Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Patronii rămân în arest, şoferii eliberaţi. Decizie la Curtea de Apel Alba Iulia în dosarul transportatorilor din Apuseni


Publicat

UPDATE, ora 21.40: Curtea de Apel Alba Iulia a hotărât cercetarea în stare de libertate a celor patru şoferi arestaţi preventiv prin decizie a Tribunalului Alba. Este vorba despre Aurelian Bucea, Sorin Gligor, Ovidiu Bucea, Voicu Cîrja, care au fost eliberaţi din arest. Aceştia au interdicţia de a părăsi ţara.

Rămân în continuare în arest preventiv patronii Gheorghe şi Mihai Ţimonea, prin hotărârea Curţii de Apel Alba Iulia.

Curtea de Apel Alba Iulia a judecat, luni, recursul formulat de doi patroni şi patru şoferi de la firmele de transport din Munţii Apuseni, arestaţi preventiv prin hotărâre a Tribunalului Alba, săptămâna trecută, cu acuzaţii de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave şi fals în înscrisuri, în dosarul decontărilor ilegale de bilete de transport. Inculpaţii au dat vina unii pe ceilalţi, patronii motivând că nu ştiau despre activitatea ilegală a şoferilor, iar conducătorii autobuzelor au dezvăluit că erau ameninţaţi de aceştia dacă nu-şi făceau planul, cu şomajul. În acest dosar se fac cercetări faţă de şapte învinuiţi din Alba şi alţi doi din Hunedoara. Alte trei persoane au fost obligate să nu părăsească ţara timp de 30 de zile.

Magistraţii Curţii de Apel Alba Iulia au audiat, luni, şoferii arestaţi preventiv în dosarul fraudei cu bilete de călătorie din Munţii Apuseni. Aceştia au cerut să completeze declaraţiile date la Tribunal şi au susţinut că li s-a impus de către patroni realizarea unor planuri de încasări greu de pus în practică. Patronii Gheorghe şi Mihai Ţimonea – de la firmele Arieşul SA Cîmpeni şi Crişul Arieş SRL Baia de Arieş – au motivat însă că nu aveau cunoştinţă despre faptul că salariaţii colectau ilegal bilete de călătorie subvenționate.

Unul dintre şoferi, Sorin Gligor, a spus că “dacă se apropia sfârșitul lunii și nu făceam planul venea la noi și ne stresa. Eram stresați tot timpul. Am cumpărat cupoane. Era o practică în societate, pentru că altfel nu aveai cum să scoți planul. Au fost colegi care au fost trimiși în șomaj din această cauză”. Inculpatul a mai precizat că a ajuns să fie internat cu pareză pe partea dreaptă, din cauza stresului. “Faci planul, altfel pleci la muncă în Congo”, a declarat Gligor, cu referire la ce i-a spus conducerea firmei.

Un alt şofer susţine că nu a făcut totul la comanda conducerii firmei, adică patronul Mihai Ţimonea. “În 2010 aveam un plan de 1.200 de lei pentru cursa Cîmpeni  – Timișoara. Până în 2013 a crescut la 2.900 de lei. Nu se mai putea face planul în aceste condiții. Am fost stresați în ultimul hal, am avut și certuri în familie. Eram permanenți sunați de Țimonea Mihai și întrebați de ce nu facem planul. Ne teroriza”, declară şoferul Aurelian Bucea. A recunoscut că cumpăra cupoane pe care plăteau de la 5 lei la 7 lei şi banii îi lua din costul transportului de bagaje.

Voicu Cîrja, şofer pe ruta Baia de Arieș – Arad, a spus că avea plan de 2.500 de lei pe cursa dus-întors, însă a reuşit să vândă bilete de cel mult 1.300 de lei. “Am luat cupoane fie de la persoane cu handicap, fie de la alții care ni le dădeau de bunăvoie. Plăteam 6-7 lei pentru un cupon. Țimonea Gheorghe ne suna tot timpul să ne spună că trebuie să ne facem planul, altfel ne amenința că ne trimite acasă”.

