Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Mihai-Răzvan Ungureanu, din nou şef la SIE: „Domeniul informațiilor nu poate și nu trebuie să fie contaminat politic”


Publicat

mr ungureanuMihai-Răzvan Ungureanu a depus, marți, jurământul de învestitură în funcția de director al SIE în plenul reunit al Parlamentului. A fost numit, director al SIE de plenul Parlamentului, cu 278 de voturi ”pentru” și șase ”împotrivă”, dintr-un total de 284 de voturi valabil.

Noul director SIE, Mihai-Răzvan Ungureanu, a afirmat, marți, în fața plenului comun al Camerei Deputaților și Senatului, că este nevoie de regândirea pachetului de legi privind siguranța națională și că își dorește schimbarea ”percepției păguboase” care afectează serviciile speciale.

„Această nouă calitate nu mă face mai puțin legat de dvs sufletește. Vă mulțumesc pentru încrederea acordată prin votul dvs și mulțumesc din nou președintelui Klaus Iohannis pentru nominalizarea făcută. Este o misiune care mă onorează și pe care cred că am știința să o fac, să o duc la bun sfârșit și pentru îndeplinirea căreia nu voi precupeți niciun efort”, a spus Ungureanu.

El le-a mulțumit parlamentarilor PNL pentru felul în care au susținut nominalizarea sa, cât și UNPR, UDMR, grupului democrat și popular, minorităților și parlamentarilor neafiliați.

„Mulțumesc colegilor de la UNPR care au înțeles să facă distincția între politica de partid și cea națională, între interesul strategic al României și ambițiile individuale. Doresc să le mulțumesc colegilor de la UDMR pentru sprijinul acordat și seriozitate. Doresc să le mulțumesc colegilor de la grupul democrat și popular pentru că s-au alăturat colegilor de la Partidul Socialist care astăzi se regăsesc alături de noi, tuturor deputaților minorităților naționale, colegilor care sunt neafiliați și care, prin acest vot, ca și la Strategia Națională de Apărare se găsesc alături de întreaga națiune”, a mai spus Ungureanu.

El a subliniat că „domeniul informațiilor nu poate și nu trebuie să fie contaminat politic”.

„Politica este exclusiv politica națională, iar profesioniștii sunt cei care pun în aplicare tot ceea ce înseamnă interesul nostru strategic. Îi apreciez pe toți oamenii politici din Parlament care s-au ținut departe de orice tip de abordare emoțională și prin aceasta au reușit să despartă apele odată pentru totdeauna sper în politica noastră”, a mai declarat Ungureanu.
exprimate.

„Aș vrea ca în noul meu mandat, mai mult decât în mandatul anterior, să îmi conving colegii că doar împreună putem schimba percepția păguboasă care planează asupra serviciilor speciale care, deși autonome, par să nu dea socoteală nimănui. Ipostazele, mandatele prin care am trecut, m-au făcut să înțeleg mai mult decât oricând că este nevoie de un cadru legislativ, de o nouă cultură a problematicii de securitate, de acoperirea diferențelor de cunoaștere dintre comunitatea de profesioniști și societatea românească în ansamblul ei. Voi veni către dvs. cu rugămintea de a ajuta la reconstituirea, pe bază de modernitate, a legilor gândite pe pachetul siguranței naționale. Prin votul dvs. primesc nu doar o încuviințare a mandatului, ci un mandat social al instituției pe care o voi coordona”, a spus el.

Ungureanu a adăugat că interesul strategic al României este, în opinia sa, în strânsă legătură cu nevoia de securitate și de stabilitate.

„Știu ce înseamnă această validare prin vot pentru că am trecut, poate nu în măsura în care mulți dintre dvs. ați făcut-o, prin experiențe electorale și politice variate. Sunt adeptul competiției politice, dar nu putem în niciun fel despărți interesul strategic al României de nevoia noastră de securitate, de nevoia noastră de stabilitate, de prosperitate, indiferent de doctrina căreia îi aparținem sau pe care o clamăm ca oameni politici. (…) Astăzi sunt validat de o clasă politică care după mandatele de la MAE, de la SIE, prin misiunile mele internaționale, după mandatul de prim ministru, îmi oferă din nou posibilitatea să fiu și în altă poziție de folos națiunii române. Cred că aceasta este dovada noastră de maturitate. Cred în viitorul nostru politic și cred că acesta este semnul triumfului democrației și al statului de drept”, a susținut Mihai-Răzvan Ungureanu.

Acesta arătat că prin votul exprimat în Parlament cu privire la numirea sa ca șef al SIE, profesioniștii din comunitatea de informații primesc „un credit în alb” din partea românilor.

„Vremurile sunt grele, norii se adună și așa cum atunci când vine ploaia îți iei umbrela, când vezi cum arată lumea astăzi încerci să ai o structură de securitate din ce în ce mai bună. Prin votul dvs. profesioniștii din comunitatea de informații primesc un credit în alb de la românii pe care îi reprezentați și care așteaptă ca toate instituțiile care au atribut principal asigurarea securității statului să colaboreze perfect pe temele cele mai dureroase ale societății noastre — de la corupție la amenințările trans-frontaliere, de la consolidarea statului de drept la triumful democrației în România — pentru că aceste lucruri înseamnă de fapt echilibru și viitor pentru națiunea română. Sper, în calitatea dvs. de membri ai Legislativului, să rămâneți întotdeauna sensibili la această problematică, asigurându-vă totodată de tot respectul și de toată dorința mea de colaborare”, a conchis Ungureanu.

Politicianul și istoricul Mihai-Răzvan Ungureanu s-a născut la 22 septembrie 1968, la Iași.

Absolvent al Facultății de Istorie-Filosofie, Universitatea ”Al.I. Cuza” din Iași (1992). A urmat studii postuniversitare la Centre for Jewish and Hebrew Studies, St. Cross College, University of Oxford, Marea Britanie (1992-1993). A obținut titlul de doctor, la 27 martie 2004, în istorie modernă la Facultatea de Istorie a Universității ‘Al. I. Cuza’ din Iași, cu teza ‘Convertire și integrare în societatea românească la începutul epocii moderne’.

Are o carieră didactică susținută ca profesor la Liceul de filologie-istorie ”M. Eminescu” din Iași (1992); preparator universitar (1992-1995), asistent universitar (1995-1998), lector universitar (1998-2004), conferențiar universitar (2004-2006), la Facultatea de Istorie, Universitatea ”Al.I.Cuza” din Iași. Din 2007, este profesor universitar de Istoria modernă a României, la Facultatea de istorie a Universității din București.

A susținut cursuri la o serie de instituții de învățământ din țară și din străinătate: profesor invitat (Gast Wissenschaftler) la departamentul de Istorie Europeană, Universitatea ”Albert-Ludwig”, Freiburg im Breisgau, Germania (1993-1997); profesor asociat la Școala de Studii Slavone și Est-Europene, Universitatea din Londra, Marea Britanie (1996-1998); Senior Reader la Școala NATO (SHAPE), Oberammergau, Germania (2001-2004); profesor asociat la SNSPA, București (2002-2005); lector la Centrul de Studii de Securitate ”George C. Marshall” din Garmish-Partenkirchen, Germania (2003-2005); lector la Universitatea Națională de Apărare (2003-2005).

A desfășurat și desfășoară o bogată activitate științifică, fiind membru al Societății Române de Heraldică, Sigilografie și Genealogie a Academiei Române, filiala Iași (din 1993), membru al board-ului științific al Fundației Soros pentru o Societate Deschisă, Iași — București (1996-1998), director al Centrului de Studii Românești din Iași al Fundației Culturale Române (1996-1999), membru al European Association for Jewish Studies din Oxford, Marea Britanie (1997-2007), membru al Consiliului Institutului de Studii Genealogice și Heraldică „Sever Zotta” din Iași (din 1998) etc.

A fost președintele Institutului Român de Studii Strategice (2001-2007); membru al board-ului ”Colegiului Noua Europă”, București (2002-2007); membru al board-ului Științific al Centrului de politici de securitate, Szeged, Ungaria (2003-2007).

Este director, din 2004, al Centrului de Studii Ebraice din cadrul Facultății de Istorie a Universității ”Al. I. Cuza” din Iași.

Pentru activitatea sa științifică a primit Premiul Național al Revistei ”22” (București, 1992), Premiul ”Felix Posen” al Universității Ebraice din Ierusalim (Israel (1996/1997 și 1997/1998), Premiul ”Dimitrie Onciul” al Fundației Culturale ”Magazin Istoric” pentru editarea lucrării ”Relațiile româno-sovietice. Documente, 1917-1934”, I (București, 1999, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe al Federației Ruse). În cadrul Premiilor Academiei Române, în 2004, a obținut ”Premiul Mihail Kogălniceanu” pentru lucrarea ”Convertire și integrare în societatea românească la începutul epocii moderne”, publicată în același an.

Membru al Partidului Național Liberal (2004-2007).

La 6 iulie 2012, a inițiat ONG-ul Inițiativa Civică de Centru Dreapta. La 7 septembrie 2012, a fost ales, în cadrul Convenției Naționale extraordinare a Partidului Forța Civică (PFC), în funcția de președinte al partidului.

Secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe (1998-2001); director general — Emisar special al Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est (2001-2003); coordonator adjunct Inițiativa de Cooperare pentru Europa de Sud-Est (Viena, 2003-2004); reprezentant special al României la Inițiativa de Cooperare în Sud-Estul Europei (Viena, 2007).

A fost ministru al Afacerilor Externe în perioada 29 decembrie 2004—22 martie 2007.

La 26 noiembrie 2007 a fost nominalizat de președintele Traian Băsescu pentru funcția de director al Serviciului de Informații Externe. Mihai-Răzvan Ungureanu a fost validat în funcția de director al SIE de Camerele reunite ale Parlamentului, la 5 decembrie 2007, cu 295 de voturi „pentru”, dintre cei 318 parlamentari prezenți. A demisionat din funcție la 8 februarie 2012.

La 6 februarie 2012 a fost desemnat de președintele Traian Băsescu pentru funcția de premier al României. A fost învestit în funcție de Parlament la 9 februarie 2012, păstrându-și funcția până la 7 mai 2012.

La 5 aprilie 2012, președintele Traian Băsescu a semnat decretul pentru desemnarea lui Mihai-Răzvan Ungureanu ca ministru interimar al Mediului și Pădurilor. A deținut această funcție până la 10 aprilie 2012.

În alegerile parlamentare din 9 decembrie 2012, a devenit senator din partea ARD, în Colegiul 1 din municipiul Arad. În urma scrutinului a obținut 18.964 voturi, reprezentând un procent de 33,81% din totalul voturilor valabil exprimate, față de 36.304 voturi, reprezentând 46,9%, câte a obținut principalul său contracandidat, Ovidiu Marian (USL), însă a reușit să intre în Parlament în urma redistribuirii.

Membru în Comisia pentru politică externă a senatului (din 20 decembrie 2012). Membru în Adunarea Parlamentară a OSCE (APOSCE) (din 7 februarie 2013). Membru în Grupul parlamentar de prietenie cu Danemarca (din 13 februarie 2013) și în Grupul parlamentar de prietenie cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (din 13 februarie 2013). Vicepreședinte al Grupului parlamentar de prietenie cu Letonia (din 13 februarie 2013).

După alegerea președintelui Klaus Iohannis, Mihai-Răzvan Ungureanu a devenit consilier personal al acestuia. În PNL, el deține funcția de prim-vicepreședinte.

Printre distincțiile, titlurile decernate se află: Mare Ofițer al Ordinului Național ”Pentru Merit” (2000); comandor cl. I al Ordinului Regal ”Dannebrog” (Danemarca, 2000), Mare Ofițer al Ordinului ”Meritul Diplomatic” (2007), membru în Consiliul de Onoare al Ordinului ”Meritul Diplomatic” (din 2008); Cavaler al Ordinului Național ”Steaua României” (România, 2008); Ordinul Național „Steaua României” în grad de Ofițer (România, 2011), titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Pecs (2012).

sursa: agerpres

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

OMS: Numărul de noi cazuri de Covid-19 creşte din nou în Europa, după o lună și jumătate în care a scăzut ”promițător”

Publicat

Numărul cazurilor noi de infecție cu coronavirus crește în Europa după șase săptămâni de declin, potrivit conducerii regionale a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Numai săptămâna trecută s-au înregistrat peste un milion de cazuri noi de Covid-19.

După șase săptămâni de declin, numărul persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 a început din nou să crească au anunțat joi reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), potrivit Agerpres, care citează AFP şi Reuters.

„Constatăm o recrudescenţă în Europa Centrală şi de Est. Noile cazuri cresc, de asemenea, în mai multe ţări din Europa de Vest, unde ratele erau deja ridicate”, a declarat directorul OMS pentru Europa, Hans Kluge, în cadrul unei conferinţe de presă.

Săptămâna trecută, noile cazuri de Covid-19 în Europa au crescut cu 9%, până la puţin peste un milion, potrivit biroului regional al OMS.

„Acest lucru pune capăt unei scăderi promiţătoare observate timp de şase săptămâni a noilor cazuri, mai mult de jumătate din regiunea noastră înregistrând un număr din ce în ce mai mare de noi infectări”, a mai spus Hans Kluge.

OMS Europa: „Accelerați vaccinarea!”

Oficialul OMS a estimat că europenii trebuie să „revină la elementele de bază” pentru a lupta împotriva coronavirusului şi a variantelor sale, folosind instrumentele în vigoare şi accelerând vaccinarea.

Din cele 53 de ţări din regiunea europeană a OMS, 45 şi-au început campania de vaccinare.

Conform datelor oficiale compilate de AFP, în Uniunea Europeană, 2,6% din populaţie a primit două doze din unul dintre vaccinurile împotriva Covid-19 şi 5,4% au primit cel puţin o doză.

Date recente despre vaccinările împotriva Covid-19 cu Pfizer/BioNTech şi AstraZeneca sunt încurajatoare, a declarat la rândul său consilierul regional european pentru OMS, Siddhartha Datta.

Datele pot determina OMS să revizuiască recomandările privind intervalele între prima şi a doua doză de vaccin, a mai spus Siddhartha Datta.

Sursa: Agerpres

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Câlnic a cumpărat coșuri de gunoi invizibile. Achiziții nejustificate, descoperite de inspectorii Curții de Conturi

Publicat

Un raport al Curții de Conturi Alba a descoperit o serie de cheltuieli nejustificate la Primăria Câlnic. Spre exemplu, administrația locală a plătiti 33.000 de lei pe coșuri de gunoi stradale care nu au fost găsite la inspecția în teren. 

De asemenea, aproape 100.000 de lei au fost cheltuiți pe materiale de curățenie cumpărate fără respectarea legii achizițiilor publice.

Inspectorii Curții de Conturi au descoperit și alte nereguli, legate de plata unor servicii pentru utilajele instituției și de achiziția unor plăcuțe cu numere pentru case.

Precizări din raportul Curții de Conturi Alba:

”Au fost majorate nelegal cheltuielile materiale la U.A.T.C. Câlnic cu suma de 33.000 lei, prin acceptarea la plată şi decontarea efectivă în perioada 2017-2018 a unor coşuri de gunoi stradale care nu au fost identificate la inspecţia în teren efectuată în timpul auditului.

Entitatea auditată nu a aplicat prevederile legale privind achiziţiile publice, nu a recepţionat obiectele de inventar facturate şi nu a distribuit bunurile în cauză, potrivit scopului achiziţiei.

Totodată, Camera de Conturi Alba a stabilit că a fost făcută plata nejustificată a unor materiale de curăţenie (soluţie pentru pardoseli, pastile dezinfectante) în sumă de 97.000 lei, în condiţiile în care aceste materiale au fost achiziţionate fără aplicarea reglementărilor legale privind achiziţiile publice, nu au fost recepţionate, nu au fost date în consum, fiind în fapt trecute direct pe cheltuieli în momentul achiziţiei, abatere identificată la U.A.T.C. Câlnic.

Tot aici s-a făcut plata nelegală a unor materiale (plăcuţe numere pentru case) în sumă de 24.000 lei, în condiţiile în care achiziţionarea acestora s-a realizat fără aprobarea consiliului local, într-o cantitate mai mare decât cea necesară, fără aplicarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, fără a fi recepţionate, fiind trecute direct pe cheltuieli în momentul achiziţiei şi fără a fi distribuite locuitorilor comunei care deţin imobile.

Plata nejustificată a unor servicii – conducător auto, în sumă de 18 mii lei, pentru utilajele din dotarea entității auditate, facturate de prestator și pentru care nu există documente care să justifice prestarea acestor servicii, abatere identificată la U.A.T.C. Câlnic.”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Trei elicoptere echipate pentru căutare și salvare în condiții dificile, inclusiv în zone montane, au intrat în dotarea SMURD

Publicat

Trei elicoptere Airbus de tip H135, dotate pentru misiuni aero-medicale, achiziționate cu fonduri europene, au intrat astăzi în dotarea Inspectoratul General de Aviație al Ministerului de Interne și vor fi folosite de SMURD.

Elicopterele de ultimă generație sunt echipate pentru misiuni medicale, dar și pentru cele de căutare-salvare, inclusiv în zonele de munte greu accesibile, fiind dotate cu troliu, potrivit reprezentanților Ministrului Afacerilor Interne.

„De acum, vom putea interveni mai repede pentru a-i ajuta pe cei aflați în pericol, pe o zonă mai largă cu mai multe aeronave”, a transmis ministrul de Interne, Lucian Bode, pe Facebook.

În total, șase elicoptere au fost achiziționate prin Proiectul VIZIUNE 2020 din Programul Operațional Infrastructură Mare, gestionat de Departamentul pentru Situații de Urgență, urmând să mai fie livrate trei.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru două posturi de director executiv și de inspector. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a două posturi. Este vorba despre un post de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și un post de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Ambele concursuri sunt organizate la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de director executiv este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, reprezentând durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 05.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou al Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional principal este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 06.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfășurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate