Administrație
”Rabla Local” la Alba Iulia. Câți locuitori au primit banii pentru mașinile casate. Cine mai poate depune cereri
”Rabla Local” la Alba Iulia. Primăria anunță că persoanele înscrise în aplicația informatică mai pot depune cererea și documentele justificative, până la finalul anului.
Până acum, s-au făcut plăți în decembrie și februarie, pentru locuitorii care au îndeplinit criteriile de eligibilitate.
Rabla local la Alba Iulia. Situația cererilor și plăților
Potrivit primăriei, au fost depuse în total 351 de cederi de casare a autovehiculelor uzate, în anul 2023. Din acestea, 273 au fost însoțite de documente justificative.
Au fost admise 218 de solicitări, iar 53 au fost respinse, pentru că nu erau respectate criteriile.
Alte două cereri necesită clarificări.
În decembrie 2023, au fost făcute plăți pentru 154 de autovehicule. În februarie 2024, au fost făcute alte 49 de plăți.
Rabla local la Alba Iulia. Cine mai poate depune cereri
”Persoanele fizice interesate de participare în cadrul prezentului Program
- care s-au înscris anterior pe aplicaţia informatică dedicată acestuia (au rămas 78 din cei 351), pusă la dispoziție de AFM
pot depune cererea și documentele justificative
- prin e-mail la adresarablalocal@apulum.ro
- sau fizic, prin prezentarea documentelor la sediul Primăriei Alba Iulia (Alba Iulia, Str. Calea Moților, nr. 5A), Camera 8 – Registratură
până la 30.12.2024”, anunță primăria.
Documente necesare
- cerere; AICI, model
- actul de identitate al proprietarului autoturismului în copie, cu mențiunea ”conform cu originalul” și prin semnarea acestuia
- actele de proprietate ale autoturismului (cartea de identitate și certificatul de înmatriculare), în copie, cu mențiunea ”conform cu originalul” și prin semnarea acestora
- în cazul persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar, dovada deținerii proprietății, respectiv hotărârea judecătorească
- împuternicire notarială (dacă este cazul)
- certificat de atestare fiscală emis de Direcția Venituri a Municipiului Alba Iulia care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local
- certificat de atestare fiscală emis de ANAF care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat
- cazier judiciar
- extrasul de cont cu evidențierea contului IBAN unde se va face transferul stimulentului pentru casare.
Rabla local la Alba Iulia. Prima de casare
Stimulentul pentru casare este în valoare de 3.000 de lei. Primăria municipiul Alba Iulia va vira suma doar proprietarilor ale căror documente sunt considerate eligibile/admise și care:
- încheie și semnează contracte de finanțare cu Primăria municipiul Alba Iulia
- casează autovehiculul numai prin intermediul colectorilor autorizați și prezintă dovada casării, respectiv certificatul de distrugere, ulterior semnării contractului de finanțare
- radiază din circulație și din evidența fiscală a Municipiului Alba Iulia și prezintă certificatului de radiere.
Suma de 3.000 de lei va fi virată de către Primăria Municipiului Alba Iulia în contul bancar indicat de beneficiar. AICI, mai multe detalii.
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale Primăriei municipiului Alba Iulia
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării
- are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară
- conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News