Educație
Simulare Evaluare Națională 2025: Baremele de la proba de ROMÂNĂ, publicate de Ministerul Educației. Rezolvarea subiectelor

Simulare Evaluare Națională 2025: Ministerul Educației a publicat luni subiectele și baremele de la prima testare, cea de limba și literatura română. Sesiunea va continua marți, cu proba la Matematică.
Lucrările vor fi scanate și corectate digital de către profesori. Rezultatele vor fi comunicate în 31 martie 2025, individual, elevilor de clasa a VIII-a. Notele nu vor fi trecute în catalog.
Simulare Evaluare Națională 2025 – subiecte și bareme ROMÂNĂ
- EN_VIII_2025_Limba_si_literatura_romana_var_simulare
- EN_VIII_2025_Limba_si_literatura_romana_bar_simulare
Rezultatele vor fi analizate de inspectoratele școlare și școli și se vor întocmi planuri de acțiune.
Simulare Evaluare Națională 2025. Rezolvarea subiectelor
Subiectul I – A
„Alexandru Frusina/ Alex Frusina, februarie
D – Prahova
D – salcâm
C – soare
A – F – F / A – A – F
Rima împerecheată; măsura versurilor de 11 și de 9 silabe.
Un element de conținut comun este, de exemplu: natura, albina, mierea, copacul etc.
Asocierea poeziei „Trezire” de Lucian Blaga cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prin prezentarea unei valori comune (de exemplu: iubirea față de natură/respectul față de natură/prețuirea naturii; puterea de regenerare a naturii etc.
Subiectul I – B
D
C
C
A
Selectarea din fragmentul dat a oricăror trei pronume de feluri diferite (de exemplu: „îl” – pronume personal, „ce” – pronume relativ; „asta” – pronume demonstrativ de apropiere etc)
Alcătuirea unui enunț interogativ, în care substantivul „floarea-soarelui” este în cazul genitiv (de exemplu: Când începe recoltarea florii-soarelui?/Îți plac petalele florii-soarelui? etc.) și a unui enunț asertiv, în care verbul „a apărea” este la modul condițional-optativ, timpul prezent (de exemplu: M-aș bucura dacă ar apărea volumul tău de poezii. etc.)
Completarea enunțului cu o singură propoziție, precizând tipul raportului sintactic din fraza obținută (de exemplu: Alex nu s-a ocupat dintotdeauna de apicultură, dar și-a dorit asta./Știu că Alex nu s-a ocupat dintotdeauna de apicultură./Alex, care este pasionat și de fotografie, nu s-a ocupat dintotdeauna de apicultură.; raport de coordonare/raport de subordonare etc.
UPDATE: Unul dintre răspunsurile din barem, contestate de elevi
Un răspuns din baremul de la Subiectul I subpunctul 5 este contestat de elevi, potrivit edupedu.ro.
Cerința era să stabilească, pe baza textului primit, dacă enunțul ”La nivel european, în 2015, țara noastră a ocupat primul loc la producția de miere” este adevărat sau fals.
În textul primit scria: ”Producţia de miere nu a fost foarte bună în ultimii ani. Totuşi, conform datelor centralizate la nivel european, România este ţara cu cea mai mare producţie de miere din Uniunea Europeană, realizând, în 2015, 35.000 de tone de miere, comparativ cu doar 20.000 de tone în 2014”.
Elevii au sesizat diferența între ”la nivel european” și ”în Uniunea Europeană” și au considerat acest enunț drept fals.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News