Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Meteș a anunțat administratorul fondului de vânătoare din zonă, în legătură cu ursul fotografiat în sat


Publicat

u

Autoritățile locale din Meteș au anunțat administratorul fondului de vânătoare din comună cu privire la ursul care a fost surprins trecând prin sat, printre case.

Primarul Dan Opruța a declarat pentru Alba24 că ursul a fost reperat într-o zonă frecventată de foarte multă lume din satele aparținătoare dar și din Alba Iulia, unde oamenii merg pentru picnic, pe marginea unui pârâu.

Opruța a adăugat însă că ursul nu a făcut niciodată probleme, nu a atacat animalele domestice ale sătenilor și nici nu este o prezență obișnuită. ”Nu, nu a mai fost văzut în zonă anul acesta. A trecut dintr-o pădure în alta, cam asta pot să vă spun. Aștept și eu să vedem ce răspuns primesc de la fondul de vânătoare” a adăugat acesta.

Reamintim că un urs a fost observat de trecători, joi după-amiaza, pe carosabil, la intrare în localitatea Ampoița. Imagini cu animalul care circula pe drum au fost postate pe rețeaua de socializare.

„În urma unui apel la 112, o localnică a semnalat prezența unui urs de mari dimensiuni. Un echipaj de jandarmi s-a deplasat în zonă și a patrulat în  împrejurimi. Speriat de lătratul câinilor animalul a fugit înspre pădure”, au transmis reprezentanții Jandarmeriei Alba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Klaus Iohannis și Ludovic Orban lansează planul economic al Guvernului. Declarații

Publicat

Președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban lansează, miercuri, planul economic al Guvernului, care cuprinde zeci de măsuri de sprijin pentru economie, inclusiv granturi nerambursabile.

Planul Național de Investiții și Relansare Economică elaborat de Guvern este lansat cu puțin timp înainte de începerea campaniei electorale.

Evenimentul a început cu intonarea imnului de stat.

Programul executivului face o trecere în revistă a principalelor măsuri de sprijin adoptate în timpul pandemiei, pentru a merge la măsuri cu aplicabilitate pe termen scurt și mediu, dar și la proiecte cu termen de implementare pe termen chiar și de 10 ani, precum proiecte de infrastructură – Autostrada Unirii, metroul din Cluj sau cel spre Aeroportul Otopeni, construcția a trei spitale regionale și modernizarea și reabilitarea a aproape 2.500 de școli.

Mare parte dintre acestea nu au însă trecute și sursele de finanțare, lucru ce le face să arate ca planuri ambițioase bune pentru campanie electorală ce urmează, dar fără fundament în situația economică actuală.

Criza sanitară și economică provocată de pandemia globală cu Covid-19 a arătat vulnerabilitățile României determinate de modelul de dezvoltare promovat de guvernările anterioare„, subliniază executivul în preambulul programului de relansare economică.

Astfel, Guvernul își propune schimbarea modelului de dezvoltare a României de la unul bazat pe consum și politici pro-ciclice la o creștere economică bazată pe:

  • stimularea și dezvoltarea capitalului autohton și a competitivității companiilor românești
  • investiții în domenii strategice ale infrastructurii publice
  • transformarea digitală a economiei și a administrației publice
  • pregătirea economiei pentru noua revoluție tehnologică
  • tranziția către o economie durabilă

Obiectivul trasat pentru anul 2025 este ca Produsul Intern Brut pe cap de locuitor la paritatea de cumpărare standard să ajungă la 87% din media UE27.

Un important factor pe care executivul își bazează relansarea economică post-pandemică îl reprezintă oferirea de granturi de sprijin pentru companii, care variază de la sprijinirea microîntreprinderilor pentru plata datoriilor, chiriilor sau utilităților, până la sprijin pentru repornirea activității în domenii grav afectare de măsurile restrictive (HoReCa, transporturi, turism, evenimente), la reconversia economică a unor IMM-uri sau creșterea competivității și dezvoltarea micilor afaceri prin fonduri din Programul Operațional Regional.

Digitalizarea reprezintă un alt obiectiv pe care guvernul dorește să îl atingă, iar aici se bazează pe dezvoltarea de start-up-uri de către studenți (finanțate cu granturi de până la 100.000 de euro) sau dezvoltarea Star-Tech Innovation (venit să înlocuiască Start-Up Nation) unde se oferă până la 42.000 de euro în granturi pentru circa 7.000 de noi IMM-uri.

Fonduri mai sunt alocate și pentru dezvoltarea agriculturii și a industriei agro-alimentare, dar și pentru programe de finanțare pentru investiții noi și relocarea de companii în România.

Guvernul mai propune înființarea Fondului Român de Investiții (pentru finanțarea unor investiții în domenii de interes strategic), respectiv înființarea Băncii Naționale de Dezvoltare (instituție de credit pentru proiecte de investiții).

Executivul a mai prevăzut și acordarea unui sprijin în valoare de 50% din salariul brut al angajatului dar nu mai mult de 2.500 lei pentru angajatorii care încadrează în muncă:

  • Tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 ani;
  • Persoanele cu vârsta de peste 50 ani ale căror raporturi de muncă au încetat în perioada stării de urgență;
  • Cetățeni români cărora le-au încetat raporturile de muncă cu angajatori străini, din motive neimputabile lor.

Planul național de investiții este următorul:

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Persoanele infectate cu COVID la Curtea de Apel Alba Iulia ar fi judecători. Instituția și-a suspendat activitatea

Publicat

curtea de apel alba

În urma recomandărilor primite de la reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Alba echipa managerială a Curții de Apel Alba Iulia a hotărât suspendarea întregii activități a instanței în zilele de joi 02.07.2020 și vineri 03.07.2020 pentru efectuarea unor proceduri de dezinfecție și igienizare generală în Palatul de Justiție, în toate spațiile ocupate de instanță, au anunțat reprezenanții instituției. 

UPDATE: Sursele Alba24 spun că este vorba despre 5 judecători.

Prin urmare, atât cauzele aflate pe rolul Curții de Apel Alba Iulia în zilele de joi și vineri, cât și amânările de pronunțare din aceste zile vor fi reprogramate la date ulterioare, ce vor fi aduse la cunoștința părților și persoanelor interesate.

Citește și: Focar de coronavirus la Curtea de Apel Alba Iulia. Alte 5 persoane infectate și două teste incerte, după cazul de luni

De asemenea, se suspendă temporar în zilele de joi 02.07.2020 și vineri 03.07.2020 programul cu publicul al compartimentelor Arhivă, Registratură și Biroul de informare și relații publice.

În perioada 02.07-03.07.2020, pentru comunicarea de documente către instanță sunt disponibile adresa de e-mail ca-albaiulia@just.ro sau numărul de fax 0258810286 iar pentru informații suplimentare puteți contacta telefonic Biroul de informare și relații publice din cadrul instanței, exclusiv la numărul de telefon mobil 0746100207.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Înscrieri la CREȘĂ 2020 în Alba Iulia, până în 10 iulie. Câte cereri au fost depuse în prima zi. Condiții și acte necesare

Publicat

La Alba Iulia, în prima zi de înscrieri la creșe, au fost depuse 50 de cereri, până la ora 14.00. Înscrierile au început miercuri și se desfășoară până în 10 iulie.

La creșele din Alba Iulia sunt disponibile 165 de locuri, din care 90 locuri pentru anul școlar 2020-2021 și 5 locuri pentru cazuri sociale.

Citește și Ajutoare financiare pentru angajarea de bone. Cuantum și condiții din proiectul pus în consultare publică de Primăria Alba Iulia

Comparativ, în anul școlar 2019-2020, pentru 59 de locuri disponibile la creșe au fost depuse 213 cereri.

Cele trei creşe de stat din Alba Iulia sunt în cartierele Cetate şi Ampoi, cu sedii la adresele: Creșa 1 (Cetate Str. Alexandru cel Bun, nr.13) – capacitate 55 de locuri, Creșa 1 (Ampoi Str. Livezii, nr.41E) – capacitate 50 de locuri și Creșa 2 (Ampoi Str. Livezii, nr.47 ) – capacitate 60 de locuri.

Dosarele se depun în format fizic la Registratura Primăriei din Alba Iulia, Calea Moților, nr. 5A, camera 8, după verificarea prealabilă de către comisia de înscriere prezentă în instituție.

Portrivit Primăriei, părinții trebuie să prezinte la înscriere acte justificative privind veniturile familiei realizate în cele 6 luni anterioare înscrierii. Adeverințele de venit de la locul de muncă se vor completa cu veniturile brute.

Vezi și REGULI pentru redeschiderea creșelor

Dosarele de înscriere se depun la sediul Primăriei, în perioada 1-10 iulie, între orele 8.00-16.00. Pentru informații suplimentare, 0730/ 240 764 sau 0720/ 660 818.

Vezi criterii de departajare: Criterii_inscriere_cresa

Vezi acte necesare pentru înscriere: Lista_acte_necesare_înscrierii

Citește și VIDEO: Se deschid gradinițele, creșele și unitățile de tip after school. Anunțul ministrului Tătaru după ședința de guvern

Alte informații, aici.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul confirmă: S-a tăiat pe rupte în timpul pandemiei. Exporturile de masă lemnoasă, aproape duble față de anul trecut

Publicat

Guvernul Orban confirmă, într-un răspuns la o interpelare a deputatei Ionela-Viorela Dobrică, faptul că exporturile de masă lemnoasă în perioada 1 ianuarie 2020 – 10 aprilie 2020 au fost aproape duble faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Datele vin să confirme temerile că lemnul românesc a părăsit ţara într-un volum mai mare în perioada stării de urgenţă, după ce numeroşi cetăţeni au raportat transporturi masive pe şosele şi pe căile ferate.

Astfel, în perioada 1 ianuarie 2020 – 10 aprilie 2020, 566.370,88 de metri cubi de material lemnos au ieşit prin punctele de trecere a frontierei de stat, informează Guvernul. În aceeaşi perioadă a anului 2019, au ieşit din România 307.345,33 de metri cubi de material lemnos.

Potrivit sursei citate, deocamdată nu există date despre evoluţia suprafeţei fondului forestier în această perioadă. Suprafaţa la data de 31 decemrbie 2019 era de 6.592.172 de hectare.

Guvernul prezintă şi situaţia sancţiunilor contravenţionale aplicate în domeniu. În primele trei luni ale anului Poliţia a aplicat 3938 de sancţiuni contravenţionale, conform Legii nr. 171/2010 privind stabilitatea şi sancţionarea contravenţiilor silvice. Poliţia de Frontieră a aplicat 17 sancţiuni contravenţionale, iar Jandarmeria a aplicat 918 sancţiuni contravenţionale.

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a transmis că în primele trei luni s-au desfăşurat 24.596 de acţiuni de control a circulaţiei materialelor lemnoase, s-au aplicat 30.702 de sancţiuni contravenţionale în cuantum de 1.502.650 de lei, iar 5.920,99 metri cubi de materiale lemnoase au fost confiscate.

Sursă: stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate