Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Peste 10.000 km de drumuri modernizate, autostrăzi, metrou la Cluj și viteză mai mare pe calea ferată. Promisiunile Coaliției

Publicat

Programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR prevede, la capitolul transporturi, modernizarea a 3000 km de drumuri județene și a 10.000 de km de străzi.

Planurile sunt ca autostrăzile sau drumurile expres să poată fi accesate în cel mult o oră din orice punct de plecare al țării.

Se vor dezvolta punctele de transport multimodale astfel încât traficul de călători și transportul de marfă să se deruleze cu minimul de timpi de așteptare posibil.

Vezi Program Guvernare PSD-PNL-UDMR (.pdf)

Programul de guvernare PSD-PNL-UDMR – capitolul Transporturi

Promisiunile se referă la dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea infrastructurii rutiere. Cu obiectiv anul 2030, majoritatea municipiilor ar urma să dispună de variante alternative de deviere a transportului greu de marfă care în prezent tranzitează centrul localităților.

Proiecte asumate:

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are în vedere continuarea/finalizarea proiectelor:

  • A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2
  • Autostrada Lugoj – Deva (Margina – Holdea)
  • A3, Autostrada Transilvania
  • A1, Autostrada Sibiu–Pitești
  • A0, Autostrada de centură a municipiului București, inclusiv pregătirea implementării drumurilor radiale
  • DX12, Drum expres Craiova–Pitești
  • Drum expres Brăila–Galați
  • Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inclusiv drum de legătură.

Demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres:

  • Autostrada A3 Târgu Mureș – Brașov
  • Autostrada A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț-Iași-Ungheni
  • Autostrada A13, Brașov – Bacău
  • Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău
  • Autostrada A9, Timișoara-Moravița
  • Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret
  • Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc
  • Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4)
  • Drum expres Calafat – Lugoj
  • Drum expres București – Târgoviște
  • Drum expres Suceava – Botosani
  • Drum expres București – Alexandria
  • Drum expres Piatra Neamț – Bacău
  • Trans Regio Brăila – Călărași – Chiciu cu VO la Slobozia, VO Însurăței, VO Viziru,VO Bărăganu
  • Drum expres Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava
  • Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă.

Planuri pentru transportul rutier, feroviar, aerian

  • Realizarea conectivității între regiunile istorice prin intensificarea procesului de închidere a coridorului IV rutier și feroviar pan-european și a implementării proiectelor de infrastructură mare din Regiunea Moldovei, pe Coridorul IX pan-european, precum și pe axa Est-Vest
  • Prioritizarea investițiilor în domeniul transporturilor astfel încât să reflecte nevoile de conectivitate și de mobilitate, de reducere a aglomerărilor și de asigurare a fluenței circulației
  • Aprobarea și implementarea Planului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021- 2030
  • Finalizarea secțiunilor în implementare din coridoarele principale
  • Lansarea contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru toate secțiunile aferente principalelor coridoare de conectivitate
  • Introducerea la finanțare a trenurilor metropolitane (de exemplu, București, Cluj-Napoca, Timișoara), respectiv a trenurilor de lucru
  • Extinderea rețelei naționale de metrou la nivelul municipiului București și dezvoltarea unei rețele de metrou la Cluj-Napoca
  • Creșterea vitezei de circulație pe infrastructura feroviară cu asigurarea accesibilității regiunilor și persoanelor, prin reabilitarea și modernizarea rețelei feroviare la standarde europene
  • Creșterea vitezelor comerciale, prin reducerea diferenței față de viteza permisă de infrastructura feroviară
  • Îmbunătățirea conectivității rețelei feroviare și dezvoltarea mobilității regionale și urbane în nodurile feroviare principale din România
  • Dezvoltarea și implementarea conceptului de tren metropolitan în zona de influență a municipiilor
  • Îmbunătățirea conectării la rețeaua internațională de cale ferată rapidă prin noi proiecte (de exemplu București – Cluj Napoca – Budapesta)
  • Dezvoltarea infrastructurii feroviare aferente zonei metropolitane a Municipiului București, prin modernizarea Inelului Feroviar București, a Complexului Feroviar București (Gara de Nord și a stației de cale ferată București Nord), conexiunea cu modurile de transport urban și periurban, realizând astfel integrarea nodurilor urbane rețeaua feroviară
  • Construirea conexiunilor feroviare la aeroporturile internaționale (Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța)
  • Reducerea restricțiilor de viteză de pe rețeaua feroviară și creșterea vitezelor tehnice și comerciale prin implementarea programelor QuickWins pe 2163 km din rețeaua feroviară – (ex. București-Craiova, Apahida-Satu Mare, Mărășești-Iași, Filiași-Simeria)
  • Creșterea gradului de electrificare a rețelei feroviare și demararea unui proiect complex de reabilitare a infrastructurii de cale ferată, cu finanțare multianuală și obiective precise de etapă
  • Reducerea deranjamentelor la instalațiile feroviare
  • Pentru atragerea unor noi segmente de populație se va analiza posibilitatea introducerii și operaționalizării conceptului de trenuri charter/vagoane special comandate/vagoane suplimentare
  • Cardul TrenPlus va suferi transformări, în sensul că nu va mai fi tipărit pe suport de hârtie, ci va fi un portofel electronic. Cardul va putea fi emis atât la case, cât și în tren, prin intermediul terminalelor de taxare
  • Continuarea procesului de dezvoltare și modernizare a infrastructurii aeroportuare
  • Dezvoltarea capacităților cargo prin construirea de terminale cargo în proximitatea aeroporturilor regionale (de ex. Timișoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Bacău, Craiova ș.a.)
  • Operaționalizarea cât mai rapidă a Aeroportului Băneasa și darea lui în trafic sub conceptul de Airport City
  • Implementarea unui nou sistem de taxare pe baza distanței pentru vehiculele grele (camioane) și introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de pasageri (autoturisme / autobuze / autocare), pe baza principiului „poluatorul plătește” și a principiului taxării ecologice
  • Dezvoltarea unei rețele de stații de încărcare a autoturismelor electrice pentru a stimula mobilitatea verde
  • Realizarea unor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces)
  • Achiziția de trenuri noi pentru Magistrala 5 de Metrou (13 trenuri)
  • Reorganizarea aparatului central, revizuirea structurilor sale (autorități din subordinea și sub autoritatea ministerului) și simplificarea și eficientizarea procedurilor birocratice (avizare, licențiere, control)
  • Atragerea specialiștilor români care lucrează în străinătate („repatrierea”) în implementarea unor proiecte majore
  • Elaborarea unei Cărți albastre (Blue book) pe modelul utilizat în alte state membre ale UE, care să completeze legislația privind elaborarea documentațiilor tehnico-economice, dar să reprezinte în același timp un ghid practic pentru realizarea etapelor importante din pregătirea proiectelor și să asigure corelarea între acestea, fără a se ignora niciuna dintre etapele de pregătire
  • Realizarea unui Registru Național al Utilajelor de Construcții astfel încât toate utilajele constructorilor sau terților să fie înregistrate iar în momentul semnării la o licitație să fie blocate în registru, fără a mai avea posibilitatea de a participa la alte lucrări decât la cele pentru care au fost înregistrate
  • Revizuirea legislației naționale din domeniul gestiunii siguranței infrastructurii rutiere, prin implementarea Directivei 2019/1936 a Parlamentului European și a Consiliului, vizând actualizarea normelor legale cu privire la evaluările de impact asupra siguranței infrastructurii rutiere, auditul de siguranță rutieră, inspecția de siguranță, precum și desfășurarea activităților de formare, atestare, instruire și perfecționare profesională a auditorilor de siguranță rutieră
  • Digitalizarea principalelor activități din cadrul Autorității Rutiere Române (ARR), prin implementarea de soluții eficiente pentru depunerea în format electronic a solicitărilor curente și/sau a documentelor necesare, de către persoanele fizice și juridice, precum și înregistrarea și evidența procesării/soluționării documentelor și respectiv a solicitărilor depuse
  • Implementarea facilității plății de către persoanele fizice/juridice a contravalorii tarifelor prestațiilor/ serviciilor specifice, prin intermediul mijloacelor electronice de plată
  • Înregistrarea, administrarea și documentarea activităților ce țin de organizarea, desfășurarea și evaluarea cursurilor de pregătire și perfecționare profesională, precum și a examinărilor susținute în condițiile legii de personalul cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere în vederea obținerii și/sau prelungirea valabilității atestatelor/certificatelor de calificare/pregătire profesională.

sursă: digi24.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    miercuri, 24.11.2021 at 14:11

    Vise taica vise, vorba bancului. Daca-i pui la detector, pe fiecare in parte, o sa se constate ca nici unul nu crede in asa bazaconii. Si este normal si real !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax