Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: PERCHEZIŢII DNA în ALBA şi alte cinci judeţe, într-un dosar de corupţie. Descinderi la primării, firme şi domiciliile unor persoane


Publicat

masini jandarmiProcurorii DNA Cluj fac percheziţii,  miercuri dimineaţa, în Alba şi alte cinci judeţe, într-un dosar de corupţie din perioada 2013-2015. Cinci dintre locaţii sunt sediile unor instituţii publice, iar restul de 27 sunt sediile unor firme şi domiciliile unor persoane.

Au fost confirmate percheziţii la primăriile Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Târgu Mureş şi Zalău, respectiv serviciile tehnice din acest administraţii locale. Sunt verificate contractele încheiate cu firma de dezinsecţie şi deratizare Coral Impex SRL.

UPDATE: Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, Mihai Coşer, “DNA efectuează cercetări privind activitatea unei societăţi comerciale, din afara judeţului Alba, care prestează servicii şi pentru Primăria municipiului Alba Iulia. Procurorii DNA verifică contracte şi documente ce au stat la baza derulării contractelor, respectiv prestării serviciilor şi documente financiar-contabile. Niciun angajat al primăriei nu este acuzat de vreo faptă de corupţie”.

primar mircea hava“Procurori de la DNA au venit cu mandat de percheziţie pentru un birou din Primăria Alba Iulia, birou în care lucrează un funcţionar public care se ocupă de un anumit contract. Este vorba despre contractul de deratizare-dezinsecţie, care este încă în operare cu firma Coral Impex din Ploieşti.

Licitaţia a început în 2011, s-a terminat în 2012, adjudecarea s-a făcut printr-o decizie CNSC, pentru că au fost foarte multe contestaţii. De atunci se derulează lucrări. N-am ştiut că în mai multe primării se derulează lucrări cu această firmă, am aflat acum că percheziţiile s-au făcut la toate primăriile unde această firmă desfăşoară activitate.

S-au ridicat documente, tot ce este legat de adjudecare şi derularea operaţiunilor în oraş în aceşti ani. Contractul este pe o perioadă de patru ani, este o delegare de gestiune, nu a fost prelungit, totul a fost făcut aşa cum prevede legea. Cred că pe undeva firma are probleme şi în momentul ăsta se anchetează toate contractele pe care le are cu anumite administraţii publice, poate şi cu alte persoane”, a declarat primarul Mircea Hava.

Primarul a precizat că nu are “emoții” legate de anchetă și că, din punctul său de vedere, totul este legal în privința acestui contract.

Totuşi, a spus că “singura emoție pe care aș putea să o am legată de activitatea primăriei, că un funcționar public a făcut vreo faptă anormală”.

Percheziţiile de la biroul unde lucrează funcţionarul public care se ocupă de contractul cu Coral Impex au durat aproximativ 40 de minute.

contract coral impex valoare estimata un anPotrivit contractului, valoarea estimată a serviciilor de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie prestate pe domeniul public, într-un an de concesiune este de 950.000 de lei.

Acum trei ani, la data încheierii contractului, Primăria Alba Iulia a făcut următoarele precizări:

“în anul 2011 prin Hotărârea Consiliului Local nr.148/24.05.2012 a fost aprobată delegarea serviciului public de dezinsecţie , deratizare şi dezinfecţie în Municipiul Alba Iulia. În acest sens, Biroul de achiziţii publice din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia a demarat procedura de atribuire a contractului de delegare a acestui serviciu, prin licitaţie deschisă publicând anunţul de participare în SEAP nr. 2048/07.07.2011.

La procedura de atribuire a contractului de delegare a serviciilor descrise mai sus au depus oferte 4 operatori economici – Eurototal Comp SRL Bucureşti, Alchim Co SA Bucureşti, Coral Impex SRL Ploieşti, Romprest Service SA Bucureşti.

tarife coral impex 1Procedura de atribuire s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile OUG 34/2006 privind achiziţiilor publice, respectându-se în totalitate principiile care stau la baza atribuirii unui contract din bani publici. Declararea operatorului câştigător s-a făcut în baza criteriului de atribuire a ofertei cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, acest operator având per total activităţi de dezinsecție și de deratizare la cele mai mici tarife dintre operatori participanţi la licitaţie.

Valoarea estimată a serviciilor nu reprezintă sub nicio formă obligativitatea de plată din partea Primăriei, ci reprezintă plafonul maxim posibil ce poate fi atins în situația în care toate suprafețele din municipiul Alba Iulia ar face obiectul întregului pachet de servicii licitat, pe parcursul unui an.

Valorile care urmează a fi tarifate de către prestator sunt corelate cu comenzile lansate de Primărie. Pentru exemplificare, în funcție de disponibilitatea financiară, se vor executa obiectivele de maximă prioritate: școlile, instituțiile și spațiile publice.

tarife coral impex 2Ca ordin de mărime, suprafeţele pe care se aplică servicii de deratizare sunt următoarele:

– suprafeţe de deratizat 1.052.100 mp;

– suprafeţe de dezinsecţie 1.201.817 mp;

– suprafeţe de dezinfecţie 213.772 mp”.

Vezi şi Trei străzi, cinci blocuri, adăpostul pentru câini și alte zone din Alba Iulia incluse în contractul firmei care se ocupă de deratizare

UPDATE 1: În urma percheziţiilor, a fost reţinut fostul şef al direcţiei tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. De asemenea, mai mulţi angajaţi din Primăria Cluj-Napoca, Zalău, Alba Iulia şi Tîrgu Mureş, dar şi directorul firmei au fost audiaţi la DNA Cluj.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, DNA Cluj a solicitat să i se pună la dispoziție, spre verificare, copii după hotărâri ale Consiliului Local, precum și contracte de prestări servicii și contracte de sponsorizare care au fost încheiate între primărie și firma SC Coral Impex (n.r. — care se ocupă de servicii de deratizare și dezinsecție), scrie Agerpres.

Oana Buzatu a afirmat că societatea Coral Impex are contract cu municipalitatea din 2006, pentru prestarea serviciilor de deratizare și dezinsecție. Coral Impex are sediul central la Ploieşti.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, acordul cadru pentru prestarea activităților de dezinsecție și deratizare pe domeniul public în municipiul Cluj-Napoca a fost stabilit în urma unei licitații publice în anul 2006. Ulterior, în 2010, contractul a fost prelungit, fără licitație, din inițiativa primarului de atunci, Sorin Apostu.

„În urma licitației, această societate a fost desemnată câștigătoare și s-a semnat un acord cadru pe o durată de patru ani. La data de 14 decembrie 2010 Consiliul local Cluj-Napoca a adoptat o hotărâre prin care prelungește aceste contracte de prestări servicii pentru o perioadă de șapte ani și șapte luni, în relație contractuală cu aceeași societate comercială, care prestează aceste activități în standarde pe care noi le considerăm foarte ridicate”, a declarat Oana Buzatu.

Hotărârea de Consiliu local votată în 2010 prevedea ca prelungirea să intre în vigoare în data de 12 iulie 2011, pentru o perioadă de șapte ani și șapte luni.

Oana Buzatu a mai explicat că acest acord cadru prevede prețuri unitare pe tipuri de servicii prestate.

„Există o valoare minimă sub care nu putem consuma servicii, respectiv o valoare maximă pe care nu o putem depăși pe durata valabilității contractului. În funcție de nevoi, primăria a solicitat pe bază de comenzi anumite tipuri de servicii, în anumite cantități pe parcursul întregului contract”, a spus purtătorul de cuvânt.

“Se precizează în acest document că este vorba de suspiciuni cu privire la cercetarea unor posibile fapte de corupție săvârșite de către funcționari ai administrației publice locale. Asta e ceea ce am primit”, a completat primarul Emil Bloc.

În ceea ce priveşte percheziţiile de la Primăria Sibiu, „conducerea instituției (primăriei – n.r.) a fost anunțată de un reprezentant al DNA că se vor efectua astăzi percheziții care vizează un angajat al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. În acest sens vor fi efectuate percheziții în biroul respectivului funcționar”, a declarat Mirela Gligore, Șef Serviciu Presă și Comunicare din Primăria Municipiului Sibiu.

Patronul firmei Coral Impex, Alexandru Badea, apare în dosarul penal al fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Horia Uioreanu, căruia i-ar fi dat mită peste 70.000 lei, pentru a-i face plăţile pentru deratizarea şcolilor.

Deşi în perioada 2013 – 2015, la Sibiu şi la Cluj erau primari Klaus Iohannis şi, respectiv, Emil Boc, aceştia nu ar fi implicaţi, scrie romanialibera.ro.

Comunicatul DNA:

“Procurori din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Serviciul Teritorial Cluj, efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracţiuni de corupție şi asimilate celor de corupţie, comise în perioada 2013 – 2015.

În cursul zilei de 7 octombrie 2015, ca urmare a obținerii autorizărilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în 32 de locații situate în județele Cluj, Alba, Sălaj, Sibiu, Mureş şi Prahova, din care 5 sunt sediile unor instituţii publice, restul reprezentând sediile unor societăți comerciale şi domiciliile unor persoane fizice.

În cauză, procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații, Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei şi din partea Direcţiei Generale Anticorupţie”, se arată într-un comunicat DNA.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO FOTO Viața merge înainte: Primăria Ocna Mureș construiește două blocuri sociale. Investiție de 7,48 milioane de lei

Publicat

În orașul Ocna Mureș vor fi construite două blocuri sociale, cu câte 16 apartamente fiecare, pe străzile Gheorghe Barițiu și Ștefan cel Mare. Investiția se ridică la 7,48 milioane de lei.

Primăria Ocna Mureș  a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru construcția a două blocuri sociale în oraș, pe strada Gheorghe Barițiu, nr. 1 și pe strada Ștefan cel Mare.

Valoarea totală estimată este de 7.484.608,59 de lei.

Construirea celor două blocuri este menită să asigure condiții decente de locuire persoanelor defavorizate din orașul Ocna Mureș, egalitate de tratament, condiții de acces pentru persoane cu dizabilități dar și să favorizeze premisele creșterii incluziunii sociale la nivel comunitar.

Potrivit caietului de sarcini, cele două blocuri vor avea un regim de înălțime S+P+2E+M și un număr de 16 apartamente fiecare.

Cele două blocuri, identice ca și funcțiune și alcătuire, vor conține următoarele spații:

  • subsol – 24 de boxe de depozitare
  • parter – hol de acces în scară, hol, scară, cameră pentru cărucioare cu o suprafață utilă de 4,69 mp, un apartament cu o cameră cu suprafața utilă de 39,86 mp (hol, cameră de zi, bucătărie, baie, cămară și un balcon), 3 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52,76 mp (cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, cămară, hol și două balcoane)
  • etajele 1, 2 și mansarda – hol, scară, 4 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52,57 mp (cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, debara, cămară și două balcoane)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: Vela, Despescu și Arafat, declarații de la MAI, aproape de miezul nopții. O nouă ORDONANȚĂ MILITARĂ, a OPTA

Publicat

vela raed

Ministrul Afacerilor Interne, Ion Marcel Vela, secretarul de stat Bogdan Despescu și secretarul de stat Raed Arafat, într-o declarație de presă susținută la sediul MAI, au anunţat joi seara emiterea ordonanţei nr. 8, înainte de sărbătorile de Paşte.

Oficialii MAI au anunțat emiterea unei noi ordonanţe militare, a opta hotărâre de acest gen emisă în timpul pandemiei.

Principalele declarații susținute de ministrul Marcel Vela:

Intrăm într-o perioadă foarte importantă pentru toată creștinătatea. Sunt conștient că mă adresez unui popor majoritar creștin, cu frica lui Dumnezeu. Au venit peste noi momente mai grele decât ne imagineam vreodată. Au adus schimbări majore în viața tuturor.Tragediile au lovit crunt. Stând în casă, evitând pe cât posibil interacțiunile, vom reuși să intrăm mai repede în normalitate. Știu că v-ați dori să fiți la Biserică în noapte de Înviere și la masă cu cei dragi, dar e mai bine să respectăm prevederile legale

Nu vrem să avem o explozie a numărului de cazuri. Am suplimentat patrulele.Poliția, jandarmeria, armata, pompierii sunt zilnic în misiuni operative, cu pese 36.000 de angajați zilnic în misiune.

Azi am semnat Ordonanța Militară 8, aprobată de premier.

Principalele prevederi sunt:

– Cu condiția respectării măsruilor anterioare, din această seară este permisă circulația în afara locuinței pentru posesorii de permis de pescuit comercial pentru pescuit și comercializarea produselor.

– Este permisă circulația apicultorilor spre stupină sau pentru deplasarea stupinei. Trebuie dovadă pentru calitatea de apicultor.

– Este permisă circulația în afara locuinței pentru achiziția de autovehicule, piese și reparații auto

– Am prelungit interdicția zorurilor cu Spania pentru încă 14 zile, începând din 14 aprilie.

– Piețele agroalimentare rămân deschise pe toată durata stării de urgență pentru producătorii care au certificat.

– Unitățile fito-farmaceutice rămân deschise pe perioada stării de urgență.

– Există și o anexă despre închiderea totală sau parțială a unor puncte de trecere a frontierei sau deschiderea unora dintre ele. Prin punctele de la granița cu Ungaria se permite intrarea și ieșirea lucrătorilor transfrontalieri cu utilaje agricole. Se exceptează de la măsurile de izolare sau carantinare lucrătorii transfrontalieri de la granița cu Ungaria care nu au simptome specifice infectării cu coronavirus. Se aplică o excepție de la izolare sau carantinare pentru tehnicienii care vin în România pentru instalare, service pentru tehnica medicală.

– Pe perioada stării de urgență se interzice și se suspendă exportul următoarelor produse alimentare: grâu, orz, ovăz, porumb, orez, făină de grâu, soia, floarea soarelui, ulei, zahăr, produse de brutărie, biscuiți, turte. Procedurile de export aflate deja în derulare se supendă pe durata stării de urgență.

– Pentru siguranța alimentară se suspendă activitatea de emitere a certificatelor fitosanitare pentru exportul produselor agroalimentare supuse acestor restricții

– Intrăm intr-o perioada foarte importanta pentru toata crestinatatea. Zile pe care ne dorim sa le petrecem in pace si armonie. Aceasta este perioada in care fiecare isi face planul.

Ma adresez unui popor crestin, format din oameni puternici moral şi fizic. Au venit peste noi momente mai grele si mai tulburi decat e imaginam, stim ca aceste vremuri au adus schimbari majore in viata tuturor, pentru unii distantare, pentru altii dezechilibre financiare, in vreme ce tragediile au lovit multi dintre semenii nostri.

Evitand deplasarile, stand in casa vom reusi sa intram mai repede in normalitatea pe care ne-o dorim.

– Este mai bine sa induram in acest an si sa ne bucuram de cei dragi mult timp de acum inainte. Vom acorda atentie deosebita respectarii prevedeirlor legale pentru ca nu dormi sa ne confruntam cu explozie e nr de imbolnaviri. totodata, acordam atentie sigurantei cetatenlilor si amsuplimentat numarul patrulelor sa fim pregatiti in cazul cresterii nr. infractiunilor.

– politia romana, de frontiera, jandaremeira, armata si cei 2.000 de angajati din aparatul central si alte instituii sunt zi de zi in misiuni operative la nivelul intregii tari.

– astăzi am semnat ordonanta militara nr 8 aprobata de Ludovic Orban si care va fi publicata in MO in urmatoarele ore.

 Din aceasta seara e permisa circulatia in afara gospodariei a titularilor de pescuit pentru desfasurarea de pescuit comercial si acvacultura si pentru comerializarea produselor.
– e permisa circulatia in afara gospodariei a apicultorilor spre stupina. dovada calitatii de apicultor se face cu adeverinta de apicultor sau orice alta adeverinta.
– e permisa circulatia in afaa gopodarie pentru achizitia de autovehicule si servicii de reparatii

– o prevedere extrem de importanta – pietele agroalimentare raman deschise pe toata perioada sarii de urgenta pentru agricultorii care au certificat si cu respectarea masurii de prevenire a covid.
– se permite deplasarea producatorilor agricole pana la piata si accesul in interiorul acesteia pe baza declaratiei si a certificatului de producator
– unitatile fitofarmaceutice raman deschise pe perioada de urgenta.
– la aceasta ordonanta este prevazuta si o anexa care se refera la inchiderea totala, temporara si partiala a punctelor de trecere a frontierei de stat, care se prelungesc
– punctele de trecere sunt: Naddlac, Salonta, Turnu, Bors, Urziceni
– in urmatoarea ordonanta o sa fie prevazute si punctele din zona frontierei cu Bulgaria. aici sunt referiri directe la granita de vest.

– Am prelungit interdicţia zborurilor spre Spania pentru încă 14 zile, începând din 14 aprilie.

– o alta solicitare primita pe care am introdus-o in ordonanta este cu referire la exceptia de la masura izolarii la domiciliu pentru persoanle care intra in Romania pentru activitati de mentenanţă, service pentru tehnica medicala care nu au simptome asociate covid-19
– prevederile pentru tehnicienii care vin in Romania se aplica si pentru echipamentul si tehnica din domeniul stiintific, aparare si securitate nationala
– asa cum am spus, suntem preocupati de siguranta populatiei contra infractiunilor, de starea de sanatate, suntem in momentul in care trebuie sa luam masuri pentru securitatea alimentare
– pe perioada starii de urngeta se interzice si suspenda exportul pentru grau, orz, ovaz, porumb, orez, faina de grau, soia, floarea soarelui, ulei de seminte, zahăr, biscuiti, turte sau alte reziduuri din domeniul de panificatie.

– Aceste prevederi sunt prevazute intr-o anexa la ordonanta, pe care cei preocupati o pot studia.
– procedurile de export a acestor produse aflate deja in derulare se suspenda pe perioada starii de urgenta. Totodata, pentru siguranta, se suspenda si activitatea de emitere a certificatelor fitosanitare pentru exportul

– in ordonanta anterioara am prevazut ca in scara blocurilor sa fie prevazute dispozitive si sarcini, tot ce s-a intamplat dupa au scos in relief situatii in care sunt persoane care au chiriasi. Pentru a nu diferentia acest articol, am compus unul general cu privire la urmatorul lucru: se recomanda autoritatii administratii publice localesa monteze solutii dezinfectante la intrarea in imobile cu destinatia locuinte colective.

– asadar cred ca e interesul proprietarilor sa se implice astfel incat chiriasii ca fie alaturi de autoritatile locale pentru rezolvarea probelemei.
–  in zilele de joi, vineri si sambata premergatoare celor 2 sarbatori pascale, operatorii isi pot prelungi programul in funcite de necesitati,.

– am fost martori unei situatii de la Cluj, o situatie neplacuta. Pentru a evita ceea ce am vazut la Cluj, autoritatile competente precum Ministerul Transporturilor vor aviza orice transport aerian chiar daca aeroporturile sunt in subordinea autoritatilor judetene.
– prin articol, compententa totala pentru decizia calendarului de aterizare-decolare intra in competenta ministerului transportului.

Bogdan Despescu

– activitatile MAI au continuat pentru protejarea populatiei prin impunerea restrictiilor de miscare. Suntem concentrati pentru toate activitatile la nivel national, insa atentie am acordat Suceava si Tandarei.
– am dispus sefilor politiei sa directioneze echipaje suplimentare in toate zonele cu potential risc
– am dispus structurilor subordonate sa asigure mobilitate echipajelor in teren sa avem prezenta activa pe intreg teritoriul Romaniei
– de Paste, mentinem operationala linia a doua de control la frontiera. Toti cei care vin in Romania sunt verificati in linia de triaj si sunt introdusi in carantina sau izolare pentru 14 zile
– pentru cei din afara tarii reiteram: daca veniti in Romania pentru Paste il veti petrece in carantina sau izolare si nu cu familiile dvs.
– nu ne dorim sanctiuni sau sa intocmim dosare penale

– in ultimele 24 ore, la nivel national au actionat peste 36.mii de angajati.

– au fost aplicate 8 mii de sanctiuni contraventionale pentru nerespectarea ordonantelor militare in valoare totala de 17 milioane lei
-ieri au intrat si au fost triate 10.500 de persoane dintre care 3.500 de cetateni romani.
– stim ca medicii sunt eroii acestor zile si trebuie sa recunoastem meritele lor. Alaturi de ei, eroi sunt si politistii, pompierii, militarii, politistii locali

ordonanta militara 8

TEXTUL COMPLET AL ORDONANȚEI MILITARE NR 8 din 09.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr.19 din 09.04.2020,

În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 – 4 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

Ordonanță militară

Art.1 – (1) Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei a titularilor autorizațiilor/permiselor de pescuit comercial pe Dunăre/apele interioare/Marea Neagră în vederea desfășurării activităților de pescuit comercial și acvacultură, precum și pentru valorificarea/comercializarea produselor rezultate în urma acestor activități.

(2) Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei a apicultorilor spre/dinspre locația stupinei sau pentru deplasarea stupinei. Dovada calității de apicultor se face cu adeverința ce cuprinde codul de stupină eliberată de oficiile județene de zootehnie, sau cu orice alte acte doveditoare a calității de apicultor și a proprietății asupra stupilor.

(3) Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei pentru achiziția de autovehicule, piese de schimb pentru autovehicule și servicii de reparații auto.

(4) Prevederile art.4 din Ordonanța militară nr.3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 se aplică în mod corespunzător. (5) În declarația pe propria răspundere, persoanele prevăzute la alin.(1) și (2) menționează, ca motiv, deplasarea în interes profesional, iar persoanele prevăzute la alin.(3) menționează, ca motiv, deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor.

(6) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art.2 –

 -(1) Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Spania și din Spania către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 14 aprilie 2020.

-(2) Măsura prevăzută la alin. (1) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.

-(3) Măsura prevăzută la alin.(1) se aplică și după durata pentru care este instituită starea de urgență prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, numai dacă starea de urgență pe întreg teritoriul României se prelungește și dacă în decretul de prelungire a stării de urgență se menține competența ministrului afacerilor interne de a stabili, prin ordonanță militară, interzicerea graduală a circulației aeriene pe diferite rute.

Art.3 – (1) Piețele agroalimentare rămân deschise pe toată perioada stării de urgență, strict pentru agricultorii care prezintă certificat de producător agricol, cu obligația respectării măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19.

(2) Se permite deplasarea producătorilor agricoli de la locul de producție a produselor agroalimentare până și de la piața agroalimentară și accesul în interiorul acesteia, pe baza unei declarații pe propria răspundere și a certificatului de producător.

(3) Unitățile fitofarmaceutice rămân deschise pe perioada stării de urgență, personalul acestora având obligația respectării măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19. (4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4 – (1) Se prelungește, potrivit anexei nr.1 la prezenta ordonanță militară, pe întreaga perioadă a stării de urgență, închiderea temporară – totală sau parțială – a punctelor de trecere a frontierei de stat, stabilită prin Hotărârile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență nr.8/2020 și nr.12/2020. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I

Art.5 – (1) Se exceptează de la măsurile de izolare la domiciliu sau de carantinare, lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Ungaria, nu prezintă simptome asociate COVID-19.

(2) Prin lucrător transfrontalier se înțelege persoana care face dovada că locuiește și lucrează într-o rază de 30 km de o parte sau de alta a frontierei de stat româno-ungare, calculată de la cel mai apropiat punct de trecere a frontierei deschis traficului de persoane, și care se reîntoarce la locuință cel puțin o dată pe săptămână.

(3) Punctele de trecere a frontierei de stat româno-ungare prin care se permite intrarea în România în condițiile alin.(1) sunt următoarele: Cenad, Nădlac, Turnu, Vărșand, Salonta, Borș, Săcuieni, Urziceni și Petea.

(4) Prin punctele de trecere a frontierei de stat româno-ungare prevăzute la alin.(3) se permite și intrarea/ieșirea lucrătorilor transfrontalieri cu mașini și utilaje agricole.

(5) În cazul nerespectării condițiilor prevăzute la alin. (2), persoanele în cauză intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor. (6) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.6 – (1) Se exceptează de la măsura izolării la domiciliu/carantinării persoanele care intră în România pentru prestarea unor activități de instalare, punere în funcțiune, mentenanță, service a echipamentelor și tehnicii medicale, dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României.

(2) Prevederile alin.(1) se aplică și pentru domeniile științific, economic, apărare, ordine publică și securitate națională. (3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.7 – (1) Pe perioada stării de urgență se interzice/se suspendă exportul pentru produsele agroalimentare din lista prevăzută în anexa nr.2 la prezenta ordonanță militară.

(2) Procedurile de export a produselor agroalimentare prevăzute la alin.(1), aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe militare, se suspendă pe perioada stării de urgență.

(3) Pe perioada stării de urgență se suspendă activitatea de emitere a certificatelor fitosanitare pentru exportul produselor agroalimentare din lista prevăzută în anexa nr.2 la prezenta ordonanță militară.

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.8 – (1) Achiziționarea intracomunitară a produselor agroalimentare din lista prevăzută în anexa nr.2, se poate face numai dacă statul membru face dovada faptului că produsele achiziționate sunt destinate consumului intern propriu sau al celui comunitar, iar nu exportului. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9 – (1) Se interzice, pe perioada stării de urgență, încetarea sau suspendarea activității serviciilor sociale de tipul centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile, publice și private, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.867/2014 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelorcadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Aparținătorii/susținătorii/reprezentanții legali ai beneficiarilor serviciilor prevăzute la alin.(1), în baza unei cereri, pot solicita transferul beneficiarilor din centru la domiciliu, sau după caz la reședința aparținătorilor/susținătorilor/reprezentanților legali dacă își asumă, pe propria răspundere, că au condiții corespunzătoare ocrotirii temporare a acestora.

(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10 – (1) Se instituie, pe perioada stării de urgență, măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul angajat al centrelor prevăzute la art.9 alin.(1) pe o perioada de 14 zile.

(2) Perioada prevăzută la alin.(1) este urmată ciclic de o perioadă de izolare preventivă la domiciliu, pe o perioadă egală cu cea de izolare preventivă la locul de muncă, prezența personalului în centru asigurându-se în ture/schimburi.

(3) În termen de 24 de ore de la publicarea în Monitorul Oficial a prezentei ordonanțe militare, șeful de centru, înlocuitorul desemnat sau coordonatorul personalului de specialitate stabilește organizarea turelor pe perioada stării de urgență.

(4) În lipsa personalului prevăzut la alin. (3), directorul direcției generale de asistență socială și protecția copilului, pentru serviciile sociale publice din structura direcției generale, primarul, pentru serviciile sociale organizate în cadrul/în subordinea autorităților administrației publice locale și reprezentantul legal al furnizorului privat stabilesc organizarea turelor pe perioada stării de urgență.

(5) În situații excepționale, în cazul serviciilor sociale private, pentru care personalul prevăzut la alin.(3) și (4) nu există, comitetul județean pentru situații speciale de urgență desemnează persoana responsabilă cu organizarea turelor în vederea izolării preventive la locul de muncă/domiciliu și a asigurării managementului serviciului.

(6) Refuzul izolării preventive la locul de muncă de către personalul centrelor prevăzute la art.9 alin.(1) atrage răspunderea contravențională sau penală, după caz.

(7) Accesul vizitatorilor/aparținătorilor/susținătorilor/reprezentanților legali ai beneficiarilor serviciilor sociale în centrele rezidențiale prevăzute la art.9 alin.(1) este interzis.

(8) Măsura prevăzută la alin.(7) se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11 – (1) În situația în care furnizorii de servicii sociale nu au resurse proprii de cazare pentru aplicarea prevederilor art.10 alin.(2), autoritățile administrației publice locale pe raza de competență a cărora funcționează serviciile sociale prevăzute la art.9 alin.

(1) au obligația identificării și asigurării, în proximitatea acestora, de spații pentru cazarea personalului izolat preventiv la locul de muncă, a hranei zilnice necesare acestuia precum și asigurării transportului personalului, care este în izolare preventivă la domiciliu, de la locul de muncă la domiciliul/reședința acestuia și invers, cu respectarea măsurilor de protecție și prevenire a infecției.

Art.12 – (1) Personalului care deservește centrele prevăzute la art.9 alin.(1) i se asigură de către furnizorul de servicii sociale echipamentele igienico-sanitare și de protecție necesare. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.13 – (1) Pe perioada stării de urgență, prin excepție de la prevederile legale în vigoare, în cazul demisiei angajaților centrelor prevăzute la art.9 alin.(1), termenul de preaviz este de 45 de zile calendaristice. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.14 – (1) În scopul prevenirii apariției unor focare de infecție, în cazul manifestării simptomatologiei specifice COVID-19 sau, după caz, a unor informații din care rezultă contactul direct cu o persoană infectată în rândul beneficiarilor sau al personalului, direcțiile de sănătate publică asigură testarea beneficiarilor și a întregului personal, la sediul serviciului social. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.15 – (1) Pe perioada stării de urgență se suspendă procedurile de vânzare/ cumpărare de pachete majoritare de acțiuni ale companiilor din Sistemul Energetic Național, indiferent de forma de proprietate a acestora. (2) Reluarea procedurilor se va face după încheierea stării de urgență cu decalarea corespunzătoare a termenelor prevăzute în calendarul anterior. (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.16 – Se recomandă autorităților administrației publice locale și proprietarilor, persoane fizice sau juridice, să monteze dispozitive cu soluții dezinfectante la intrările în imobilele cu destinația de locuințe colective și să dezinfecteze periodic lifturile, casa scărilor și celelalte spații comune din interiorul acestor imobile.

Art.17 – În zilele de joi, vineri și sâmbătă, premergătoare celor două sărbători pascale, operatorii economici care comercializează produse agroalimentare își pot prelungi programul de funcționare în funcție de necesități.

Art.18 – (1) După alineatul (3) al articolului 9 din Ordonanța militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.219 din 18 aprilie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(4), cu următorul cuprins: „(4) Pentru nerespectarea măsurii prevăzute la art.5, pe lângă sancțiunea contravențională principală, în funcție de natura și gravitatea faptei, se poate aplica și sancțiunea contravențională complementară a confiscării bunurilor al căror transport în vederea distribuirii în afara teritoriului României este interzis.” (2) Măsura se aplică începând cu data de 11 aprilie 2020.

Art.19 – (1) După alineatul (3) al articolului 1 din Ordonanța militară nr.5/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.262 din 31 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(4), cu următorul cuprins: „(4) Măsura prevăzută la alin.(2) se aplică și după durata pentru care este instituită starea de urgență prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, numai dacă starea de urgență pe întreg teritoriul României se prelungește și dacă în decretul de prelungire a stării de urgență se menține competența ministrului afacerilor interne de a stabili, prin ordonanță militară, interzicerea graduală a circulației aeriene pe diferite rute.”

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.20 – (1) Ordonanța militară nr.7/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.284 din 4 aprilie 2020, se modifică și se completează după cum urmează:

1. După alineatul (4) al articolului 9 se introduce un nou alineat, alin.(5), cu următorul cuprins: „(5) Măsurile prevăzute la alin.(1) și (3) se aplică și după durata pentru care este instituită starea de urgență prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, numai dacă starea de urgență pe întreg teritoriul României se prelungește și dacă în decretul de prelungire a stării de urgență se menține competența ministrului afacerilor interne de a stabili, prin ordonanță militară, interzicerea graduală a circulației aeriene pe diferite rute.

” 2. Alineatul (1) al articolului 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) Sunt permise zborurile efectuate de toți transportatorii aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri din România către alte state, cu avizul autorităților competente din țara de origine și de destinație.”

3. Alineatul (1) al articolului 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) În vederea prevenirii răspândirii COVID-19, ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale asigură pentru personalul din sistemul public sanitar, la cerere, spații hoteliere destinate repausului dintre ture sau gărzi, hrana – trei mese pe zi și apa.” (2) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.21 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:

a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1 și 3;

b) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsura prevăzută la art.2;

c) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Poliția de Frontieră Română și direcțiile de sănătate publică, pentru măsurile prevăzute la art.4 – 6;

d) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pentru măsurile prevăzute la art.7 și 8;

e) Ministerul Muncii și Protecției Sociale, prin instituțiile subordonate, aflate sub autoritatea sau coordonarea sa, direcțiile de sănătate publică, precum și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.9 – 14;

f) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.15; (2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-15 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.22 – Prevederile art. 6 și 7 din Ordonanța militară nr. 4/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 29 martie 2020, își încetează aplicabilitatea.

Art.23 – Anexele nr.1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță militară.

Art.24 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Ministrul Afacerilor Interne

Ion Marcel Vela

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

UPDATE FOTO: INCENDIU la Cugir. Acoperișul unei case din localitate a fost cuprins de flăcări

Publicat

Un incendiu a izbucnit joi seara la acoperișul unei case aflată pe strada Biruinței din orașul Cugir.

UPDATE: Incendiul a fost lichidat.

Potrivit ISU Alba, incendiul a izbucnit din cauza depozitarii incorecte a jarului și cenușei din sobă. A ars terasa din lemn, aprox. 12mp și acoperișul casei, aprox. 250 mp.

Fără victime, fără extindere la alte locuințe.

Știrea inițială

Potrivit ISU Alba, Garda de intervenție Sebeș în cooperare cu SVSU Cugir intervin pentru localizarea și stingerea unui incendiu în localitatea Cugir pe strada  Biruinței.

Incendiul momentan se manifestă la nivelul acoperișului, arde în proporție de 80%.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

Acțiunea este în dinamică, revenim cu detalii.

Foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ghișeul.ro, extins și pentru firme și plata altor obligații financiare către stat

Publicat

Sistemul Național Electronic de Plată, operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligațiilor datorate bugetului general consolidat și pentru persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Guvernul a aprobat astăzi o Hotărâre în acest sens.

Totodată, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe și impozite către bugetul de stat și alte obligații datorate altor instituții publice  (ex. amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Național Electronic de Plată.

Prin reglementarea introducerii posibilității persoanelor juridice de a-și plăti obligațiile către buget prin intermediul ghișeului virtual de plăți, mediul de afaceri va beneficia de aceleași avantaje pe care SNEP le oferă cetățenilor.

Principalul impact al acestei măsuri este transformarea digitală a relației dintre cetățeni, mediul de afaceri, mediul ONG și instituții publice, pe de o altă parte, iar pe de altă parte, reducerea sau eliminarea timpului de așteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea  comunicării dintre sectorul public și cel privat, precum și creșterea calității serviciilor oferte de entitățile din sectorul public.

Utilizatorii instituții publice care nu dețin sisteme electronice de gestionare a obligațiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăți cu completarea individuală, manuală, a sumei și tipului de tranzacție.

Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operațiunile de tranzacționare online aferente încasării obligațiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăși tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

În cazul tranzacțiilor cu cardul, comisionul perceput de instituția de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacției, dar nu mai mare de 30 de lei.

Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluției tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorități publice implicate  în acest proces și va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.

Normele metodologice precum și normele tehnice privind Sistemul național electronic de plată online a obligațiilor fiscale se stabilesc în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei Hotarâri.

Informații suplimentare:

În prezent, Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) se adresează exclusiv plății taxelor și impozitelor și exclusiv persoanelor fizice.

SNEP este operabil de pe adresa  de internet ghișeul.ro și a funcționat  în parametri foarte buni până în prezent.

În anul 2019, au fost înrolate în ghiseul.ro un număr de 384 instituții publice locale și centrale și au fost înregistrate 1,268 milioane de tranzacții online, în creștere cu 34% față de cele operate în 2018.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate