Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu: Roșia Montană a fost declarată sit istoric de importanță națională


Publicat

cariera rosia montanaMinistrul Culturii, Vlad Alexandrescu, a anunțat, pe contul său de Facebook, că a semnat pe 30 decembrie ordinul de ministru prin care întreaga localitate Roșia Montană, pe o rază de 2 km, este clasată ca sit în categoria A, fapt ce ar însemna că aceasta nu ar mai poate fi exploatată.

„De asemenea, situația sitului de la Roșia Montană se află în atenția mea directă din momentul în care am preluat conducerea ministerului. Experiența dumneavoastră în această problemă va fi de un mare ajutor pentru a găsi cele mai bune soluții de protejare a patrimoniului inestimabil de la Roșia Montană. Doresc să vă spun pe această cale că la data de 30 decembrie 2015 am semnat ordinul de ministru de publicare a noii Liste a Monumentelor Istorice 2015, ce urmează să apară în Monitorul Oficial, prin care întreaga localitate Roșia Montană pe o rază de 2 kilometri este clasată ca sit în categoria A. Sunt de asemenea de acord cu dumneavoastră că situația generală a cercetărilor arheologice de salvare și a descărcărilor de sarcină arheologică din zona marilor proiecte de infrastructură nu este fericită. Împărtășesc nemulțumirea legată de distrugerea sitului arheologic de la Șibot și sunt convins că diagnosticele arheologice și, apoi, săpăturile arheologice în zonele unde prin diagnostic a fost reperat patrimoniu arheologic trebuie făcute temeinic, cu mult înainte de demararea lucrărilor efective. Implicarea autorităților statului va fi aici esențială, inclusiv prin punerea la dispoziție a fondurilor necesare, care urmează a fi apoi recuperate de la investitor”, a scris ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu într-o postare pe Facebook.

sursa: realitatea.net



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Majorarea alocaţiilor de stat pentru copii. Când va fi luată în calcul o nouă creștere a acestora

Publicat

O eventuală majorare a alocaţiilor de stat pentru copii, în cazul în care propunerea legislativă a AUR va fi adoptată de Parlament, va putea fi luată în calcul la următorul buget (2023) sau în acest an, la rectificarea bugetară. Declarația a fost făcută marți de președintele Senatului, Florin Cîțu.

„Bugetul a fost făcut pe legislaţia în vigoare. Dacă trece acest proiect, atunci va fi luat în calcul la următorul buget sau la rectificarea bugetară. Dar până atunci nu poate fi luat în calcul”, a afirmat, marţi, Cîţu, la Senat.

O propunere legislativă a parlamentarilor AUR, care se află în circuitul parlamentar, prevede o majorare a alocaţiei de stat pentru copii, începând din ianuarie 2022.

Actul normativ stabileşte ca alocaţia să fie de 600 de lei pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani sau pentru copiii cu handicap până la 18 ani, şi de 300 de lei pentru copiii cu vârsta între 2 şi 18 ani (în prezent 243 lei).

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum se va face verificarea domiciliului declarat în buletin. Modificări de ultimă oră, anunțate de autorități

Publicat

carte-de-identitate

Șeful Evidenței Populației face precizări despre proiectul privind verificarea domiciliului la eliberarea cărților de identitate. Anunță modificări în procedura de anulare a domiciliului.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a organizat, marţi, o dezbatere publică pe marginea proiectului de lege ce prevede, printre altele, ca personalul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor să verifice dacă solicitantul unui document de identitate locuieşte în mod statornic în imobilul la care cere stabilirea domiciliului.

Directorul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), Cătălin Giulescu, a precizat că va fi revizuit un articol din proiect. Acesta prevedea posibilitatea anulării actului de identitate în anumite situaţii. Mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile care au participat la dezbatere au semnalat nereguli în legătură cu acest text.

Anularea domiciliului nu va fi luată pe baza constatării unui polițist

„Este cazul să revenim asupra unei menţiuni din proiect, în ceea ce priveşte anularea actului de identitate, nu aceasta a fost intenţia – vorbim de anularea menţiunii de domiciliu. Această menţiune de domiciliu urmează să fie înscrisă doar în registrul naţional de evidenţă e persoanelor.

Având în vedere ultimele elemente relevate, trebuie să spunem că proiectul cuprinde doar principii, nu şi procedura de urmat – în niciun caz această menţiune de anulare a domiciliului nu va fi luată doar pe baza unei constatări a unui poliţist”, a declarat Cătălin Giulescu.

