Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

OPT milioane euro pentru 6 kilometri de drum între Zlatna și limita cu județul Hunedoara. Proiect al Consiliului Județean Alba


Publicat

Consiliul Județean (CJ) Alba pregătește documentația pentru modernizarea unuia dintre cele mai deteriorate drumuri din județ. Carosabilul de pe DJ 705 Zlatna – Almașu Mare – limita județului Hunedoara este serios afectat de traficul greu și nu mai îndeplinește condițiile de siguranță a circulației. Investiția este de aproape 8 milioane lei.

UPDATE: Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat pentru Alba24 că proiectul a fost retras de pe ordinea de zi și va fi reevaluat, din cauza sumelor prea mari la care a fost evaluat proiectul. În acest context, Hațegan a spus că administrația nu are de gând să țină cont de evaluarea inițială, care este prea scumpă.

Știrea inițială:

În ședința de marți, consilierii județeni au de aprobat studiul de fezabilitate și indicatorii economici pentru proiectul „Reabilitare drum județean DJ 705: limită Județul Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74)”.

Valoarea totală a investiţiei este de 31.521.010,62 lei (37.452.304,21 lei cu TVA, adică aproximativ 7,9 milioane euro), din care 32.852.213,88 lei (inclusiv TVA) lucrări de construcții-montaj. Durata de execuție este de 19 luni.

Situat în partea vestică a județului Alba, DJ 705 se desprinde din DN 74 în localitatea Zlatna și face legătura, prin munți, cu județul Hunedoara (aproximativ 20 km).

Sectorul de drum vizat pentru reabilitare este doar de 6,195 km (între km 40+663 și 46+828), fiind situat la periferia sudică a Munților Apuseni. Se împarte, din punct de vedere al structurii rutiere, în două tronsoane: primul cu îmbrăcăminte asfaltică (de 840 m, între km 40+633 și 41+473), al doilea cu structură rutieră rigidă din beton de ciment (de 5,355 km, între km 41+473 și 46+828), se arată în documentație. Starea tehnică a ambelor tronsoane de drum este „rea”.  

Pe primul tronson au fost constatate defecțiuni de structură a asfaltului (faianțări, fisuri și crăpături longitudinale), defecțiuni de suprafață (suprafață șlefuită sau cu ciupituri), defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (gropi, praguri, rupturi de margine).

Tronsonul al doilea, cel din beton, are probleme de structură (pompaj, dale tasate, faianțare, distrugere totală a dalelor), defecțiuni de suprafață (suprafață șlefuită, alunecoasă, peladă), defecțiuni ale rosturilor, defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (fisuri și crăpături, gropi).

De asemenea, sistemul de captare și evacuare a apelor pluviale din zona drumului este alcătuit fie din șanțuri de pământ, fie din rigole și șanțuri de beton, care sunt colmatate sau parțial înfundate și deteriorate. În unele zone șanțurile lipsesc cu desăvârșire. În multe situații, nu este asigurată colectarea și descărcarea apelor pluviale, astfel încât apa stagnează în bălți și se infiltrează în corpul drumului, mai arată reprezentanții CJ.

Există un număr mare de podețe în diferite stadii de amenajare și degradare, majoritatea într-o starea tehnică necorespunzătoare, fiind parțial colmatate, cu coronamentele degradate. În multe cazuri, podețele nici nu se mai văd, din cauza vegetației.

Pe mai multe sectoare, în special în al doilea tronson, sunt vizibile cedări ale terasamentului drumului cauzate fie de vreme, fie de eroziunea făcută de pârâul de pe marginea drumului. 

Consolidările identificate de-a lungul traseului se împart în două categorii: cele vechi, păstrate sau reparate și cele mai recente, executate în cadrul lucrărilor de reabilitare a drumului județean. Consolidările vechi sunt foarte degradate, unele ziduri de debleu sunt crăpate, cu pietre căzute, nu sunt amenajate șanțuri în zona zidurilor de debleu, iar o parte a zidurilor sunt prăbușite. Pe anumite sectoare s-a montat parapet flexibil, dar pe lungimi mari parapetul degradat nu a fost înlocuit.

De asemenea, de pe drumurile laterale din pământ ajung frecvent aluviuni pe carosabil, iar apa băltește.

Așa că s-a făcut expertiză tehnică și s-a stabilit că se vor face lucrări la carosabil și acostamente, la sistemul de colectare și evacuare a apelor subterane și de suprafață, la podețe și se vor amenaja intersecțiile cu drumuri laterale și accese la proprietăți. De asmenea, se vor face lucrări în albie, lucrări conexe pentru siguranța rutieră și pentru protecția mediului. 

Studiul de fezabilitate a fost realizat de GG Tehnic Proiect SRL, fiind aleasă soluția 1 care constă în următoarele:

– asigurarea unei lățimi a părții carosabile corespunzătoare drumurilor de clasă tehnică IV (6,00m), realizarea de benzi de încadrare pe ambele părți de 0,25 m, precum și realizarea de acostamente

– structură rutieră parte carosabilă: o strat uzură MAS 16 de 5cm o strat legătură BAD 22,4 de 6 cm o strat de bază AB 22,4 de 6cm o strat superior fundație din piatră spartă de 25cm o strat inferior fundație din balast de 30 cm o strat de formă din balast nisipos de 10 cm

– structura rutieră acostamente – strat piatră spartă de 17 cm, umplutură din balast

– refacerea șanțurilor existente și realizarea de șanțuri și rigole noi, pereate cu beton C30/37;

– asigurarea funcționalității podețelor existente și înlocuirea podețelor degradate cu unele noi, precum și amenajarea de podețe noi, dacă acest lucru se impune

– amenajarea torenților de pe versanți, dacă este cazul

– înlocuire lucrărilor de consolidare vechi ce nu prezintă siguranță și stabilitate, repararea celorlalte lucrări de consolidare existente, precum și realizarea de noi lucrări de consolidare (ziduri de sprijin fundate direct, consolidări de taluz cu piloți etc.)

– refacerea acceselor existente cu podețe tubulare DNe 300-500mm, L=2,00 – 6,00m; podețele refăcute se vor realiza pe amplasamentele existente;

– refacerea intersecțiilor drumului județean cu drumurile laterale cu pietruire sau structură rutieră suplă, cu asigurarea continuității dispozitivelor de scurgere a apelor

– amplasarea de parapeți de siguranță pe sectoarele pe care este necesar, conform normativelor și standardelor în vigoare. 

foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Ieul sau euroiul

    marți, 19.11.2019 at 18:51

    Sunt lei sau euro pana la urma?

    • moderatorul de serviciu

      marți, 19.11.2019 at 20:51

      cititi articolul va rugam… asa va clarificati

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Antreprenorul Andrei Sărmășan, în echipa lui Gheorghe Beleiu, candidatul PRO România la Primăria Alba Iulia (P)

Publicat

Andrei Sărmășan, antreprenor din Alba Iulia, a intrat în PRO România și va merge alături de avocatul Gheorghe Beleiu, pe listă pentru Consiliul Local Alba Iulia. 

Potrivit unui comunicat de presă,” în vârstă de 39 de ani, Andrei Sărmășan este căsătorit, are o fetiță și se află în managementul uneia dintre cele mai cunoscute companii private din Alba, și nu numai. Numele său se va regăsi pe una dintre primele poziții ale listei de candidați PRO România la Consiliul Local al municipiului Alba Iulia.

„Decizia am luat-o după ce m-am convins că PRO România este partidul în care mă regăsesc din toate punctele de vedere. Deja, suntem o echipă determinată, formată din oameni profesioniști, care cunosc realitățile și problemele cu care se confruntă Alba Iulia.

Veți vedea că în  lista pe care o propunem pentru Consiliul Local se regăsesc persoane cu expertiză certă în domeniile lor de activitate, capabili să ofere municipalității soluții pe termen scurt, mediu și lung.”, a precizat Andrei Sărmășan.

CITEȘTE ȘI: SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului Alba Iulia? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Pentru funcția de primar al municipiului Alba Iulia, PRO România l-a nominalizat pe avocatul Gheorghe Beleiu.

„La noi nu merge cu jumătățí de măsură și nu oferim locuri pe listă doar ca să ne aflăm în treabă. Vom veni în fața alegătorilor cu oameni care au demonstrat  și care pot aduce plus-valoare în comunitățile unde candidează. Venirea lui Andrei în echipa noastră e, fără îndoială, un câștig pentru fiecare albaiulian. E un antreprenor de succes, cu ani și ani de muncă în spate dar și un om cu un caracter deosebit”, a transmis Horațiu Florea, coordonatorul filialei Alba a PRO România.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO BLAJ: Aproape 17 tone de îngrășăminte chimice și sute de recipiente în care au fost insecticide, găsite de polițiști

Publicat

Aproape 17 tone de îngrăşăminte chimice, 8,5 kilograme și 9 litri de produse de protecţie a plantelor, precum și 487 de recipiente care au conținut insecticide foarte toxice, susceptibile a prezenta riscuri pentru sănătatea populaţiei şi a mediului înconjurător, au fost ridicate de polițiștii din Alba, în urma unui control la o societate comercială din Blaj.

Potrivit IPJ Alba, joi, 6 august, poliţiştii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi, Substanţe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba în urma unui control efectuat la un punct de lucru al unei societăți comerciale din municipiul Blaj, au depistat într-o magazie 487 de recipiente care au conținut insecticide, clasificate ca foarte toxice, 9 litri și 8,5 kilograme de produse de protecție a plantelor cu termenul de valabilitate expirat.

Totodată, o cantitate de 16.950 de kilograme de îngrășăminte chimice, era depozitată în loc neprotejat, în curtea societății comerciale.

În acest caz, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de neluarea măsurilor de eliminare totală a substanţelor şi preparatelor periculoase care au devenit deşeuri, nerespectarea obligației de depozitare a îngrășămintelor chimice și a produselor de protecție a plantelor, numai ambalate și în locuri protejate și neluarea sau nerespectarea măsurilor obligatorii în desfășurarea activității de colectare, transport, valorificare și eliminare a deșeurilor periculoase.

Recipientele, produsele de protecție a plantelor și întreaga cantitate de îngrășăminte chimice au fost indisponibilizare.

Controalele pentru prevenirea şi combaterea faptelor de natură penală şi contravenţională la regimul substanțelor şi deşeurilor periculoase vor continua.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

De LUNI, semafoarele aflate în zona Hotel Cetate din Alba Iulia vor fi reabilitate și înlocuite. Traficul, dirijat de polițiști

Publicat

Instalația de semaforizare aflată la intersecția dintre B-dul 1 Decembrie 1918 – B-dul Horea – strada Cloșca și strada Unirii din Alba Iulia va fi reabilitată și înlocuită în perioada 10 – 14 august, au transmis reprezentanții Primăriei. 

Potrivit acestora, lucrările vor începe luni, 10 august, la ora 09:00.

Pe durata lucrărilor, traficul rutier și pietonal din această zonă va fi dirijat de echipaje de poliție, iar în lipsa agenților vor fi respectate semnele și regulile de circulație în intersecție.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

7 cazuri active de COVID-19 în comuna Ciugud. Dacă numărul infectărilor va crește, va fi impusă purtarea obligatorie a măștii

Publicat

Comuna Ciugud numără șapte cazuri active de infectare cu noul coronavirus și este în prezent comuna din județul Alba cu cele mai multe cazuri. 

Cinci cazuri au fost anunțate vineri, de către DSP Alba, în satul Ciugud. Este vorba despre o familie care s-a testat la cerere înainte de a pleca în concediu.

De asemenea, alte două persoane din satele Teleac și Hăpria sunt în evidențele DSP Alba ca și cazuri active.

Primarul Ghoerghe Damian a declarat pentru Alba24 că în prezent nu s-au luat măsuri locale dar că dacă numărul de infectări va crește, va fi introdusă obligativitatea de a purta masca în locurile publice.

Citește și: ALBA: 12 cazuri noi de COVID-19 în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate