Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 300 de jandarmi asigură măsurile de ordine în judeţul Alba, în mini-vacanţa de 1 Decembrie. Recomandări pentru participanţii la manifestări


Publicat

parada

parada militara jandarmi_arhiva_albaÎn mini-vacanţa de 1 Decembrie, în judeţul Alba, peste 300 de jandarmi vor acţiona cu misiunea de a asigura buna desfăşurare a activităţilor şi siguranţa participanţilor la manifestările organizate cu această ocazie. Aproape jumătate sunt încadraţi la Gruparea de Jandarmi Mobilă “ Regele Ferdinand I” – Târgu-Mureş, iar 60 dintre aceştia vor participa la parada militară.

Pe timpul tuturor manifestărilor dedicate Zilei Naţionale, echipajele de jandarmerie din cadrul Jandarmeriei Alba şi Grupării de Jandarmi Mobilă “ Regele Ferdinand I” – Târgu-Mureş vor fi prezente în mijlocul cetăţenilor, cu misiunea primordială de a asigura un climat de normalitate civică şi de a veni în sprijinul celor aflaţi în nevoie. Prevenirea şi combaterea faptelor antisociale este un deziderat deosebit de important al efectivelor de jandarmi, iar acestea sunt pregătite şi gata să intervină în cel mai scurt timp pentru aplanarea unor situaţii tensionate sau pentru restabilirea ordinii publice, în cazul în care aceasta va fi grav tulburată, transmite IJJ Alba.

În Alba Iulia, jandarmeria va participa la parada militară cu 60 de jandarmi, 9 autospeciale de transport, intervenţie şi executare a unor acţiuni speciale (Opel Movano, Nissan Pathfinder, Dacia Duster) şi un ATV. Efectivele participante la paradă vor fi echipate cu ţinuta de misiune tip combinezon, cu echipament special de protecţie şi intervenţie şi cu diverse categorii de armament.

În scopul preîntâmpinării apariţiei unor evenimente sau incidente nedorite, jandarmii recomandă tuturor celor care vor participa la aceste manifestări să se conformeze indicaţiilor organizatorilor şi forţelor de ordine, să aibă un comportament civilizat, să evite consumul excesiv de alcool, să nu deţină arme de orice fel, artificii sau petarde, să nu arunce obiecte către scenele organizate şi să semnaleze prompt orice comportament contrar normelor legale de convieţuire socială sau bunelor moravuri.

De asemenea, pentru evitarea unor situaţii neplăcute le recomandă să supravegheze îndeaproape comportamentul copiilor, să acorde o atenţie deosebită bunurilor şi obiectelor personale (genţi, poşete, bagaje etc.) şi să evite pe cât posibil să aibă la vedere obiecte de valoare care pot atrage atenţia.

Totodată, le solicită să nu depăşească limitele decenţei comportamentale, să nu forţeze cordoanele de ordine constituite, să acorde sprijin forţelor de ordine dacă sunt solicitaţi şi să ţină cont că manifestările obscene, care contravin normelor legale de convieţuire în societate, vor fi sancţionate.

În conformitate cu prevederile art. 372 Cod penal, este interzisă, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de până la 2 ani sau amendă portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase pe timpul adunărilor publice. În categoria obiectelor periculoase, sunt incluse cuţitele, pumnalele, boxurile sau alte asemenea obiecte fabricate sau confecţionate anume pentru tăiere, înţepare sau lovire, armele neletale care nu sunt supuse autorizării ori dispozitivele pentru şocuri electrice precum şi substanţele iritant-lacrimogene sau cu efect paralizant.

În final, jandarmii indică participanţilor să recurgă doar la modalităţi legale pentru rezolvarea eventualelor divergenţe, cele mai facile fiind solicitarea ajutorului echipajelor de jandarmerie prezente la această sărbătoare şi apelarea numărului unic de urgenţe 112.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă ca intervențiile stomatologice ”neesențiale” să fie amânate

Publicat

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), îngrijorată de impactul COVID-19 asupra serviciilor de îngrijire stomatologică din întreaga lume, a formulat câteva principii pentru ca profesioniştii din domeniu să ”minimizeze” riscurile de transmitere, informează AFP.

”OMS sugerează evitarea sau reducerea la minimum a tuturor procedurilor care generează aerosoli”, foarte frecvente în stomatologie (echipamente de mare viteză, ultrasunete, pulverizare şi altele), a declarat marţi, în cadrul unei videoconferinţe, doctor Benoît Varenne din cadrul Programului de sănătate oro-dentară al OMS.

În recomandările sale adresate autorităţilor din sistemul de sănătate şi personalului din acest sector, organizaţia ONU oferă sfaturi tehnice pentru minimizarea acestor proceduri atunci când acestea sunt indispensabile (aspiraţie rapidă, climatizare adecvată şi altele).

Cu toate acestea, organizaţia a subliniat importanţa îngrijirii stomatologice, adesea trecută cu vederea, fiind considerată ”costisitoare” şi ”nefiind inclusă în asistenţa medicală de bază în numeroase ţări”, a precizat Varenne.

În acest context deja dificil, ”serviciile de sănătate oro-dentară sunt puternic afectate” de pandemia de Sars-Cov-2, multe fiind suspendate în faţa riscurilor la care este expus personalul din acest sector, în condiţiile în care cererea s-a redus, pacienţilor ”fiindu-le frică” să recurgă la aceste servicii.

”75% dintre statele membre OMS au indicat în cadrul unui sondaj că serviciile lor stomatologice au fost parţial sau total perturbate”, a spus Varenne.

Pe baza acestei constatări, OMS recomandă instituirea unor sisteme de consultare la distanţă pentru a evalua urgenţa îngrijirii, sugerând ca intervenţiile ”neesenţiale” (controale, curăţare, îngrijire preventivă) ”să fie întârziate”.

OMS recomandă totodată să fie oferite sfaturi privind igiena esenţială pentru o sănătate dentară bună (periaj, nutriţie adecvată, atenţionări contra utilizării zahărului, tutunului, alcoolului) şi să fie respectate protocoale stricte pentru consultări fizice (distanţare, echipamente, sterilizare, dezinfectare sistematică între două consultaţii, precum şi interzicerea prezenţei unei persoane însoţitoare la cabinet).

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premieră absolută la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virual. Cum se procedează

Publicat

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuală online, care este operațională  din 11 august, au transmis reprezentanții instituției.

Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online).

Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro.

Programarea online trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.

În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:

a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
d) reguli de conduită.

În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcţionarul public poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de ANAF şi persoana fizică. În situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

Reamintim că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:

1.        notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
2.        notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
3.        notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
4.        notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
5.        notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
6.        notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)
7.        decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
8.        decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
9.        somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.
10.        numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului din Alba Iulia. Investiție de 2,3 milioane lei

Publicat

Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia vor intra în reparații capitale. Investiția de peste 2,3 milioane de lei prevede, printre altele, refacerea finisajelor interioare, înlocuirea tâmplăriilor, instalațiilor sanitare și termice și montarea unei instalații de fluide medicale. 

Spitalul Județean de Urgentă din Alba Iulia a lansat miercuri, 12 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă.

Valoarea totală estimată este de 2.325.528,65 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia reprezintă unitatea sanitară cea mai complexă a judetului Alba, pusă în functiune în anul 1973. Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă se află la etajul 4 al corpului A + B + C + D (C5), clădire spital și Policlinică, cu un regim de înălțime variabil de la S + P + 2E la S + P + 5E + 6E parțial.

Suprafața de la nivelul etajului 4 – secțiile de Cardiologie și Medicină Internă pentru care se propun lucrări de reparații capitale este de 1.423 mp.

Lucrările de reparații vor costa în: 

– refacerea integrală a finisajelor interioare la pereți și tavane cu zugrăveli lavabile sanitare antimicrobiene respectiv faianță pentru pereții din spațiile grupurilor sanitare;

– realizarea de finisaje de pardoseală noi din covor PVC în saloane, holuri, birouri, cabinete respectiv gresie în spațiile de grupuri sanitare;

– înlocuirea tâmplăriilor interioare cu uși metalice pentru spații medicale respectiv tâmplărie din aluminiu cu geam simplu pentru accese și compartimentări respectiv uși rezistente la foc;

– realizarea de recompartimentări interioare din pereți de gips-carton pe structură metalică (inclusiv termoizolație din vată minerală), normali, rezistenți la foc sau umezeală în funcție de funcțiunile din care fac parte;

– consolidarea elementelor structurale în care se realizează goluri nou propuse

– înlocuirea instalațiilor sanitare

– înlocuirea instalațiilor termice

– montare instalații de curenți slabi

– montarea instalație de fluide medicale

Potrivit documentului citat, execuţia lucrărilor şi asigurarea accesului la servicii conexe (asistenţă tehnică, supervizare) au o durată planificată de 17 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Blajul va fi supravegheat cu 128 de camere video de înaltă rezoluție. Pot detecta inclusiv numerele de înmatriculare auto

Publicat

Municipiul Blaj va avea un sistem performant de supravegehere video, format din 128 de camere inteligente, care vor fi amplasate pe toată raza orașului, a anunțat pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Primul modul, format din 32 de camere video, de cea mai înaltă rezoluție, de la Full HD până la 4K, este montat în aceste zile, la intrările principale din municipiul Blaj, dinspre Alba Iulia, Târnăveni și Mediaș, dar și în cele mai frecventate zone din oraș, aceste camere fiind legate la un sistem nou de fibră optică.

Camerele pot detecta inclusiv numerele autovehiculelor care tranzitează orașul, imaginile fiind conectate la un sistem centralizat amplasat în clădirea Primăriei Blaj.

Primele 32 de camere video inteligente vor fi amplasate până în data de 15 septembrie, urmând ca în primăvara anului 2021 să înceapă montarea celorlate 3 module.

”Prin acest nou sistem de supraveghere video va crește siguranța și confortul locuitorilor și vom putea preveni și mai eficient abaterile de la normele de conviețuire socială de pe raza municipiului. Blajul va avea, astfel, unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere video din România, conform standardelor orașului european pe care ni-l dorim cu toții!” a transmis primarul.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate