Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări la sistemul 112, anunțate de Raed Arafat: Proceduri speciale pentru apeluri deosebite, cartele prepay cu buletinul


Publicat

apel 112

Mai multe propuneri de modificare a legislaţiei, printre care implementarea sistemului de localizare avansată a apelurilor şi îmbunătăţirea procedurilor de gestionare a apelurilor pentru situaţii de urgenţă deosebite, precum cele de răpire, au fost prezentate duminică de preşedintele Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112, Raed Arafat.

Cartelele prepay ar putea  fi cumpărate pe viitor doar cu buletinul, iar sistemul 112 ar putea fi modificat astfel încât să includă atât apeluri vocale, cât și mesaje trimise prin telefon, potrivit g4media.ro.

Pe termen scurt, va începe o campanie de popularizare a aplicației elaborate de STS care permite localizarea mult mai exactă a apelurilor la numărul unic de urgență.

Comitetul a fost convocat prima dată duminică, după ce a fost constituit sâmbătă.

Arafat spune că legislația trebuie modificată în ceea ce priveşte consimţământul localizării celor care apelează 112 şi al naturii apelului, astfel încât acesta să fie pe lângă voce şi apel de date şi să fie gratuit.

„S-a ridicat problema consimţământului localizării persoanelor care apelează 112, nu numai din partea autorităţilor statului, dar şi din partea firmelor de telefonie mobilă, pentru că, cu toate reglementările despre accesul la datele personale, toată lumea este speriată că dacă noi dăm poziţia unei persone şi persoana nu este de acord. De exemplu, aici modificarea legislativă poate să fie prin faptul că în momentul în care ai sunat la 112 ai dat deja consimţământul să fii localizat, dar acest lucru trebuie să apară în legislaţie. Al doilea exemplu care trebuie modificat: natura apelului 112. Până acum se referea la apel voce mai mult, nu de date şi trebuie o modificare. Este o modificare simplă prin care să se scrie că apelul 112 înseamnă şi apel voce şi apel date”, a explicat Raed Arafat.

În ceea ce privește cartelele pre-pay, spune că acestea îngreunează în unele apeluri de urgenţă realizarea unei corelări sau identificarea persoanei care apelează sau a telefonului de la care se apelează şi care poate să fie corelat cu o adresă, cu un bulletin, pentru identificarea persoanei care deține telefonul.

Preşedintele Comitetului interministerial a menţionat şi măsurile pe termen mediu, respectiv finalizarea implementării noului sistem informatic 112 şi înlocuirii infrastructurii sistemului, îmbunătăţirea procedurilor de gestionare a apelurilor pentru situaţii de urgenţă deosebite, precum cele de răpire, dezvoltarea unui program de pregătire a dispecerilor din cadrul dispeceratelor integrate, regionale, care preiau apelurile 112.

Pe termen lung, Comitetul va analiza propunerile pentru ameliorarea integrării dispecerizării şi posibilitatea reducerii dispeceratelor, care vor funcţiona ca centre integrate pe judeţe, pe zone.

” Speranţa noastră este ca primele modificări legislative să poată să aibă loc la începutul lunii septembrie şi să permită începerea implementării sistemului AML”, a spus Raed Arafat.

Precizări de la STS

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a demarat, la începutul anului 2017, activităţile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Deciziei ANCOM nr. 1.170/2016, privind implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML).

În acest sens, STS a implementat o platformă pilot de preluare şi procesare a informaţiilor de localizare în format AML şi a efectuat teste cu operatorii de telefonie mobilă. În urma testelor, operatorii mobili au confirmat că pot prelua şi transmite datele de localizare în format AML, însă doar de pe terminale tip smartphone noi şi de ultimă generaţie. La nivelul STS, aceste date se pot prelua şi afişa ca informaţie de localizare în cadrul aplicaţiilor de tip GIS.

”Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a încheiat cu succes etapa de testare a conexiunilor cu cei patru operatori de telefonie mobilă şi de integrare a informaţiei de localizare de tip AML în SNUAU, urmând ca după actualizarea legislaţiei primare aplicabile, această funcţionalitate să fie pusă la dispoziţia cetăţenilor care apelează numărul de urgenţă. Până la actualizarea legislaţiei, fiind preocupat de îmbunătăţirea capabilităţilor de localizare a apelanţilor la 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prevăzut, în august 2018, cerinţe specifice privind implementarea facilităţilor de tip AML/ESL în cadrul unui proiect, cu finanţare europeană, de modernizare a infrastructurii hardware şi software a SNUAU. Ca urmare a unor contestaţii înaintate de unii operatori economici participanţi la procedura de achiziţie publică, atât la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi la Curtea de Apel, proiectul de modernizare, aflat acum în stadiul de derulare a procedurii de achiziţie, cu termen de finalizare în 2021, prezintă o întârziere de aproximativ 6 luni.

În paralel cu aceste demersuri privind utilizarea standardului AML, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dezvoltat o aplicaţie pentru telefoanele mobile de tip smartphone denumită „APEL 112”, care permite transmiterea în SNUAU a coordonatelor de localizare (GPS) pentru o mai mare acurateţe şi precizie în determinarea localizării terminalului de pe care se face apelul.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a derulat activităţi pentru îmbunătăţirea preciziei localizării pe trei paliere:

– implementarea AML în SNUAU, testată cu operatorii de telefonie mobilă – necesită actualizarea legislaţiei primare

– implementarea AML în SNUAU prin proiectul de modernizare – suferă întârzieri din cauza contestaţiilor

– dezvoltarea aplicaţiei Apel 112 – deja operaţională şi eficientă în salvarea de vieţi omeneşti

surse: Agerpres, g4media.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Doar doi politicieni au voie la ușa dumneavoastră. LISTA regulilor pe care partidele trebuie să le respecte în campanie

Publicat

Prezența la mitingurile electorale organizate în aer liber va fi de maximum 50 de participanți, iar pentru evenimentele organizate în spații închise va fi de maximum 20.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sunt doar două dintre prevederile unui raport trimis de premierul Ludovic Orban președinților celor două camere ale Parlamentului, legat de organizarea alegerilor locale din 2020.

Ce conține documentul:

Decizia organizării evenimentelor electorale va ține cont de contextul epidemiologic al localității și al regiunii unde acesta se organizează, de contextul epidemiologic al localităților și regiunilor din care provin participanții.

Măsuri pentru menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp /persoană, asigurarea facilităților la locul de desfășurare al evenimentului electoral pentru spălarea sau dezinfecția regulată a mâinilor, spălatul sau dezinfecția frecventă a mâinilor este preferabilă purtării mănușilor.

În cazul în care participanții la activitățile electorale utilizează mănușile, acestea vor fi schimbate după fiecare contact și se va evita atingerea feței cu mănuși, asigurarea curățeniei și dezinfecția riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor, portul măștii pe toată perioada desfășurării evenimentului electoral și afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile.

Direcțiile de sănătate publică vor realiza evaluările de risc și vor aviza fiecare eveniment în parte, asigurând și consultanță pentru organizatorii evenimentelor.

Limitarea numărului la maxim 50 de participanți în cazul evenimentelor în aer liber și 20 în cazul evenimentelor organizate în spațiu închis.

Se vor plasa la loc vizibil indicatoare cu regulile de acces și cele de protecție universal valabile:

  • portul obligatoriu al măștii care să acopere atât gura, cât și nasul,
  • menținerea distanței fizice de 1,5 m între oricare două persoane,
  • limitarea formării de grupuri mai mari de 6 persoane;
  • igiena respirației și luarea măsurilor de protecție în cazul tusei/strănutului.
  • limitarea duratei evenimentului la maximum 2 ore,
  • limitarea/eliminarea distribuirii din mână în mână de pliante, broșuri, alte materiale publicitare, distribuirea materialelor promoționale se va face de către persoane care vor purta mănuși pe care le vor schimba regulat sau se vor crea standuri de autoservire cu pliante și alte materiale promoționale, asigurarea unui număr suficient de recipiente de colectare /coșuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncării măștilor de protecție și a mănușilor,
  • evitarea contactelor interumane apropiate la o distanță mai mică de 1,5 m pentru un timp mai lung de 15 min.
  • dezinfecția riguroasă a echipamentelor utilizate în campanie: microfoane, stații de amplificare, camera video, aparate de fotografiat, asigurarea unui număr rezonabil de toalete, acolo unde este posibil,
  • numărul maxim de persoane prezente simultan în interiorul cortului electoral va fi de maximum trei, se va evita contactul cu materiale promoționale (broșuri, pliante), pixuri, etc.

În sarcina organizatorilor evenimentelor electorale va cădea stabilirea unor fluxuri de intrare/ieșire separate, unice ce vor facilita menținerea distanței fizice între participanți.

Organizatorii vor desemna persoane ce se vor îngriji de respectarea acestor reguli.

În cazul toaletelor ecologice, se recomandă să existe lavoare cu apă și săpun în proximitatea acestora, curățenia și dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aerisirea temeinică a încăperilor înainte și după eveniment.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Reducerea programei și revizuirea modelelor de subiecte, cerute de Federația Asociațiilor de Părinți

Publicat

examen

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită reducerea programei de examen pentru Evaluarea Națională 2021, revizuirea noului model de cerințe pentru examen și cursuri de formare pentru profesorii corectori.

Părinții nu sunt mulțumiți de modalitatea în care au fost construite noile modele de subiecte la Limba și literatura română, potrivit edupedu.ro.

Reamintim că în iulie Ministerul Educației a publicat noile modele de subiecte, pentru Evaluare Națională 2021, ce au ca model testele PISA.

Vezi MODELE de SUBIECTE pentru Evaluarea Națională 2021, publicate de Ministerul Educației

Federația mai solicită teste de antrenament construite pe tipul noilor subiecte.

Reprezentanții acesteia cer “reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, ținând cont de continuitatea materiei în liceu, de faptul că semestrul al II-lea al clasei a VII-a s-a desfăşurat online, cu mari lacune privind predarea şi asimilarea materiei, a necesităţii recuperării materiei clasei a VII-a, a conţinutului stufos al programei de clasa a VIII-a, care s-ar putea desfăşura tot on-line şi nu în ultimul rând a egalităţii de şanse şi a nediscriminării faţă de generaţia precedentă care a beneficiat de scutirea materiei aferentă semestrului 2, tocmai din considerentul învățământului on-line”.

Aceștia solicită și “revizuirea modelului de subiect pentru Evaluarea Națională 2021 şi conceperea unor subiecte ‘de tranziţie’, care să facă trecerea între vechile modele şi modelele la care se doreşte să se ajungă”.

De asemenea, vor “cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice care vor participa la corectarea lucrărilor de evaluare naţională“.

“Renunţarea la formatul tip broşură, care, prin numărul mare de pagini, are un impact psihologic negativ asupra copiilor, dat fiind faptul că nici la şcoală, pe parcursul anilor de gimnaziu, dar nici la olimpiadele şcolare nu s-a abordat această variantă de examinare – pot ajunge în criză de timp şi la descurajare văzând numărul mare de pagini”, este de asemenea una dintre revendicările federației.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cifra de afaceri din industrie a scăzut cu 14%, în primele șase luni ale anului. Cele mai afectate domenii

Publicat

Cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a scăzut cu 14% în primele şase luni comparativ cu perioada similară din 2019, ca urmare a scăderii industriei extractive (-15,2%) şi industriei prelucrătoare (-14%), potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Pe marile grupe industriale scăderi ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în sectoarele: industria energetică (-31,5%), industria bunurilor de capital (-21,2%), industria bunurilor intermediare (-9,0%), industria bunurilor de folosinţă îndelungată (-6,9%) şi industria bunurilor de uz curent (-2,9%).

În iunie 2020 comparativ cu aceeaşi lună din 2019, cifra de afaceri din industrie a scăzut pe ansamblu cu 10,2%, ca urmare a declinului înregistrat în industria prelucrătoare (-10,3%) şi în industria extractivă (-6,4%).

Pe marile grupe industriale scăderi au înregistrat: industria energetică (-38,5%), industria bunurilor de capital (-15,4%), industria bunurilor intermediare (-4,2%) şi industria bunurilor de uz curent (-3,9%). Industria bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 14,1%.

În iunie 2020 comparativ cu luna precedentă, cifra de afaceri din industrie a crescut, pe total, cu 20,1% datorită creşterii înregistrate în industria prelucrătoare (+20,7%) şi în industria extractivă (+0,2%).

Pe marile grupe industriale creşteri au înregistrat: industria bunurilor de folosinţă îndelungată (+40,8%), industria bunurilor de capital (+33,5%), industria energetică (+18,4%), industria bunurilor de uz curent (+14,2%) şi industria bunurilor intermediare (+10,7%).

INS precizează că informaţiile din acest comunicat de presă (iunie 2020) surprind impactul crizei COVID-19 şi al măsurilor luate de autorităţi ca urmare a decretării stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu 16 martie 2020 şi a stării de alertă începând cu 17 mai 2020.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

”Elevii NU vor purta mască în clasă, ci doar în pauze”. Directorul INSP îl contrazice pe premierul Ludovic Orban

Publicat

“Purtarea măștii în recreație, dar nu și în timpul pe care îl petrec copiii în clasă” este recomandarea oficială pe care Institutul Național de Sănătate Publică – INSP a transmis-o Ministerului Sănătății pentru ghidul sanitar ce va fi transmis școlilor, a declarat pentru Edupedu.ro directorul general al INSP.

Simona Pârvu a precizat că “profesorii vor purta mască tot timpul, în clasă”.

Declarația șefului INSP contrazice anunțul făcut astăzi de premierul Ludovic Orban. “În școli, acolo unde începe activitatea normal, va fi necesar portul măștii atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi și personalul auxiliar”, a declarat Orban, în fața camerelor reunite ale Parlamentului.

Contactată de Edupedu.ro în legătură cu ghidul sanitar așteptat de toate școlile și primăriile care vor să se pregătească să deschidă cursurile pe 14 septembrie, Simona Pârvu, directorul Institutului Național de Sănătate Publică (INSP), a declarat că “noi am formulat niște recomandări pe care le-am transmis mai departe (Ministerului Sănătății – N.Red.). Printre acestea se numără distanțarea de un metru între bănci, purtarea măștii în recreație, dar nu și în timpul pe care îl petrec copiii în clasă”.

Sursă și detalii suplimentare pe: Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate