Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Posibilitatea reducerii timpului de muncă, indemnizații pentru sezonieri și încurajarea telemuncii, reglementate de Guvern

Publicat

bani

Guvernul a reglementat posibilitatea reducerii timpului de muncă și acordarea unor indemnizații pentru zilieri și sezonieri. De asemenea, este încurajată telemunca, a anunțat Ministerul Muncii și Protecției Sociale

Guvernul a aprobat, vineri, ordonanța prin care sunt reglementate o serie de măsuri de sprijin destinate angajaților și angajatorilor. Măsurile urmăresc și stimularea creșterii ocupării forței de muncă în domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activității.

Reducerea timpului de muncă

Guvernul acordă un sprijin sub forma unei scheme de finanțare temporară a salariaților care vor avea program redus de muncă. Măsura va putea fi aplicată ori de câte ori se instituie stare de urgență/alertă/asediu.

Astfel, firmele vor putea să reducă timpul de muncă al salariaților cu cel mult 50% din durata prevăzută în CIM. Măsura se va realiza cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru și cu reducerea corespunzătoare a salariului.

Salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie de 75% din diferența dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă (CIM) și salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de legea bugetului asigurărilor sociale.

Aceste sume se plătesc de angajator și se decontează ulterior de ANOFM din bugetul asigurărilor de șomaj.

Reducerea timpului de muncă se stabilește de angajator, pentru o perioadă de cel puțin 5 de zile lucrătoare consecutive. Angajatorul are obligația să stabilească programul de muncă pentru întreaga lună.

Reducerea timpului de muncă se poate aplica și în cazul programului de muncă în ture, precum și în cazul programului de muncă inegal.

Persoanele care realizează venituri în regim independent

Guvernul continuă să sprijine persoanele care realizează venituri în regim independent și care au beneficiat de indemnizația de șomaj tehnic în perioada stării de urgență/alertă.

În contextul reducerii temporare a activității, aceste persoane vor putea beneficia de o indemnizație lunară de 41,5% din câștigul salarial mediu brut. Măsura este valabilă pe perioada stării de urgență/alertă.

Plata se va face de la bugetul de stat, prin ANPIS, pe baza cererii și a declarației pe propria răspundere.

Zilierii și lucrătorii sezonieri

Zilierii și lucrătorii sezonieri vor fi susținuți pentru a ajuta piața forței de muncă, pentru o perioadă de trei luni.

Practic, pentru zilierii care îşi desfășoară activitatea într-un domeniu afectat de întreruperea sau restrângerea activității, se acordă o sumă reprezentând 35% din remunerația cuvenită zilei de muncă pentru o perioadă de trei luni, la alegerea beneficiarul de lucrări, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Beneficiarii de lucrări vor plăti acești bani zilierilor, din bugetul propriu, la momentul plății contravalorii muncii zilnice. Ulterior, aceștia vor deconta sumele plătite prin ANPIS și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene.

Pentru sezonieri se va mai acorda o indemnizație de 41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut pe economie aferent perioadei lucrate. Această facilitate va putea fi acordată până la 31 decembrie 2020, pentru cel mult 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajații care încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată de până la 3 luni.

Angajatorul va plăti integral contravaloarea muncii prestate în baza CIM pe perioadă determinată. Ulterior, angajatorul va deconta, prin ANOFM, suma reprezentând procentul de 41,5%.

Decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj se va efectua în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii.

Telemunca

O altă măsură adoptată de Guvern pentru a sprijini piața muncii în această perioadă are ca scop impulsionarea angajatorilor să utilizeze telemunca. Măsura este aplicată în contextul în care regulile de distanțare fizică, inclusiv la locul de muncă, trebuie menținute.

Astfel, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență sau de alertă pentru cel puțin 15 zile se acordă, o singură dată, suma de 2.500 de lei. Banii sunt pentru achiziționarea de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.

Această măsură se adresează angajatorilor care au statutul de IMM și care au făcut dovada utilizării telemuncii în perioada stării de urgență. Banii se acordă prin ANOFM din bugetul asigurărilor pentru șomaj, din subvenții de la bugetul de stat. Sumele se vor acorda în limita bugetului alocat, până la 31 decembrie 2020.

Măsurile adoptate nu se aplică instituţiilor publice, angajatorilor care la data solicitării se află în faliment, dizolvare sau lichidare. De asemenea, nu se aplică nici celor care au activităţile suspendate sau sunt înregistrați în jurisdicții necooperante în scopuri fiscale.

Potrivit MMPS, aproximativ 700.000 de persoane vor beneficia de noile măsuri adoptate de Guvern, impactul bugetar fiind estimat la 2,4 miliarde lei.

sursa: Ministerul Muncii



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Transavia investește masiv în energie verde pentru a-și asigura necesarul de energie

Publicat

Transavia, liderul pieței de carne de pui din România, investește masiv în energie regenerabilă și în cogenerare pentru a ajunge să își acopere aproape în integralitate necesarul de energie. Doar în acest an, prin proiectele deja demarate, Transavia intenționează să amplaseze peste 22.000 de panouri fotovoltaice care vor produce energie verde.

Prin această capacitate instalată, de 10 MWh anual, se va acoperi aproximativ 30% din consumul anual de electricitate al facilităților Transavia. Această etapă va elimina anual cel puțin 4 milioane de kilograme de emisii de CO2, echivalentul emisiilor anuale provenite de la 1778 de autoturisme.

Reducerea semnificativă a emisiilor de carbon va fi dublată de un efect economic pozitiv asupra performanțelor companiei, care, odată ce își va asigura necesarul energetic pe cont propriu, va fi protejată de fluctuațiile masive ale prețurilor la energie. Panourile fotovoltaice vor fi instalate atât pe acoperișurile fermelor de pui, cât și pe teren, în funcție de structura construcțiilor și de poziția față de soare. În etapa actuală vor fi amplasați peste 100.000 de metri pătrați de panouri fotovoltaice.

„Ambiția noastră este să ne asigurăm, până la finalul anului 2023, aproape în integralitate energia electrică necesară. De aceea, investim masiv în energia verde și soluții de eficiență energetică ce vor contribui la rezultatele noastre pe termen lung. Doar în prima etapă, concentrată în anul în curs, vom acoperi circa o treime din necesarul de energie electrică pentru facilitățile noastre, creând și un avantaj unic în piață. Singurul factor care ne-ar putea afecta progresul ar fi funcționarea defectuoasă a lanțurilor logistice. Avem însă încredere că, împreună cu companiile cu care colaborăm în implementarea proiectului, vom găsi soluții astfel încât să reușim până la finalul anului viitor să producem 80%-100% din energia de care avem nevoie”, declară dr. ing. Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.

Această inițiativă face parte din strategia de sustenabilitate, de la bob la furculiță, prin care compania s-a angajat să protejeze resursele pentru generațiile viitoare, acționând responsabil în privința oamenilor, a animalelor, a comunităților și a mediului.

„Suntem hotărâți să fim un model pentru toți jucătorii din piață și să contribuim activ la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale Națiunilor Unite, reducându-ne la minimum posibil amprenta de carbon. Doar cei 10 MWh, produși de panourile fotovoltaice din prima etapă, sunt echivalentul plantării a 187.000 de copaci sau, altfel spus, a unei păduri de aproape 200 de hectare. Contribuim astfel direct la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) și la combaterea efectelor schimbărilor climatice”, spune Theodora Popa, vicepreședinte Transavia.

Suplimentar, pe lângă panourile fotovoltaice, Transavia va implementa și două proiecte de cogenerare de înaltă eficiență electrică și termică.

Pentru eficientizarea consumului de energie, Transavia a adoptat deja utilizarea tehnologiilor și echipamentelor eficiente și a implementat modele de exploatare fiabilă a acestora astfel încât să nu existe pierderi. Conform celui mai recent Raport de Sustenabilitate publicat de Transavia, compania a devansat cu 4 ani atingerea obiectivului țintă de reducere a consumului de energie relaționat cu iluminatul. Astfel, ca urmare a accelerării înlocuirii corpurilor de iluminat existente cu corpuri LED la toate punctele de lucru unde se puteau aduce îmbunătățiri, compania a redus deja cu 15% consumul de energie din această activitate. Același Raport indică faptul că afacerea de familie, cu capital 100% românesc, utilizează gazele naturale la producerea aburului pentru asigurarea fluxului tehnologic, la încălzirea spațiilor destinate creșterii păsărilor dar și la încălzirea spațiilor administrative. Tot în vederea creșterii eficienței energetice, compania continuă activitatea de izolare termică și de monitorizare a microclimatului cu echipamente automatizate în halele de creștere. De asemenea, Transavia a implementat măsuri specifice pentru fiecare punct de lucru, în funcție de zona geografică și de variația de temperatură pentru perioada iarnă-vară.

Transavia este singurul producător de carne de pui care a publicat în mod voluntar Raportul de Sustenabilitate în ultimii doi ani. De asemenea, este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar.

Despre Transavia

Transavia este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brand-urile Fragedo, Libertan și Papane, ocupând locul 4 în topul celor mai valoroase portofolii din România (Brand Finance Romania 50 2022). Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei 31 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 30 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii.

În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și a CSI. Fragedo, brand emblemă al companiei Transavia, a fost desemnat și la ediția 2021 a Summit Forbes Brands for Kids, drept „Cea mai de încredere marcă de carne”.

Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum își pot vedea elevii lucrările la examenul de Evaluare Națională 2022. Procedură și calendar

Publicat

Marți și miercuri, elevii care au susținut examenul de Evaluare Națională 2022 și care doresc să-și vadă lucrările pot depune cereri la școli. Potrivit procedurii și calendarului comunicat de Ministerul Educației către inspectoratele școlare, vizualizarea lucrărilor va fi în perioada 18-22 iulie.

Reamintim că până în 11 iulie se fac înscrierile la liceu, iar în 14 iulie este repartizarea computerizată. Pentru orientarea la înscrieri, Ministerul Edcuației a publicat ierarhia mediilor de admitere.

Potrivit procedurii, nota acordată pe lucrare nu mai poate fi modificată după vizualizare. Doar membrii comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a Evaluării Naționale sau cei ai Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor și a borderourilor de evaluare în scopul verificării/reevaluării acesteia/acestora.

La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal. Nu este permisă folosirea telefoanelor sau a altor aparate de înregistrare a imaginii.

Pentru a fi mai ușoară vizualizarea lucrărilor, școala va instala un videproiector pe care vor fi proiectat lucrările solicitate, potrivit edupedu.ro.

Elevii nu vor vedea lucrarea în original, ci o copie pe calculator, a lucrării, scanată, conform cu originalul.

Calendarul de vizualizare a lucrărilor la Evaluare Națională 2022

  • 5-6 iulie – Depunerea cererilor prin care se solicită vizualizarea lucrărilor la unitatea de învățământ care a fost centrul de examen.
  • 7 iulie – Centralizarea cererilor de vizualizare a lucrărilor la Comisia județeană de organizare a Evaluării Naționale din județul de origine.
  • 8 iulie – Transmiterea situației centralizate a cererilor de vizualizare a lucrărilor la Comisia județeană de organizare a Evaluării Naționale din județul de origine către Comisia județeană din județul evaluator. Transmiterea, către directorii unităților de învățământ care au fost centre zonale de evaluare, a solicitării de a primi lucrările pentru vizualizare.
  • 11-12 iulie – Pregătirea, de către directorii unităților de învățământ care au fost desemnate centre zonale de evaluare, a lucrărilor pentru vizualizare, conform procedurii. Transmiterea la Comisia județeană de Evaluare Națională din județul evaluator a fotocopiilor conforme cu originalul a lucrărilor solicitate pentru vizualizare.
  • 13-15 iulie – Pregătirea fișierelor cu lucrările solicitate pentru vizualizare și încărcarea lor pe FTP, conform procedurii.
  • 18 – 22 iulie – Vizualizarea lucrărilor de către solicitant, conform procedurii și a programului anunțat.

Evaluare Națională 2022

Rezultatele finale la examen au fost publicate în 30 iunie. Procentul mediilor peste 5 în județul Alba, după rezultatele finale la Evaluare Națională 2022 a rămas 83,8%, la fel ca înainte de contestații. Este însă încă o medie de 10, numărul total al acestora în județ fiind de 4.

În top național, Alba a coborât pe locul 11 (de pe 10) în funcție de mediile egale sau mai mari de 5.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ INSCOP: Ce cred românii despre propria lor stare de sănătate. Bolile cardiologice, cele mai frecvente afecțiuni

Publicat

Un nou sondaj realizat de INSCOP Research arată modul în care se raportează românii la starea lor de sănătate. 

Potrivit sondajului de opinie intitulat ”Agenda România 2050. O conversație despre viitorul României – Ediția I”, 52% dintre români declară că nu știu să aibă probleme de sănătate.

76% dintre ei afirmă că sunt preocupați foarte mult sau destul de mult de starea proprie de sănătate, iar 85% că sunt interesați foarte mult sau destul de mult de prevenirea apariției unor boli sau a unor complicații ale unor boli.

Sondajul de opinie, realizat în perioada 23 mai – 14 iunie 2022 pe un eșantion de 1500 de respondenți, este împărțit în mai multe capitole care vor fi publicate succesiv în perioada următoare.

Sondajul de opinie ”Agenda România 2050. O conversație despre viitorul României – Ediția I” a fost realizat de INSCOP Research în la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group, în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de mediul privat și având drept parteneri academici Universitatea Babes Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea București, Universitatea Politehnica din București, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași.

Ce afecțiuni declară românii

Chestionați cu privire la starea actuală de sănătate, 52,2% dintre români declară că nu știu să aibă probleme de sănătate. 20,6% declară că au probleme de sănătate cardiovasculare, 17,9% probleme reumatologice, 10,7% probleme metabolice, 6,5% probleme respiratorii, 2,8% probleme oncologice, 9,5% alte probleme de sănătate decât cele enumerate mai sus.

Analiza socio-demografică: Persoanele peste 60 de ani și inactivii pasivi declară în procente mult peste medie că au probleme cardiovasculare.

În rândul acelorași categorii se înregistrează cele mai ridicate procente de respondenți care declară că au probleme de sănătate reumatologice.

Tinerii până în 30 de ani reprezintă categoria socio-demografică unde se înregistrează cel mai ridicat procent al celor care declară că nu au probleme de sănătate.

Valori mult peste medie mai întâlnim și în rândul persoanelor până în 44 de ani, al gulerelor albe și al persoanelor cu venituri ridicate și foarte ridicate.

Preocuparea față de starea de sănătate

76,1% dintre români spun că îi preocupă foarte mult sau destul mult starea lor de sănătate (41,2%  dintre  spun că îi preocupa foarte mult, iar 34,9% destul de mult). 23.8% declară că sunt preocupați destul de puțin sau deloc de starea lor de sănătate (16,8% destul de puțin, iar 7 % deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii superioare și gulerele albe declară în procente mai ridicate decât media că sunt preocupate destul de mult de starea lor de sănătate.

Declară că sunt foarte preocupați de starea lor de sănătate mai ales persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi și locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia.

Nivelul de interes față de prevenție

85,8% dintre români declară că îi interesează foarte mult sau destul de mult prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (47,1% dintre respondenți spun că îi interesează foarte, iar 38,7% destul de mult).

14,1% dintre români declară că îi interesează destul de puțin sau deloc prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (9,5% destul de puțin, iar 4,6% deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Locuitorii care declară că veniturile lunare le ajung pentru un trai decent declară în procente semnificativ mai ridicate decât media că sunt interesați de prevenție.

Chestionați cu privire la starea actuală de sănătate, 52,2% dintre români declară că nu știu să aibă probleme de sănătate. 20,6% declară că au probleme de sănătate cardiovasculare, 17,9% probleme reumatologice, 10,7% probleme metabolice, 6,5% probleme respiratorii, 2,8% probleme oncologice, 9,5% alte probleme de sănătate decât cele enumerate mai sus. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 0,5% din totalul eșantionului.

Analiza socio-demografică: Persoanele peste 60 de ani și inactivii pasivi declară în procente mult peste medie că au probleme cardiovasculare. În rândul acelorași categorii se înregistrează cele mai ridicate procente de respondenți care declară că au probleme de sănătate reumatologice.

Tinerii până în 30 de ani reprezintă categoria socio-demografică unde se înregistrează cel mai ridicat procent al celor care declară că nu au probleme de sănătate.

Valori mult peste medie mai întâlnim și în rândul persoanelor până în 44 de ani, al gulerelor albe și al persoanelor cu venituri ridicate și foarte ridicate.

Preocuparea față de starea de sănătate

76,1% dintre români spun că îi preocupă foarte mult sau destul mult starea lor de sănătate (41,2%  dintre  spun că îi preocupa foarte mult, iar 34,9% destul de mult). 23.8% declară că sunt preocupați destul de puțin sau deloc de starea lor de sănătate (16,8% destul de puțin, iar 7 % deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii superioare și gulerele albe declară în procente mai ridicate decât media că sunt preocupate destul de mult de starea lor de sănătate.

Declară că sunt foarte preocupați de starea lor de sănătate mai ales persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi și locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia.

Nivelul de interes față de prevenție

85,8% dintre români declară că îi interesează foarte mult sau destul de mult prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (47,1% dintre respondenți spun că îi interesează foarte, iar 38,7% destul de mult). 14,1% dintre români declară că îi interesează destul de puțin sau deloc prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (9,5% destul de puțin, iar 4,6% deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Locuitorii care declară că veniturile lunare le ajung pentru un trai decent declară în procente semnificativ mai ridicate decât media că sunt interesați de prevenție.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud organizează concurs pentru ocuparea unui post de asistent medical comunitar. Condiții de angajare

Publicat

Primăria municipiului Aiud, cu sediul situat în str. Cuza Vodă, nr. 1, organizează concurs în vederea ocupării, pe durată nedeterminată, a unui post contractual de execuție vacant, cu normă întreagă, de asistent medical comunitar, grad principal din cadrul Direcției de Asistență Socială a municipiului Aiud, Compartiment Cabinete Medicale și Asistență Medicală Comunitară, din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

Condiţiile specifice de participare la concurs:

  • diplomă de absolvire a studiilor post liceale în specialitatea asistent medical;
  • vechime în specialitatea studiilor absolvite 5 ani – adeverință grad profesional principal;
  • certificat de membru și aviz anual eliberat de  Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unui post contractual vacant, prevăzute la art. 3 din HG nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de desfășurare a concursului:

  • Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 28.07.2022, ora 10:00 – la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1.
  • Data, ora și locul desfășurării interviului: 02.08.2022, ora 10:00 – la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1.
  • Dosarele de înscriere la concurs se pot depune până în data de 18.07.2022, ora 16:00 la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare ale concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, telefon 0258 861310 interior 1013 /fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro. Persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern din cadrul Direcției Economice, aparatul de specialitate al Primarului municipiului Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax