Actualitate
REGULAMENT pentru închirierea locurilor de parcare la Aiud. Condiţii şi documente necesare. Propunere în şedinţa de Consiliu Local
Consilierii locali din Aiud vor vota miercuri aprobarea Regulamentului de închiriere a locurilor amenajate ca parcări auto de reşedinţă pe teritoriul municipiului. Acesta va fi utilizat pentru organizarea atribuirii contractelor de închiriere prin atribuire directă sau prin licitaţie publică a acestor spaţii, după ce vor fi amenajate. Primăria va anunţaîn timp util locaţiile şi numărul locurilor de parcare ce vor fi disponibile pentru cei interesaţi.
Suprafaţa unei parcele de lo de parcare va fi de 12,5 mp. Plata chiriei se va face trimestrial, cel mai târziu până la data de 30 a ultimei luni (din trimestrul pentru care se face plata), la casieria Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud, str. Tribun Tudoran, nr. 9.
Potrivit regulamentului, închirierea se face în baza unui contract de închiriere, în formă scrisă, prin care Serviciul Public Administraţia Patrimoniului Local Aiud (locatorul) transmite pe o perioadă determinată, unei persoane (locatar), care acţionează pe riscul şi răspunderea sa, dreptul şi obligaţia de exploatare a unui bun proprietatea municipiului Aiud, în schimbul unei chirii (preţ al închirierii).
Locatar poate fi orice persoană fizică sau juridică, română sau străină. Locurile de parcare din parcările de reşedinţă vor fi atribuite numai după identificarea, amenajarea şi numerotarea acestora. Sunt exceptate de la atribuirea locurilor de parcare din parcările de reşedinţă autoutilitarele de transport marfă şi persoane, dube, rulote sau alte vehicule similare.
Potrivit regulamentului, contractul de închiriere trebuie să conţină interdicţia pentru locator de a sub închiria, în tot sau în parte, unei alte persoane locul de parcare dobândit. In cazul subînchirierii, contractul de închiriere va înceta de drept din culpa locatarului.
Contractul se va încheia până la 31 decembrie a anului în curs, fiind ulterior emise acte adiţionale de prelungire pentru fiecare an în parte pe toată perioada derulării contractului.
Preţul de închiriere a locurilor de parcare obţinute prin atribuire directă este stabilit prin Hotărâre a Consiliului Local.
Locatarul are obligaţia ca pe perioada derulării contractului de închiriere să anunţe schimbarea domiciliului respectiv înstrăinarea autoturismului pentru care s-a solicitat locul de parcare. Totodată SPAPL poate solicita la orice moment locatarului să facă dovada domiciliului la adresa menţionată repectiv dovada deţinerii autoturismului. Dacă pe perioada derulării contractului de închiriere locatarul nu mai poate face dovada domiciliului la adresa pentru care sa solicitat locul de parcare, respectiv acesta nu mai deţine autoturism, SPAPL va proceda la rezilierea contractului şi va face o notificare în acest sens titularului contractului.
Dacă pe perioada derulării contractului de închiriere locatarul nu îşi achită obligaţiile de plată pentru o perioadă mai mare de doua trimestre consecutiv, contractul de închiriere va înceta de drept din culpa locatarului.
Încetarea contractului de închiriere poate avea loc şi dacă locatarul solicită rezilierea contractului (numai după notificarea intenţiei sale la registratura SPAPL Aiud, cu precizarea cauzelor care au determinat-o, achitarea la zi a obligaţiilor sale şi eliberarea locului de parcare) şi pentru cauze de utilitate publică (numai după notificarea intenţiei sale chiriaşului, cu precizarea cauzelor care au determinat-o, cu 30 zile înainte).
Documentele pentru solicitarea locurilor de parcare vor trebui depuse la SPAP Aiud:
– cerere tip
– documente privind domiciliul/rezidenţa: copie C.I., act de proprietate, contract de închiriere, act de donaţie sau moştenire
– copie după Certificatul de înmatriculare a autovehiculului deţinute în proprietate sau în folosinţă
– documente privind dreptul de folosinţă (utilizare) a autovehiculului: contract de leasing, act de – – donaţie, act de moştenire, contract de comodat (încheiat la notar)
– certificat de încadrare într-o grupă de handicap (dacă e cazul)
– dovada că este veteran de război, membru A.F.D.P.R., beneficiar al prevederilor Legii 189/2000
– declaraţie pe propria răspundere că nu deţine garaj autorizat amplasat pe domeniul public/privat
– Certificat fiscal eliberat de către Primăria Municipiului Aiud care să ateste că participantul nu figurează cu debite restante către bugetul local.
foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News