Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru ocuparea a trei posturi de inspectori. Condiții pentru candidați


Publicat

primaria aiud

Primăria municipiului Aiud, județul Alba, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a trei posturi contractuale vacante, cu normă întreagă.

Posturile sunt următoarele:

– 2 funcții contractuale de execuție de inspector de specialitate, grad IA din cadrul Compartimentului Proiecte, Prognoze, Programe din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud;

– 1 funcție contractuală de execuție de inspector de specialitate, grad I din cadrul Compartimentului Proiecte, Prognoze, Programe din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud.

Condițiile specifice de participare la concurs pentru cele două posturi de inspector de specialitate, grad IA din cadrul Compartimentului Proiecte, Prognoze, Programe din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud:

–  studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

–  experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare europeană (scriere și/sau implementare și/sau sustenabilitate/durabilitate) de minimum un an (dovedită printr-un act care probează activitatea: copie contract de muncă sau adeverință);

– vechime în muncă: minimum 2 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unui post contractual vacant, prevăzute la art. 3 din H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile specifice de participare la concurs pentru postul de inspector de specialitate, grad I din cadrul Compartimentului Proiecte, Prognoze, Programe din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud:

–  studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

– vechime în muncă: minimum 1 an.

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unui post contractual vacant, prevăzute la art. 3 din H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Condiții de desfășurare ale concursului:

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 15.06.2020, ora 10:00  – sediul Primăriei municipiului Aiud, sala Ion I.C. Brătianu;

Data, ora și locul desfășurării probei practice: 18.06.2020, ora 10:00  – sediul Primăriei municipiului Aiud, sala Ion I.C. Brătianu;

Data, ora și locul desfășurării interviului: 23.06.2020, ora 10:00 – sediul Primăriei municipiului Aiud, sala Ion I.C. Brătianu.

Dosarele de înscriere la concurs se depun până în data de 28.05.2020, ora 16:00,  la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei municipiului Aiud.

Condițiile de participare şi condițiile de desfășurare ale concursului, bibliografia şi alte date necesare desfășurării concursului se afișează la sediul Primăriei municipiului Aiud şi pe site-ul www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, telefon 0258 861310 interior 1013, fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro. Persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Secretul acoperișului de paie al caselor moțești din Apuseni. Tradiția de sute de ani, păstrată la Mogoș

Publicat

Unul dintre cele mai eficiente moduri tradiționale de a acoperi casele, este cel cu paie. Asemenea case pot fi întâlnite încă în număr mare în județul Alba, mai ales pe crestele Apusenilor. 

Chiar şi în prezent, oamenii locurilor, mai ales în zona Trascău, îşi acoperă în continuare imobilele la fel ca strămoşii lor în urmă cu sute de ani.

O şură destinată animalelor a fost recondiţionată recent în comuna Mogoş. Mai mulţi bărbaţi din sat s-au adunat, la fel ca acum sute de ani, pentru a da o mână de ajutor proprietarului.

În câteva ore, şura a fost acoperită cu paie şi va rezista zeci de ani de acum înainte.

Tehnica realizării unor acoperişuri din paie nu este una simplă şi implică chiar unele riscuri, ţinând cont că se lucrează uneori la înălţimi mari.

Meșterii se învârt în jurul acoperișului și calcă paiele pentru a se așeza cât mai bine deasupra construcției.

Pentru ca un acoperiş moţesc să reziste intemperiilor, de la furtuni la iernile grele, cu multă zăpadă, panta lui trebuie să fie mai mare de 60 de grade, astfel încât apa să se scurgă rapid.

Paiele trebuie tăiate cât mai lungi, de preferat manual, în perioade ale zilei care nu sunt foarte călduroase, dimineaţa sau chiar noaptea, astfel încât ele să nu fie uscate şi să nu se fărâmiţeze la tăiere.

Structura de susţinere a acoperişului moţesc se face, în zona Munţilor Apuseni, din lemn de brad şi de fag folosindu-se cuie de lemn.

”Lucrări pe care din păcate tot mai puțini stiu să le mai facă! De la Mogoș, numai bine și sănătate și un sfârșit de săptămână minunat!” a transmis Viorica Cristea, cea care a postat fotografiile.

Sursă foto: Viorica Cristea Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Evaluare Națională 2021: 90% dintre elevii de clasa a VIII-a, înscriși la examen. Precizările ministrului Educației despre probe

Publicat

examen teza lucrare

Până luni, 132.630 de elevi, adică 90% din totalul celor 147.660 de clasa a VIII-a, erau înscriși pentru a susţine Evaluarea naţională, potrivit ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

El a amintit că înscrierile se vor încheia marţi. „Mâine, la ora 17.00, vom avea numărul final al celor care s-au înscris la Evaluarea naţională”, a precizat ministrul, la Antena 3.

Vezi MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Cîmpeanu a amintit că nu se va mai face triajul epidemiologic la intrarea la examen, însă se vor păstra regulile de protecţie sanitară.

„Recomandările care vor fi postate astă seară vor face toate acele precizări: fără triaj epidemiologic, termometrizare. Se păstrează însă distanţarea, se păstrează obligativitatea purtării măştii de protecţie, aerisirea spaţiilor de clasă. Deci, toate acest reguli de protecţie sanitară se vor păstra”, a explicat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a amintit că Ministerul Educaţiei a adaptat tematica de examen la specificul acestui an şcolar, „total atipic”.

„Ministerul Educaţiei a luat acele măsuri administrative pentru a veni în sprijinul elevilor înţelegând dificultăţile pe care le-au întâmpinat. Este vorba despre micşorarea numărului de note necesare încheierii situaţiilor şcolare la minimum două, este vorba de prevederi precum posibilitatea de a face construcţii pe foaia de examen – matematică, geometrie, de a sublinia textele la examenul de limba română.

Nu mai sunt considerate semne distinctive, deoarece toţi au posibilitatea să facă acest lucru.

Creşte timpul alocat – 15 minute – pentru a completa casetele. Deci, sunt lucruri mici, dar care toate la un loc vin în sprijinul elevilor.

Toate aceste recomandări vor face obiectul unui document care va fi postat astă seară pe site-ul Ministerului Educaţiei. Recomandări pentru elevi şi părinţi”, a indicat el.

La examenul de Bacalaureat, s-au înscris, potrivit ministrului Educaţiei, 114.000 de elevi din promoţia curentă.

„Pentru examenul de Bacalaureat, cred că este o precizare importantă, numărul elevilor de clasa a XII-a este de 152.000, numărul elevilor de clasa a XIII-a este de 21.000. În total, 173.000 de elevi. S-au înscris 114.000 elevi din promoţia curentă, dar o precizare foarte importantă: din elevii de clasa a XII-a un număr de 25.000 de elevi sunt la cursuri serale şi cu prezenţă redusă”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Concedieri la Poșta Română. Numărul angajaților ar putea scădea cu peste o mie de persoane. Care sunt motivele

Publicat

Până la finalul anului, numărul angajaților de la Poșta Română ar urma să scaă cu peste 1000 de persoane.

Un poștaș câștigă net în jur de 1800 de lei net. Cu tichete de masă se ajunge la aproximativ 2100 de lei net.

Potrivit proiectului de buget pe 2021 al companiei, pus în dezbatere de Ministerul Digitalizării, Poșta Română se așteaptă la un profit brut de peste 33,4 milioane de lei în acest an, mai mare cu 545.000 de lei decât rezultatul brut preliminat pentru anul 2020.

De asemenea, are în plan o creștere cu aproape 44 milioane de lei a cheltuielilor cu salariile, dar și reduceri importante de personal.

„Cheltuielile de natură salarială propuse pentru anul 2021 (1.006.266 mii lei) sunt mai mari cu 43.930 mii lei decât cheltuielile de natură salarială aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2020 (961.336 mii lei), aprobatv prin HG nr, 262/2020, această sumă reprezentând cheltuieli de natură salarială aferente reîntregirii acestora pentru întregul an 2021, determinate ca urmare a unor creșteri salariale în anul 2020.

Numărul de personal prognozat la sfârșitul anului 2021 este de 23.980 salariați, cu 1.016 salariați mai puțin decât erau înregistrați la 31.12.2020, luând în considerare măsurile estimate a se lua pe parcursul anului 2021 în vederea reducerii numărului de personal.

Numărul mediu de salariați estimat pentru anul 2021 este de 22.500 salariați, cu 545 salariați mai puțin decât numărul mediu al anului 2020, adică o scădere cu 2,4%.

Câștigul mediu brut lunar pe salariat (…) este de 3.526,39 lei/persoană, cu 3,02% peste nivelul preliminat a se realiza în anul precedent”, se arată în proiect.

Fostul director general al Poștei Române, Horia Grigorescu, a explicat pentru Hotnews.ro cum ar urma să scadă numărul angajaților și de unde vin creșterile salariale în acest an.

„Scăderea numărului de angajați se explică prin 3 direcții pe care Poșta le are pentru 2021 pentru eficientizarea resursei umane astfel:

1. posturile unice reprezentate cu precădere de agenții poștali din rural, a căror activitate pe perioada concediilor trebuie să fie asigurată de către colegi din comunele limitrofe sau din oficiile zonale poștale, nemaifiind astfel angajați pe perioada temporară înlocuitori.

2. fluctuația resursei umane din Poștă este lună de lună undeva la 350 – 400 de plecări-veniri. Astfel angajările pe posturile nou vacantate se realizează doar acolo unde este esențial, obținându-se astfel o scădere naturală a numărului de angajări.

3. demersul de restructurare a zonei administrative – TESA – așa cum a fost propusă din luna februarie 2021 prin reducerea unui număr de aproximativ 300 de posturi din zona administrativă. Ulterior, în urma analizei făcute s-a ajuns la un număr de 200 de posturi pentru restructurare. Acestă procedură de restructurare urmează să fie finalizată după obținerea acordului Consiliului de Administrație”, a declarat luni pentru HotNews.ro Horia Grigorescu, fostul director general al Poștei.

În ceea ce privește creșterile salariale, acestea sunt din contractul colectiv de muncă, negociat în cursul anului 2020, potrivit sursei citate. Acestea includ creșterea valorii tichetului de masă de la 11,5 lei la 15 lei, a salariului minim pe economie și acordarea unei noi tranșe din sporul de loialitate, acordat cu precădere zonei operaționale, ce variază în funcție de vechime.

În Poșta Română sunt aproximativ 8.000 de factori și agenți poștali și 5.000 de oficianți poștali (lucrători în oficii poștale).

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Un proiect care va schimba centrul Abrudului, semnat la ADR Centru. Investiție în fosta Biserică Unitariană și în zona din jur

Publicat

Un proiect în valoare totală de aproape 5 milioane euro, destinat orașului Abrud, a fost semnat și prezentat public la sediul Agenției pentru Dezvoltare Regională CENTRU din Alba Iulia.

Este vorba despre realizarea unui centru recreativ în clădirea fostei Biserici Unitariene și reabilitarea infrastructurii urbane aferente din Piața Eroilor, Piața Cuza Vodă și Strada Ion Buteanu. 

La ceremonia de semnare au participa directorul ADR, Simion Crețu, primarul din Abrud, Cristian Albu și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

În esență, proiectul este structurat pe două componente, din care prima se referă la îmbunătățirea serviciilor sociale, educaționale, culturale și recreative, destinate locuitorilor orașului Abrud, dar și turiștilor care vizitează orașul.

A doua componentă se referă la îmbunătățirea spațiilor publice urbane.

Lucrări pentru întreaga zonă

Pentru realizarea unui centru recreativ în clădirea fostei Biserici Unitariene se vor realiza lucrări la vechea construcție a acestei biserici și ea va fi pusă în funcțiune în scop recreativ.

Pentru aceasta sunt necesare lucrări de consolidare, conservare, restaurare, sistematizări verticale, dotare și valorificare a ansamblului fostei biserici, în special în zona navei și la turnul estic.

Complementar, proiectul propune componenta de reabilitarea infrastructurii urbane aferente din Piața Eroilor, Piața Cuza Vodă și strada Ion Buteanu.

Acolo, pe o suprafață urbană de peste 8400 mp, se vor realiza lucrări și amenajări care vor reîntregi imaginea centrului istoric și vor oferi locuitorilor orașului Abrud spații publice de calitate care să pună în valoare totodată valorile materiale și imateriale din patrimoniul local.

”Orașul Abrud este unul dintre micile orașe ale Regiunii Centru, situat în inima Țării Moților din munții Apuseni, unde bugetul total al proiectelor europene depășește de peste 4 ori bugetul local.

Vorbim de patru proiecte, a căror valoare totală este de aproape 44 milioane lei.

Este vorba de reabilitarea ambulatoriului de la spital, de modernizarea Școlii generale și de realizarea unui centru de zi pentru vârstnici.

Orașul Abrud, ca și zona montană a Apusenilor, a intrat în declin, în perioada anilor ’90, în special pe măsură ce industria extractivă și de prelucrare a metalelor neferoase a devenit mai puțin competitivă.

Din fericire, în ultimii ani, administrațiile locale au încercat și – cu ajutorul fondurilor europene pot să și reușească – să-și schimbe soarta.

Exemple pozitive sunt, pe lângă Abrud, la Zlatna, Baia de Arieș și, mai recent, chiar la Cîmpeni. Acest proiect vine să valorizeze zona centrală a orașului și noi susținem toate inițiativele publice puse în folosul cetățenilor, pentru a asigura o dezvoltare regională sustenabilă”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Cererea de finanțare se încadrează în Axa Prioritară 13 a Programului REGIO 2014-2020, unde se alătură celorlalte proiecte semnate sau în proces de precontractare la nivel regional pe această axă, prin care comunitățile mai mici din Regiunea Centru beneficiază de fonduri nerambursabile pentru lucrări socio-edilitare.

La nivelul județului Alba, comunitățile din Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Sebeș, Teiuș și Zlatna – la care s-a adăugat cu puțin timp în urmă orașul Câmpeni, iar de acum și Abrud – vor beneficia astfel de investiții europene în valoare totală de peste 35 milioane euro.

La nivelul Regiunii de Dezvoltare CENTRU sunt în precontractare și implementare, 37 proiecte în cadrul Axei Prioritare 13 a Programului REGIO, a căror valoare totală este de peste 471,3 milioane lei, adică mai mult de 132 milioane euro.

Nouă dintre aceste proiecte sunt din județul Alba: la Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș, Sebeș, Teiuș, Zlatna și, de acum, la Abrud.

Valoarea totală a contractelor semnate pentru județul Alba este de peste 186 milioane lei, adică mai mult de 40 milioane euro.

”În orașul Abrud, acesta este cel de-al patrulea proiect contractat în cadrul Programului Regio 2014-2020 și pentru implementarea căruia vom beneficia de sprijinul ADR Centru.

Avem în derulare investițiile de la Ambulatoriul Spitalului, unde bugetul alocat este de peste 10 milioane lei.

Pe lângă acel proiect, mai avem proiectele de înființare a unui centru de zi pentru persoane vârstnice, corelat cu o unitate de îngrijire la domiciliu și un centru de preparare și distribuire a hranei pentru persoane cu risc de sărăcie, iar pe de altă parte avem modernizarea Școlii Generale.

Aceste proiecte au o valoare cumulată de aproape 12 milioane lei.

Proiectul de acum, prin care vom schimba aspectul zonei centrale a orașului are o valoare mai mare decât suma celorlalte trei proiecte pe care le implementăm.

Noi vom cofinanța cu sume foarte mici aceste proiecte din domeniul social, 98% din cheltuielile eligibile fiind fonduri europene.

Practic, prin proiectul de modernizare urbană ne-am propus să creștem calitatea serviciilor culturale și recreative, dar și să îmbunătățim aspectul și funcționalitatea spațiilor urbane.

Astfel, vom realiza: îmbunătățirea infrastructurii rutiere si creșterea accesibilității în zona centrală, modernizarea și extinderea infrastructurii tehnico-edilitare, dezvoltarea infrastructurii turistice, valorificarea potențialului natural și cultural local, promovând zona Abrud în scop turistic.

De asemenea, vom acorda sprijin pentru diversificarea activităților culturale locale, vom conserva, vom proteja și vom restaura patrimoniul cultural local, urmând să înfrumusețăm aspectul urban, concomitent cu îmbunătățirea condițiilor de mediu și cu creșterea eficienței serviciilor publice”, a declarat primarul orașului Abrud, Cristian-Alexandru Albu.

Cererea de finanțare care include transformarea unei foste Biserici în centru cultural-recreativ și modernizarea spațiului urban din Abrud are o valoare totală de 22.892.522,17 lei, respectiv mai mult de 4,9 milioane euro, din care fondurile nerambursabile sunt în valoare de peste 4,73 milioane euro.

Finanțarea este acordată prin Prioritatea de investiții 13.1, dedicată sprijinirii regenerării orașelor mici și mijlocii, pentru îmbunătățirea calității vieții populației, cu resurse alocate de Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul REGIO 2014-2020.

Edilii din Abrud au estimat că mai mult de 20.000 persoane vor beneficia anual de această investiție, începând cu luna decembrie 2023, când lucrările vor fi încheiate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate