vârstă de 66 de ani, din comuna Florești, care se deplasa pe strada Gilău, ar fi pătruns pe DN1 E60, intrând în coliziune cu un ansamblu de vehicule condus de un bărbat de 32 de ani, din județul Alba, care circula înspre orașul Huedin.

În urma impactului, autoturismul a fost proiectat pe sensul opus de mers, intrând ulterior în coliziune cu o autoutilitară.

Urmare evenimentului rutier a rezultat rănirea bărbatului de 66 de ani, acesta fiind transportat la o unitate medicală.

La fața locului a fost nevoie de intervenție cu elicopterul SMURD

ISU Cluj a transmis că o autospecială cu modul de descarcerare, un echipaj SMURD și elicopterul SMURD, din punctul aeromedical Jibou, au intervenit ca urmare a unui accident rutier produs în apropiere de localitatea Gilău.

Solicitarea pentru intervenția de urgență a fost înregistrată în jurul orei 15.00, iar în momentul sosirii pompierilor la fața locului pompierii au găsit un bărbat, încarcerat într-un autoturism avariat în urma accidentului, care prezenta multiple traumatisme și era în stare de inconștiență.

S-a intervenit pentru deblocarea ușii și extragerea persoanei, folosind echipamentele din dotare, astfel încât să nu fie agravate leziunile suferite de către persoana rămasă încarcerată.

Bărbatul a primit asistență medicală de urgență de la salvatorii SMURD și a fost transferat la spital.

UPDATE: Potrivit unor surse, șoferul din Alba implicat în accident este din Cugir.

surse imagini: IPJ Cluj, ISU Cluj

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Declarații ale premierului Florin Cîțu: Indicatori de performanță pentru salarizarea bugetarilor și pensii pe baza contribuției

Publicat

Premierul Florin Cîțu a declarat că e nevoie de modificarea legii salarizării bugetarilor și de o nouă lege a pensiilor bazată pe contributivitate. Noua lege ar trebui să introducă indicatori de performanță pentru bugetari. 

De asemenea, acesta a spus că potrivit actualei legi a salarizării, președintele României ar fi trebuit să aibă salariul cel mai mare dintre toți bugetarii, lucru care nu se mai întâmplă. 

Principalele declarații ale premierului:

În acest moment ne uităm la modificarea a două legi care au creat probleme sustenabilității finanțelor publice în România.

Vorbim de legea salarizării unitare, care a fost prezentată public ca o lege care trebuia să elimuine inechitățile din administrația publică, dar a creat probleme cu tot felul de excepții care au apărut în ultimii ani.

Când a fost prezentată această lege, s-a spus că președintele României are salariul cel mai mare și de acolo pornim cu restul salariilor.

Nu mai este așa, președintele României nu mai are salariul cel mai mare și trebuie să reanalizăm această lege a salarizării.

Legea pensiilor – această coaliție a spus din primul moment, vrem o lege a pensiilor bazată pe contributivitate.

La legea salarizării e vorba de a introduce mai multă eficiență. E vorba și de a lega veniturile de performanță, sunt mai multe lucruri.

Trebuie să introducem și niște indicatori de performanță care să fie conectați la aceste venituri, creșterea veniturilor să nu mai fie decisă politic în fiecare an.

Sursă: Digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate