Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Românii por fi amendați dacă pleacă din țară mai mult de șase luni pe an, fără să anunțe ANAF

Publicat

pasaport

Dacă nu notifică Fiscul în prealabil prin completarea și depunerea unui chestionar de rezidență fiscală, românii care au de gând să plece în străinătate pentru mai mult de șase luni riscă amendarea.  Amenzile pentru nerespectarea acestei obligații se aplică începând cu anul trecut, scrie avocatnet.ro

Potrivit legislației fiscale în vigoare, cei ce pleacă din România pentru o perioadă mai lungă de șase luni sau pentru mai multe perioade ce însumează șase luni, într-un interval de 12 luni consecutive, sunt obligați să depună la Fisc un chestionar pentru stabilirea rezidenței fiscale.

Această obligație este stabilită în Codul fiscal și detaliată în Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 1.099/2016. După cum stabilește Ordonanța Guvernului nr. 30/2017, neîndeplinirea obligației poate aduce, începând din 2018, amenzi cuprinse între 50 și 100 de lei.

Obligația vizează toate persoanele fizice ce stau în România și pleacă pentru o perioadă mai lungă din țară, indiferent de motivul deplasării (muncă, studii etc). Excepție de la această regulă fac, potrivit legislației, românii care lucrează în străinătate ca funcționari sau angajați ai statului român.

„Chestionarul pentru stabilirea rezidenței fiscale a persoanei fizice la plecarea din România” trebuie completat în două exemplare. Unul dintre acestea trebuie transmis prin poștă, cu confirmare de primire, sau depus la registratura unității fiscale competente, în timp ce altul se păstrează. În același timp, chestionarul poate fi transmis și electronic.

Întregistrarea documentului la unitatea Fiscului din raza domiciliului trebuie făcută cu 30 de zile înainte plecării din țară. Mai exact, chestionarul trebuie depus pentru ca autoritățile fiscale să decidă dacă persoana care depune acest document va fi menținută sau scoasă din evidențele fiscale.

Obligația depunerii Chestionarelor pentru stabilirea rezidenţei fiscale atât la plecarea din România cât și la sosirea în România este reglementată de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1099/2016 pentru reglementarea unor aspecte privind rezidenţa în România a persoanelor fizice.

Urmare depunerii chestionarelor, organul fiscal analizează situaţia concretă a persoanei fizice, luând în considerare prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri sau prevederile Codului fiscal, după caz, precum şi documentaţia prezentată de contribuabili în vederea stabilirii rezidenței fiscale.

În ceea ce privește documentele justificative, menționăm că, organul fiscal poate solicita și alte documente pe care le consideră relevante pentru stabilirea rezidenței fiscale. Referitor la documentele justificative precizăm că acestea trebuie depuse în limba română, având în vedere că limba oficială în administrația fiscală din România este limba română, astfel că orice document sau înscris care se prezintă Agenției fiscale trebuie să fie însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați” precizează reprezentanții ANAF.

ANAF schimbă informații cu statele membre. Precizările Fiscului

”Referitor la declararea veniturilor din străinătate, informăm contribuabilii că Agenția Națională de Administrare Fiscală realizează schimb reciproc de informații cu diverse state.

Schimbul automat de informații cu Statele Membre ale Uniunii Europene, se realizează în baza Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal, transpusă în legislația națională în Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, art. 291 prevăzând sfera de aplicare și condițiile schimbului automat obligatoriu de informații.

În ceea ce privește schimbul automat dintre România și statele Non-EU, acesta se realizează în baza Convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri, pentru prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitul pe venit şi pe capital care se încheie cu fiecare jurisdicție în parte.

Având în vedere cele mai sus menționate, invităm contribuabilii care primesc solicitări de a se prezenta la organele fiscale de a da curs acestora și de a clarifica aspectele ce le sunt comunicate, pentru a evita dubla impunere și a stabili statul care are dreptul de impunere a veniturilor realizate, conform prevederilor convențiilor de evitare a dublei impuneri și a Codului fiscal.

În situația în care organul fiscal solicită prezentarea de documente justificative, îndrumăm contribuabilii să prezinte documentele solicitate iar în cazul în care acestea sunt emise într-o altă limbă, acestea să fie însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați, astfel cum legislația prevede. În cazul neprezentării contribuabililor la organul fiscal, pentru clarificarea situației fiscale proprie, organele fiscale au obligația de a întreprinde în continuare demersurile prevăzute de legislația fiscală, în vederea impunerii veniturilor comunicate ca urmare a realizării schimbului internațional de informații”.

Sursă: avocat.net


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ADMINISTRATIE

Localități – FANTOMĂ în Alba: Apar cu numele la acte oficiale, dar în realitate sunt pustiite sau „înecate” în iazuri

Publicat

În județul Alba există 11 localități pustiite, care la recensământul din 2011 aveau câte 4 locuitori sau niciunul. De exemplu localitatea Zărieș a fost declarată în urmă cu zece ani depopulată, dar în 2013 potrivit Autorității Naționale Sanitar Veterinare și Pentru Siguranța Alimentelor au apărut un număr considerabil de animale crotaliate, între care 2 bovine, […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Clădirile în care funcţionează Universitatea Tehnică la Alba Iulia, date în administrare pe 49 de ani. Motivul

Publicat

sediu UTCN Universitate Tehnica Alba Iulia

Primăria Alba Iulia extinde perioada de administrare a clădirilor ce servesc drept sediu al Universităţii Tehnice Cluj-Napoca, extensia Alba Iulia, de la 20 de ani la 49 de ani. Motivul este faptul că instituţia de învăţământ intenţionează să facă investiţii în această locaţie, utile pentru procesul de învăţământ superior. Proiectul intră la aprobare în şedinţa […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Direcţia Sanitar-Veterinară Alba, OIR POSDRU Centru, primării, şcoli şi alte instituţii publice din judeţ

Publicat

birou

În această perioadă, sunt organizate mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi vacante în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe. Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs: Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Tonete cu îngheţată şi covrigi în Cetatea Alba Carolina şi alte zone din oraş. Licitaţie de la 100 de euro pe lună

Publicat

soare

Primăria Alba Iulia intenţionează să scoată la licitaţie opt terenuri pe care să fie amplasate tonete la care să fie vândute îngheţată şi covrigi. Locaţiile sunt în Cetatea Alba Carolina şi alte zone din oraş. Terenurile vor fi închiriate pe 4 ani, iar preţul de pornire al licitaţiei este de 100 euro/lună/locaţie. Pentru desemnarea ofertantului […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate