Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Cei care cred că după pandemie se va face numai școală fizică se înșeală. O bună parte vor continua online


Publicat

Ministrul Educației susține că aceia care cred că după pandemie se va reveni 100% la școala fizică se înșeală. Cîmpeanu a recunoscut că s-a crezut pregătit pentru predarea online, după care și-a dat seama cât de puține știe.

Întrebat,  la „Marius Tucă Show” de la Aleph News, care este mesajul său către elevii și profesorii care se simt în nesiguranță, dincolo de cifre și statistici, Sorin Cîmpeanu a răspuns:

„Riscul nu poate fi eliminat complet, nici în România și nici în altă parte. Important este să facem tot ce se poate pentru a-l diminua.

Spre exemplu, orice profesor vaccinat înseamnă o diminuare cât de mică a riscului de transmitere epidemiologică. Fiecare dintre noi putem să facem câte ceva.

Vezi și Testele RAPIDE Covid 19 nu au ajuns în școli. Ministrul Educației: nu există suficient personal medical. Situația îmbolnăvirilor

Dincolo de cifre și statistici rămâne dorința de solidaritate adevărată între profesori elevi și părinți. Fără această solidaritate nu vom ieși nici prea repede, nici prea bine din această situație critică”.

Întrebat, de asemenea, când va avea loc pregătirea profesorilor pentru predarea în școala online, ministrul a afirmat că „aceia dintre noi care cred că după ce vom fi încheiat această pandemie – și o vom încheia – vom reveni la momentul în care se va face numai școală fizică se înșeală. Se va merge mult mai mult – că vrem sau nu vrem – către teleșcoală și telemuncă.

Important este să identificăm acele domenii, discipline în care teleșcoala se potrivește, pentru că sunt discipline în care este potrivită, altele în care este total nepotrivită, precum disciplinele vocaționale. O bună parte vor continua să facă online”.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, un avantaj al ultimei perioade este că atât elevii, cât și profesorii au achiziționat competențe digitale mult mai pronunțate decât înainte, care nu trebuie să se piardă.

„Da, trebuie să fie formați profesorii pentru a putea preda online. Vă dau exemplul personal: credeam că sunt pregătit pentru predarea online.

În urmă cu 20 de ani m-am certificat pentru învățământ la distanță, ceea ce presupune o oarecare componentă online.

Nu se suprapune, dar seamănă foarte mult. În vara acestui an am spus că și colegii mei trebuie să fie pregătiți, am făcut 40 de grupe de câte 10 – 12 cadre didactice, 16 ore – 8 ore teoretice, 8 ore practice – am participat și eu cuminte ca un elev ascultător la aceste cursuri crezând că știu.

După primele ore mi-am dat seama cât de puține știu cu privire la realizarea unui conținut pentru predarea online total diferit de un conținut pentru predarea clasică și până la evaluare care, la rândul ei, este total diferită de cea clasică.

Deci da, este nevoie de formarea cadrelor didactice, pentru că va fi nevoie de predare online și predarea online e cu adevărată eficientă dacă se face după ce ai fost instruit. Există deja un proiect în curs”, a spus Sorin Cîmpeanu.

sursă: Mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Ion Mihaela

    miercuri, 10.02.2021 at 20:19

    Buna seara eu sit mama a doi copii o fata de clasa a 9 și ce mica la grădiniță se presupune că va reveni olain din nou va multumesc

  2. Joldes

    miercuri, 10.02.2021 at 22:23

    Domnu ministru scrie repede demisia ca esti papa lapte cu aberațiile astea.Aaaa pai trebuie făcute online ca sa se tampeasca copii sa aveti ce exporta la sparanghel.Ai ca nu esti prost degeaba

  3. Alexandru

    joi, 11.02.2021 at 07:30

    Înțeleg ca domnul ministru sugerează ca profesorii sa ii ajute pe cei de la ccd sa aibă activitate, urmând cusuri organizate de aceștia.
    Am o amintire sumbra referitoare la ccd.
    Cu ani în urma, am urmat un curs, încheiat cu susținerea în plen a unei lucrări.
    Cu totul a durat un semestru.
    Cand am fost anunțați sa ne ridicam personal de la ccd diplomele de absolvire a cutsului,am făcut imposibilul ca să ajung personal la ccd, adica la mare distanta de serviciul meu, schimbând doua mijloace de transport și apoi mergând pe jos 20 minute.
    Au fost necesare trei astfel de drumuri.
    Prima data îmi gresisera numele.
    A doua oara îmi gresisera seria cărții de identitate.
    A treia oara, în sfârșit, era ok.
    De fiecare data am așteptat circa 45 de minute, sa iasă din „ședința” careva,sa ma întrebe ce doresc.
    Am jurat ca nu mai urmez în viata mea curs organizat de ccd.
    Suntem profesori, suntem autodidacți, învățăm și unul de la celalalt.
    Nu avem nevoie de cursuri pierdere de timp și tocare de nervi.
    A fost telescoala pentru profesori.
    O bataie de joc.
    Un tânăr „preda” notiuni avansate, ca și cum se adresa unor cunoscători aproape desăvârșiți. Era un fel de recapitulare a unor cunoștințe pe care profesorii nu le aveau. Stăteam ca tâmpitul în fata televizorului, cu laptopul deschis și cu caietul de notițe pe birou, și plângeam de disperare.
    Am învățat de la o colega care predase și informatica,de aceea avea ușurință în a învăța singura din tutoriale și ne ajuta si pe noi.
    Asa ca lăsați-ne, domnule ministru cu acele cursuri la care intri bou și ieși vaca.

  4. X

    joi, 11.02.2021 at 08:34

    Cele mai bune cursuri le-am gasit pe internet, efecutate din proprie initiativa de catre dascali inimosi, sau traineri profesionisti. CCD-urile nu sunt nici pe departe la nivelul acestor organizatii sau fundatii profesioniste. Sunt o gaselnita a sistemului. Asteptam adevarata reforma a invatamantului. Altfel, vom ramane cu un gust amar al unui experiment fara finalizare.

  5. Ele

    joi, 11.02.2021 at 15:57

    Cred că e o glumă proasta….școala online nu e școala… Abandonul școlar a crescut ff mult…. Jumătate din elevii cu care lucrez nu au intrat online la ore sau nu au urmat instrucțiuni….

  6. Sofia

    joi, 11.02.2021 at 20:07

    Domnule ministru faceți mişto de cadrele didactice?
    Dacă nu mai puteți, vă rog să eliberați scaunul din vârful ministerului.
    Vreți să avem o societate plină de proşti pe care sa o manipuleze puterea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Peste 91 milioane lei, plătite anul trecut de AJPIS Alba, pentru indemnizațiile acordate persoanelor cu handicap

Publicat

ajpis

Aproape 19.000 de beneficiari au primit, anul trecut, în județul Alba, indemnizaţie lunară destinată persoanelor cu handicap grav şi accentuat, bugetul personal complementar acordat persoanelor cu handicap grav, accentuat şi mediu şi indemnizaţia de însoţitor pentru adultul cu handicap vizual grav.

AJPIS Alba a făcut plăți de peste 91 milioane lei pentru aceste categorii.

Potrivit AJPIS, anul trecut, valoarea prestațiilor sociale a fost de:

500 de lei (350 de lei indemnizația lunară și 150 de lei bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap grav;

375 de lei (265 de lei indemnizatia lunară și 110 lei bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap accentuat;

60 de lei (bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap mediu;

300 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap grav;

175 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap accentuat;

60 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap mediu.

Potrivit directorului AJPIS Alba, Flaviu Cozuc, la nivelul judeţului Alba, în perioada ianuarie-decembrie 2020, situaţia plăţii prestaţiilor persoanelor cu handicap se prezintă astfel:

– cea mai mare sumă a revenit beneficiarilor de indemnizație lunară acordată persoanelor cu handicap accentuat – 31.431.940 lei, pentru 9.845 de persoane;

– alte 5.429 de persoane cu handicap grav au primit o indemnizație ce însumează 22.898.343 lei;

– bugetul complementar acordat persoanelor adulte cu handicap accentuat a revenit unui număr de 9.843 beneficiari, care au primit în total, în 2020, 13.042.640 lei;

– indemnizația lunară acordată persoanelor cu handicap vizual grav a revenit unui număr de 615 persoane, care au primit în total 9.986.009 lei;

– bugetul complementar acordat persoanelor adulte cu handicap grav a fost plătit pentru 5.429 beneficiari, iar sumele acordate reprezintă 9.812.101 lei;

– 680 de copiii cu handicap grav au primit, ca buget complementar, în 2020, 2.447.400 lei, iar pentru alți 745 de copii cu handicap mediu a fost acordat, ca buget complementar, suma de 536.340 lei;

– pentru 114 copii cu handicap accentuat s-a plătit, cu buget complementar, suma de 240.275 de lei.

Potrivit AJPIS, au fost 18.724 beneficiari, în perioada ianuarie-decembrie 2020, iar pentru aceștia a fost plătită suma de 91.335.778 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vaccinul Pfizer-BioNTech reduce transmiterea virală după o singură doză, dar și numărul cazurilor asimptomatice. Studiu

Publicat

Vaccinul Pfizer reduce transmiterea virală după o singură doză și a dus la o scădere de patru ori a cazurilor asimptomatice, arată un studiu făcut în Marea Britanie.

O singură doză de vaccin Pfizer-BioNTech împotriva-Covid-19 reduce numărul de infecții în rândul asimptomaticilor și ar putea reduce semnificativ riscul de transmitere a virusului, arată rezultate unui studiu din Marea Britanie publicat vineri, potrivit Mediafax, care citează Reuters.

Cercetătorii au analizat rezultatele a mii de teste Covid-19 efectuate în fiecare săptămână personalului medical din Cambridge, estul Angliei.

„Descoperirile noastre arată o reducere drastică a ratei de infectare în rândul lucrătorilor asimptomatici din domeniul sănătății după o singură doză de vaccin Pfizer-BioNTech”, a declarat Nick Jones, specialist în boli infecțioase la Spitalul Universitar Cambridge, care a condus studiul.

Citește și: Pfizer și BioNTech au început testele pentru a vedea dacă o a treia doză de vaccin oferă protecție împotriva noilor tulpini

Rezultatele sugerează o scădere de patru ori a infecției în rândul cazurilor asimptomatice în rândul angajaților din sănătate care au fost vaccinați de peste 12 zile și o protecție de 75%, a declarat Mike Weekes, specialist în boli infecțioase la departamentul de medicină al Universității Cambridge.

De asemenea, nivelul infecţiilor asimptomatice a fost redus cu jumătate în primele 12 zile după vaccinare, în rândul angajaţilor din sistemul sanitar vaccinați.

Marea Britanie vaccinează atât cu Pfizer, cât și cu serul AstraZeneca de la sfârșitul lunii decembrie 2020.

„Este o veste minunată. Vaccinul Pfizer nu numai că oferă protecție, dar ajută și la prevenirea infecției, reducând considerabil riscul transmiterii virusului. Trebuie însă să ne aducem aminte că vaccinul nu oferă o protecție completă pentru toată lumea”, a mai spus Mike Weeks.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 1,15 milioane de teste rapide au ajuns în școli. Au fost folosite 5.000, iar 90% au avut rezultate negative

Publicat

Ministerul Sănătății (MS) a anunțat că până vineri au fost distribuite în unitățile de învățământ din țată peste 1,15 milioane de teste rapide antigen pentru depistarea infecției cu SARS-CoV-2. Aproape 5.000 de teste au fost folosite deja, iar peste 90% au avut rezultat negativ.

Peste 66% dintre testele antigen au fost distribuite în cabinetele medicale școlare din cadrul unităților de învățământ.

Testarea antigen SARS-CoV-2 vizează 17.677 de unități de învățământ și 3.226.554 de persoane, dintre care 2.918.275 de elevi, potrivit Ministerului Sănătății.

Citește și: Cum se fac testele COVID în școli după redeschiderea din 8 februarie. Precizările unui secretar de stat din Ministerul Sănătății

Până în prezent, au fost folosite 4.375 de teste, iar 92% dintre acestea au avut rezultat negativ.

Testarea antigen SARS-CoV-2 se face în conformitate cu Ordinul 3235/93 din 4 februarie 2021 al ministrului Educației și al ministrului Sănătății pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 și vizează prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2.

Citește și: Ministerul Sănătății intenționează utilizarea testelor rapide în școli. Declarațiile secretarului de stat, Andreea Moldovan

Guvernul a decis introducerea testării rapide în unitățile de învățământ la reluarea cursurilor, începând cu data de 8 februarie, pentru prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2.

„Ministerul Sănătății s-a asigurat că toate cabinetele medicale școlare din cadrul unităților de învățământ din țară au la dispoziție testele antigen necesare pentru a lua măsurile de prevenție și limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2. În contextul actual, în paralel cu derularea procesului de vaccinare, creșterea accesibilității la testare contribuie la un control mai bun al procesului epidemiologic”, a declarat ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu.

Testarea elevilor se face cu acordul părinților.

Sursa: Mediafax

Foto: pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Conducătorii Răscoalei Țărănești de la 1784, Horea, Cloșca și Crișan, comemorați la Alba Iulia. Programul activităților

Publicat

Duminică, 28 februarie la Alba Iulia, vor fi organizate activități de comemorare cu ocazia împlinirii a 236 de ani de la Martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan.

Începând cu ora 12.00, la Obeliscul lui Horea, Cloșca și Crișan din municipiu vor fi organizate activități de cinstire și comerare a conducătorilor Răscoalei Țărănești de la 1784, din Transilvania. Iar la ora 12.30 activitățile se vor muta pe Dealul Furcilor.

Sunt așteptați să ia parte la activități reprezentanți ai administrației locale și județene, reprezentanți ai arhiepiscopiei ortodoxe, unitățile militare din garnizoana Alba Iulia, Asociația Veteranilor de Război, Asociația Cadrelor Militare în Rezervă și Retragere și reprezentanți ai partidelor politice.

Programul activităţilor:

11.50 – 12.00 Obelisc – Primirea invitaților

12.00 – 12.05 Intonarea Imnului Național al României

12.05 – 12.10 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.10 – 12.20 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori

12.20 – 12.30 Dealul Furcilor – Primirea invitaților

12.30 – 12.35 Intonarea Imnului Național

12.35 – 12.45 Ceremonial religios

12.45 – 12.50 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.50 – 13.00 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate