Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Rechizitoriul unei șpăgi de 100 de lei la Casa de Pensii Alba, DEMONTAT și CRITICAT DUR de magistrații Curții de Apel Alba Iulia

Publicat

casa de pensii alba

Judecătorii Curții de Apel Alba Iulia au demontat rechizitoriul procurorilor dar și sentința dată de Tribunalul Alba, într-un dosar de dare de mită de 100 de lei, către un funcționar al Casei Județene de Pensii Alba, de către un bărbat din Câmpeni care ar fi vrut ca dosarul său să îi fie urgentat. 

Magistrații Curții au criticat atât modul în care procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au obținut probele de acuzare, dar și judecătorii care au preluat starea de fapt reținută de procurorul de caz fără ”a se raporta la particularitățile speței și fără a o trece prin propriul filtru”, se arată îm motivarea Curții de Apel Alba Iulia. 

Cazul în sine nu este singular: în ultimii doi ani mai multe dosare penale de dare de mită de 100 de lei către angajații Casei de Pensii Alba au fost instrumentate și au primit decizii de condamnare. 

Particularitatea specială a dosarelor este aceea că darea de mită a fost probată de procurori nu în momentul în care inculpații ofereau mita în dosarul de pensii ci după o perioadă de timp, după ce inculpatul era chemat la Casa de Pensii și în timpul unui flagrant angajatul îî dădea dosarul acestuia înapoi, dosar în care se aflau și  banii.

CITEȘTE ȘI: Bărbat din Alba, condamnat la DOI ANI de ÎNCHISOARE cu suspendare pentru o șpagă de 100 de lei la Casa de Pensii

Într-un caz similar, un inculpat a declarat că a fost învățat de un alt bărbat că dacă vrea urgentarea dosarului de pensii, trebuie să introducă în filele acestuia o bancnotă de 100 de lei.

Toate condamnările în dosare au constat în închisoare cu suspendare.

Inculpatul: ”un moț neaoș” care a venit la judecată însoțit de soție

În dosarul demonant de magistrații Curții de Apel, inculpatul a primit în primă instanță, la Tribunalul Alba, o pedeapsă de doi ani de închisoare cu suspendare.

Bărbatul este caracterizat de către magistrații instanței superioare ca ”fiind  o persoană cu o formare rudimentară, având doar 8 clase, lucrând toată viața în perimetrul zonei în care locuiește, în Munții Apuseni, ”moț”, neaoș, fără prea multe perspective de a se fi îndepărtat vreodată foarte mult de aria domiciliului său.

Ne-am convins de simplitatea acestuia prin prisma înscrisurilor în circumstanțiere din dosarul primei instanțe, dar și față de prezența sa la judecata în apel, fiind însoțit de soție”, se arată în motivarea instanței.

Cum au demontat magistrații rechizitoriul dar și pedeapsa de la Tribunalul Alba

Până ca dosarul să ajungă la funcționara care a făcut denunțul, dosarul a mai trecut și pe la alți angajați ai Casei de Pensii Alba. Unul dintre ei a numerotat documentele și a declarat ”că deși a verificat carnetul de muncă al inculpatului, nu a constatat existența bancnotei, asigurând că dacă ar fi fost acolo, cu siguranță ar fi văzut-o”, se arată în motivarea instanței.

Apoi, dosarul a mai trecut și prin alte mâini, dar potrivit documentului citat, cei care au avut dosarul nu trebuiau să îl și deschidă ci doar să îl repartizeze unui alt angajat.

CITEȘTE ȘI: Încă o șpagă de 100 de lei la Casa de Pensii Alba. Un bărbat care a pus bani în dosarul de pensionare, trimis în judecată

Un aspect foarte important reținut de judecătorii instanței superioare este acela că angajata care a făcut denunțul ”înainte ca aceasta să sesizeze organele de poliție, la sugestia șefului de serviciu, a interpelat funcționarul responsabil cu preluarea dosarelor de pensionare, pe numitul (…), dacă nu cumva, umblând cu bani în ziua depunerii dosarului de pensionare de către inculpatul G., este posibil să fi lăsat din greșeală suma de 100 lei în dosarul acestuia.

Răspunsul funcționarului însărcinat cu preluarea dosarelor direct de la persoanele eligibile de pensionare naște instanței de control judiciar o primă îndoială rezonabilă cu privire la concretețea celor reținute de prima instanță, întrucât, după ce i se arată dosarul de către numita (…), acesta afirmă că ”în momentul înregistrării dosarului, bancnota nu era acolo””, se mai arată în documentul citat.

Drept urmare, ne-am format convingerea că denunțul doamnei referent cu privire la fapta de dare de mită, vine mai mult pe fondul necesității de clarificare a probității deontologice personale, decât ca urmare a unei certitudini cu privire la intenția inculpatului de a-i oferi bani, în legătură cu urgentarea soluționării dosarului de pensionare.

Contextul atipic în care a găsit suma de 100 lei, într-un dosar de pensionare, al unui solicitant necunoscut pentru aceasta, fără ca anterior solicitantul sau altcineva să își fi manifestat vreo intenție de corupere a sa ori măcar solicitare de acordare de ”ajutor” într-o anume problemă ce are legătură cu atribuțiile sale de serviciu, ar pune pe gânduri pe oricine, fiind comprehensibilă poziția incertă a denunțătoarei și nevoia acesteia de eliminare a oricărei suspiciuni care ar putea plana asupra sa, suspiciune cu rezonanță penală, de altfel”, au precizat judecătorii.

Cronologia faptelor și cum a fost organizat flagrantul

Potrivit motivării instanței, cronologia este următoarea:

la data de 13 iunie inculpatul a depus dosarul de pensionare, împreună cu pretinsa sumă de bani;

– la data de 05 iulie se susține că ar fi fost descoperită acea sumă de bani de către denunțătoare;

– la data de 08 iulie denunțătoarea formulează denunțul scris care a doua zi este înregistrat

– la data de 09 iulie a fost începută urmărirea penală cu privire la infracțiunea de dare de mită;

– la data de 11 iulie este audiată pentru prima dată denunțătoarea;

– la data de 15 iulie se emit două autorizări de interceptare provizorie, una pe perioada 15.07-17.07, iar cea de-a doua pe perioada 16.07-18.07 și

– la data de 16 iulie se organizează flagrantul iar suma de 100 lei este găsită asupra inculpatului.

Judecătorii Curții de Apel Alba Iulia au criticat în termeni duri modul de obținere a intercepătorilor ambientale ale inculpatului. 

”Ne arătăm complet descumpăniți de modalitatea de obținere a interceptării comunicațiilor purtate de la postul telefonic aparținând inculpatului, dar și a înregistrării ambientale, audio și video, îndeobște a interpretării caracterului ”urgent” ce caracterizează această procedură specială de obținere a mijlocului de probă.

Autorizarea măsurilor de supraveghere tehnică incidente în cauză (interceptarea comunicațiilor purtate de la postul telefonic aparținând inculpatului și supravegherea audio-video) pot fi autorizate și de procuror, pe o durată de maxim 48 ore, atunci când există urgență, iar obținerea mandatului de supraveghere tehnică de la judecătorul de drepturi și libertăți ar conduce la o întârziere substanțială a cercetărilor, la pierderea alterarea sau distrugerea probelor ori ar pune în pericol siguranța martorului (art. 141 alin. 1 din Codul de procedură penală).

Or, această autorizare realizată de procuror reprezintă o situație excepțională, ea neputând, în niciun caz și în nicio împrejurare, să se constituie într-un abuz de drept din partea procurorului, care tinde la o interpretare subiectivă, excesivă a condițiilor expuse de lege cu caracter imperativ, în favoarea inițierii unei asemenea autorizări, cu sincopa eludării emiterii unui mandat de către judecătorul de drepturi și libertăți. Transferul acestei atribuții, de la judecătorul de drepturi și libertăți la procuror, chiar și într-o variantă restrânsă ca timp, este îngăduită numai pe fondul urgenței, or nu putem să nu ne întrebăm în ce anume a constat urgența în prezenta cauză (…)”, se arată în motivarea instanței.

Concluzia magistraților

Judecătorii Curții de Apel Alba Iulia după ce au dezbătut dosarul au sintetizat toate concluziile: 

”1. Existența dubiului cu privire la motivul pentru care banii găsiți de denunțătoare au fost depuși în dosarul de pensionare impune adoptarea unei soluții de achitare, întrucât prezumția de nevinovăție nu este înlăturată decât prin certitudinea dovedită a vinovăției inculpatului. Per a contrario, dacă certitudinea nu există, prezumția de nevinovăție funcționează și este completată de principiul conform căruia orice îndoială operează în favoarea inculpatului.

CITEȘTE ȘI: Povestea incredibilă a unei șpăgi de 100 de lei la Casa de Pensii Alba. Flagrant la un pensionar care își primea mita înapoi

2. Banii trebuie să fi fost oferiți cu titlu de contra-echivalent al conduitei pe care inculpatul dorea ca funcționarul public să o aibă, reieșind fără echivoc din cele prezentate mai sus de ce premisa nu este aplicabilă în cauza noastră; neexistând o legătura de cauzalitate, fapta este lipsită de caracterul penal.

În plus, pentru săvârșirea acestei infracțiuni este necesară și participarea unei alte persoane, chiar reprezentantul Ministerului Public făcând vorbire în concluziile sale de recunoașterea de către doctrina de specialitate a unei ”convenții de mituire”, în care subiecții sunt determinați.

Or, inculpatul nu putea cunoaște cine avea să beneficieze de cei 100 lei.

La interpelarea denunțătoarei, inculpatul afirmă că banii nu au fost depuși pentru o anumită persoană, astfel că este eronată convingerea primei instanțe că banii aveau să ajungă tocmai la funcționarul cu atribuții de serviciu în legătură cu soluționarea dosarului (atribuții cu „urgentarea” nelegală a dosarului nu avea niciun funcționar).

D. printr-o întâmplare, persoana care a găsit banii în dosarul inculpatului avea, în drept, îndatoriri de serviciu relative la soluționarea în termenul legal a dosarului, dar la momentul luării presupusei rezoluții infracționale, denunțătoarea avea pentru inculpat profilul unui funcționar nedeterminat.

P. în fața unei asemenea ipoteze, nu putem să nu ne întrebăm care ar fi situația celorlalți 3 funcționari publici, prin mâinile cărora, de asemenea, a trecut dosarul inculpatului. De vreme ce au ignorat banii din dosar, să presupunem că au cunoscut că banii nu le revin lor, ci funcționarului public cu atribuții relative la dosarul inculpatului? În acest caz, actele lor tacite sunt echivalente unei acțiuni intermediate, cu caracter de complicitate? Ducând raționamentul mai departe, nu rezultă altceva decât imperativul tragerii lor la răspundere penală, ceea ce ar fi nu doar exagerat, dar cu adevărat deplasat și de neluat în seamă.

În fine, credem că prin toate cele antamate mai sus, am dovedit de ce soluția primei instanțe este greșită și trebuie, în integralitate, desființată”, se arată în soluția judeătorilor Curții de Apel Alba Iulia.

Drept urmare, în data de 7 aprilie 2021, magistrații instanței superioare au desființat sentința dată de Tribunalul Alba și l-au achitat pe bărbat de acuzația de dare de mită. e



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

7 iulie: Ziua mondială a ciocolatei. Istoria desertului: De la băutura simplă de cacao până la ciocolata 3D

Publicat

Ziua mondială a ciocolatei este aniversată anual pe 7 iulie, deoarece la această dată a fost introdusă în Europa, în 1550,  băutura pe bază de cacao.

Istoria deliciilor pe bază de cacao nu este atât de cunoscută.

Cercetătorii au găsit dovezi privind alimente pe bază de cacao datând din urmă cu câteva mii de ani.

Boabele de cacao ar fi fost cultivate la început de civilizaţii străvechi din America de Sud, cum ar fi aztecii şi mayaşii. De altfel, arborele de cacao este originar din bazinul Amazonului şi alte zone tropicale din America de Sud şi America Centrală.

Istoria dulce a ciocolatei: de unde provine numele

Cuvântul modern ”ciocolată” ar proveni de la două cuvinte ale unei limbi vorbite de azteci numită Nahuatl: ”xocolatl”, care în traducere directă înseamnă ”apă fierbinte” şi ”cacahuatl”, care se referea la o băutură amară din cacao servită la ceremoniile religioase, potrivit Agerpres.

Conchistadorii spanioli ajunşi în Lumea Nouă au contribuit cu inventivitatea lor la reţeta băuturii de ciocolată adăugând zahăr şi condimente pentru a o îndulci.

De aici, ciocolata a ajuns populară în rândul spaniolilor, care au păstrat secretă metoda de producţie pentru aproximativ 100 de ani.

Potrivit unei legende, când exploratorul spaniol Hernando Cortes a ajuns în Mexic în căutare de aur şi argint, conducătorul aztec Montezuma a crezut că este o divinitate reîncarnată şi l-a întâmpinat cu un banchet somptuos unde s-a servit băutură de ciocolată.

Treptat, ciocolata s-a răspândit şi în restul lumii vestice.

Consumată exclusiv sub formă de băutură, a ajuns în Franţa, apoi în Anglia, la curţile regale şi în cluburi elitiste dedicate consumului de ciocolată.

Istoria ciocolatei în epoca modernă

Ciocolata caldă era apreciată de clasa superioară pentru gustul şi beneficiile pentru sănătate. Cu timpul, cacaoa şi-a câştigat reputaţia de afrodisiac.

Ciocolata solidă a apărut pe piaţă în jurul anului 1850, când britanicul Joseph Fry a descoperit că adăugarea de unt de cacao peste praful de cacao formează o masă solidă.

Câteva decenii mai târziu, la începutul secolului XX, belgianul Jean Neuhaus II a creat ”pralina” – ciocolata cu un conţinut de arome diferite.

Din acest moment, industria ciocolatei a explodat şi s-a răspândit în întreaga lume, potrivit istoriei prezentate de World Cocoa Foundation.

Zonele unde se cultivă arborele de cacao s-au extins dincolo de aria de origine.

Cea mai mare parte din producţia de cacao a lumii provine dintr-o zonă îngustă din jurul Ecuatorului, pentru că arborii se dezvoltă bine în climatul umed tropical cu ploi regulate şi un anotimp uscat scurt.

Principalii producători din afara zonei Americii Centrale, unde domină Brazilia şi Ecuador, sunt: în Africa de Vest: Ghana, cu o tradiţie în cultivare din 1879 şi de unde provine un sortiment de cacao clasat între cele mai bune din lume, Nigeria şi Cote D’Ivore; în Asia: Malaysia şi Indonezia, ţări unde se cultivă de mai puţin timp, dar care devin zone importante de producţie.

Spre exemplu, producătorul australian de ciocolată Cadbury foloseşte ca materie primă boabe de cacao de înaltă calitate ce provin din Ghana şi Asia.

În 2019, de Ziua mondială a ciocolatei, Cadbury Dairy Milk a lansat, în premieră mondială, prima imprimantă 3D ce foloseşte ca materie primă ciocolata cu lapte.

Ciocolata s-a aliniat și ea tendințelor moderne: primele delicii din ciocolată produse de imprimanta 3D Cadbury Dairy Milk au fost disponibile la vânzare în 2019.

sursa foto: pexels.com, free

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Apare o nouă taxă pentru fiecare gospodărie din România și UE: impozitul pe amprenta de carbon. Anunțul ministrului Mediului

Publicat

Apare o nouă taxă: România va fi obligată să impoziteze fiecare gospodărie, iar taxa va fi calculată în funcție de gradul de poluare pe care aceasta îl generează.

Anunțul a fost făcut marți, 5 iulie, de către ministrul Mediului, Tanczos Barna care a precizat că a Mediu a precizat că noua taxă va fi introdusă din 2027 la nivelul UE.

O serie de decizii importante  au fost adoptate la cea mai recentă reuniunea de la Luxembourg a miniștrilor mediului din UE.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna a participat la această reuniune și a precizat că deciziile luate vor avea un impact direct asupra fiecărui cetățean european, inclusiv a celor din România.

YouTube video

”În primul și în primul rând, deciziile vizează reducerea emisiilor de carbon în sectorul rezidențial și sectorul de mobilitate. Sectorul rezidențial înseamnă că Fondul social de climă, care se constituie din 2027, se va alimenta prin introducere a unor taxe de carbon la nivelul fiecărui cetățean care locuiește undeva în UE și care, prin încălzirea locuinței sau prin folosirea energiilor emițătoare de dioxid de carbon, poluează.

Acest lucru înseamnă că la nivelul fiecărei gospodării se va calcula amprenta de carbon și se vor aplica niște taxe”, a anunțat ministrul Mediului. Acesta a explicat că ”cel mai simplu exemplu este taxa pe gaz, pe gazele naturale care se ard practic în centrale individuale la nivelul fiecărui apartament”.

”Va fi o taxă din 2027 pe care o va plăti fiecare cetățean european, nu este doar România, ci se aplică pentru toate cele 27 de state europene.

Spre surprinderea mea, chiar și pe ultima sută de metri, (o parte din statele membre – n.r.) au fost extrem, extrem de ambițioase și nu a vrut să audă nimeni nicio secundă despre eliminarea acestor taxe noi, în ciuda discuțiilor și a obiecțiunilor și în ciuda situației actuale, în ciuda războiului”, a precizat Tanczos Barna.

Noua politică de mediu vine în contextul în care Uniunea Europeană  își propune să devină independentă energetic în raport cu Rusia.

”Filozofia Comisiei este că putem scăpa de presiunea Rusiei și putem scăpa de expunerea totală la Rusia sau la gazele rusești doar prin eliminarea totală a gazului din balanța energetică.

Și nu prin schimbarea furnizorului, ci prin eliminare a gazului din balanță”, a mai spus Tanczos Barna în cadrul emisiunii AgroStrategia, la TVR, potrivit Agrointeligența.

La sfârșitul anului trecut, preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat la summitul COP26 privind schimbările climatice, că Uniunea Europeană va institui „în trei ani” o taxă vamală pe CO2, adică taxarea emisiilor de carbon asociate fabricării unor anumite produse, relata agenţia EFE, citată de Agerpres.

sursa foto: arhivă

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lovitură pentru pensionarii din MApN, MAI și SRI: pensiile vor fi supuse principiului contributivității, în noua lege

Publicat

Comisia Europeană a cerut oficial României să includă și pensiile militare în reforma sistemului de pensii, care se va baza pe principiul contributivității. Acest lucru îi vizează pe foștii angajați din MApN, MAI și SRI. 

Informația a fost publicată de Economedia, care citează surse guvernamentale, care spun că noua lege aflată în lucru în prezent va merge strict pe criteriul contributivității.

În cadrul reformei, statul a introdus toate pensiile bazate pe contributivitate, dar și toate pensiile speciale în afară de cele ale militarilor.

Pensiile militare nu au fost incluse, deoarece statul român consideră în prezent că acestea nu sunt pensii speciale, ci sunt pensii „de serviciu” sau pensii „ocupaționale”. Asta deși mare parte dintre acestea nu sunt plătite pe principiul contributivității, ci sunt completate de la bugetul de stat.

În cadrul reformei, statul a introdus toate pensiile bazate pe contributivitate, dar și toate pensiile speciale în afară de cele ale militarilor. Pensiile militare nu au fost incluse, deoarece statul român consideră în prezent că acestea nu sunt pensii speciale, ci sunt pensii „de serviciu” sau pensii „ocupaționale”.

Asta deși mare parte dintre acestea nu sunt plătite pe principiul contributivității, ci sunt completate de la bugetul de stat.

Acum, Comisia Europeană a cerut oficial României să includă în reforma sistemului de pensii și pensiile militarilor, au spus sursele guvernamentale pentru Economedia.

Informația a fost vehiculată și în luna februarie, într-un document a Comisiei Europene, transmis Ministerului Muncii.

„Legat de pensiile speciale, este important să reiterăm că pensiile speciale cuprind nu doar cele şase categorii de pensii de serviciu existente în România enumerate în prezent la punctul b) în memorandumul Ministerului Muncii.

Important, pensiile speciale includ şi pensiile pentru forţele de securitate şi apărare (armată, poliţie) şi trebuie să fie şi ele acoperite de reformă”, se arată în documentul amintit.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Preț record la gazul importat de România. Este de aproape șapte ori mai mare față de anul trecut. Ce cantitate se află în depozite

Publicat

Datele publicate de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) arată că pentru luna aprilie gazul a intrat în ţară cu un preţ de 1.200 dolari/mia de metri cubi (491 lei/MWh), un record absolut.

Pentru comparaţie, în aprilie 2021 preţul gazului importat era de 185 de do­lari pe mia de metri cubi. Pe Bursa de la Viena, CEGH, tranzacţiile pentru iarnă se încheie la un preţ de peste 2.000 de dolari pe mia de metri cubi.

„În situaţia geopolitică de acum, sin­cer mă aşteptam să vină ga­zele pes­te mine, să fie o cerere mare de injecţie în depozitele subtera­ne. Dar din cererile de rezervare văd că majo­ritatea cantităţilor ar urma să vină în octom­brie şi nu înţeleg de ce“, spune Vasile Cârstea, directorul general al Depogaz, filială a Romgaz care gestionează peste 90% din ca­pa­citatea de înmagazinare a României.

Po­trivit acestuia, acum de­pozitele sunt pline în proporţie de 44% în contextul în care sunt de­ja state europene, cum este cazul Poloniei, care au depozitele pline pentru pregătirea iernii.

„Noi putem injecta circa 20-22 de mili­oane de metri cubi pe zi, dar lucrăm la o ca­pa­citate de circa 40%. Mai departe, pe zona de extracţie, deja putem ajunge la 30 de mili­oane de metri cubi pe zi. Dar eu nu simt o preocu­pare în acest moment în direc­ţia în­magazină­rii, iar asta vine din politicile co­mer­ciale ale companiilor. Degeaba am eu ca­paci­tatea de extracţie, dacă nu am ener­gia în de­po­zite.“

Nicolae Ciucă: Preţul gazului nu poate fi controlat decât prin ordonanţa de urgenţă pe care am elaborat-o înainte de 1 aprilie

Preţul gazului nu poate fi controlat decât prin ordonanţa de urgenţă elaborată înainte de 1 aprilie şi a menţionat că pentru această iarnă preţul este cel reglementat prin această ordonanţă a declarat premierul Nicolae Ciucă

„Vom putea să susţinem că pentru iarna viitoare avem gaz. Preţul gazului în momentul de faţă nu poate fi controlat decât prin ordonanţa de urgenţă pe care am elaborat-o înainte de 1 aprilie, iar pentru această iarnă, iarna 2022/2023, preţul este reglementat prin această ordonanţă”, a explicat premierul.

„Am şi spus cât se poate de clar că de la o zi la alta situaţia este cât se poate de dinamică. Şi atunci când am decis în coaliţie să emitem această ordonanţă cu perioadă de aplicare un an de zile, am considerat că este necesar ca, în funcţie de evoluţie, în funcţie de dinamica pieţei, să continuăm să monitorizăm şi să analizăm astfel încât, înainte ca ordonanţa să finalizeze producerea de efecte, să avem o altă decizie în acest sens”.

Surse Digi24: Guvernul ia în calcul raționalizarea gazelor pentru companii în această iarnă

Surse guvernamentale au declarat, luni, pentru Digi24.ro, că Guvernul ia în calcul raționalizarea gazului natural pentru companii în această iarnă, dacă vor fi probleme de aprovizionare. Sursele citate susțin că pentru populație gazul nu va fi raționalizat, iar prețul va rămâne plafonat până anul viitor în aprilie.

România își asigură în acest moment în proporție de 85% necesarul de gaze naturale, urmând ca în perioada următoare, odată cu creșterea producție de gaz din Marea Neagră de către compania Black Sea Oil & Gas procentul să ajungă la 90%.

Guvernul caută deja surse alternative pentru aprovizionarea cu gaze naturale. În acest sens, urmează să fie semnat un memorandum cu Emiratele Arabe Unite, însă surse guvernamentale susțin că în discuțiile avute până acum, Emiratele au transmis părții române că vor putea asigura aprovizionarea cu gaze doar în anumite condiții, în funcție de disponibilitate. În același timp, se încearcă aprovizionarea cu gaze din Azerbaidjan.

Există discuții și cu Turcia pentru tranzitul gazului din Azerbaidjan, precum și pentru descărcarea de gaz natural lichefiat din Emirate. De asemenea, gazul natural lichefiat poate fi adus și din Statele Unite.

Totuși, dacă România nu va reuși să își asigure necesarul de gaze din import în această iarnă, Guvernul analizează deja posibile măsuri.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax