Connect with us
Publicitate

Actualitate

Reclamaţii la ANCOM: Majoritatea celor înregistrate de furnizori anul trecut s-au referit la deranjamente

Publicat

laptop Cele mai multe reclamații primite de furnizori anul trecut, respectiv 70%, se referă la deranjamente, potrivit raportului privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2014, publicat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM/). Celelalte tipuri de reclamații, inclusiv cele referitoare la factură, au fost mai puține.

S-a observat, în general, o îmbunătățire a duratei de soluționare a peste 95% dintre cererile de furnizare a serviciului de acces la internet la punct fix. În plus, datele arată că termenul asumat de operatori pentru instalarea internetului la punct fix variază de la o zi până la 90 de zile, valoarea medie fiind de 17 zile, termenul efectiv de instalare fiind, în medie, de 8 zile.

De asemenea, pentru internet mobil, termenul asumat este semnificativ mai mic, în majoritatea cazurilor, de o zi (intervalul minim de măsurare), în timp ce unii dintre furnizori au precizat că activarea serviciului se face în fapt într-un interval de timp de ordinul minutelor.

În ceea ce privește remedierea deranjamentelor, din datele raportate de către furnizori reiese că termenul asumat variază de la o oră până la 72 de ore, cu o valoare medie constantă pe cele 4 trimestre de 40 de ore pentru deranjamentele privind internetul la punct fix, și de 30 de ore pentru deranjamentele privind internetul mobil. Durata efectivă de remediere a deranjamentelor este, în cele mai multe cazuri, mult mai mică decât valorile asumate de furnizori prin contractele încheiate cu utilizatorii finali, această durată fiind, în medie, de 25 de ore în cazul internetului fix și de 21 de ore în cazul internetului mobil.

În anul 2014, datele transmise de primii 5 furnizori de internet fix (Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, Telekom Romania Communications și UPC România) indică o tendință pozitivă, de reducere atât a numărului reclamațiilor totale, cât și a numărului reclamațiilor referitoare la deranjamente.

ANCOM precizează că detalii privind calitatea serviciilor oferite de către un anumit furnizor pot fi consultate direct pagina de internet a acelui furnizor unde trebuie să regăsească informațiile aferente ultimelor 4 trimestre. În plus, autoritatea pune la dispoziția publicului aplicația interactivă Netograf.ro, care permite măsurarea parametrilor de calitate tehnici ai propriului furnizor. Astfel, utilizatorii serviciilor de acces la internet pot testa, monitoriza și evalua performanța realizată de furnizori, precum și evoluția acesteia în timp, respectiv îmbunătățirea sau degradarea calității serviciului oferit.

sursa: agerpres.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate