Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Minor de 15 ani, prins în trafic, la volanul unui tractor în Bălcaciu. Este cercetat de Poliţie


Publicat

tractor

Un adolescent în vârstă de 15 ani din comuna Jidvei este cercetat penal după ce a fost prins de Poliţie, la volanul unui tractor.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, 20 iunie, în jurul orei 15.30, polițiștii din cadrul Secției 6 Poliție Rurală Jidvei, în timp ce desfășurau activități de supraveghere și control a traficului rutier în localitatea Bălcaciu, l-au depistat pe un minor de 15 ani, din comuna Jidvei, în timp ce conducea un tractor, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Faţă de minor, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere fără permis.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Totul despre pensia de urmaș pentru elevi și studenți. Ce document este necesar pentru a NU FI SUSPENDATĂ plata pensiei în 2022

Publicat

Elevii care beneficiază de pensie de urmaşi, care au împlinit vârsta de 16 ani, au obligația să prezinte, până la data de 25 octombrie 2021, adeverința din care să rezulte că, în anul școlar în curs, urmează o formă de învățământ.

În cazul nedepunerii adeverinței, pensia de urmaș aferentă lunii noiembrie 2021 se reține de la plată.

Atenție, pensia pe anul următor se poate pierde dacă documentele nu sunt depuse până la data de 25 decembrie, anunță Casa Națională de Pensii. 

Citește și: Toate informațiile legate de pensia la limita de vârstă. Documente necesare și procedurile care trebuie urmate

Studenții urmași, în vârstă de până la 26 de ani, au obligația, după caz:

  • să prezinte caselor teritoriale de pensii – până la data de 25 octombrie 2021 – adeverința în original sau copie/electronic din care să rezulte că, în anul universitar în curs, urmează o formă de învățământ superior, organizată potrivit legii;
  • să depună adeverința în original la sediul casei teritoriale de pensii – până la data de 25 decembrie 2021.

În cazul nerespectării condițiilor de mai sus, drepturile de pensie de urmaș ale studenților se rețin la plată după cum urmează:

  • drepturile aferente lunii noiembrie, dacă adeverința prin care se face dovada continuării studiilor nu a fost depusă/transmisă electronic la casa de pensii până la data de 25 octombrie a anului în curs.

MODEL de declarație pensie de urmaș student, disponibil AICI.

Plata pensiei de urmaș se SUSPENDĂ începând cu luna ianuarie 2022, dacă studenții urmași care au transmis adeverința în copie sau în format electronic nu au depus și originalul adeverinței până la data de 25 decembrie 2021.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Reorganizările de la Primăria Alba Iulia: Ce se modifică de fapt și cine rămâne fără funcții după auditul de 25.000 de euro

Publicat

sediu primarie drona

Timp de 60 de zile, în urmă cu mai bine de șase luni, cei aproape 800 de angajați ai primăriei au fost supravegheați de o firmă externă, în cadrul audit comandat de primarul Gabriel Pleșa. 

Auditul în sine a costat 25.000 de euro. De curând primăria a luat o decizie în urma auditului: o reorganizare de funcții și direcții. 

 Sunt vizate desființări de posturi sau relocări de personal.  Însă, doar 35 de angajați ai primăriei și aceia de la Poliția Locală vor fi concediați.

35 de persoane care aveau funcția de agenți de pază vor rămâne fără un loc de muncă. Se desființează direcții, se fac altele noi, dar restul angajaților își păstrează locurile de muncă.

Parte din ei sunt mutați în funcții ierarhic inferioare.

Propunerile au fost aprobate în ședința Consiliului Local de marți, 28 septembrie și ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Primarul Pleșa a declarat că prin reorganizare se va face o economie de 287.276 euro pe an.

De asemenea, Gabriel Pleșa a împlinit un an de când a câștigat fotoliul de primar.

CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Ce se modifică în Primărie

Aparatul de specialitate al primarului

Cabinetul primarului

  • Se înființează 2 posturi de consilier cu studii superioare

Cabinetul viceprimarului I – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Cabinetul viceprimarului II – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism se redenumește în Serviciul Evenimente, Turism cu 3 compartimente în subordine și 20 de posturi (din care 1 șef serviciu)

  • Compartiment Evenimente – 6 posturi de consilier (2 temporar suspendate și unul vacant)
  • Compartiment Turism – 9 posturi de consilier (din care 2 vacante și unul nou-înființat)
  • Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia va avea 4 posturi de consilier, din care unul vacant. Se desființează postul de șef centru.

Se mai desființează (din aparatul de specialitate al primarului):

  • Compartimentul de organizare evenimente și promovare turistică
  • Compartimentul administrare și gestionare Cetate Vauban
  • Compartimentul Spațiu expozițional Principia
  • Compartimentul Centrul de Resurse Academia Doamnelor
  • 1 post de consilier pe probleme ale romilor – vacant (referent, studii medii)

Se mută 1 post de consilier de la Academia Doamnelor la Compartimentul Turism și 1 post de consilier de la Centrul de turism la Compartiment Turism. Personalul contractual din structurile desființate va fi numit pe aceleași posturi de la Serviciul Evenimente, Turism.

Serviciul Resurse umane – administrativ

Se reorganizează și va avea 2 birouri și 2 compartimente, cu 31 de posturi:

  • Biroul resurse umane (8 posturi – un post nou de consilier juridic, alt post de inspector desființat)
  • Biroul Administrativ (18 posturi – din care 5 de șofer, ocupate, 3 de mașinist, ocupate 2 posturi noi de îngrijitor clădiri)
  • Compartimentul managementul calității (1 post consilier, vacant)
  • Compartimentul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă (3 posturi, din care 2 vacante, de consilier).Se desființează Serviciul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentul nou-înființat. Prin reorganizare, sunt desființate 5 posturi, unul dintre ele de șef serviciu.

Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului (19 posturi)

  • la Serviciul Urbanism de înființează un post de consilier

Direcția Tehnică, Dezvoltare (42 de posturi)

  • Serviciul Investiții și Lucrări Publice (9 posturi) – se înființează  1 post consilier
  • Biroul Întreținere și reparații clădiri (15 posturi)
  • Biroul Întreținere și reparații drumuri și siguranța circulației (9 posturi)

Direcția Programe (21 posturi)

  • Serviciul proiecte comunitare – se înființează 1 post consilier manager de proiect
  • Compartimentul prognoze, programe – se transformă 2 posturi de referent în consilier manager de proiect

Compartimentul Relații Internaționale, Relații cu Mediul de Afaceri și Societatea Civilă, Parteneriate se redenumește în Compartiment Relații Internaționale, Parteneriate, Inovare Urbană (9 posturi)

Serviciul Achiziții Publice

  • se desființează 1 post consilier achiziții publice gradul asistent și se înființează altul cu gradul superior

Se înființează Birou Digitalizare (6 posturi din care unul de șef birou).

Poliția Locală Alba Iulia

Direcția Poliția Locală și postul aferent de director se desființează. Devine serviciul cu post de conducere de șef serviciu.

Înainte de reorganizare în structura Poliției Locale sunt 178 de posturi, iar ulterior va avea 139. Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.

În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:

  • Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
  • Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
  • Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii. Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
  • Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
  • Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
  • Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)

Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.

Servicii publice – Primăria Alba Iulia

Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Local (SPAPL)

SPAPL care funcționează cu cinci servicii subordonate, trei birouri și șase compartimente, respectiv 113 posturi în componență se reorganizează în doar două servicii, trei birouri, opt compartimente și 59 de posturi.

Serviciul Administrarea activităților domeniului public se redenumește Serviciul Întreținerea domeniului public cu 9 posturi (șef serviciu, 4 consilieri, 4 inspectori). În prezent are 8 posturi ocupate.

Biroul Întreținerea domeniului public va avea tot 12 posturi (șef birou, un inspector, 9 muncitori, un șofer). Două posturi de muncitor calificat (vopsitor) se transformă în muncitor necalificat.

Serviciul Întreținerea domeniului public se desființează, la fel și postul de șef serviciu. Compartimentul subordonat Mentenanță sisteme energetice și instalații clădiri publice se desființează – angajații trec la Birou întreținere și reparații clădiri din Serviciul Investiții și lucrări publice – Direcția tehnică, dezvoltare.

Serviciul Administrarea domeniului public și privat (SADPP) devine Serviciul contracte, patrimoniu, cu 38 de posturi (un șef serviciu), din care:

Biroul Elaborare contracte și administrare domeniul public – 17 posturi (inclusiv șef birou), cu:

  • Compartimentul Elaborare contracte – consilier, referent și consilier juridic, ultimele 2 vacante)
  • Compartiment Administrare locuințe ANL, locuințe sociale, spații publice – 2 consilieri, 1 inspector)
  • Compartiment Administrare parcări – 2 consilieri, 1 inspector, post nou de consilier asistent)

Se înființează alte două compartimente, în subordinea SADPP pentru că se desființează Serviciul administrare piețe, târguri și gestionarea câinilor fără stăpân (care are 13 posturi).

  • Compartimentul gestionarea câinilor fără stăpân (un consilier, un șofer, 4 muncitori)
  • Compartimentul administrare piețe, târguri (1 post inspector vacant, un post referent, 4 posturi muncitori; un post de consilier se desființează din structura actuală)

Postul de șef serviciu se desființează, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentele nou-înființate.

Biroul Urmărire Financiară, Executare contracte, piețe, târguri se redenumește în Biroul urmărire financiară, executare contracte cu 20 de posturi.Va avea în subordine:

  • Compartiment Urmărire executare contracte (3 consilieri, un inspector, un consilier juridic)
  • Compartiment Pășuni, păduri, parc dendrologic (2 consilieri)
  • Compartimentul Încasări domeniul public și privat (6 posturi – consilier, referent și 4 casieri; alte 2 posturi de casier se desființează)

Serviciul Baze sportive și de agrement cu 3 compartimente (reparații curente și investiții stadion; bazin olimpic și zone de agrement/toalete publice) se desființează. Personalul trece la Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) acum cu 8 posturi, devine compartiment.

Postul de sef serviciu se desființează, la fel și posturile de referent III, muncitor mecanic, muncitor electrician.

În noul compartiment vor fi 5 posturi din care trei de consilier și două de muncitori (mecanic și electromecanic, care sunt posturi vacante). Prin reorganizare, se desființează în total patru posturi și se înființează unul de consilier. Personalul de execuție se numește pe aceleași posturi în compartimentul nou-înființat.

Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

Organizat cu 2 compartimente și 13 posturi, va avea doar 10 posturi, de la 1 noiembrie.

Se desființează 2 posturi de consilier de la compartimentul Cadastru și un post de consilier de la Funciar-agricol.

Mai rămân în organigramă postul de șef serviciu și pe compartimente:

  • Cadastru – 5 posturi: 2 inspectori, 3 posturi de consilier
  • Funciar-agricol – 4 posturi: un consilier juridic, un inspector, un consilier, un referent.

Direcția Creșe

Din octombrie 2021 va funcționa cu statut de instituție publică și personalitate juridică. Va avea trei compartimente:

  • Compartiment Asistență medicală și de specialitate (8 posturi, din care unul nou de psiholog)
  • Compartiment achiziții, juridic, resurse umane (3 posturi noi – 2 consilieri, 1 consilier juridic)
  • Compartiment financiar, administrativ (6 posturi, 2 dintre ele noi, de referent casier și de muncitor, iar unul vacant de economist)

Până acum, Direcția Creșe nu avea statut de personalitate juridică. Cum creșele din Alba Iulia rămân în administrare locală și nu trec la ministerul educației.