Cei trei au spus că au semnat un act prin care se obligau să ia doar cupoane pentru persoanele pe care le transportau cu autobuzul.

Patronii de la Arieșul SA Cîmpeni și Crinul Arieș SRL Baia de Arieș – Gheorghe şi Mihai Ţimonea nu au dat declarații, luni, în faţa instanţei. Avocatul lor, Ioan Rus, a precizat magistraţilor însă că “nu există probe din care să rezulte că inculpații ar fi știut că angajații colectează cupoane cu încălcarea dispozițiilor legale. Toți acești șoferi au fost instruiți să nu ia cupoane decât pentru pentru persoanele care călătoresc cu autobuzul”.

Şase dintre inculpaţii în dosarul privind fapte de fraudă, prin care s-a cauzat un prejudiciu de peste 2.200.000 de euro, sunt cercetaţi în stare de arest preventiv. În 3 octombrie, în urma audierii învinuiţilor din dosarul privind faptele de fraudă, 13 dintre aceştia au fost prezentaţi Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba cu propunere de punere în mişcare a acţiunii penale şi arestare preventivă pentru o perioadă de 29 zile.

Procurorii au dispus măsura preventivă a interdicţiei de părăsi ţara faţă de patru dintre inculpaţi, iar pentru ceilalţi nouă au formulat propuneri de arestare preventivă.

Tribunalul Alba a emis mandate de arestare preventivă pentru o perioadă de 29 de zile faţă de şase dintre inculpaţi, sub aspectul comiterii infracţiunilor de înşelăciune, complicitate la înşelăciune, fals în înscrisuri oficiale, fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals, iar faţă de ceilalţi a emis măsura preventivă a interdicţiei de a părăsi ţara.

De asemenea, prin ordonanță, Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba, a dispus instituirea măsurilor asiguratorii, prin aplicarea sechestrului pentru sumele existente şi a popririi pentru sumele viitoare încasate de cele două societăţi comerciale cercetate, precum şi instituirea masurilor asiguratorii, prin aplicarea sechestrului asupra bunurilor mobile si imobile aparținând la cinci dintre învinuiţi şi celor două societăţi comerciale, până la concurenţă sumei de 9.862.873 lei (2.216.375 euro).

Propunerea de arestare preventivă s-a aflat pe rolul Tribunalului Alba joi, pentru inculpaţii Gheorghe Ţimonea, Mihai Ţimonea şi alţi şapte angajaţi sau intermediari ai firmelor „Arieşul” SA Cîmpeni şi „Cris Arieşul” SRL Baia de Arieş.

Aceştia sunt acuzaţi de săvârşirea următoarelor infracţiuni:

–  Gheorghe Ţimonea, Mihai Ţimonea şi Aurel Olar –  înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave şi fals în înscrisuri sub semnătură privată

– Aurelian Bucea, Sorin Gligor, Voicu Cîrja, Ovidiu Bucea – complicitate la înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave, fals în înscrisuri sub semnătură privată

– Voichiţa Doina Iovan, Sorin Nicolae Crăciun – complicitate la înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave.

Tribunalul Alba a admis propunerea parchetului şi a dispus arestarea preventivă pe o durată de 29 de zile a următorilor inculpaţi: Gheorghe Ţimonea, Mihai Ţimonea, Aurelian Bucea, Sorin Gligor, Ovidiu Bucea, Voicu Cîrja.

A respins propunerea parchetului în ceea ce îi priveşte pe  Voichiţa Doina Iovan, Sorin Nicolae Crăciun şi Aurel Olar. Faţă de aceştia a dispus măsura obligării de a nu părăsi ţara pe o perioadă de 30 de zile.

Persoanele în cauză beneficiază de prezumţia de nevinovăţie.

