Connect with us
Publicitate

Actualitate

Românii vor un stil de viaţă sănătos și sustenabil, dar prețul continuă să fie un obstacol. Studiu

Arhivă foto

Publicat

Într-un studiu recent efectuat în perioada 8 – 14 august 2023, cu participarea a 1.015 respondenți, Reveal Marketing Research a scos la iveală faptul că interesul pentru un stil de viață sustenabil este în creștere în România.

Cu toate acestea, există încă bariere semnificative în calea adoptării unor practici ecologice din cauza costurilor ridicate și a lipsei de încredere în produsele sustenabile.

Interesul crescut pentru sustenabilitate

Potrivit studiului, șapte din zece români își manifestă interesul pentru un stil de viață sustenabil, ceea ce arată o creștere constantă a conștientizării acestui aspect în societate.

Cu toate acestea, doar 38% dintre respondenți consideră că produsele „verzi” au tarife accesibile, iar 53% afirmă că acestea sunt greu de găsit.

Ce înseamnă sustenabilitatea pentru români

Pentru majoritatea românilor, sustenabilitatea înseamnă folosirea responsabilă a resurselor (30%).

Acest lucru include reducerea risipei și reciclarea.

De asemenea, 14% dintre respondenți pun accent pe grija față de natură și față de speciile aflate în pericol de dispariție, iar 11% se concentrează pe măsuri pentru reducerea poluării și emisiilor de carbon.

Peste 70% dintre respondenți cred că rezolvarea problemelor de sustenabilitate necesită eforturi atât din partea cetățenilor, cât și din partea instituțiilor publice și private.

Aproape trei sferturi dintre respondenți (74%) sunt interesați să adopte un stil de viață sustenabil, un procent similar cu cel din 2022.

Motive pentru adoptarea sustenabilității

În viziunea românilor, protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) și impactul asupra calității vieții (26%) sunt principalele motive pentru adoptarea unui model sustenabil în viața de zi cu zi.

Printre barierele identificate pentru adoptarea comportamentelor responsabile față de mediu se numără neîncrederea în produsele și serviciile prezentate ca sustenabile (60%), costurile ridicate ale produselor sustenabile (59%) și obișnuința cu stilul de viață actual (56%).

Rolul companiilor în promovarea sustenabilității

Conform studiului, 44% dintre respondenți consideră că organizațiile pot încuraja inițiative eco-friendly în România prin utilizarea de tehnologii și procese prietenoase cu mediul.

De asemenea, stimulentele și facilitățile pentru proiectele sustenabile (43%), dezvoltarea și promovarea produselor și serviciilor sustenabile (42%), precum și campaniile de conștientizare și educație ecologică (41%) sunt considerate inițiative adecvate de către respondenți.

Aspecte cheie pentru consumatori

Printre aspectele pe care respondenții le consideră importante pentru a influența decizia lor de cumpărare se numără etichetele care arată proveniența produselor (71%), modificarea ambalajelor pentru a reduce impactul asupra mediului (69%) și etichetele care atestă proveniența materialelor produselor (69%).

De asemenea, fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%) și experiența anterioară cu produsele/serviciile companiei (14%) sunt luate în considerare după evaluarea prețului (15%).

Studiul Reveal Marketing Research oferă o imagine clară a perspectivei românilor asupra sustenabilității și indică faptul că, deși interesul pentru un stil de viață sustenabil este în creștere, există încă provocări semnificative în calea adoptării unor practici ecologice.

Cu toate acestea, cu sprijinul adecvat din partea companiilor și a instituțiilor, s-ar putea face progrese semnificative în direcția unui viitor mai sustenabil pentru România.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate