Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

REGULI pentru TRAFIC GREU la Alba Iulia: Cum se va emite autorizația de acces. Modificări de regulament propuse de primărie

Publicat

Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au pus în consultare publică un proiect prin care propun completări pentru emiterea autorizației de acces al vehiculelor cum masa maximă autorizată de peste 7,5 tone în străzile modernizate din municipiu, respectiv a vehiculelor mai grele de 5 tone în zona zero.

Străzile nerestricționate și fără a fi necesară autorizație de acces, pentru vehiculele de transport mărfuri și utilaje, sunt, potrivit proiectului: strada Regiment V Vânători, Șoseaua de Centură, strada Alexandru Ioan Cuza, strada Tudor Vladimirescu (între str. A.I : Cuza și Republicii), strada Republicii, Calea Moților (între Republicii și Zlatnei) și strada Zlatnei.

De asemenea, NU vor fi restricții pentru transport mărfuri și utilaje pe:

– calea de acces din str. A.I. Cuza spre strada Turnătoriei;

– strada Turnătoriei, sectorul între str. Măceșului și str. Cabanei

– strada Cabanei (parțial)

– strada Gării

– calea de acces din str. A.I. Cuza spre str. Ampoița

– strada Fabricilor;

– strada Livezii – sectorul cuprins între str. T. Vladimirescu și str. C Negruzzi;

– strada Gh. Șincai;

– strada E. Racoviță;

– strada Mărășești – sectorul cuprins între Șoseaua de ocolire a municipiului Alba Iulia și str. București;

– strada București – sectorul cuprins între str. Mărășești și imobilul cu nr. 88;

– Bd. Ferdinand I – sectorul cuprins între str. Regimentul V. Vânători și Bd. Încoronării;

– Bd. Încoronării – sectorul cuprins între bd. Ferdinand și str. Iașilor

– strada Iașilor – sectorul cuprins între bd. Încoronării și Autogara Alba Iulia;

– strada Maramureșului;

– strada Viilor;

– strada Biruinței – sectorul cuprins între DN1 și str. Busuiocului.

„Zona 0” include Cetatea istorică Alba Carolina și cuprinde străzile: Mihai Viteazul – sectorul cuprins între Poarta I a Cetății și bulevardul 1 Decembrie 1918, Unirii – sectorul cuprins între strada Aurel Vlaicu și strada Mitropolit Alexandru Șterca Șuluțiu, Păcii, Gabriel Bethlen, Mitropolit Andrei Șaguna,  Mitropolit Alexandru Șterca Șuluțiu, Militari, Mitropolit Simion Ștefan, Aleea Sf. Capistrano, Aleea Sf. Eugeniu.

În „zona 0”, pentru transportul mărfurilor / materialelor de construcții este permis accesul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 20 tone inclusiv, numai în baza autorizației de acces. Doar în cazuri excepționale, când natura sau specificul mărfurilor / materialelor transportate nu permite transportul acestora cu vehicule având masa maximă autorizată mai mică de 20 tone, se permite accesul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată peste 20 tone, în baza autorizației de acces.

Autorizația de acces se poate elibera pe perioade de:

a) o zi (24 de ore);

b) o lună (valabilitate 30 de zile)

c) mai multe luni consecutive, dar nu mai mult de 12 luni

Autorizația de acces se eliberează de Primăria Municipiului Alba Iulia prin serviciile de specialitate.

Cererea de eliberare a autorizației de acces se poate depune la registratura Primăriei sau online, pe pagina de internet a primăriei/ secțiunea Servicii Online.

În cuprinsul cererii de eliberare a autorizației de acces, solicitantul trebuie să menționeze perioada pentru care solicită autorizația, locul de plecare/acces și locul de destinație/ieșire din municipiu, precum și scopul deplasării.

La rubrica scopul emiterii se va menționa: aprovizionare, construcții, riveran, contract prestări servicii sau altele.

Pentru transporturi și scopuri de aprovizionare, construcții sau altele, autorizația este condiționată de plata taxei de acces și se emite în baza următoarelor documente: cerere tip pentru eliberarea autorizației de acces – formular Anexa 2.1 sau 2.2 (online); certificat de înmatriculare și/sau carte de identitate sau certificat de înregistrare al vehiculului / utilajului (copie); dovada achitării taxei pentru autorizația de acces.

Autorizația de acces pentru scopul riveran se eliberează fără taxă pe baza documentelor: cerere tip formular anexa 2.1 sau 2.2 după caz ; certificat de înmatriculare și/sau carte de identitate sau certificat de înregistrare al vehiculului / utilajului (copie); documente care atestă adresa domiciliului, sediului și/sau punctelor de lucru legal autorizate (carte identitate pentru PF, certificate înregistrare PJ sau alte documente – copie)

Autorizația de acces pentru scopul contract prestări servicii publice se eliberează pe baza documentelor: cerere tip formular anexa 2.1 sau 2.2 după caz ; certificat de înmatriculare și/sau carte de identitate sau certificat de înregistrare al vehiculului / utilajului (copie);contractul de investiții publice/prestări servicii publice cu instituția/autoritatea publică ; ordinul de începere a lucrărilor/comanda de execuție a contractului, după caz, copie.

Dacă aplicația electronică nu este funcțională, solicitarea poate fi trimisă pe email la adresa accesauto@apulum.ro

Cuantumul taxelor de acces este decis prin HCL.

Taxa se poate achita prin plata cu card bancar, dacă se depune cererea online ; ordin de plată, site-ul www.ghiseul.ro, casieria Primăriei (numerar sau card).

În autorizația de acces vor fi înscrise în mod obligatoriu următoarele: numerele de înmatriculare / înregistrare ale vehiculelor / utilajelor; data și ora începerii valabilității, durata valabilității; zonele de acces și zonele restricționate; prevederile legale care reglementează autorizarea;viteza maximă admisă în zonele cu restricții de tonaj.

Autorizația de acces se emite:

  • imediat după transmiterea cererii prin platforma electronică, în cazul efectuării plății cu cardul bancar, pentru solicitările îăn scopurile aprovizionare/cosntrucții/altele
  • în cel mult 30 de zile din momentul înregistrării cererii în cazul efectuării plății prin ordin de plată/ghiseul.ro/casierie, pentru scopurile aprovizionare/construcții/altele ; în cazul solicitărilor în scopul riveran sau contract prestări servicii și pentru toate solicitările depuse la registratura primăriei, dacă documentația este completă. Dacă nu, se prelungește cu 10 zile.

Autorizația de acces este netransmisibilă.

În cazul în care vehiculul pentru care s-a eliberat autorizația de acces a fost avariat, scos din circulație, radiat, înstrăinat etc, deținătorul/utilizatoru poate cere altă autorizație pentru alt vehicul cu condiția să se încadreze în aceleași limite de tonaj ; trebuie prezentate documente prin care să justifice cererea pentru noua autorizație; eliberarea celei noi se face fără plata de taxe/tarife suplimentare, iar autorizația inițială va fi anulată; excepție sunt autorizațiile de acces cu valabilitate zilnică, ce nu pot fi modificate/anulate ulterior începerii valabilității

Nu sunt supuse autorizării potrivit prezentului regulament, nefiind necesară autorizație de acces, autovehiculele, vehiculele și utilajele ce aparțin: Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale SRI, SPP, SIE, DNA, Ministerului Justiției, Direcției Generale a Penitenciarelor, Ministerului Public, SMURD, Pompierilor, Serviciului de Ambulanță, Polițiri Locale Alba Iulia sau altor instituții ale statului, aflate în misiuni specifice.

Nu sunt supuse autorizării potrivit prezentului regulament autovehiculele, vehiculele și utilajele ce aparțin agenților economici care prestează servicii publice de iluminat, apă-canal, salubrizare-deratizare, electricitate, gaze naturale, telecomunicații, zone verzi, pentru deplasări în zonele restricționate în scopul executării lucrărilor de intervenții de urgență sau avarii sau a lucrărilor prevăzute în contractele încheiate cu Municipiul/Consiliul Local.

Pentru autovehiculele, vehiculele și utilajele ce aparțin sau sunt utilizate de agenții economici cu contracte de investiții publice încheiate cu Municipiul/Consiliul Local se pot elibera autorizații de acces la cerere, fără taxă, pentru desfășurarea activităților prevăzute în contract.

Pentru autovehiculele, vehiculele și utilajele aparținând terților, utilizate de agenții economici pentru lucrările prevăzute în contract, se poate emite autorizații pe 24 de ore sau o lună, la solicitarea executantului contractului, pentru cel mult 5 vehicule/obiectiv de investiții.

Autorizațiile de acces fără taxă pentru contracte de investiții publice se emit doar pe traseul cel mai scurt între locație și traseul nerestricționat și/sau punctul de aprovizionare.

La fel și pentru riverani.

În baza autorizației eliberate este permis accesul vehiculelor cu sau fără încărcătură.

Amenda pentru circulație fără autorizația de acces este între 2000 și 2500 de lei.

Nerespectarea condițiilor din autorizația de acces, staționarea/parcarea/circulația pe trotuare/în parcuri/spații verzi/alei cartiere rezidențiale sau alte locuri în afara celor pentru circulație rutieră se sancționează cu amendă între 1500 lei – 2000 lei și retragerea autorizației.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Cetatean

    luni, 08.02.2021 at 18:52

    Cetatentii care locuiesc pe strazile cu trafic greu sa fie scutiti de impozite pentru ca nu sunt obligati sa suporte zgomotul si poluarea facuta de aceste masini atit timp cit Alba Iulia nu e in stare sa faca o centura ocolitoare pe latura de nord o orasului.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax