Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Patru străzi din Sebeș vor fi modernizate, printr-o investiție de peste 10,2 milioane de lei. Lucrările propuse

Publicat

Patru străzi din municipiul Sebeș urmează să fie modernizate, printr-o investiție de peste 10,2 milioane de lei. Proiectul prevede și reabilitarea și extinderea rețelelor de apă și canalizare.  

Primăria Sebeș a lansat vineri, 30 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare – faza PT, DE, PAC, POE, verificarea tehnică a proiectării, asigurare asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor și execuția lucrărilor la obiectivul de investitii „Modernizare străzi: Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor”.

Valoarea estimată a lucrărilor este de 10.216.020,4 lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, străzile care urmează să fie modernizate au o lungime totală de 1.978 ml și sunt situate pe teritoriul intravilan al municipiului Sebeș.

În prezent, străzile Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor din municipiul Sebeș prezintă următoarele deficiențe:

  • lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, străzile în situația actuală în perioadele umede fiind greu accesibile, producând și poluare fonică mai mare;
  • lipsa trotuarelor amenajate care să permită separarea traficului auto de cel pietonal, în condițiile actuale atât pietonii cât și șoferii (toți participanții la trafic) sunt supuși riscurilor de accidente, circulația pietonală se desfășoară predominant pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa semnalizării rutiere, circulația auto la ora actuală făcându-se după prioritatea dreapta în intersecții, dar de cele mai multe ori nu este respectată;
  • lipsa trecerilor de pietoni, fiecare traversează strada pe unde vrea;
  • lipsa locurilor de parcare, autoturismele sunt parcate pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa rigolelor amenajate, la ora actuală în proporție de 95%, rigolele sunt din pământ, iar pe unele porțiuni lipsesc, apele pluviale nu pot fi colectate și evacuate rapid de pe carosabil, iar în perioadele umede crește astfel risul accidentelor;
  • podețe de acces la proprietăți amenajate de fiecare în parte care dau un aspect urbanistic foarte inestetic;
  • lipsa utilităților pe anumite porțiuni (apa, canal) sau subdimensionarea lor;
  • intersecțiile cu străzile adiacente sunt neamenajate;
  • zonele verzi sunt neîntreținute;

Suprafața care urmează să fie reabilitată este de 24.630 mp. De asemenea, se vor realiza sisteme de apă și canal pe circa 1.978 ml.

Pentru o mai bună gestionare a proiectului străzile care fac obiectul prezentului proiect au fost împărțite în trei obiecte după cum urmează:

Obiectul 1. Reabilitare rețele de alimentare cu apă

Reabilitare rețea de apă strada Aurel Vlaicu

  • Lungime totală proiectată de reabilitare a rețelei și branșamente 942 ml
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 400 ( lungime =160 ml), 250 mm (lungime = 296 ml) si 110 mm (lungime = 255 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Extindere rețea de apă strada Sticlarilor

  • Lungimea totală proiectată de reabilitare a rețelei de apăși branșamente este de 404 m
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =250 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Extindere rețea de apă strada 8 Martie

  • Lungimea totală proiectată de reabilitare a rețelei de apăși branșamente este de 631 m
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =323 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Extindere rețea de apă strada Fântâna de Aur

  • Lungimea totală proiectată de reabilitare a rețelei de apăși branșamente este de 291 m
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =172 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Obiectul 2. Extindere rețele de canalizare menajeră

Extindere rețea canalizare menajeră strada Aurel Vlaicu

  • Lungimea proiectată pentru extinderea rețelei de canalizare menajerăși reabilitare racorduri este de 121 m
  • Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =64 ml)
  • Racorduri de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 160 mm
  • Cămine de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Extindere rețea canalizare menajeră strada Sticlarilor

  • Lungimea proiectată pentru extinderea rețelei de canalizare menajerăși reabilitare racorduri este de 380,50 m
  • Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime = 226,5 ml)
  • Racorduri de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 160 mm
  • Cămine de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Extindere rețea de canalizare menajeră strada 8 Martie

  • Lungimea proiectată pentru extinderea rețelei de canalizare menajera și reabilitare racorduri este de 638,5 m
  • Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =303 ml)
  • Racorduri de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm
  • Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Obiectul 3. Modernizare străzi

Modernizare strada Aurel Vlaicu

  • lungimea străzii = circa 765 m;
  • lățimea părții carosabile l= 7 m,
  • lățime trotuare = 1 m;
  • lățime zone verzi existente care se pastrează = variabilă, min. 1 m
  • lungime canal beton = 615 m;
  • îngropare rețea gaz 3 puncte = 24 m
  • îmbrăcăminte din beton asfaltic

Modernizare strada 8 Martie

  • lungimea străzii =circa 635 m; din care tronson 1 = 410 m, tronson 2 = 110 m, tronson 3 = 115 m
  • lățimea părții carosabile: 2 m + 2 m si variabil pavele 8 cm.

Modernizare strada Fântâna de Aur

  • lungimea străzii = 313 m;
  • lățimea părții carosabile = 6 m;
  • lățime trotuare = 1 m

Modernizare strada Sticlarilor

  • lungimea străzii = 265 m; din care tronson 1 – 146 m și tronson 2 – 119 m
  • lățimea părții carosabile tronson 1 = 6 m;
  • lățimea părții carosabile tronson 2: 2 m + 2 m și variabil pavele 8 cm

Realizarea investiției va conduce la crearea unei infrastructuri adecvate ce va deservii populația din zonă, crează premiza dezvoltării turistice a zonei și automat creșterea nivelului de trăi a populației, reducându-se riscul depopulării zonelor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax