Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Redeschiderea teraselor: obligații care le dau bătăi de cap proprietarilor de localuri

Publicat

Redeschiderea teraselor este posibilă de astăzi, însă în condiții stricte pentru protejarea sănătății clienților și angajaților. Unele reguli însă sunt considerate drept greu de respectat de către o parte dintre patronii de localuri.

Unii dintre aceștia spun că nu-și permit să le ceară clienților date personale, pentru că ”nu sunt polițiști” și că la terase clienții ar trebui să se simtă ”ca acasă”, potrivit ziare.com. 

Se referă la obligația privind registrul de rezervări ale clienților, ce presupune prelucrarea datelor personale, precum și la condițiile în care rezervarea este obligatorie, destul de neclară în legislație.

Altă regulă ce trebuie respectată la terase este triajul observațional. Cu alte cuvinte, clienților nu li se va lua temperatura, la fel ca în cazul triajului epidemiologic la intrarea în spațiile închise, doar se va observa dacă au simptome respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată). Pentru acest triaj observațional nu este necesar ca persoanele desemnate să aibă o pregătire specială în acest sens.

Reguli de respectat la terase (potrivit normelor aprobate prin Ordin 966/1.809/105/2020 – Ministerul Sănătății, Ministerul Economiei, ANSVSA)

– acces interzis pentru clienții cu simptome respiratorii (triaj observațional)

– minimum 2 metri între mese (minimum 2 m între ocupanții scaunelor meselor alăturate); în funcție de amplasarea meselor cu respectarea prevederilor, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul spațiului special amenajat din exteriorul clădirii unității de alimentație publică (terase)

– păstrarea distanței de cel puțin 1,5 metri între clienți, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii

– cel mult 4 persoane la o masă, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii

– este interzis transferul de la o masă la alta a meniurilor, solnițelor sau altor obiecte; acestea se vor dezinfecta după plecarea clienților de la o masă

– chelnerii trebuie să poarte măști și mănuși

– rezervarea locurilor: obligația unui registru de evidență a rezervărilor clienților, pentru ca, în cazul apariției unei îmbolnăviri, să poată fi făcută ancheta epidemiologică

– se recomandă stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (de exemplu, înspre și dinspre toaletă); trebuie reorganizate circuitele de producție și livrare, unde este cazul

– trebuie monitorizată starea de sănătate a angajaților

– măsuri de respectare a distanței între angajați; dacă nu este posibil, măsuri suplimentare de protecție (reducerea numărului de angajați și lucrul în ture, folosirea de echipament de protecție)

– dezinfectarea spațiilor trebuie făcută frecvent

– dezinfectant pentru mâini la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare.

– interzis consumul produselor în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei

– instalarea de panouri de protecție din plexiglas în unitățile cu plata la casă de marcat

foto: arhivă, rol ilustrativ

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax