Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ocna Mureș intră în SCENARIUL GALBEN. Incindența a ajuns la 2,30 la mie. Restricțiile și regulile care trebuie respectate

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis o hotărâre prin care Ocna Mureș intră în Scenariul Galben. 

Incidența cazurilor de COVID înregistrate în ultiemele 2 săptămâni a ajuns la 2,3 la mia de locuitori. În oraș sunt în prezent 32 de cazuri active.

Regulile care trebuie respectate în scenariul galben:

În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:

1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70%  din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;

2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

3. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitor;

4. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

5. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

6. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

7. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

8. Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

9. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

10. Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;

11. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

12. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

13. Măsurile prevăzute la pct. 12-13 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

14. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 12 – 14, se pot desfășura până la ora 2,00;

15. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 14 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

16. Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;

18. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

21. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

22. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

23. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți  de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;

Documentul legat de deciziile legate de Ocna Mureș poate fi consultat mai jos: 

HOTĂRÂREA nr. 211 din 14.09.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 14.09.2021 și stabilirea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul orașului Ocna Mureș

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ la data de 14.09.2021, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr.9546/14.09.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  • G. nr.932/09.09.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 septembrie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu  prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 14.09.2021,

HOTĂRĂȘTE:

(1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 14.09.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul orașului Ocna Mureș, județul Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 208 din 10.09.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre și intră în vigoare începând cu data de 15.09.2021, ora 00,00, pentru o durată de 14 zile;

(3) Măsurile prevăzute pentru celelalte unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, altele decât Orașul Ocna Mureș, intră în vigoare începând cu data de 15.09.2021, ora 00,00 și sunt valabile până la modificarea scenariului.

  • Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 14.09.2021

PREŞEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Poștașii din Alba și din alte trei județe livrează colete cu ATV-uri, în zonele montane, greu accesibile

Publicat

Poștașii din Alba și din alte trei județe vor livra coletele cu ATV-uri, în zonele montane. Compania Poșta Română a cumpărat patru astfel vehicule ”off-road” pentru a facilita activitatea angajaților.

Cele patru autovehicule ATV au fost achiziționate de Poșta Română pentru a livra mai ușor, trimiterile, în zone de munte, greu accesibile. Astfel, începând de astăzi, poștașii din județele Alba, Suceava, Bihor și Cluj vor distribui colete pe ATV, anunță compania.

”ATV-urile vor oferi versatilitate poștasilor, mai ales pe traseele off-road, În plus, acestea vor reduce din timpul de lucru și vor simplifica traseele pe care pe care salariații noștri le au de parcurs pentru a ajunge la adresele izolate.

Autovehiculele ATV pe care Poșta Română le deține, sunt marca LINHAI, model PROMAX 570, au capacitate de transport de două locuri și capacitate de încărcare de 204 kg. De asemenea, ATV-urile sunt dotate și cu un cârlig de remorcare, având capacitate de tractare de 200 kg”, potrivit unui comunicat al Poștei Române.

Cele patru ATV-uri au venit însoțite de patru seturi de echipamente de protecție pentru poștașii conducători (cască, mănuși, genunchiere și veste reflectorizante) și au costat 99.000 de lei + TVA.

“Poșta Română livrează trimiteri în toate colțurile țării. Indiferent că sunt situate în zone greu accesibile, poștașul nostru trebuie să ajungă la toate gospodăriile. Astfel, am identificat subunitățile poștale cu itinerarii inaccesibile pentru alte categorii de mijloace de transport și am achiziționat aceste ATV-uri pentru a fi ajunge mai rapid la clienții noștri, dar și pentru a oferi un real ajutor salariaților companiei”, a declarat Valentin Ștefan, directorul General al Poștei Române.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Program gratuit pentru elevele din România, în domeniul IT. Se lansează o nouă ediție a competiției Technovation Girls

Publicat

Pornind de la zero, elevele din România au șansa să învețe cum se creează soluții IT pentru probleme reale din comunitate, cum se realizează un business plan și cum se lansează o aplicație.

Toate acestea gratuit, în cadrul programului internațional Technovation Girls. Elevele participă apoi, cu proiectul pe care îl dezvoltă în cadrul programului, la competiția Technovation Girls și pot câștiga premii, alături de recunoaștere internațională.

Technovation Girls oferă elevelor cu vârste între 8 și 18 ani abilitățile de care au nevoie pentru a deveni antreprenoare și lideri în domeniul tehnologiei. Este un program internațional gratuit, desfășurat anual.

Sute de eleve din întreaga lume se înscriu, descoperă cu câtă ușurință pot să dezvolte aplicații, dobândesc noi cunoștințe și leagă noi prietenii.

Cu sprijinul mentorilor voluntari, profesorilor și părinților, folosind materialele gratuite puse la dispoziție, fetele învață să dezvolte aplicații pentru mobil care abordează și rezolvă probleme din lumea reală.

Elevele învață cu ajutorul resurselor gratuite cum să dezvolte aplicații de mobil și proiecte de Inteligență Artificială.

La Technovation Girls pot participa echipe formate din maxim 5 fete. Astfel, fie că sunt pasionate de comunicare, de design sau de tehnologie, pot să contribuie la dezvoltarea proiectului lor. Cu Technovation își transformă ideile în soluții și pot câștiga apoi premii substanțiale pentru efortul lor de a schimba lumea.

Programul Technovation prezintă 3 divizii pentru participante:

  • divizia pentru începătoare pentru fete între 8 și 12 ani,
  • divizia junioare pentru fete între 13 și 15 ani,
  • divizia senioare pentru fete între 16 și 18 ani.

În program se mai pot înscrie și mentori pentru a oferi sprijin echipelor pe parcursul competiției. Mentorii pot fi părinți, profesori sau angajați în domenii IT.

Participă la evenimentul de deschidere pentru noua ediție Technovation Asociația Adfaber invită toate persoanele interesate să participe la lansarea Technovation, în cadrul unei întâlniri online.

În cadrul evenimentului de lansare, echipa Adfaber va răspunde la toate întrebările despre program și va oferi informații detaliate pentru elevele care doresc să se înscrie în competiția Technovation Girls.

Înscrierea pentru evenimentul de lansare se face pe pagina Asociației Adfaber, AICI.

Care sunt temele abordate în cadrul programului Technovation Girls

Elevele pot alege să dezvolte aplicații de mobil care se adresează, la alegere, uneia dintre
următoarele teme:

  • sărăcie,
  • mediul înconjurător,
  • pace,
  • egalitate,
  • educație,
  • sănătate.

Asociația Adfaber organizează anual în România competiția Technovation Girls și încurajează elevele să aleagă o carieră în industria tehnologiei.

Programul Technovation Girls este deschis pentru toate elevele cu vârste între 8 și 18 ani, care doresc să învețe sau să își perfecționeze cunoștințele IT și abilitățile de leadership, în timp ce dezvoltă soluții pentru probleme reale din comunitatea lor.

Participantele nu trebuie să cunoască programare înainte de a se înscrie. Au la dispoziție un plan complet pentru crearea proiectului și pot fi îndrumate de mentori, profesori sau părinți.

Anul trecut, o echipă de eleve de liceu din România a câștigat competiția regională pe Europa a Technovation, după ce fetele au dezvoltat cea mai bună aplicație europeană din divizia seniori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Rezultate bune pentru luptătorii de taekwondo ai clubului CS Unirea Alba Iulia. Pe ce locuri s-au clasat la două campionate

Publicat

Sportivii clubului CS Unirea Alba Iulia au participat în data de 24 septembrie, la două competiții naționale, de taekwondo, evenimente sportive desfășurate la Odorheiu Secuiesc. 

Este vorba despre Campionatul Național de Tineret și Turneul Republican de tineret.

Meciurile în ambele competiții au fost foarte puternice, deoarece au venit sportivi de la toate cluburile din țară. Au pășit pe suprafața de luptă tineri sportivi care au aruncat în luptă cele mai bune lovituri, a explicat pentru alba24.ro, Alin Moldovan, antrenor de taekwondo.

În urma unor meciuri grele, sportivii din Alba au reușit să obțină clasări pe podium, dar au avut și parte de înfrângeri.

Mai exact, Mario Gâlea a pierdut meciul pentru medalie, Alexandru Fara a obținut titlul de Vicecampion Național, în luptele din cadrul Campionatului Național de tineret.

La Campionatul republican, au luptat Natalia Ghenescu, sportivă care s-a clasat pe primul loc și Miruna Boloage, care s-a clasat pe locul secund.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Locuitorii din Teiuș, fără apă potabilă de miercuri seara până joi dimineața, după o defecțiune la rețea

Publicat

Locuitorii orașului Teiuș rămân fără apă de miercuri seara până joi dimineața, pentru remedierea unei defecțiuni apărute la rețea. 

Reprezentanții operatorului Apa CTTA SA Alba – Sucursala Alba Iulia, au anunțat întreruperea furnizării apei potabile în orașul Teiuș, începând cu data de 28 septembrie, ora 22:00, până în data de 29 septembrie, ora 05:00, în vederea remedierii unei defecțiuni la rețeaua de transport a apei potabile DN 400.

La reluarea furnizării pot apărea depășiri ale parametrului turbiditate, caz în care sfătuim consumatorii să folosească apa doar în scopuri menajere, până la încadrarea acesteia în parametrii de calitate.

Eventualele perturbaţii, precum şi zona în care ele apar, pot fi semnalate Dispeceratului Sucursalei Alba Iulia, la numerele de telefon: fix 0258.810463, mobil 0723.212647, în vederea intervenţiei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax