Eveniment
Șosea cu trei benzi în zona industrială Ciugud. Tronson de 2 km din DJ107, reabilitat printr-o investiție de 4,5 milioane de lei
Un tronson în lungime doi kilometri din drumul județean DJ 107, situat în zona industrială Ciugud, între Autostrada A10 și podul peste râul Mureș, va fi reabilitat și consolidat printr-o investiție de peste 4,5 milioane de lei, fără TVA.
Proiectul prevede, printre altele, suplimentarea cu o bandă de circulație pe o porțiune de 1,3 kilometri și amenajarea unei alei comune, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni, cu o lățime de doi metri.
Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Reabilitare si consolidare drum judetean DJ 107: Alba Iulia – DN 1 – Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Secășel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Șona – Jidvei – Santamarie – Cetatea de Baltă – lim. jud. Mureș” (n.r. – tronsonul între Autostrada A10 și podul peste râul Mureș, aflat pe raza comunei Ciugud).
Valoarea totală estimată a contractului este de 4.574.182,95 de lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini, tronsonul din drumul județean DJ 107 ce face obiectul documentației este situat pe teritoriul administrativ al comunei Ciugud și se desfășoară de-a lungul zonei industriale a localității.
Acest tronson se află în apropierea viitoarei Autostrăzi 10 Sebeș – Turda și pornește de la intersecția denivelată cu autostrada. De asemenea, face legătura direct cu drumul național DN 1 (șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia). Tronsonul are o lungime de 2,070 km și este cuprins între km 2+112 și km 4+182.
Din punct de vedere al structurii rutiere, sectorul se caracterizează printr-o structură rutieră suplă cu îmbrăcăminte asfaltică. Platforma are o lățime variabilă între 7 – 8 metri (parte carosabilă 6 m și acostamente variabile 0,5 – 1 m).
Din punct de vedere al defecțiunilor identificate predomină defecțiunile de structură (fisuri și crăpături, faianțări, făgașe), defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (gropi, praguri, rupturi de margine), dar local mai sunt și defecțiuni de suprafață (suprafața șlefuită, suprafața cu ciupituri). Dispozitivele existente de colectare a apelor pluviale din zona drumului județean sunt alcătuite din șanțuri de pământ care în marea majoritate nu au continuitate.
Potrivit caietului de sarcini, starea tehnică a sectorului de drum județean DJ 107 este „rea”, motiv pentru care se propune reabilitarea acestuia.
Având în vedere că tronsonul de drum deservește și zona industrială limitrofă a municipiului Alba Iulia și a comunei Ciugud, care se află în plină dezvoltare, s-a adoptat soluția de suplimentare cu o bandă de circulație pe o porțiune de 1,3 kilometri, de la km 2+244 până la km 3+550.
Proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a tronsonului de drum județean DJ 107 impune asigurarea unei fundații din materiale granulare cu un strat de balast și piatră spartă, astfel încât grosimea minimă a stratului de fundație din materiale granulare să asigure structura împotriva degradărilor datorate fenomenului de îngheț – dezgheț și o capacitate portantă corespunzătoare.
Carosabilul va fi realizat dintr-o structură rutieră elastică (cu îmbrăcăminte bituminoasă) obținută prin ranforsarea structurilor rutiere existente. Benzile de încadrare vor fi prevăzute cu aceiași structură rutieră ca și partea carosabilă.
Se vor executa rigole betonate și podețe tubulare pentru dirijarea apelor pluviale. În cadrul proiectului se vor realiza 3 podețe noi (diametru 1000 mm) și un podeț dalat. Pe porțiunea de drum modernizată se vor amplasa două stații de autobuz și se va amenaja o alee comună, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni, cu o lățime de 2 metri. Drumurile laterale se vor amenaja pe 25m cu aceeași structură rutieră ca și drumul principal. Se va asigura accesul la proprietăți prin același sistem rutier de pe drum.
Prin modernizarea drumului județean DJ 107 propus în cadrul proiectului, traficul care va fi preluat (trafic normal) va beneficia de condiții superioare de circulație, condiții care se vor concretiza într-o serie de avantaje sociale și economice precum:
- îmbunătățirea accesului la spațiile de învățământ cât și a localnicilor la proprietăți
- ameliorarea în conformitate cu standardele în vigoare a condițiilor de viață ale locuitorilor și ale activităților productive desfășurate în zona localităților și eliminarea stării de stres
- îmbunătățirea accesibilității și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, care va stimula o dezvoltare economică durabilă
- scurtarea timpilor de parcurs auto
- sporirea siguranței circulației
- reducerea poluării mediului prin reducerea noxelor și a zgomotului
- condițiile de rulare corespunzătoare reduc uzura mijloacelor de transport și degradarea acestora
- intervenții rapide ale echipajelor speciale (salvare, pompieri, poliție, etc.)
Potrivit studiului de fezabilitate, concluziile unui studiu de inundabilitate pentru grădinița din localitatea Ciugud recomandă executarea unui dig de apărare longitudinal, amplasat paralel cu drumul județean DJ 107, la cota de 222,20 metri. Zidul de protecție se va încastra pe de o parte în rambleul de la Autostrada A10 și pe cealaltă parte în rambleul podului de peste râul Mureș.
Potrivit proiectului, zidul va avea înălțimea cuprinsă între 1,5 și 3,3 metri și lungimea de 1.919 metri. Acesta ar urma să fie realizat printr-o investiție ulterioară.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News