Notificare pentru cetățeni

El a explicat că procedura ca presupune o notificare a cetăţeanului, o solicitare de a lua legătura cu autoritatea publică, o notificare cu privire la procedura la care urmează să fie iniţiată.

„Această procedură este vizată să dureze cel puţin 60 de zile, astfel încât cetăţeanul care este plecat pentru o perioadă scurtă în străinătate să aibă timp să ia la cunoştinţă faptul că este posibil să fie iniţiată o procedură de anulare a domiciliului în ceea ce-l priveşte”, a mai precizat Giulescu, care a adăugat că nimeni nu îşi propune o evaluare a tuturor menţiunilor de adrese din România.

Participanţii la dezbatere au reclamat că explicaţiile directorului DEPABD sunt în contradicţie chiar cu propunerile din proiectul de act normativ, respectiv cu art. 35.1 din proiect.

Acesta prevede că „în situaţia în care menţiunea privind stabilirea domiciliului îşi încetează valabilitatea, lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor anulează actul de identitate şi efectuează menţiunea corespunzătoare în RNEP cu privire la încetarea termenului de valabilitate a actului de identitate, iar în situaţia în care menţiunea privind stabilirea reşedinţei îşi încetează valabilitatea, se efectuează doar menţiunea corespunzătoare în RNEP”.

Potrivit prezentării făcute de Cătălin Giulescu, proiectul de ordonanţă îşi propune două mari elemente de intervenţie:

  • eliminarea diferenţelor de reglementare între legislaţia internă şi dispoziţiile regulamentului Uniunii Europene 1157/2019, în special în partea de termene de valabilitate a actelor de identitate eliberate cetăţenilor români
  • o serie de simplificări a procedurilor existente, în special în ceea ce priveşte documentele pe care trebuie să le prezinte cetăţeanul în situaţia în care merge la Serviciul Public Comunitar pentru preschimbarea documentului de identitate

Modificări pentru preluare în sistem informatic – cartea de identitate electronică

O mare parte a documentelor prevăzute de lege urmează să fie preluate din sisteme informatice.

„În a doua parte a acestui an va deveni operaţional sistemul informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă şi avem în vedere simplificarea procedurilor, astfel încât cetăţeanul să nu mai fie obligat să prezinte certificatele de stare civilă, acestea urmând a fi generate de noul sistem informatic. Pe de altă parte, avem în vedere o interconectare cu registrul de carte funciară, astfel încât dovada adresei de domiciliu sau de reşedinţă să fie preluată în sistem electronic, plus o serie de simplificări”, a spus Cătălin Giulescu.

El a menţionat că aceste simplificări vizează punerea în circulaţie în a doua parte a acestui an a cărţii de identitate electronice la nivel naţional.

Sunt adrese la care figurează și o mie de cetățeni

„Nimeni nu-şi propune o evaluare a tuturor menţiunilor din România. Totuşi, în România există aproximativ 100 de adrese la nivel naţional unde figurează mai mult de 1.000 de cetăţeni. La acele adrese, unde sunt nişte imobile la 50-70 metri pătraţi, figurează mai mult de 1.000 de persoane ca având domiciliul”, a mai declarat Giulescu.

El a precizat că va fi vorba de radierea privind menţiunea domiciliului, nu anularea cărţii de identitate, care este o altă procedură faţă de care este abilitată doar instanţa de judecată.

„Pe de altă parte, proiectul presupune o anumită intervenţie solicitată prin multiple petiţii de către cetăţeni, de regulă în momentul în care se realizează transferul de proprietate între foşti proprietari şi actuali proprietari. Foştii proprietari rămân să aibă domiciliul la adresă, urmând să preia pentru aceştia şi taxele pe care autorităţi locale le calculează numărul de persoane care figurează cu domiciliul la acea adresă”, a afirmat directorul DEPABD.

Nu se va evalua modul în care persoanele locuiesc sau nu la adresă

Giulescu a adăugat că menţiunea de domiciliu este o noţiune mai complexă, care printre altele presupune un anumit nivel de contact între autoritatea publică şi cetăţean.

„Intervenţia legislativă îşi propune să corecteze anumite situaţii, nimic mai mult, nu se va realiza niciun fel de evaluare a modului în care persoanele locuiesc sau nu locuiesc la adresă, deoarece domiciliul nu este singurul element analizat în ceea ce priveşte stabilirea corectitudinii domiciliului. Adică domiciliul nu trebuie să reprezinte în mod obligatoriu locul unde o persoană locuieşte”, a conchis Cătălin Giulescu.

Ministerul Afacerilor Interne a organizat, marţi, o dezbatere publică pe tema proiectului Ordonanţei pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ordonanța plafonării și compensării se amână. Liderii PNL și PSD nu se înțeleg pe termenul de aplicare

Publicat

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat marți că proiectul ordonanței de urgență pentru compensarea facturilor la energie electrică și gaze naturale nu va fi discutat în ședința de guvern programată marți, la ora 16:00.

PSD își dorește ca această ordonanță de urgență să cuprindă și facturile cu consumul din luna ianuarie. Pe de altă parte, ministrul Energiei, Virgil Popescu, explica că OUG nu se poate aplica retroactiv, adică de la 1 ianuarie. 

Președintele PSD, Marcel Ciolacu și președintele PNL, Florin Cîțu s-au întâlnit marți după-amiază la Parlament pentru a discuta despre problema compensării facturilor la energie electrică și gaze naturale.

Întâlnirea dintre cei doi s-a încheiat brusc. Florin Cîțu a explicat că e

„O să luăm decizia mâine”, a spus Ciolacu când a fost întrebat de ziariști despre ordonanța anunțată de ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Florin Cîțu: Nu văd sensul ca pentru 1 aprilie când intrăm în vară să reglementăm piaţa

„Am tot auzit în spaţiul public, că se încearcă după 1 aprilie o reglementare. Aş putea să spun că eu am venit cu soluţia de a spune că reglementăm piaţa, era pentru momentul de acum.

Nu văd sensul ca pentru 1 aprilie când intrăm în vară să reglementăm piaţa, până în octombrie, când vine iarăşi iarna. Cineva nu s-a gândit foarte bine când a venit cu această soluţie. Dacă vrem să facem ceva, să ne gândim pentru iarna viitoare”, a spus Florin Cîțu.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a prezentat o parte din modificările propuse în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, prin ordonanța anunțată.

„Practic, pentru februarie şi martie mărim plafonul de la 300 kWh la 500 kWh la energie electrică, iar la gaze naturale de la 200 mc la 300 mc. Scădem plafonul pentru persoane fizice de la 1 leu cu toate taxele incluse, la 80 de bani pentru cei care consumă mai mul de 500 kWh.

Acordăm o compensare, practic pentru cei care consumă până în 500 kWh, undeva la 68 de bani. Cei care consumă până în 300 mc, îl ducem undeva la 22 de bani/kWh la gazul natural. Practic reaşezăm pentru ultimele 2 luni din această iarnă întreaga ordonanţă, având condiţii mult mai bune pentru cetăţeni”, a spus Virgil Popescu.

sursa: digi24.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Primăria Aiud a semnat contractul de concesiune a terenului pentru investiția Deltamed. Pas decisiv pentru noua fabrică din oraș

Publicat

Primăria Aiud a semnat marți contractul de concesionare a terenului de peste 13.000 de metri pătrați pentru investiția ”Deltamed” la Aiud. Producătorul de ambulanţe şi vehicule speciale este un business construit de patru antreprenori locali din Cluj și va deschide o nouă unitate de producţie la Aiud. 

”Firma Deltamed va edifica, într-o primă etapă, o hală de producție metalică, modernă, în suprafață de aproximativ 1500 mp și va amenaja platforma pentru creșterea capacității de producție cu încă o structură similară, în decursul următorilor 2 ani de la instalare.

Faptele preced mereu vorbele. Ceea ce am anunțat în urmă cu doar câteva luni a prins viață. Deltamed vine la Aiud!” a scris pe contul de Facebook, Oana Badea, primarul din Aiud.

”Deltamed” a luat ființă în 1997, în Cluj-Napoca, și este la acest moment cel mai mare producator de ambulanțe si vehicule pentru intervenție specială din Europa de Est.

În 2020, publicaţia Financial Times a inclus compania în Topul 1.000 al companiilor europene cu cea mai rapidă creştere. E vorba de ritmul din 2019 vs 2018. Deltamed ocupa locul 595 în top. În 2018 şi Primăria Capitalei a cumpărat 106 ambulanţe de la Deltamed, un contract de 8,7 mil. euro.

Presa locală din Cluj spunea în vara lui 2021 că Deltamed caută să se extindă pentru că a câştigat un contract cu Ministerul Apărării şi NATO.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate