SHOW, Gess Show: Firma care a ajuns de la 0 la 1,6 milioane de lei, într-un an, din contracte cu Primăria Sebeș | Alba24
Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ECONOMIE

SHOW, Gess Show: Firma care a ajuns de la 0 la 1,6 milioane de lei, într-un an, din contracte cu Primăria Sebeș

avatar

Publicat

Trei firme, contracte de sute de mii de euro și o cifră de afaceri ajunsă la cer într-un singur an. Ce au în comun aceste firme? Aceeași adresă, în Oiejdea și același susținător principal, Centrul Cultural „Lucian Blaga” din Sebeș. Începând cu 2017, toate evenimentele din orașul administrat de Dorin Nistor au fost organizate fie de Gess Show, Ștefan Show sau PFA Lungu Ștefan. 2.212.076 de lei, adică 491.572 de euro s-au dus într-un an și jumătate pentru 32 de evenimente din Sebeș organizate de același om, sub altă firmă. Toate contractele au fost făcute prin achiziție DIRECTĂ de pe SEAP. 

Al doilea „sponsor” al celor trei firme a fost în anul 2017 Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba pentru care au fost organizate 23 de evenimente cu 154.660 lei (34.000 de euro), o sumă infimă față cele alocate pentru manifestările de la Sebeș.

Cu un singur angajat, GESS Show, o firmă înființată în urmă doi ani, a reușit performanța de a ajunge la o cifră de afaceri de 1.648.060 de lei. Cum? A organizat în nici doi ani 38 de evenimente pe bani mulți, din care mai bine de jumătate la Sebeș.

Evoluția spectaculoasă a firmei a început imediat după alegerile din 2016 când municipul Sebeș a ieșit de sub conducerea PSD și a ajuns pe mâna lui Nistor. Poate este o simplă coincidență, însă de atunci Primăria Sebeș și-a scos din atribuții organizatul de „chermeze” și lansări de carte și le-a plasat Centrului Cultural „Lucian Blaga”, condus acum de mâna dreaptă a primarului, purtătoarea de vorbe ajunsă directoare la cultură, care s-a ocupat de intermedierea serviciilor de organizare evenimente. Culmea, singurele firme care pare că se pricep la asta au apărut din senin în anul alegerilor și singurele contractate de Centrul de Cultură sunt din Oiejdea și sunt conduse de același om, direct sau printr-un interpus. 

Din 2017 și până în prezent, Gess Show a organizat, la Sebeș, 21 de evenimente, prin contracte achiziționate direct de pe SEAP de Centrul Cultural „Lucian Blaga” cu 1.981.796 lei de lei (440.000 de euro) din care 493.938 de lei în anul 2018, acestea fiind singurele două contracte din acest an pentru firma Gess Show.

Pentru Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, a organizat în 2017, 14 evenimente cu 115.605 de lei (25.690 de euro).

Tot anul trecut a mai organizat câte un eveniment pentru Almașu Mare – 22.000 de lei, DJTS – 4.090 de lei și cam atât, pentru că timpul, nu evenimentele din Sebeș nu i-a mai permis să se ocupe și de alte serbări câmpenești.

A doua firmă luată în brațe de Centrul Cultural „Lucian Blaga” este ȘTEFAN SHOW SRL, a cărei adresă este aceeași cu cea a firmei GESS Show, 241A Oiejdea. Firma a fost înființată anul trecut și a ajuns la o cifră de afaceri de 207.472 de lei în câteva luni.

 

Prin această firmă au fost organizate, în perioada 2017-2018, 15 evenimente. Patru dintre acestea au fost pentru Centrul Cultural „Lucian Blaga” din Sebeș, care i-a alocat 97.145 de lei.

A mai avut contracte de 13.055 lei de la Centrul de Cultură „Augustin Ben”a Alba pentru anul 2017 (5 evenimente), un eveniment 40.000 de lei de la Teiuş, 10.000 de lei pentru un eveniment la Gârbova, 50.000 de lei de la Primăria Câmpeni, 30.000 de lei de la Aiud şi 11.600 lei de la Casa de Cultură a Studenţilor din Alba Iulia.

Al treilea beneficiar de contracte este LUNGU E. ȘTEFAN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ, care a organizat în perioada 2017-2018, 13 evenimente. 

A primit pentru organizare de evenimente din 2017 și 2018 (șase evenimente) – 133.135 lei de la Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș, 26.000 de lei de la Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba (patru evenimente), 77.000 de lei de la Primăria Zlatna pentru FIFE și 20.000 de lei de la Primăria Albac, câte un eveniment organizat în 2017.

Deși contractele au fost făcute legal prin achiziție pe SEAP, faptul că toate au fost atribuite unui singur om nu poate să nu ridice semne de întrebare. Cum se cheltuiesc acești bani? Cine verifică achiziția, defalcat, pentru că o cerere legată de modul în care s-au chetuit sumele pe evenimente, pe capitole, rămâne fără răspuns atunci când îi este adresată Primăriei Sebeș, care practic în acest mod s-a scăpat de dat explicații și poate să împartă banii publici după bunul plac, doar că în mod indirect. Dacă administrația locală este obligată să răspună pentru fiecare leu, o firmă privată nu are această obligație față de cetățeni, chiar dacă sunt bani publici.

„Povestea de iubire” dintre Sebeș și cele trei firme este dovada că, fără o relație politică bine sudată, nu ai cum să devii dintr-un mic anteprenor un impresar de succes.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
3 Comentarii

3 Comments

  1. avatar

    indiferenta

    miercuri, 13.06.2018 la 11:17

    Daca sebesenii sunt fraieri si se lasa tepuiti de gasca de navetisti din primarie, este treaba lor. Dar ce te faci ca institutiile abilitate sa verifice cheltuirea banului public, tac ?

  2. avatar

    dan

    miercuri, 13.06.2018 la 15:43

    deci sa plece psd sa vina pnl ca fac bine la popor 🙂

  3. avatar

    Sebeș

    miercuri, 13.06.2018 la 16:50

    Sunt curios care ar fi justificarea (pe lângă ce Legea definește ca achiziție directa

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat începere proiect: „Reabilitarea energetică a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia”

avatar

Publicat

Proiectul „REABILITARE ENERGETICĂ A SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ ALBA IULIA”, cod MySMIS 114211, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către SPITALUL JUDEȚEAN DE URGENȚĂ ALBA IULIA, și are o valoare totală de 15.350.482,84, din care 13.800.414,99 reprezintă finanțare nerambursabilă.

Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.

Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 18.11.2014 – 28.02.2021.

Obiectivul general al proiectului consta în creşterea eficienţei energetice a clădirilor administrate de Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, având în vedere respectarea cerinţelor specifice principiilor dezvoltării durabile şi egalităţii de şanse.

Obiectivele specifice vizează: Diminuarea cu cel puţin 75% a emisiilor în atmosferă a gazelor cu efect de seră; Reducerea consumului anual de energie primară cu cel puţin 40% faţă de consumul actual, în termen de 3 ani de la semnarea contractului de finanţare; Implementarea unui sistem alternativ de producere a energiei din surse regenerabile; Adaptarea infrastructurii Spitalului pentru nevoile persoanelor cu dizabilităţi.

Vezi aici comunicatul (.pdf).

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Propunerea unui senator: Obligatoriu închisoare cu executare pentru șoferii beți sau fără permis ce provoacă accidente mortale

avatar

Publicat

Fostul Ministru al Justiției, actual senator PSD, Robert Cazanciuc propune ca șoferii ce se urcă băuți la volan sau fără permis de conducere, și provoacă accidente rutiere mortale, să primească obligatoriu închisoare cu executare. Inițiatorul susține că are susţinerea colegilor din comisia juridică și că șoferii cu care s-a sfătuit sunt şi ei de acord.

Fostul Ministru vrea să inițieze un proiect de lege prin care șoferii care se urcă beți sau fără permis de conducere la volan și provoacă accidente rutiere să primească obligatoriu închisoare cu executare.

„Atunci când te urci la volan având peste 1 la mie alcoolemie şi atunci când iţi permiţi să te urci la volan fără să ai permis de conducere ai senzaţia că totul îţi este permis”,a declarat pentru Digi24, Robert Cazanciuc, inițiatorul proiectului.

Trebuie să ştie foarte clar oricine se urcă băut la volan sau fără permis de conducere că drumul lui duce până la urmă la închisoare”, adaugă el.

Fostul ministru al Justiţiei spune că are susţinerea colegilor din comisia juridică. Şoferii sunt şi ei de acord:

-De ce sunt legile astea? Așa, oricine poate să dea peste cineva sau să omoare un om în stradă și îi dă cu suspendare.

-Poate așa vor fi mai conștienți. Probabil e vorba de teribilism. În condițiile alea, se gândesc numai la ei, să ajungă mai repede acasă.

Lucrurile se schimbă când vine vorba de avocaţi.

„Din practica judiciară, majoritatea în astfel de cazuri, dacă sunt la prima abatere, dacă respectivii inculpați nu au mai avut legătură cu legea penală, judecătorii opinează de obicei spre a acorda o pedeapsă cu suspendare. Limitează în primul rând rolul judecătorului, în funcție de fiecare inculpat în parte și de povestea fiecăruia și de povestea fiecăruia trebuie să aleagă ce pedeapsa să dea, mai mică sau mai mare, cu suspendare sau executare”, a spus Florin Tîrnovan, avocat.

Sursă: Digi24.ro

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

După ce doi urși au fost omorâți pe autostrada A1, DRDP Brașov va monta între Sebeș și Sibiu panouri cu mesajul ”Atenție animale”

avatar

Publicat

DRDP Brașov ia măsuri. Pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu, vor fi montate indicatoare cu mesajul „Atenție animale!” . Panourile vor fi amplasate în zonele în care în ultimele zile, doi urși ce au reușit să intre pe carosabil și fost omorâți de autovehicule.

În urma ultimelor accidente de pe A1, între Sebeș și Sibiu vor fi montate indicatoare cu mesajul „Atenție animale”.  DRPD Brașov speră că prin montarea panourilor vor atrage atenția șoferilor că animalele pot sări peste gardurile de protecție ale autostrăzii și ajunge pe carosabil.

Citește și: FOTO: Un urs a fost lovit MORTAL de o camionetă pe autostrada Sibiu-Sebeș

Măsura a fost anunțată după ce în weekendul ce a trecut doi urși ce au reușit să pătrundă pe carosabil unde au fost loviți de mașini și în urma impactului au decedat.

CITEȘTE ȘI: FOTO: Problemele cu animalele sălbatice continuă pe autostrada A1. Pui de urs lovit mortal de o mașină între Sibiu și Sebeș

Din fericire nici un participant la trafic nu a fost rănit în urma celor două accidente produse în zilele de sâmbătă și duminică.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Proba cu martori pentru stabilirea proprietăților intravilane de la sate a intrat în vigoare

avatar

Publicat

Declarațiile autentice ale martorilor pot fi folosite ca mijloc de probă pentru stabilirea proprietăților, ce constau în terenurile aferente caselor de locuit, anexelor gospodărești, sau curtea și grădina din jurul acestora. Legea a intrat în vigoare în data de 9 august. 

Din data de 9 august  declaraţiile autentice cu martori pot fi folosite ca mijloace de probă pentru stabilirea proprietăţilor constând din suprafețele de terenuri aferente casei de locuit și anexelor gospodărești, precum și curtea și grădina din jurul acestora. Avem, astfel, o adăugare, faţă de forma anterioară a legii care admitea, ca probe, numai actele de proprietate, înscrierea în cartea funciară, în registrul agricol sau în alte documente funciare, la data intrării în cooperativa agricolă de producție.

-Declaraţiile autentice cu martori sunt acceptate ca mijloace de probă şi în cazul înstrăinării construcțiilor, suprafețele de teren aferente, din categoriile de mai sus.

– Terenurile situate în intravilanul localităților, aferente construcțiilor edificate de către fostele cooperative de producție, fostele asociații economice intercooperatiste și fostele cooperative de consum, se înscriu în proprietatea actualilor deținători, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:

– sunt deținători de construcții de la data dobândirii și până la data solicitării înscrierii dreptului de proprietate;

– fac dovada că imobilul este înregistrat în registrul agricol și a plății impozitelor și taxelor în conformitate cu prevederile legale;

– pentru terenul aferent construcției nu a fost constituit sau reconstituit dreptul de proprietate;

– terenurile nu sunt în proprietatea publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale.

– Terenurilor aferente locuinței, care nu au fost cooperativizate: deținătorii sau moștenitorii acestora pot solicita comisiei județene emiterea titlului de proprietate în condițiile prezentei legi, astfel:

– dacă solicitanții figurează în registrele agricole sau registrele cadastrale și în evidențele fiscale;

– dacă terenul este în proprietatea statului român și persoanele solicitante au calitatea de proprietari ai construcțiilor de pe terenurile care fac obiectul prezentei legi;

– nu fac obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane.

– Cererile pentru reconstituirea dreptului de proprietate. În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare, în 9 august, a Legii nr. 231/2018, persoanele fizice și juridice care îndeplinesc condițiile prevăzute de această lege pot formula cereri în vederea constituirii și/sau reconstituirii dreptului de proprietate. Cererile de reconstituire a dreptului de proprietate formulate în temeiul art. 23, 24 și 27 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aflate în curs de soluționare prin proceduri administrative ori judiciare, nu se supun prevederilor prezentei legi.

Sursă: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Locuitorii din Vințu de Jos rămân FĂRĂ APĂ în noaptea de marți spre miercuri, în urma unor lucrări de relocare a conductei

avatar

Publicat

În vederea efectuării unor lucrări de relocare a conductei de alimentarea cu apă în zona pasaj CF Vințu de Jos, Apa CTTA SA Alba – Sucursala Alba Iulia anunță întreruperea furnizării apei potabile în localitatea Vințu de Jos, de marți 21 august, ora 22:00 până miercuri 22 august, ora 03:00.

Reprezentanții Apa CTTA Alba roagă consumatorii din zona afectată să-și asigure rezerva de apă necesară pentru intervalul de întrerupere.

„La reluarea furnizării apei pot apărea, local, depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care sfătuim consumatorii să folosească apa doar în scopuri menajere, până la încadrarea acesteia în parametrii de calitate.

Eventualele perturbaţii, precum şi zona în care ele apar rugăm să fie semnalate imediat Dispeceratului Sucursalei Alba Iulia la numerele de telefon: fix 0258.810463, mobil 0723.212647, în vederea intervenţiei.

Mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au transmis reprezentanții companiei, într-un comunicat.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate