ECONOMIE
Pensionarii își vor putea ridica biletele de tratament de la primării. O nouă lege îi scutește de deplasarea la casele de pensii
Pensionarii vor putea să ridice biletele de tratament de la primăriile unde au domiciliul domiciliu. Un proiect de lege elimină deplasarea acestora până la casele de pensii județene.
O lege inițiată de PSD care aduce schimbări importante pentru pensionarii din România a fost aprobată de Senat. Aceasta le va permite primăriilor să devină intermediari între casele teritoriale de pensii și pensionari, facilitând astfel gestionarea cererilor și distribuția biletelor de tratament sau odihnă.
Practic, în loc ca pensionarii să fie nevoiți să se deplaseze până la casele de pensii pentru biletele de tratament, aceștia vor putea ridica biletele direct de la primărie.
Pensionarii vor putea depune cererile și ridica biletele de tratament de la autoritățile locale
Proiectul de lege, propus de doi parlamentari PSD, vizează completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Scopul principal este de a simplifica procesul prin care pensionarii pot accesa bilete de tratament balnear și recuperare, prin intermediul unei convenții între primării și casele teritoriale de pensii.
Astfel, pensionarii vor putea depune cererile și ridica biletele de la autoritățile locale, fără a mai fi necesară deplasarea la sediile caselor de pensii teritoriale.
Disconfort redus pentru pensionarii care trebuie să parcurgă zeci de kilometri pentru biletele de tratament
Ideea proiectului a luat naștere din discuțiile cu pensionarii din nordul județului Sibiu, pentru care drumul până la casa de pensii reprezenta un adevărat efort.
„Depunerea cererilor pentru bilete de tratament și odihnă și ridicarea acestora de la casa de pensii din Sibiu sunt o corvoadă pentru acești oameni. Am promis că voi rezolva această problemă și am făcut un pas important în acest sens.
În curând, pensionarii din toată țara vor putea să depună cererile și să ridice biletele de tratament sau odihnă direct de la primăria din localitatea de domiciliu”, a declarat unul dintre inițiatorii proiectului de lege.
Acesta a mai adăugat că proiectul urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaților în săptămâna următoare, și își exprimă încrederea că până la sfârșitul anului legea va intra în vigoare.
Legea reduce birocrația și să ușureze accesul pensionarilor la drepturile lor
Această modificare legislativă aduce beneficii clare pensionarilor, reducând timpul și efortul necesar pentru depunerea cererilor și ridicarea biletelor de tratament balnear și recuperare.
În același timp, legea va îmbunătăți coordonarea între primării și casele de pensii, eliminând o parte din birocrația existentă și oferind acces mai facil la drepturile pensionarilor. PSD consideră că această inițiativă este un pas concret în sprijinul vârstnicilor și o soluție practică la problemele cu care aceștia se confruntă.
Platformă electronică pentru pensionari. La ce servicii vor avea acces
Pe de altă parte pensionarii vor avea acces și la o platformă online ce va fi dezvoltată pentru Casa Națională de Pensii Publice, prin care vor putea accesa mai multe servicii ale CNPP.
Proiectul presupune realizarea unui nou sistem informatic integrat și a infrastructurii hardware necesare în cadrul Casei Naționale de Pensii Publice.
Portalul va funcționa ca o componentă de comunicare cu persoanele interesate, cu rol de a furniza setul actual de servicii electronice, precum și un nou set de funcționalități.
Servicii electronice pentru pensionari
- servicii electronice în domeniul pensiilor și al altor drepturi de asigurări sociale
- serviciu electronic pentru completarea cererii de emitere de bilete de tratament, precum și servicii electronice în zona de înregistrare a contribuabililor
- servicii electronice în domeniul accidentelor de muncă și al bolilor profesionale
- aplicația „e-Talon” care va genera automat cuponul lunar de pensie, în format electronic și tipărit, pentru toți pensionarii aflați în plată
Platformă electronică pentru pensionari. Cum va funcționa sistemul
Platforma informatică pentru digitalizarea relației cu cetățenii va conține următoarele elemente (o parte vor face obiectul unor alte proiecte ale instituției):
– sistem pentru digitalizarea și automatizarea proceselor interne; platformele software care vor sta la baza acestor funcțiuni sunt:
- registre publice
- sistem pentru relația cu cetățenii
- sistemul va fi unul de tip portal cu identificarea fiecărui utilizator
- va exista un sistem de management al identităților pentru toți utilizatorii și va putea fi folosită semnătura digitală
- fiecare cetățean înregistrat în portal va avea un spațiu privat unde vor fi disponibile toate datele acestuia și prin intermediul căruia vor fi transmise toate comunicările electronice
- în spațiul privat vor fi disponibile datele cetățeanului care sunt gestionate de CNPP, indiferent de sursa de date
- cetățenii vor avea posibilitatea și să-și completeze documentele
- prin intermediul portalului vor putea fi făcute și consultări/ simulări ale datelor personale privitoare la pensie
- platformele software care vor sta la baza acestor funcțiuni
- sisteme analiză și predicții
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.