Aiud
Sistemul informatic al Primăriei Aiud, extins pentru digitalizarea unor servicii din domeniul asistenței sociale
Sistemul informatic al Primăriei Aiud va fi extins, pentru digitalizarea unor servicii furnizate de instituție din domeniul asistenței sociale și siguranței și ordinii publice.
Primăria Aiud a lansat marți, 6 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru implementarea unei platforme informatice integrate pentru proiectul „Educația – un pas înainte!”.
Valoarea totală estimată este de 1.963.182 de lei, fără TVA.
Obiectivul general al proiectului constă în continuarea simplificării procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea proceselor) și front-office pentru serviciile publice furnizate aferente competențelor partajate ale administrației publice locale din Municipiul Aiud din domeniul asistenței sociale și siguranței și ordinii publice.
Astfel, prin prezentul proiect se urmărește creșterea gamei de servicii oferite în sistem electronic, disponibilitate extinsă a serviciilor electronice către cetățeni, creșterea eficientei în tratarea solicitărilor.
În acest sens este avută în vedere extinderea funcționalităților sistemului informatic actual în vederea digitalizării unor servicii furnizate de instituție din domeniul asistenței sociale și siguranței și ordinii publice.
Digitalizarea serviciilor publice în cadrul acestui proiect va urmări respectarea următoarelor principii cheie:
- Reducerea timpului de livrare a serviciului public de către cetățeni;
- Reducere număr participanți la proces: implicarea în cadrul procesului doar a participanților care aduc valoare adăugată procesului, respectiv implicarea participanților care prin prisma rolului și/sau informațiilor care le furnizează pot influența livrarea serviciului public;
- Digital în mod implicit: design de servicii publice care sunt simplu de utilizat de către toată lumea și se bazează pe tehnologii digitale;
- Abordare focalizată pe cetățean: dezvoltarea de servicii publice mai bune, care să deservească nevoile oamenilor și care sunt facile a fi utilizate;
- Simplificarea procedurilor: reducerea numărului de interacțiuni dintre cetățean și administrația publică în vederea obținerii serviciului public;
- O singură dată: presupune ca o informație existentă deja în cadrul administrației publice locale să aibă un singur compartiment responsabil și să fie accesată în mod direct de către alte compartimente, fără a fi necesară implicarea cetățeanului;
- Reducerea costurilor administrative.
De asemenea, proiectul are în vedere configurarea portalului web de servicii pentru cetățeni existent astfel încât să asigure digitalizarea serviciilor aferente domeniilor de competență partajată ale autorităților administrației publice locale furnizată de municipiul Aiud, după cum urmează:
Servicii sociale
- anchetă socială pentru persoane cu dizabilități – adulți
- anchetă socială pentru persoane cu dizabilități – copii
- acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței
- acordare alocație de stat pentru copiii născuți în România
- acordare alocație de stat pentru copiii născuți în străinătate
- acordare card parcare Legea 448 din 2006
- modificare, încetare ajutoare pentru încălzirea locuinței
- delegarea autorității părintești pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate
- sesizare privind copii sau adulți în dificultate
- acordare servicii privind îngrijirea și educarea copiilor, înscriere / reînscriere la creșă a copiilor antepreșcolari
Totodată se vor achiziționa mai multe echipamente, necesare extinderii sistemului informatic, astfel:
- server – 2 buc.
- firewall – 1 buc.
- tablete – 15 buc.
- tablete rigidizate – 2 buc.
- imprimante mobile – 2 buc.
- sistem videoconferință – 1 buc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News