Acum, Direcția Creșe are 68 de posturi (director, economiști, inspector de specialitate, administrator, medic, asistenți medicali, educatori puericultori, îngrijitori copii, îngrijitori clădiri, bucătari). Din octombrie va avea 74 de posturi.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANRE: Unu din doi consumatori casnici de energie a trecut în piaţa concurenţială. Cât au crescut facturile

Publicat

curent

Jumătate dintre consumatorii casnici de energie au ales o ofertă din piaţa concurenţială a vânzătorilor de electricitate, potrivit datelor de la Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

După primul semestru al anului, jumătate din consumul casnic de energie electrică a fost realizat pe segmentul concurenţial al pieţei, adică de consumatorii care au ales o ofertă din piaţa de profil.

Spre comparaţie, anul trecut procentul era de 37%, arată datele Autorităţii.

Dintr-un consum total de 7,2 TWh, care reprezintă circa un sfert din consumul total de energie al României, 3,6 TWh au fost realizaţi pe segmentul casnic concurenţial.

A crescut cantitatea de energie consumată. Cât de mari sunt facturile

Cantitatea de energie consumată de casnici în primul semestru al anului a fost cu circa 7% mai mare decât cea în perioada similară a anului trecut, creşterea consumului fiind impactul direct al pandemiei şi al mutării biroului acasă, în cazul multor consumatori casnici.

Jumătate dintre consumatorii casnici de energie au ales o ofertă din piaţa concurenţială a vânzătorilor de electricitate, dar deşi liberalizarea nu este factorul care a dus la creşterea preţurilor, toţi sunt puşi acum în faţa unor facturi mai mari.

În unele cazuri facturile deja au bifat un salt de 30% faţă de anul trecut, evoluţie care va fi şi mai accentuată în 2022.

sursă: Mediafax

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Publicat

În noaptea de 27 spre 28 septembrie 2020, Gabriel Pleșa câștiga alături de USR PLUS Primăria Alba Iulia.

A fost momentul când administrația PNL a fost învinsă după 24 de ani de stat la cârma administrației locale. 

Gabriel Pleșa a câștigat pe un val mare de simpatie, de care alesul lui Mircea Hava pentru a duce mai departe rolul de primar, Voicu Paul, nu a avut parte. 

Imediat după aflarea rezultatului, Gabriel Pleșa a izbucnit în lacrimi și i-a dedicat victoria tatălui său, care decedase în 2016.

După lacrimi, a curs și șampanie, însă pe trotuarul din fața sediului USR PLUS.

Șampania a curs ca și promisiunile candidatului Gabriel Pleșa în campania electorală.

În timpul campaniei, Gabriel Pleșa promitea în jur de 1000 de noi locuri de parcare, reformă în administrație, investiții în cultură și sport, ștrand în Alba Iulia, demolarea fostului cinematograf Columna, digitalizarea primăriei, un nou spital, camere video în oraș și tramvaie electrice. 

Evaluează activitatea administrației Pleșa, într-un SONDAJ Alba24.ro, la finalul acestui articol.

A trecut un an de la bătălia politică dintre USR PLUS și PNL, în care noul partid încheia domnia liberalilor în Alba Iulia și din care fostul viceprimar, Gabriel Pleșa, devenea primar din partea USR.

Ce a făcut Gabriel Pleșa într-un an?

Și-a menținut valul de simpatie pe care l-a avut în timpul alegerilor?

A demonstrat că poate conduce administrația locală și în următorii trei ani?

Sunt întrebări la care am căutat răspuns prin prisma acțiunilor pe care acesta le-a făcut alături de Primărie în decursul unui an.

”Reformă” în administrație

La scurt timp după noaptea alegerilor, primarul Pleșa a început angajările în primărie. Flaviu Buta și Bogdan Dogar, doi membri activi de partid în campania lui Pleșa, au devenit consilieri ai primarului.

Cei doi apar în video-ul din momentul în care Pleșa a aflat, în urma numărătorii paralele, că va fi primar.

Pe lângă Buta și Dogar, în video apare și Lucian Pralea, cel care a propus primăriei un moment cu  ”intrarea domnitorului Mihai Viteazul în Cetatea Alba Carolina”.

Angajările în cadrul primăriei continuat, după preluarea mandatului de primar.

VEZI ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Noul primar a adus și o firmă care a făcut un audit extern, activitate care a costat 25.000 de euro.

În urma auditului, în ședința marți, 28 septembrie, o serie schimbări și mutări de funcții din diverse aparate ale primăriei vor fi votate de consilierii primarului.

CITEȘTE ȘI: Audit extern la Primăria Alba Iulia, de 25.000 de euro: Cei aproape 800 de angajați, evaluați. Care este principala problemă

În mandatul primarului Pleșa a fost angajat și un nou arhitect șef al orașului: Alexandru-Ioan Damian, care a obținut postul după ce a candidat de două ori, singur.

După o vizită de lucru în Austria, primarul a declarat că primăria va avea birou unic pentru cetățeni, ”ca să nu mai bată la 5-10 uși” să le fie rezolvate problemele.

Prezent la aproape orice activitate din oraș

Gabriel Pleșa a fost prezent la aproape orice activitate din oraș.

Fie că vorbim de lansări de carte, evenimente culturale, concerte, evenimente artistice, concursuri de poezii, depunere de coroane de flori la bustul unor scriitori, primarul Pleșa a mers unde a fost chemat.

De fiecare dată a ținut un mic discurs și s-a fotografiat cu cei prezenți.

I-a chemat pe români la Alba Iulia, de 1 Decembrie, deși orașul era în carantină

Pe 30 noiembrie 2020, Alba Iulia era în ultima zi de carantină. Atunci, primarul Pleșa i-a invitat pe români să vină la Alba Iulia pentru a celebra 1 Decembrie.

”Noi ne vom strădui să fim cât mai eleganți, ca și forțele de ordine și poliția locală și să atragem atenția politicos, în așa fel în care cei care vin la Alba Iulia sau albaiulienii să iasă din casă, să se simtă bine de Ziua Națională”, declara atunci Gabriel Pleșa.

CITEȘTE ȘI: VIDEO Primarul din Alba Iulia, în ultima zi de carantină a orașului: Cei care vor să vină la 1 Decembrie vor fi primiți cu drag

Noaptea, CJSU a emis un nou ordin de carantină pentru Alba Iulia. Singurii care l-au ascultat pe primarul Pleșa și au venit la Alba Iulia au fost cei din AUR.

George Simon și Diana Șoșoacă au condus câteva sute membri AUR prin Cetatea Alba Carolina.

Mai mult de atât, nederajați de nimeni și nimic, au pus și un țambal în Poarta a treia.

Sărbători de Crăciun fără luminițe, în pandemie COVID

O acțiune criticată de cetățenii orașului a fost decizia primarului Pleșa de a nu decora orașul de Crăciun cu luminițe și de a investi banii în materiale de protecție anti-COVID.

Singurele decorațiuni au fost cele din Cetatea Alba Carolina.

CITEȘTE ȘI: FOTO-VIDEO: Luminițele de Crăciun s-au aprins oficial în Cetatea Alba Carolina. Decoruri minimaliste, din cauza pandemiei

A rezultat un oraș trist, deja acaparat de pandemia COVID. În schimb, Primăria a investit banii în materiale de protecție necesare celor care luptau în prima linie cu pandemia de COVID.

Transport public: Războiul cu STP, trotinete Lime și autobuze electrice

Sfârșitul lunii februarie și începutul lunii martie au fost marcate de războiul dintre STP și Primăria Alba Iulia. Mai exact, între Primăria Alba Iulia, AIDA-TL și STP se desfășoară un ”război” pentru semnarea noului contract de gestiune a transportului public în Alba Iulia și restul localităților care fac parte din AIDA-TL. Primăria Alba Iulia a rămas singura administrație locală care nu a semnat încă contactul.

Scandalul a culminat cu retragerea gratuităților pentru pensionari, elevi și studenți, pe rutele din Alba Iulia.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

În luna februarie, primarul Pleșa anunța că a semnat contractul cu o firmă din Cehia care va aduce în Alba Iulia 13 autobuze electrice, 13 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă, în valoare de 34.221.733 lei fără TVA.

Autobuzele fac parte dintr-un proiect mai amplu al primăriei, proiect scris în timpul administrației Hava. În materie de transport public, administrația Pleșa a adus la Alba Iulia trotinetele Lime.

O acțiune bună, însă, într-un oraș în care nu există aproape deloc piste de biciclete, deplasarea cu trotinetele electrice este o adevărată aventură.

A susținut public vaccinarea împotriva COVID

De la apariția vaccinului anti-COVID, primarul Pleșa a susținut vaccinarea și a promovat-o. Primăria Alba Iulia a organizat alături de DSP Alba, la Palatul Principia, o sesiune de vaccinare pe muzică clasică.

CITEȘTE ȘI: LIVE: S-a deschis centrul de vaccinare Drive-Thru din Alba Iulia. Precizările directorului DSP Alba și ale autorităților locale

Mai mulți artiști au întreținut atmosfera, timp în care cetățenii prezenți în Cetatea Alba Carolina erau îndemnați să se vaccineze împotriva virsului.

De asemenea, primăria a paticipat activ la ”Martonul Vaccinării” din parcarea stadionului Cetate.

A promis parcări pe locul ruinei cinematografului Columna, apoi și-a dat seama că nu îl poate dărâma. Problema evacuării locuitorilor din Turturica

Una dintre cele mai mari probleme în Alba Iulia este cea a parcărilor. Prea multe mașini, prea puține parcări.

Printre cele mai importate promisiuni din campania electorală a fost demolarea fostului cinematograf Columna și amenajarea unei parcări.

În primă fază, parcarea urma să fie trasată cu vopsea pe asfalt, apoi în timp să fie construită o parcare etajată.

CITEȘTE ȘI: Fostul cinematograf Columna din Alba Iulia NU POATE FI DEMOLAT. Primăria, obligată să renoveze dărăpănătura din centrul orașului

Cinematograful Columna a fost obținut de administrația de tranziție Voicu de la RADEF, iar actele de preluare au fost clare: clădirea trebuie să își păstreze utilitatea, cea de proiectat filme.

Și în timpul campaniei, dar și după ce a obținut fotoliul de primar, Gabriel Pleșa a susținut că va dărăma clădirea cinematografului, situată în spatele sediului primăriei.

Promisiunea primarului Pleșa din timpul campaniei electorale

Între timp, după ce a obținut fotoliul de primar, Gabriel Pleșa a aflat că nu poate dărăma clădirea și că, mai mult de atât, trebuie să o recondiționeze și să o facă funcțională.

Blocul ”Turturica”

În urmă cu patru ani, pe când Gabriel Pleșa era viceprimar, într-o dimineață de toamnă a început evacuarea celor din blocul G2. Exproprierea a avut titlul ”de utilitate publică”, în vederea construcției unei parcări.

Situația începută în ”administrația Hava” a rămas în aer, iar acum Gabriel Pleșa trebuie să o rezolve. Deși mare parte dintre cei care locuiau au fost evacuați, câteva familii, proprietari au primit din partea primăriei o ofertă de câteva mii de euro pentru acoperișul pe care îl au deasupra capului: un preț aproape simbolic – între 2.800 și 3.200 de euro.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA Proprietarii din ”Turturica” – și momiți cu prețuri simbolice, și amenințați cu exproprierea. Interpelare la primărie

Mai mulți dintre proprietari au notificat deja primăria că nu acceptă ”dreapta despăgubire” în valoare de până la 3.000 de euro, însă, din punct de vedere al juriștilor, asta nu va opri exproprierea.

Proprietarii au varianta de a se judeca cu primăria, însă pot face asta abia ulterior, din stradă.

A început lucrări de modernizare pe mai multe străzi din oraș și treceri de pietoni. Lucrări de extindere a rețelei de energie electrică

La scurt timp după preluarea mandatului, a început să modernizeze mai multe străzi, precum Alcala de Henares, unde se va introduce apă, mai exact 1060 m de rețea de canalizare.

De asemenea, și pe strada Viilor au început lucrări. Proiectul include lucrări la sistemul rutier, o parcare cu 150 de locuri, iar pe partea stângă a drumului va fi amenajat un spațiu atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști. Valoarea totală a lucrărilor de modernizare este de peste 5,8 milioane de lei.

Au fost începute și lucrări de asfaltare pe strada Carpenului din Pâclișa. Este vorba de aproape 1,5 km de drum, cu o lățime a carosabilului de 6 m și 2 trotuare pietonale de câte 1 metru.

CITEȘTE ȘI: Încep lucrările de modernizare pe strada Viilor din Alba Iulia. 150 de locuri de parcare, trotuar și pistă de biciclete

A început extinderea rețelei de curent electric din cartierul Orizont. Este vorba despre 9,7 km de rețea nouă, o investiție de 1.244.500 lei.

De asemenea, la Primăria Alba Iulia a fost semnat luni, 27 septembrie 2021, un contract de peste 6,3 milioane de lei pentru reabilitarea, modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public al municipiului Alba Iulia – cartierul Orizont și localitățile componente, Oarda de Sus, Oarda de Jos, Pâclișa, Micești și Bărăbanț.

Trecerile de pietoni din oraș sunt în plin proces de marcare cu roșu, pentru o vizibilitate mai bună.

Zonă industrială la Alba Iulia – faza pe declarații, promisiuni și certificate de urbanism în scopul elaborării PUZ

În luna august 2021, primarul Pleșa anunța că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”.

În realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi.

Declarația legată de licitarea celor 13 loturi vine în condițiile în care nici măcar Primăria Alba Iulia nu deține prea multe detalii legate de viitoarea zonă de dezvoltare industrială.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

Utilitățile vor fi realizate anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

Aceștia nu au deocamdată idee despre costurile pe care le implică realizarea infrastructurii tehnice, însă precizează că este vorba despre aproximativ 1.300 de metri liniari de infrastructură de transport și tehnico-edilitară.

Mega-proiectele de mobilitate urbană în faza de plimbare virtuală

Lasate moștenire de vechea administrație, mai multe proiecte din fonduri europene pentru modificarea celor mai importante bulevarde din oraș sunt la stadiul de randări video.

Trei bulevarde principale din oraș (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, sistematizate în perioada comunistă, după nevoile de trafic de atunci, vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor.

Deși trebuia ca în acest moment utilajele să lucreze, momentan totul este la nivel de documentație.

Proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice, 12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

Prins la mijloc în scandalul gunoaielor – tranziția Polaris RER Vest

Timp de aproape trei luni, Alba Iulia a fost frontul bătăliei dintre cele două firme de colectare a gunoiului: Polaris care este pe picior de plecare și Asocierea RER VEST, care a câștigat contractul de la Galda de Jos.

Cei mai afectați au fost cetățenii. În plină vară, orașul a fost năpădit de gunoaie, în timp în care cele două firme se luptau în declarații și comunicate de presă.

Cetățenii s-au uitat către primarul Pleșa, deși nu era direct implicat. Unii au considerat că e pasiv și că nu intrevine activ în rezolvarea scandalului.

CITEȘTE ȘI: Războiul gunoaielor iscat de tranziția între Polaris și RER VEST: Cum au fost catalogate ca ”ilegale” noile tarife pentru gunoi

De altfel, printre singurele măsuri luate de primărie a fost o amendă de 2.500 de lei dată către Polaris și o serie de declarații ale primarului Pleșa.

Între timp, după ce RER VEST a anunțat că va intra să colecteze gunoiul din 30 noiembrie și Polaris – că va mai activa până la data respectivă, ca prin minune totul a revenit la normal.

Polaris a reînceput să ridice gunoiul din Alba Iulia și, din câte se pare, nici la depozitul de la Galda nu au mai fost probleme.

Evenimente artistice și culturale în Alba Iulia. Reenactment și concerte în Piața Cetății

Primarul Pleșa a continuat evenimentele culturale din Alba Iulia. Trupele de daci și romani au reapărut în fiecare vineri la Alba Iulia și de asemenea administrația Pleșa a păstrat și Garda Austriacă, cu mai multe reprezentații în timpul săptămânii.

Chiar dacă primăvara și vara anului 2021 au fost sub semnul pandemiei COVID, aproape în fiecare weekend, la Alba Iulia au existat manifestări artistice în Piața Cetății.

De la concerte și până la festivalul de film, evenimente au fost.

Festivalul Roman s-a bucurat de un real succes în parteneriat cu primăria, Sărbătoarea Muzicii la Alba Iulia de la jumătatea lunii septembrie, dar și Festivalul de Folk, care s-a desfășurat în Piața Cetății, au fost evenimente ce au scos oamenii din case.

Evenimente sportive și inaugurarea pistei de atletism de pe stadionul Cetate

În Alba Iulia, în ultimele luni au avut loc mai multe evenimente sportive, de la curse de bicicletă, la curse de atletism.

În urmă cu câteva zile, Gabriel Pleșa a inaugurat pista refăcută de pe stadionul Cetate. Un proiect început de fostul său coleg de primărie și adversar în campania electorală, Voicu Paul.

Atunci, la presiunile unor cetățeni, în plină campanie electorală, administrația Voicu a semnat contractul. Voicu nu a mai apucat să inaugureze pista din poziția de primar.

Pe pista refăcută a pășit Gabriel Pleșa care, alături de Gabriela Szabo, a dat startul unei competiții la care au particiat câteva sute de elevi.

Ce mai are de făcut Gabriel Pleșa în următorii trei ani

Dacă stăm să analizăm promisiunile din campania electorală, Gabriel Pleșa are de început foarte multe proiecte.

În linii mari: are de realizat un ștrand la Alba Iulia, de reabilitat stadionul Cetate sau de montat camere de supraveghere prin oraș.

Până acum totul e la stadiul incipient: pentru ștrand se caută arheologi care să facă o cercetare arheologică. La capitolul stadion, Gabriel Pleșa a spus că este pe lista scurtă de investiții și, cel mai probabil, vizează o investiție în echipa de fotbal orașului.

Proiectul pentru supraveghere video a început și primăria vrea să monteze 17 noi camere video de supraveghere în zece locații din municipiu.

De asemenea, a promis digitalizarea primăriei.

Mai mult, a promis un nou spital județean la Alba Iulia sau un pod nou peste Mureș.

Cei care l-au votat pe Gabriel Pleșa mai așteaptă, din partea administrației, 1000 de noi locuri de parcare promise în campania electorală.

Însă, cea mai mare promisiune a candidatului Pleșa, care între timp a devenit primar, a fost cea privind tramvaiele electrice la Alba Iulia.

Rămâne de văzut cum, în următorii trei ani, primarul Gabriel Pleșa va începe implementarea unui proiect privind tramvaie electrice în oraș.

Sondaj

Cum apreciați primul an de mandat administrativ al primarului din Alba Iulia, Gabriel Pleșa?

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate