Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

SIMULARE BACALAUREAT 2016: SUBIECTELE şi BAREMELE de corectare la proba la alegere a profilului


Publicat

subiectePeste 2.400 de elevi de clasa a XII-a au participat joi la ultima probă, cea la alegere în funcţie de profil, în cadrul sesiunii de simulare a examen Bacalaureat 2016. Testările au fost susţinute la Chimie, Fizică, Biologie, Informatică, Anatomie, Geografie, Economie, Psihologie, Sociologie, Filosofie sau Logică. Ministerul Educaţiei a publicat subiectele oficiale şi baremele de corectare. Rezultatele pentru cele patru probe din cadrul simulării, pentru elevii din clasele XI-XII, vor fi cunoscute în 18 martie.

SUBIECTE şi bareme de corectare pentru simulare BACALAUREAT 2016, publicate pe edu.ro:

ANATOMIE

SUBIECT_E_d_anat_fiz_um_gen_ec_um_2016_var_simulare

BAREM_E_d_anat_fiz_um_gen_ec_um_2016_bar_simulare

BIOLOGIE

SUBIECT_E_d_bio_veg_anim_2016_var_simulare

BAREM_E_d_bio_veg_anim_2016_bar_simulare

CHIMIE

SUBIECT_E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_tehnologic_2016_var_simulare

BAREM_E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_tehnologic_2016_bar_simulare

SUBIECT_E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_teoretic_2016_var_simulare

BAREM_E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_teoretic_2016_bar_simulare

SUBIECT_E_d_chimie_organica_niv_I_II_tehnologic_2016_var_simulare

BAREM_E_d_chimie_organica_niv_I_II_tehnologic_2016_bar_simulare

SUBIECT_E_d_chimie_organica_niv_I_II_teoretic_2016_var_simulare

BAREM_E_d_chimie_organica_niv_I_II_teoretic_2016_bar_simulare

ECONOMIE

SUBIECT_E_d_economie_2016_var_simulare

BAREM_E_d_economie_2016_bar_simulare

FIZICĂ

SUBIECT_E_d_fizica_tehnologic_2016_var_simulare

BAREM_E_d_fizica_tehnologic_2016_bar_simulare

SUBIECT_E_d_fizica_teoretic_vocational_2016_var_simulare

BAREM_E_d_fizica_teoretic_vocational_2016_bar_simulare

FILOSOFIE

SUBIECT_E_d_filosofie_2016_var_simulare

BAREM_E_d_filosofie_2016_bar_simulare

GEOGRAFIE

SUBIECT_E_d_geografie_2016_var_simulare

BAREM_E_d_geografie_2016_bar_simulare

INFORMATICĂ

SUBIECT_E_d_informatica_C_sp_MI_2016_var_simulare

BAREM_E_d_informatica_sp_MI_2016_bar_simulare

SUBIECT_E_d_informatica_C_sp_SN_2016_var_simulare

BAREM_E_d_informatica_sp_SN_2016_bar_simulare

SUBIECT_E_d_informatica_Pascal_sp_MI_2016_var_simulare

SUBIECT_E_d_informatica_Pascal_sp_SN_2016_var_simulare

LOGICĂ

SUBIECT_E_d_logica_2016_var_simulare

BAREM_E_d_logica_2016_bar_simulare

PSIHOLOGIE

SUBIECT_E_d_psihologie_2016_var_simulare

BAREM_E_d_psihologie_2016_bar_simulare

SOCIOLOGIE

SUBIECT_E_d_sociologie_2016_var_simulare

BAREM_E_d_sociologie_2016_bar_simulare

Examenul de bacalaureat, sesiunea din vară, se desfăşoară în perioada 13 iunie – 8 iulie. Absolvenţii de liceu vor avea până în 1 iulie probele orale şi de competenţe digitale, iar din 4 iulie vor fi probele scrise, rezultatele finale urmând să fie afişate în 16 iulie.

Examenul de bacalaureat din 2016 va începe în 13 iunie, cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, susţinută până în 15 iunie. În perioada 15-17 iunie va avea loc proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, urmată în 21-24 iunie de proba de evaluare a competenţelor digitale şi în 27 iunie – 1 iulie de proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională.

Probele scrise de la bacalaureat vor fi susţinute în 4 iulie la limba şi literatura română şi în 5 iulie la limba şi literatura maternă. Testarea va continua în 6 iulie cu proba obligatorie a profilului şi în 8 iulie cu proba la alegere a profilului şi specializării.

Rezultatele vor fi afişate în 12 iulie, până la ora 16.00, iar contestaţiile vor fi depuse în aceeaşi zi, între orele 16.00 şi 20.00. Rezultatele finale vor fi afişate în 16 iulie.

A doua sesiune a examenului de bacalaureat din 2016 va avea loc în perioada august-septembrie, înscrierile fiind programate din 18 până în 22 iulie.

În 16-17 august va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, în 17-19 august – evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională şi în 18-19 august – evaluarea competenţelor digitale.

Din 22 august vor începe probele scrise, prima testare fiind la limba şi literatura română, urmată în 23 august de limba şi literatura maternă, 24 august – proba obligatorie a profilului şi 26 august – proba la alegere a profilului şi specializării. Primele rezultate vor fi afişate în 29 august, până la ora 16.00, iar contestaţiile vor fi depuse între orele 16.00 şi 20.00. În 30-31 august vor fi soluţionate contestaţiile, iar în 1 septembrie vor fi afişate rezultatele finale.

Condiţii de desfăşurare a examenului

Comisia Naţională de Bacalaureat poate aproba prelungirea perioadelor de susţinere a probelor de evaluare a competenţelor digitale sau lingvistice, de evaluare a lucrărilor scrise sau de afişare a rezultatelor, precum şi reducerea perioadei de afişare a rezultatatelor, la solicitarea comisiilor de bacalaureat judeţene sau a municipiului Bucureşti ori din proprie iniţiativă, potrivit Ordinului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat din 2016.

Bacalaureatul din 2016 se desfăşoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului – 2011, aprobată prin ordinul ministrului Educaţiei nr. 4799/2010.

Lista disciplinelor la care candidaţii susţin examenul de bacalaureat în cele două sesiuni din 2013 rămâne cea aprobată în 2010 prin ordinul ministrului Educaţiei.

Comisiile de bacalaureat judeţene şi cea a municipiului Bucureşti trebuie să asigure camere de supraveghere audio-video în sălile în care se desfăşoară probele examenului, în sălile în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi în sălile în care se preiau şi se depozitează lucrările scrise.

Comisiile de examen vor verifica, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă, ori în cazul în care există sesizări, verificarea se va face pentru înregistrările din toate sălile de examen din unitatea de învăţământ respectivă.

Dacă se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, comisia de bacalaureat din centrul de examen va luat măsurile necesare, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Lucrările scrise ale candidaţilor la bacalaureat pot fi corectate în alte judeţe decât cele în care se susţine examenul, prin decizie a Comisiei Naţionale de Bacalaureat. Transportul lucrărilor scrise dintr-un judeţ în cel desemnat şi aducerea lor înapoi, precum şi consemnarea în catalogul electronic a rezultatelor obţinute de candidaţi se fac în conformitate cu procedurile elaborate de Comisia Naţională de Bacalaureat.

Absolvenţii de liceu promovează examenul de bacalaureat dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: au susţinut probele de evaluare a competenţelor; au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea şi au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de bacalaureat.

Candidaţilor le este interzis să intre în sălile de examen cu ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete, acestea urmând să fie lăsate în sala de depozitare a obiectelor personale, stabilită de comisia de bacalaureat. Cei care refuză să lase aceste obiecte în sala stabilită de comisia de bacalaureat nu vor fi primiţi în examen.

De asemenea, candidaţii nu pot intra în sala de examen cu manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor. Aceştia nu pot avea asupra lor nici telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul ori de comunicare ce ar putea permite conectarea la internet sau la reţele de socializare şi care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu persoane din exterior.

Candidaţii care încalcă aceste reguli vor fi eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele sau obiectele interzise au fost folosite sau nu şi indiferent dacă au fost introduse de aceştia sau de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane.

Încălcarea acestor reguli va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceştia nu mai pot participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba Iulia, testat pozitiv pentru COVID-19, a plecat cu avionul în Marea Britanie. Ce s-a întâmplat

Publicat

Un bărbat din Alba Iulia s-a ales cu dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor după ce și-a făcut un test pentru COVID-19, dar nu a mai așteptat rezultatul și a plecat cu un avion în Anglia. 

Potrivit procurilori, bărbatul s-a testat pentru COVID-19, dar în data de 16 ianurie rezultatul a fost incert. În data de 17 ianurie, bărbatul a fost testat din nou și în jurul orei 17:00, reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Alba au încercat în mod repetat să îl contacteze telefonic, însă nu au reușit și i-au comunicat prin e-mail rezultatul pozitiv al testului.

Ulterior, în seara aceleiași zile, persoana de sex masculin s-a deplasat la aeroportul din Sibiu și s-a îmbarcat într-un avion cu destinația Anglia”, se arată într-un comunicat al Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.

Potrivit unor surse alba24.ro, bărbatul ar fi ajuns pe aerportul din Luton, unde a fost preluat de autoritățile din Anglia și pus în carantină.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Premierul Cîțu a anunțat data când va fi luată decizia privind întoarcerea în format fizic a elevilor la școală

Publicat

Premierul României, Florin Cîţu, a declarat că o decizie privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie.

Acesta a menţionat că doreşte ca şcolile să fie redeschise, însă contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, „pentru că nu pot fi relaxate prea mult condiţiile şi apoi să fie o presiune pe sistemul de sănătate”.

„Noi am spus, şi preşedintele României a spus, că vom lua o decizie fermă pe 2 februarie. Urmărim până în acel moment ce se întâmplă cu situaţia epidemiologică din România, dacă avem o înrăutăţirea situaţiei. Vom lua o decizie pe 2 februarie.

Personal, bineînţeles că vreau, ca toată lumea, să fie deschise şcolile, şi economia să fie deschisă, dar nu contează ce vreau eu, contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, pentru că nu putem să relaxăm prea mult condiţiile şi apoi să avem o presiune pe sistemul de sănătate”, a afirmat Cîţu la Parlament, înaintea şedinţei liderilor coaliţiei de guvernare.

În opinia lui Cîţu, campania de vaccinare ar putea permite relaxarea condiţiilor în perioada următoare.

„Repet, cu o campanie de vaccinare care merge bine în România, în ciuda tuturor criticilor, putem să gândim că în perioada următoare vom relaxa aceste condiţii”, a spus Cîţu.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: Amenzi de peste 7000 de lei și zeci de avertismente, după controale la firme din județ. Nereguli constatate

Publicat

sediul ITM Alba

ITM Alba a dat amenzi în valoare de peste 7000 de lei și zeci de avertismente în urma controalelor desfășurate la firme din județ, săptămâna trecută.

În perioada 18 –23 ianuarie, în domeniul relaţiilor de muncă au fost controlați 54 de agenți economici, cu un număr total de 567 de angajați. Inspectorii de muncă au constatat 146 de nereguli și au dat 5 amenzi în valoare de 7.600 lei și 6 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificarilor intervenite in executarea contractelor individuale de muncă.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 42 de unități, constatate 91 deficiențe și aplicate 21 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor

În perioada amintită, inspectorii de muncă ai ITM Alba, împreună cu cadre ale IPJ Alba au controlat  29 unități pentru prevenirea răspândirii virusului Sars-Cov.2 pe raza județului Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Schimbarea furnizorului de energie electrică. La ce trebuie să fie atenți consumatorii când încheie un contract

Publicat

curent

InfoCons atenționează consumatorii să acorde atenție unor detalii în momentul în care doresc să schimbe furnizorul de energie electrică și să încheie alt contract.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat.

Potrivit InfoCons, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic.

Contracte energie electrică: atenționări și recomandări InfoCons:

  • În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare;
  • În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual;
  • Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021;
  • Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare;
  • Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului;
  •  Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți;
  • Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat;

Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica.

La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Înainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la:

  1. – prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;
  2. – facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
  3. – perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
  4. – perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
  5. – comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
  6. – termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
  7. – modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
  8. – drepturile și obligațiile părților;
  9. – condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
  10. – garanțiile solicitate, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate