Connect with us
Publicitate

Actualitate

Medicii de familie nu vor mai fi condiţionaţi de numărul pacienţilor pe liste, pentru contractele cu CNAS. Proiect cu modificări pentru perioada 2016-2017

Publicat

medicMedicii de familie vor putea încheia contract de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate indiferent de numărul persoanelor asigurate înscrise pe listele proprii. Regula este inclusă într-un proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere de CNAS şi care priveşte aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016- 2017.

De asemenea, nu mai este prevăzută stabilirea unui număr necesar de medici de familie care să intre în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate.

În prezent, limita minimă este de 800 persoane asigurate înscrise în mediul urban, iar în mediul rural se stabileşte pe unităţi administrativ-teritoriale/ zone urbane de către o comisie formată din reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate şi ai direcţiilor de sănătate publică, ai colegiilor teritoriale ale medicilor, ai patronatului judeţean al medicilor de familie şi ai asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familia, se arată în proiect. Comisia stabilea şi numărul necesar de medici de familie ce puteau intra în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.

Astfel, potrivit reglementărilor propuse, au fost eliminate prevederile referitoare la numărul optim de 1.800 de persoane înscrise pe lista unui medic de familie, respectiv reglementările privind comisia amintită.

Medicul de familie nou-venit într-o localitate care încheie convenţie de furnizare de servicii medicale, pentru o perioadă de 3 luni (perioadă considerată necesară pentru întocmirea listei), la sfârşitul acesteia încheie contract de furnizare de servicii medicale pentru lista pe care şi-a constituit-o până la data încheierii contractulu.

Stabilirea zonelor/ localităţilor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de familie se face de către reprezentanţii casei de asigurări de sănătate şi ai direcţiei de sănătate publică.

În ceea ce priveşte asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, noile reglementări propuse sunt coroborate cu cele propuse la nivelul asistenței medicale primare, respectiv reglementările nu mai prevăd stabilirea unui număr necesar de medici de specialitate din specialităţile clinice care pot intra în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate .

Numărul necesar de investigaţii medicale paraclinice pe total judeţ şi repartizarea fondului alocat pentru servicii paraclinice pe tipuri, respectiv analize de laborator, anatomie patologică, investigaţii de radiologie şi imagistică şi explorări funcţionale se stabilesc de către reprezentanţi ai casei de asigurări de sănătate și ai direcţiilor de sănătate publică funcție de condițiile specifice de la nivel local, pe care le fac publice pe pagina web a casei de asigurari de sanatate si a directiei de sanatate publică.

În anul 2015, necesarul era stabilit de o comisie formată din reprezentanți ai casei de asigurări de sănătate și ai direcţiei de sănătate publică, colegiilor teritoriale ale medicilor, ai organizaţiilor patronale şi societăţilor profesionale ale medicilor de specialitate din asistenţa medicală ambulatorie pentru specialităţile paraclinice, reprezentative la nivel judeţean.

În asistența medicală primară și asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice, în vederea încadrării în fondurile aprobate pentru cele două segmente de asistență medicală, pentru plata pe serviciu se stabilește o valoare estimată de punct, care se regularizează trimestrial. În prezent, este o valoare minim garantată.

La nivelul asistenței medicale primare, au fost introduse reglementări privind eliberarea avizelor epidemiologice pentru re(intrarea) în colectivitate a preșcolarilor și elevilor.

Medicul de familie, în cadrul activităților de suport, eliberează bilet de internare pentru situațiile în care în scrisoarea medicală eliberată la externare din spital/ biletul de externare din spital se recomandă reinternarea asiguratului la o dată ulterioară. În aceste situații nu se acordă consultații pentru eliberarea biletelor de internare și nu este necesară prezentarea cardului național de asigurări sociale de sănătate (pentru facilitarea accesului asiguraților la serviciile medicale necesare).

De asemenea, au fost modificate reglementările privind specialitatea reabilitare medicală.

Furnizorii autorizați de Ministerul Sănătăţii să acorde servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi (care nu încheie contract de furnizare de servicii medicale spitaliceşti în spitalizare continuă), inclusiv centrele de sănătate multifuncţionale cu personalitate juridică, nu pot intra în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate dacă nu asigură un program de activitate de minimum 7 ore/zi, acoperit de prezența medicului/medicilor de specialitate (pentru asigurarea accesului persoaelor asigurate la servicii de acest tip).

Furnizorii de dispozitive medicale care solicită încheierea unei relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate și care nu depun lista preţurilor de vânzare cu amănuntul şi a sumelor de închiriere ale dispozitivelor medicale ofertate atât la casa de asigurări de sănătate (în cadrul documentației depuse pentru contractare) cât și la Casa Națională de Asigurări de Sănătate (în vederea calculării preţurilor de referinţă şi a sumelor de închiriere decontate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate), nu pot derula relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate.

Pe perioada de valabilitate a ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate privind prețurile de referință și sumele de închiriere a dispozitivelor medicale, furnizorii care nu au participat la stabilirea acestor prețuri/sume de închiriere nu pot derula relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate (pentru întărirea disciplinei contractuale).

Actul normativ include şi completări în reglementările privind suspendarea contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice în situaţia în care casa de asigurări de sănătate sesizează neconcordanţe între investigaţiile medicale efectuate în perioada verificată şi cantitatea de reactivi achiziţionaţi conform facturilor şi utilizaţi în efectuarea investigaţiilor.

Modificări sunt şi în cazul reglementărilor privind suspendarea contractului de furnizare de medicamente cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu în situaţia în care casa de asigurări de sănătate sesizează neconcordanţe între medicamentele/ materialele sanitare eliberate în perioada verificată şi cantitatea de medicamente/ materiale sanitare achiziţionate, respectiv a fost precizată perioada pentru care operează suspendarea și condițiile în care furnizorul mai poate derula relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate dacă suspendarea a fost urmată de rezilierea contractului urmare a deciziei organelor abilitate care au stabilit că la nivelul furnizorului au fost înregistrare neconcordanțele mai sus menționate.

AICI, integral proiect contract-cadru.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate