Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ocna Mureș intră în SCENARIUL GALBEN. Incindența a ajuns la 2,30 la mie. Restricțiile și regulile care trebuie respectate


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis o hotărâre prin care Ocna Mureș intră în Scenariul Galben. 

Incidența cazurilor de COVID înregistrate în ultiemele 2 săptămâni a ajuns la 2,3 la mia de locuitori. În oraș sunt în prezent 32 de cazuri active.

Regulile care trebuie respectate în scenariul galben:

În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:

1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70%  din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;

2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

3. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitor;

4. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

5. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

6. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

7. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

8. Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

9. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

10. Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;

11. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

12. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

13. Măsurile prevăzute la pct. 12-13 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

14. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 12 – 14, se pot desfășura până la ora 2,00;

15. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 14 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

16. Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;

18. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

21. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

22. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

23. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți  de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;

Documentul legat de deciziile legate de Ocna Mureș poate fi consultat mai jos: 

HOTĂRÂREA nr. 211 din 14.09.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 14.09.2021 și stabilirea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul orașului Ocna Mureș

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ la data de 14.09.2021, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr.9546/14.09.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  • G. nr.932/09.09.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 septembrie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu  prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 14.09.2021,

HOTĂRĂȘTE:

(1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 14.09.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul orașului Ocna Mureș, județul Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 208 din 10.09.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre și intră în vigoare începând cu data de 15.09.2021, ora 00,00, pentru o durată de 14 zile;

(3) Măsurile prevăzute pentru celelalte unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, altele decât Orașul Ocna Mureș, intră în vigoare începând cu data de 15.09.2021, ora 00,00 și sunt valabile până la modificarea scenariului.

  • Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 14.09.2021

PREŞEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Firmele de construcții vor rămâne fără facilităţile fiscale: cea mai importantă este legată de salarii. Care este motivul

Publicat

Firmele de construcții rămân fără facilități fiscale. PNRR nu mai permite mentinerea măsurilor aplicate din 2019.

Programul PNRR, prin care România poate lua 29 mld. euro de la Uniunea Europeană, va aduce şi anumite condiţii care trebuie îndeplinite de autorităţile de la Bucureşti.

Una dintre condiţii este legată de eliminarea facilităţilor fiscale din construcţii care au fost introduse de către PSD în 2019.

Cea mai importantă facilitate este legată de salariile plătite în construcţii: angajaţii au o reducere a contribuţiei de asigurări sociale de la 25% la 21,75% şi exceptarea de la plata contribuţiei la asigurărilor sociale de sanătate (10%) şi de la plata impozitului pe venit care este în cotă de 10%.

La schimb salariul minim brut în construcţii a crescut la 3.000 de lei de la 2.350 lei în restul economiei.

Aceste facilităţi au fost cuprinse în celebrera OUG/114.

Premierul Florin Cîţu şi-a exprimat de mai multe ori opoziţia faţă de această facilitate susţinând că „cum s-a creat aceea măsura din construcţii a creat numai probleme. Dacă susţii un sector creezi distorsiuni în restul economiei. Pentru companii această facilitate le-a uşurat factura de plată salarială, salariile din construcţii au crescut, dar bugetul a pierdut.”

Criză de forță de muncă în domeniul construcțiilor. Ar fi nevoie de încă 200.000 de muncitori

Creșterea prețurilor pentru materialele de construcții este dublată și de o criză a forței de muncă. În 2-3 ani va fi mai simplu să găsim un medic decât un instalator, spun constructorii.

Iar România trebuie să facă rapid rost de angajați în acest sector, dacă vrea să implementeze toate proiectele prinse în Programul Național de Redresare și Reziliență scrie digi24.ro

Pentru asta însă ar fi nevoie de încă 200.000 de muncitori în construcții, potrivit patronatelor din domeniu. Aceasta în condițiile în care sectorul se confruntă deja cu un deficit de circa 100.000 de angajați.

În prezent, pe şantierele din ţară lucrează circa 10.000 de muncitori din Asia, însă în viitor numărul acestora va crește dacă constructorii de la noi nu vor reuși să-i țină pe români în țară și să-i convingă pe tineri să se înscrie la facultățile de profil.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Iohannis a testat noul Duster la Pianu, în Alba. Cum intră un președinte de 1,92 metri într-o Dacia Spring Electrică

Publicat

Președintele Iohannis a testat noul Duster automatic și Dacia Spring Electrică, sâmbătă, la terenul de golf de la Pianu din județul Alba.

Iohannis a fost invitat să participe la festivitatea de premiere a Cupei Paul Tomiță la golf care s-a desfășurat pe terenul de la Pianu, eveniment susținut de grupul Dacia Renault.

Președintele și-a făcut apariția la eveniment, la ora 15,00, la volanul unei Dacia Spring Electrică.

Iohannis a condus mașina electrică de la ieșirea de pe autostrada Sibiu – Sebeș din zona Pianu de Jos până la terenul de golf ”Paul Tomiță”

După ce i-a salutat pe organizatori și pe participanți, președintele a făcut un test drive cu noua Dacia Duster cu cutie automată.

Ce spune Klaus Iohannis despre Dacia Duster

” Am urcat astăzi la volanul noului Duster, o mașină produsă în România, deja celebră în Europa.

Chiar și în condițiile pandemiei, am apreciat modul în care în industrie și în economie firmele s-au adaptat corespunzător pentru continuarea activităților în condiții de siguranță.

Știu că v-a fost greu tuturor tuturor…

Totuși unele probleme ale lanțului de aprovizionare și aici nu ma refer la componentele electronice și-au pus amprenta pe prima jumătate a acestui an.

Dacă luam exemplul Daciei Duster vânzarea a aproape două milioane de mașini în ultimii 12 ani reflectă poziția privilegiată în rândul preferințelor clienților.

Vă amintiți poate că în cadrul unei vizite anterioare la fabrica Mioveni am testat Dusterul și v-am spus că îmi place și cum arată și cum se simte la condus.

Am avut astăzi ocazia să conduc varianta facelift iar experiența a fost pe măsura așteptărilor.

Viitorul înseamnă mai mult atât pentru producători cât și pentru furnizori și am certitudinea că industria auto românească poate mai mult.”

Președintele a plecat de la Pianu la volanul unei Dacia Spring Electrică

După ceremonia de decernare a premiilor pentru câștigătorii turneului de golf de la Pianu, președintele a mai socializat câteva minute cu organizatorii și cu reprezentanții autorităților locale și județene, apoi a părăsit evenimentul tot la bordul unui autoturism Dacia Spring Electric.

Mașina a fost apoi lăsată în grija unui angajat al Dacia, în parcarea de la ieșirea spre autostrada  Sebeș – Sibiu, din zona Pianu de Jos.

Cum încape un președinte într-o Dacia Spring Electrică

Dacia Spring Electrică are o înălțime de 1,51 metri și o gardă la sol de 15 cm.

Președintelui Klaus Iohannis, la 1,92 metri înălțime, nu i-a fost prea ușor să intre în micuța mașină electrică Dacia Spring.

Cu toate acestea i-au fost de ajuns 21 de secunde pentru a se instala la volanul primului autoturism full electric produs de Dacia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Andrei Șerban din Alba Iulia a cântat ”Uite așa aș vrea să mor” la SuperStar România: Ce i-a impresionat pe jurați

Publicat

Andrei Șerban din Alba Iulia a participat sâmbătă seara la emisiunea ”SuperStar România” de la PRO TV.

Acesta a cântat la acordeon melodia ”Uite așa aș vrea să mor” a lui Gică Petrescu, dar și o melodie pentru o fată numită Maximiliana.

Tânărul din Alba Iulia a fost apreciat de jurații emisiunii pentru talentul său, dar și pentru atitudinea sa.

Toți cei patru jurați au votat cu ”DA” pentru a merge în etapa următoare.

Din juriu face parte și albaiulianul Marius Moga care s-a bucurat că a văzut în cadrul emisiunii participă și tineri din Alba Iulia.

Andrei este elev în clasa a X -a, la Liceul de Muzică și Arte Plastice „Regina Maria” Alba Iulia, la secția de jazz-muzică ușoară, profesor Stroia Cristina Maria.

A participat și la Vocea României Junior

Andrei a participat în trecut și la Vocea Romaniei Junior. Tânărul a fost primul și singurul copil din județul Alba care a participat la show-ul ProTV Vocea României Junior fiind ales în echipa celebrei INNA.

Andrei Șerban a urcat atunci pe scena încrezator și-a încântat pe antrenori cu interpretarea în limba engleza a piesei „Great balls of fire” și cu talentul sau de a canta la pian.

Deși nu s-a întors, Marius Moga, a flat și el în juriu, a spus despre Andrei că are toate șansele să devină un compozitor de succes.

Cântă de la șase ani

Andrei cântă de mic, prima apariție pe scenă fiind la vârsta de 6 ani, când a concurat la Mini Mega Star.

A urmat cursuri de canto muzică ușoară la Centrul de Cultură „Augustin Bena”, coordonat de profesoara Marinela Popa și, în paralel, cursuri de actorie la Palatul Copiilor din Alba Iulia, sub îndrumarea profesorului Teodora Mălin.

Familia îl susține în totalitate: mama, fratele mai mic Daniel și tatăl lui fac parte din staff-ul tehnic.

Visul lui Andrei este să facă o carieră muzicală internațională și să își compună singur piesele.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mai multe postări pe Facebook au dus la un proces între un primar din Alba și un adversar politic. Ce s-a întâmplat

Publicat

Un primar din Alba a cerut în instanță ca un adversar politic să nu mai publice pe Facebook postări, video-uri cu trimitere la adresa sa, sau chiar  care să conțină numele său. 

Este vorba despre primarul din Șona, Florin Teodor Mărginean (PNL) și Gigel Nicola (președinte PSD Șona). Primarul a cerut ca instanța să îl oblige pe Gigel să nu mai posteze nimic pe Facebook despre el. 

Războiul dintre primar și șeful PSD, pare să fi început după alegerile locale din 2020.

În timpul procesului, primarul Mărginean a precizat că Gigel a început o campanie de denigrare după ce concubina acestuia, a candidat din partea PSD la șefia primăriei și a pierdut.

Mai exact, Gigel Nicola postează regulat pe Facebook, videoclipuri live și diverse postări legate de activitatea primarului, a aparatului Primăriei Șona, dar și a Primăriei.

Exemplu de postare

Acesta face video-uri pe un cont de Facebook intitulat ”Gigi Nicola” și le distribuie și pe un alt cont ”Bia Moon”.

Ce a cerut primarul Mărginean în instanță

”interzicerea pârâtului (n.r. Gigel Nicola) de a mai săvârși fapta ilicită împotriva reclamantului pană la soluționarea definitivă a litigiului pe fondul cauzei, prin:

– interzicerea postării oricărui discurs filmat/videoclip cu privire la reclamant;

– interzicerea publicării oricărui articol scris cu privire la persoana reclamantului precum și interzicerea menționării numelui acestuia în spațiul public;

– obligarea pârâtului (n.r. Gigel Nicola) la înlăturarea tuturor videoclipurilor și articolelor publicate pe Facebook referitoare la reclamant sau în care îi este menționat numele, întrucât îi este afectat grav dreptul la demnitate și la imagine”, se arată în motivarea instanței.

Primarul Marginean Florin Teodor

Mărginean a mai susținut că Gigel ”a început o reală campanie de denigrare împotriva sa, prin prezentarea unor fapte nereale. prin jignirea reclamantului, prin acuzații cu privire la săvârșirea unor infracțiuni și prin prezentarea distorsionată a unor evenimente în care a fost implicat cu scopul de a-l prezenta ca fiind o persoană coruptă, fără moralitate și onoare”, se mai arată în motivarea instanței.

Acesta a și prezentat câteva pasaje pe care adversaul său politic le-a spus în video-urile sale.

Ce a spus președintele PSD Șona pe Facebook – fragmente din motivarea instanței

”Călcați pe cadavre domn primar, călcați pe cadavre, faceți rău cât nici nu vă dați seama. Dar asta nu trebuie să vă spun eu ci eu n-am treabă cu politica, dar sunteți mizeria politicii din …îmi asum chestia asta până la capăt și înapoi.

Cum să avem atâția în două mandate, în al doilea mandat schimbați 3 secretari, niciunul nu vă convine, păi ce vreți măi fraților, vreți marionete pentru simplu fapt că secretaru a stat cu dreptatea, voi sunteți nebuni la cap, judecați, vă dați seama ce faceți?

Păi îi normal așa ceva, sau mă întreb ce face instituția prefectului, ce face Albu, ce face domnu” Roman, domnu” deputat Roman careva care l-ați adus în comună, ce face șefu d-voastră domn primar, știe ce faceți, ce abuzuri faceți aici?”, se arată în motivare.

Cum s-a apărat Gigel Nicola

Acesta a precizat că ”susține faptul că atacul său nu este la persoana sa ci o critică cu privire la activitatea desfășurată în calitate de primar, însă atrage atenția asupra faptului că prin discursurile pârâtului este acuzat de săvârșirea unor infracțiuni pentru care răspunderea este personală, este jignit, construiește povești și inventează ilegalități (fără ca vreo instituție competentă să se pronunțe în acest sens) pentru a convinge autorul că este o persoană coruptă, fără moralitate și onoare”, se arată în documentul citat.

De asemenea acesta a mai precizat că nu l-a atacat la persoană pe primarul Mărginean și toate atacurile au fost la adresa funcției pe care acesta o deține.

Ce a decis instanța

Acțiunea formulată de către primarul Mărginean a fost una de ”ordonanţă preşedinţială”. Mai exact, dacă magistrații consideră că sunt întrunite toate condițiile, decizia intră în vigoare de urgență.

”urgența măsurii solicitată a se lua pe această cale; caracterul vremelnic (provizoriu) al măsurii respective; neprejudecarea fondului prin luarea măsurii pe această cale, existența unei aparențe de drept în favoarea reclamantului”, sunt condițiile pentru emiterea ordonanței.

Deși în data de 18 august primarul a înaintat acțiunea de ordonanţă preşedinţială, acesta nu a deschis și un proces de fondul cauzei.

De asemenea, în linii mari instanța a precizat că Gigel în acuză pe Mărginean de săvârșirea unor fapte de natură penală, nu a adus dovezi în acest sens.

”Publicarea videoclipurilor și a unui comunicat reprezintă o acțiune ilicită, întrucât acuzațiile aduse în acestea nu au fost probate în niciun fel de autor, în sensul implicării reclamantului într-o activitate cu caracter penal”, se arată îm motivarea instanței.

” Publicarea unor informații defăimătoare nu poate fi în niciun fel justificată în raport de realitatea obiectivă, acestea fiind de natură să atragă suspiciuni cu privire la întreaga activitate desfășurată de reclamant, de natură să îi compromită în fața opiniei publice.

Faptul că atât reclamantul cât și pârâtul sunt oameni politici nu il scutește pe pârât să ofere o minimă bază factuală pentru acuzațiile aduse reclamantului”, se mai arată în motivarea instanței.

Însă, cererea primarului Mărginean nu a îndeplinit condițiile pentru emiterea unei ordonanțe preşedinţiale.

Drept urmare, în data de 7 septembrie, magistrații Judecătoriei Blaj au respins cererea primarului. De asemenea, în urmă cu câteva zile motivarea instanței a fost făcută public.

În urma respingerii cererii, primarul a făcut apel.

 

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate