Actualitate
ISJ Alba: Peste 200 de candidaţi s-au înscris la concursul pentru acordarea gradaţiilor de merit în sesiunea 2016
Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba anunţă că au fost depuse peste 200 de dosare la concursul pentru acordarea gradaţiilor de merit, sesiunea 2016. Majoritatea sunt candidaţi cadre didactice, iar 39 sunt personal didactic auxiliar.
În 30 martie s-a încheiat etapa de depunere a dosarelor care conțin documente justificative, privind activitatea candidaților la concursul pentru acordarea gradațiilor de merit, sesiunea 2016.
Au fost depuse 213 dosare, dintre care 174 sunt dosare ale candidaților încadrați ca personal didactic și 39 dosare ale candidaților încadrați ca personal didactic auxiliar.
Următoarea etapă este cea de analiză a dosarelor de catre inspectorul școlar care coordonează disciplina cu consultarea consiliiului consultativ și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate, în perioada 1-22 aprilie 2016.
Gradatia de merit reprezintă 25% din salariul de baza şi se acordă pe o perioada de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2016.
„Numărul maxim de gradații care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare și a 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare și control existente la nivelul inspectoratului școlar se scade numărul de gradații acordate personalului didactic aflate în plata la 1 septembrie 2016, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a plății gradatiei de merit din motive neimputabile angajatului sau ca urmare a rezervării postului didactic/catedrei în baza prevederilor art. 255 alin. (1)-(6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, cu încadrarea în numărul maxim de gradații de merit aprobate la momentul revenirii pe post”, se arată în metotologie.
De asemenea, în situația în care personalului didactic i se modifică locul de muncă, cu păstrarea calității de personal didactic calificat, la nivelul aceluiași județ/al municipiului București, acesta își păstrează gradația de merit.
„Gradația de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2016. Pentru fiecare candidat, gradația de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, raportat la norma didactică de baza conform actului de numire/transfer/repartizare”, se mai precizează în metodologie.
Personalul didactic din învățământ care beneficiază de gradație de merit până la 31 august 2016 poate participa la un nou concurs.Personalul didactic pensionat nu mai beneficiază de gradație de merit de la încetarea, în vederea pensionării, a contractului individual de muncă pe perioada nedeterminată.
CALENDARUL desfășurării concursului pentru acordarea gradațiilor de merit – sesiunea 2016
8 februarie – 19 februarie 2016: Detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar şi stabilirea ponderii gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ
22 – 26 februarie 2016: Comunicarea fișelor de evaluare şi a ponderii gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ de către inspectoratul școlar, în teritoriu
1 – 18 martie 2016: Întocmirea și depunerea, de către candidați, a dosarelor și obținerea avizelor la nivelul unității de învățământ
21 – 30 martie 2016: Depunerea dosarelor care conțin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului școlar
1 – 22 aprilie 2016: Analiza dosarelor de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate
25 aprilie – 13 mai 2016: Verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradației de merit
16 – 17 mai 2016: Aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării, de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar
18 mai 2016: Afișarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării la avizierul inspectoratului școlar
19-20 mai 2016: Depunerea contestațiilor asupra punctajului acordat
23 – 25 mai 2016: Soluționarea contestațiilor de către comisia de contestații
26 – 27 mai 2016: Validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestora la inspectoratele școlare
30 – 31 mai 2016: Înaintarea la Ministerul Educației şi Cercetării Ştiinţifice a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ, validat în vederea acordării gradației de merit
11 august 2016: Emiterea ordinului ministrului educației şi Cercetării Ştiinţifice.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News