Reamintim că, miercuri dimineaţă, poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, sprijiniţi de poliţişti din cadrul inspectoratelor de politie județene Hunedoara și Bihor, precum şi de poliţişti ai Serviciului de Operațiuni Speciale Alba, sub supravegherea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba, au efectuat simultan 18 percheziţii la domiciliile unor persoane din Alba (11), Bihor (2) şi Hunedoara (3) şi sediile firmelor de transport persoane Arieşul SA Cîmpeni şi Crinul Arieş SRL Baia de Arieş.
În baza mandatelor de aducere, au fost conduşi la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba 16 suspecţi pentru audieri şi dispunerea măsurilor legale.
Cu ocazia percheziţiilor efectuate, la domiciliile şi firmele persoanelor învinuite, au fost găsite importante sume de bani respectiv 121.395 euro, 243.517 lei şi 2300 USD, 14.080 tichete, 2 liste privind persoane cu handicap, un laptop, un calculator şi mai multe documente contabile.

Dintre acestea, la sediul uneia dintre firme au fost găsite 3.000 bucăţi bilete pentru pensionari şi persoane cu handicap neprocesate (care nu au fost depuse pentru decontare) şi 10.000 bucăţi bilete pentru pensionari şi persoane cu handicap procesate pe borderouri, în perioada aprilie – august 2013, dar nedecontate.

Din cercetările efectuate, reprezentanții celor două societăţi comerciale de transport ar fi impus angajaților ce dețin calitatea de conducători auto să realizeze venituri țintă, pe fiecare rută de transport, prin obținerea de bilete subvenționate, chiar dacă persoanele beneficiare ale acestora nu au efectuat deplasări. Pentru realizarea scopului, conducătorii auto şi-au stabilit legături cu diferite persoane din localități situate pe rutele de transport, care în schimbul unor sume de bani, obțineau bilete de transport subvenționate, ce erau ulterior folosite la decontare.
Activităţile ilicite s-au desfăşurat începând cu anul 2009, pe rute de transport rutier de persoane de pe raza judeţelor Alba, Bihor, Arad, Hunedoara, Cluj şi Timiş.

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

Publicitate

ACTUALITATE

Un miliard de euro pentru IMM-uri, PFA și ONG. Peste 22.000 de aplicanți sunt înregistrați în platforma online

Publicat

Peste 22.000 de potențiali aplicanți s-au arătat interesați de ajutoarele de stat în valoare totală de 1 miliard de euro pentru firmele mici și mijlocii (IMM), persoanele fizice autorizate (PFA), organizațiile neguvernamentale (ONG) și cabinetele medicale individuale implicate în lupta anti-COVID-19.

Aceștia s-au înregistrat pe platforma online, cu user și parolă, în aproape o saptămână, potrivit datelor oficiale de la Ministerul Economiei.

https://granturi.imm.gov.ro/ (fără www) este platforma online deschisă de Ministerul Economiei în 15 septembrie și gestionată tehnic de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Prima etapă este cea a preînregistrării datelor potențialilor beneficiari ai schemelor de microgranturi, granturi pentru capital de lucru şi pentru investiţii, potrivit startupcafe.ro.

Ministerul Economiei a publicat în consultare publică proiectele de proceduri pentru primele două măsuri de fonduri europene POC:

Măsura 1 – microgranturi de 2.000 Euro – cheltuielile eligibile

– fonduri de 100 de milioane de euro

– vor fi acordate microgranturi de câte 2.000 de euro fiecare unor beneficiari: microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) care nu au avut angajați anul trecut, PFA, ONG-uri și cabinete medicale individuale care au implicate în lupta anti-COVID-19

– finanțarea în ordinea primul venit – primul servit.

– categorii eligibile pentru finanțare: cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari; datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate; cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat; cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă; cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2; cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente; cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității; cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

Firmele aplicante trebuie să fie din domeniile din anexa 1 a OUG 130/2020.

Măsura 2 – granturi de capital de lucru de 2.000-150.000 Euro

– beneficiari eligibili IMM-uri (inclusiv microîntreprinderi) din lista de la anexa 2 a OUG 130/2020, plus ONG-urile de educație

– buget de 350 milioane euro; 307,5 milioane de euro reprezintă finanțarea nerambursabilă prin schema de ajutor de stat

– se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de 10.000 de beneficiari cu sume cuprinse între 2.000 și 150.000 euro fiecare

– banii vor fi acordați în ordinea primul venit-primul servit

– domenii de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, servicii din domeniul transporturilor, agențiilor de turism, editurilor/librăriilor/ bibliotecilor, industriilor creative, precum și al organizărilor de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă ori redusă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.

Valoarea granturilor de capital de lucru pentru IMM se va calcula astfel:

pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 13.501 și 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabilește în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 150.000 euro.

Pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion de euro, valoarea maximă a ajutorului este de 150.000 euro.

Dacă un beneficiar de ajutor de stat face parte din categoria întreprinderilor legate și a depus mai multe cereri de finanțare pentru obținerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulată a grantului pentru capital de lucru care urmează a fi acordat nu poate depăși 250.000 euro echivalent în lei la data plății grantului pentru capital de lucru.

AICI, mai multe detalii despre finanțări.

surse: startupcafe.ro, imm.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Noi localități în care se reduce vârsta de pensionare. Modificări în vigoare din 21 septembrie

Publicat

pensionari

Legea potrivit căreia beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare cu 2 ani, fără penalizare, persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în unele zone afectate de poluarea remanentă, precum şi pe o rază de 8 km în jurul acestora, a intrat în vigoare de astăzi.

Este vorba despre Legea nr. 207/2020 – modificarea alin. (5) al art. 65 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice care a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 858 din 18 septembrie 2020.

Potrivit acesteia, de reducerea vârstei standard de pensionare cu doi ani beneficiază „persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în zonele afectate de poluarea remanentă din cauza extracţiei, preparării şi arderii cărbunelui sau a şisturilor bituminoase, a extracţiei şi preparării minereurilor de uraniu, a extracţiei şi prelucrării minereurilor feroase şi neferoase cu conţinut de praf sau de emisii de gaze cu efect de seră, de amoniac şi derivate de cupru, plumb, sulf, cadmiu, arseniu, zinc, mangan, fluor, clor, feldspat şi siliciu ori de radiaţii din minereuri radioactive, hidrogen sulfurat, crom trivalent, crom hexavalent, cianuri, de pulberi metalice şi/sau de cocs metalurgic” din mai multe localităţi, pe o rază de 8 km în jurul acestora.

Localităţile menţionate în lege sunt:

Abrud, Baia de Arieş, Lupşa, Roşia Montană şi Zlatna din judeţul Alba;

Baia Mare, Călăraşi, Copşa Mică, Drobeta-Turnu Severin, Slatina, Târgu Mureş, Târnăveni, Turnu Măgurele şi Aninoasa, Baia de Criş, Băiţa, Brad, Călan, Certej, Criscior, Deva, Ghelari, Hunedoara, Lupeni, Orăştie, Petrila, Petroşani, Şoimuş, Teliuc, Uricani, Veţel, Vulcan din judeţul Hunedoara.

Alte localităţi incluse în listă sunt:  Slobozia din judeţul Ialomiţa; Iacobeni şi Vatra Dornei din judeţul Suceava; Margina, Nădrag şi Tomeşti din judeţul Timiş; Berbeşti şi Râmnicu-Vâlcea din judeţul Vâlcea.

surse: agerpres.ro, businessmagazin.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Condițiile de concurs pentru 500 de posturi suplimentare în învățământ, publicate în Monitorul Oficial. Cum va fi proba scrisă

Publicat

examen profesor

Cei care vor dori să ocupe unul din cele 500 de posturi ce vor fi scoase la concurs în sistemul de învățământ, aprobate suplimentar de Guvern, vor trebui să susțină o probă scrisă.

Condițiile de desfășurare a concursurilor au fost aprobate de Ministerul Educației prin ordinul nr. 5574/2020 și publicate luni în Monitorul Oficial.

Proba scrisă va fi data de școală, cu subiecte făcute de unitatea de învățământ. Evaluarea va fi făcută tot de școala angajatoare.

“Proba scrisă se susține pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor/baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise, constituită la nivelul unității de învățământ/consorțiului școlar/grupului de unități de învățământ care s-au asociat temporar, în concordanță cu programele specifice pentru concurs în vigoare, aprobate prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, și se evaluează prin note de la 10 la 1. Comisiile de elaborare a subiectelor/baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise asigură, la cererea candidaților, și traducerea subiectelor în limbile minorităților naționale”, potrivit Ordinului citat de edupedu.ro.

Concursul se va da pe baza Metodologiei din 2 septembrie 2013 de organizare şi desfăşurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin OMEN 4.959/2013.

Angajarea va fi pe perioadă determinată, iar pentru a fi admiși, candidații trebuie să obțină minimum nota 5 la proba scrisă.

“Înscrierea candidaților la concurs/testare și înregistrarea contestațiilor la proba scrisă se pot realiza și electronic, conform procedurilor stabilite la nivelul unităților de învățământ avizată de inspectoratul școlar, pe care le comunică persoanelor interesate inclusiv prin afișare pe saitul Inspectoratului școlar. Prin procedurile stabilite sunt adaptate modalitățile de înscriere și de preluare și înregistrarea contestațiilor, în situația în care aceste activități se organizează și se desfășoară în sistem online”, prevede actul normativ.

La înscrierea la concurs/testare, candidații prezintă obligatoriu și cazierul judiciar, prevede documentul.

Candidații la școli care au clase cu predare în alte limbi vor da și o probă orală:

Interviul și probele orale pot fi susținute online după încetarea stării de alertă:

“Unitățile de învățământ stabilesc proceduri specifice avizată de inspectoratul școlar, astfel încât la încetarea stării de alertă, probele practice sau orale din inspecțiile și inspecțiile din cadrul concursului, precum și interviul din cadrul testării personalului fără studii corespunzătoare postului se poate fi susținute și în sistem online”

Guvernul a aprobat, în ședința de joi, 10 septembrie 2020, suplimentarea cu 500 a numărului de posturi în unitățile din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021. Măsura are drept obiectiv “să nu fie prejudiciat dreptul la educație al elevilor” în anul școlar care începe cu stare de alertă.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

MARȚI: Majorarea pensiilor cu 40% și creșterea salariilor începând din acest an, pe ordinea de zi a Parlamentului reunit

Publicat

p

Camera Deputaților și Senatul se reunesc marți, 22 septembrie, începând cu ora 13:00, pentru a dezbate, printre altele, modificarea ordonanței de urgență privind rectificarea bugetară în sensul majorării pensiilor cu 40% începând cu 1 septembrie și a creșterii salariilor profesorilor din acest an. 

Reamintim că Guvernul a redus anterior, prntru-o OUG, majorarea pensiilor la 14%, și amânase pentru anul viitor creșterea salariilor profesorilor, motivând prin vocea ministrului de Finanțe, Florin Cîțu, că aplicarea promisiunilor PSD ar duce România într-o criză profundă.

Amendamentele privind pensiile și salariile profesorilor au fost introduse săptămâna trecută de către Comisiile reunite de buget-finanțe ale Camerei Deputaților și Senatului.

Astfel, PSD a propus și a obținut votarea abrogării articolului 42 din ordonanța de rectificare bugetară, cel care prevede că, începând cu data de 1 septembrie 2020, punctul de pensie este în valoare de 1.442 lei, în loc de 1.772 lei, cât prevedea legea adoptată tot de PSD anul trecut.

Cu alte cuvinte, în Comisii a fost aprobată revenirea la majorarea cu 40% a pensiilor, în loc de doar 14%, cum decisese guvernul.

Deși parlamentarii PNL și USR s-au opus, amendamentul referitor la pensii a fost admis cu 20 de voturi ”pentru”.

În acest context, președintele PSD, MArcel Ciolacu, a plusat: a mai spus că Parlamentul va adopta legea prin care profesorii vor primi un spor de COVID de 500 de euro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate