Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministerul Educației a publicat procedura de înscriere la concursul de directori de școli. Documentele trebuie încărcate online

Publicat

Concurs directori de școli 2021: Ministerul Educației  a anunțat, marți, toate detaliile pentru desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat – sesiunea 2021.

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din școlile de stat se va desfășura conform calendarului aprobat.

Vezi aici Calendar concurs directori școli publicat de Ministerul Educației

Pentru eficientizarea și transparentizarea procesului de înscriere, va fi utilizată platforma https://concursdirectori.edu.ro, realizată cu sprijinul asociației CivicNet.

„Acesta este un prim pas în procesul de digitalizare și profesionalizare a managementului unităților de învățământ de stat, astfel încât să se asigure stabilitatea, coerența și competența în procesul de conducere”, conform MEN.

Concurs directori școli: Cum se face înscrierea candidaților

Cei care vor să participe la concurs își pot crea cont, se pot înscrie și pot încărca (în format digital) actele necesare dosarului, în câteva minute, la orice oră din zilele alocate înscrierilor, accesând https://concursdirectori.edu.ro.

Toate acestea se pot face până în data de 26 septembrie, ora 23:59.

Contul de utilizator poate fi creat prin introducerea unei adrese de email, urmând ca instrucțiunile de acces să fie primite rapid la acea adresă.

Odată logat pe platformă, candidatul are apoi acces la formularul „Înscriere”, unde va completa numele, prenumele, CNP-ul, numărul de telefon și școala la care este titular.

O recipisă va fi primită pe email cu datele introduse, precum și confirmarea acceptării sau respingerea cererii de înscriere.

Concurs directori școli: Termenul până la care pot fi încărcate documentele în platforma de înscriere

În momentul în care cererea de înscriere este acceptată, candidatul poate accesa secțiunea „Dosar”, unde, conform Metodologiei, trebuie să încarce 14 documente, două fiind opționale.

Candidatul poate adăuga, șterge și modifica documentele încărcate la dosar, până la finalul perioadei de înscriere (26 septembrie, ora 23:59), atât timp cât nu apasă butonul „Trimite”.

Pentru verificare, în platformă au fost prevăzute etape de revizuire înainte de a trimite datele finale, unde vor fi remarcate rapid documentele/datele lipsă.

Tot prin intermediul platformei, conform calendarului concursului, dosarele astfel completate și transmise de candidați vor fi evaluate în perioada 27-29 septembrie de către comisiile formate la nivel județean/național.

Termenul până la care candidații află rezultatele privind evaluarea dosarului atât prin intermediul listelor oficiale publicate, cât și prin intermediul unui email trimis din platformă, este 7 octombrie.

Concurs directori de școli: Cum se desfășoară examenul. Când se dau rezultatele

Desfășurarea probei scrise va avea loc în format fizic vineri, 15 octombrie 2021.

Rezultatele finale la proba scrisă vor fi afișate în data de 20 octombrie, urmând ca interviurile să se desfășoare în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie 2021.

Candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7 la fiecare probă (proba scrisă și proba de interviu).

Rezultatele finale ale concursului vor fi validate în data de 17 decembrie, urmând ca numirile în funcție să aibă loc începând cu 10 ianuarie 2022, debutul semestrului al doilea al anului școlar 2021-2022.

DOCUMENTE: Dosarul de înscriere pentru concursul de directori la școli

  • Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în HG 1021/2004;
  • cerere de înscriere completată și semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;

  • cartea de identitate;
  • certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
  • hotărârile judecătorești/alte documente pentru persoana care și-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
  • actele de studii: diploma de licență/certificatul de echivalare emis în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învățământul preuniversitar;

Document AICI: Metodologie concurs directori de școli, publicată în Monitorul Oficial

  • adeverință, eliberată de unitatea de învățământ în care este titular, din care să reiasă și vechimea în învățământ, obținerea calificativelor „Foarte bine“ în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră sau în funcții de conducere, îndrumare și control, precum și faptul că nu a fost sancționat disciplinar în ultimii doi ani școlari anteriori anului desfășurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
  • cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
  • certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educației și cercetării științifice și al ministrului sănătății nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea și menținerea într-o funcție de conducere sau de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar;

Vezi aici LISTA posturilor de directori/directori adjuncți scoase la concurs în ALBA

  • declarație pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“, conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
  • declarație pe propria răspundere că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
  • declarație pe propria răspundere privind veridicitatea conținutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
  • înainte de desfășurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opțiunilor privind funcția/funcțiile, unitatea/unitățile de învățământ pentru care optează, candidații vor încărca în aplicația informatică, pentru funcțiile care necesită condiții speciale, și următoarele documente, după caz:
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unitățile de învățământ special, centrele de educație incluzivă;
  • documentul justificativ privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unitățile de învățământ cu predare integrală în limbile minorităților naționale sau cu secții de predare în limbile minorităților naționale, în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct.

La proba scrisă va fi un test standardizat cu 50 de itemi, rezolvabil în maximum 2 ore, ale cărui rezultate se vor da pe loc.

La interviu candidații trebuie să prezinte și o „Strategie de dezvoltare a unității de învățământ”, un document de maximum 5 pagini pe care-l vor redacta înainte de probă.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax