Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Structura anului școlar 2020-2021: Când sunt programate cursuri și vacanțe. Cum ar putea începe școala la toamnă


Publicat

sala clasa pregatire examen

Structura anului școlar 2020-2021: școlile vor fi deschise pe 14 septembrie, iar majoritatea elevilor vor merge fizic la școală. Anul școlar va avea o durată de 34 de săptămâni, fiind mai scurt cu o săptămână față de anul școlar 2019-2020.

Se reintroduce vacanța intersemestrială. Cursuri online se vor ține numai în situația în care nu se pot ține efectiv cursuri fizic.

Deocamdată, prin Ordonanța 141/19 august 2020, au fost stabilite în linii generale cum se iau deciziile pentru reînceperea școlii.

În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a acesteia se emite ordin comun al miniștrilor sănătății și Educației, cu ”măsurile de organizare a activității în cadrul unităților și instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2.”

Scenariile pentru cursuri în anul școlar 2020-2021

Pentru fiecare școală, au fost elaborate trei scenarii:

Scenariu 1 – verde

Se aplică în cazul în care în localitate e mai puțin de o persoană în medie în ultimele 14 zile detectată cu COVID-19. Toți elevii merg la școală.

Scenariul 2 – galben

Între 1 și 3 persoane confirmate cu coronavirus în medie zilnică. Grădinițele și clasele primare merg la școală. Clasele a 8-a și a 12-a merg la școală. Restul elevilor învață online.

Scenariul 3 – roșu

Peste 3 bolnavi noi de COVID-19 în medie în localitatea respectivă. Toții elevii învață online.

Fiecare comandament județean pentru situații de urgență va decide, în funcție de situația cazurilor de coronavirus din localitate, cum se vor desfășura cursurile

Școlile, liceele și grădinițele au fost închise din 11 martie, pentru a preveni răspândirea coronavirusului, a decis Comitetul Național pentru Situații de Urgență.

Ministerul Sănătății a pus în dezbatere publică regulile sanitare ce vor trebui respectate coresponzător fiecărui scenariu în școli.

Risc redus și mediu (scenariu verde/galben)

Numărul de copii care merg la grădiniță în același timp: 100%

Număr de zile la grădiniță / săptămână: 5

Ore online ca alternativă la învățământul față în față: 0

Intrarea și ieșirea în/din grădiniță: intrarea eșalonată la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri; intrarea prin mai multe uși de acces; trasee prestabilite de intrare, deplasare în interiorul grădiniței și de părăsire a grădiniței; păstrarea distanței de 1 m între copii.

Triaj epidemiologic zilnic, la intrarea în grădinițe: se verifică starea de sănătate

Prezența persoanelor terțe în grădiniță: interzisă

Distanțare fizică (1 m): obligatorie în timpul programului și în pauze

Purtare mască: nu este recomandată pentru copii; se impune pentru întregul personal

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de grupă potrivit principiului: O sală = o grupă; dezinfectare și aerisire frecventă; există o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Utilizarea diverselor materiale în grădiniță: utilizarea normală; dezinfectare zilnică; repartizarea individuală, pe cât posibil; fără jucării de acasă; interzis schimbul de obiecte personale.

Activități sportive: doar anumite jocuri sportive, exclusiv în aer liber; nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): vor fi eliminate activități care conduc la reducerea distanței intre copii și limitarea interacțiunii între grupuri de copii

Risc major (scenariu roșu) – activități online

Ore online ca alternativă la învățământul față în față

Intrarea și ieșirea în/din grădiniță: suspendată

Perezența persoanelor terțe în grădiniță: suspendată

Igiena mâinilor: foarte frecventă

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de grupă potrivit principiului: suspendată

Utilizarea diverselor materiale în grădiniță: utilizarea metodelor de predare online

Activități sportive: suspendate

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): activități de grup online

Nivel primar (inclusiv clasa pregătitoare)

Risc redus și mediu (scenariu verde/galben)

Numărul de copii care merg la școală în același timp: 100%

Număr de zile școală / săptămână: 5

Ore online ca alternativă la învățământul față în față: 0

Intrarea și ieșirea în/din școală: intrarea eșalonată la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri; intrarea prin mai multe uși de acces; trasee prestabilite de intrare, deplasare în interiorul școlii și de părăsire a școlii; păstrarea distanței de 1 m între copii.

Triaj și evaluarea stării de sănătate: triaj zilnic acasă; evaluarea stării de sănătate la prima oră de curs

Prezența persoanelor terțe în spațiul școlar: interzisă

Distanțare fizică (1 m): în sala de clasă – asigurarea unei distanțări de minimum 1 metru între elevi sau separarea cu plexiglas în situația în care asigurarea distanței de 1 metru nu este posibilă; în pauze trebuie menținută distanța fizică de 1 m între elevi

Purtare mască: obligatorie pentru elevi, cât și pentru întregul personal pe toată perioada atunci când se află în interiorul unității de învățământ

Igiena mâinilor: foarte frecventă; se asigură săpun, prosoape de hârtie și apă curentă, dezinfectat pe bază de alcool.

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de clasă: dezinfectare și aerisire frecventă; există o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Utilizarea diverselor materiale în spațiul școlar: dezinfectare zilnică; repartizarea individuală, pe cât posibil; fără jucării de acasă; interzis schimbul de obiecte personale.

Activități sportive: doar anumite jocuri sportive, exclusiv în aer liber; nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): vor fi eliminate activități care conduc la reducerea distanței între copii

Risc major – activități online

Ore online ca alternativă la învățământul față în față

Intrarea și ieșirea în/din spațiul școlar: suspendată

Perezența persoanelor terțe în spațiul școlar: suspendată

Igiena mâinilor: foarte frecventă

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de clasă: suspendată

Utilizarea diverselor materiale în spațiul școlar: utilizarea metodelor de predare online

Activități sportive: suspendate

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): activități de grup online

Nivel gimnazial și liceal

Risc redus (scenariu verde)

Numărul de copii care merg la școală în același timp: 100%

Număr de zile școală / săptămână: 5

Ore online ca alternativă la învățământul față în față: 0

Intrarea și ieșirea în/din spațiul școlar: intrarea prin mai multe uși de acces; trasee prestabilite de intrare, deplasare în interiorul scolii și de părăsire a școlii; păstrarea distanței de 1 m între elevi.

Triaj și evaluarea stării de sănătate: triaj zilnic acasă; evaluarea stării de sănătate la prima oră de curs

Prezența persoanelor terțe în spațiul școlar: interzisă

Distanțare fizică (1 m): în sala de clasă – asigurarea unei distanțări de minimum 1 metru între elevi sau separarea cu plexiglas în situația în care asigurarea distanței de 1 metru nu este posibilă; în pauze trebuie menținută distanta fizica de 1m între elevi

Purtare mască: obligatorie pentru elevi, cât și pentru întregul personal pe toată perioada atunci când se află în interiorul unității de învățământ

Igiena mâinilor: foarte frecventă; se asigură săpun, prosoape de hârtie și apă curentă, dezinfectant pe bază de alcool.

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de clasă: dezinfectare și aerisire frecventă; există o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Utilizarea diverselor materiale în spațiul școlar: dezinfectare zilnică; repartizarea individuală, pe cât posibil; interzis schimbul de obiecte personale.

Activități sportive: doar anumite jocuri sportive, exclusiv în aer liber; nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): vor fi eliminate activități care conduc la reducerea distanței între copii

Risc mediu (scenariu galben)

Numărul de copii care merg la școală în același timp: 50% ((prin rotație de 1-2 săptămâni), exceptând clasele a VIII-a și a XII-a, care vor fi prezenți 100%)

Număr de zile școală / săptămână: 5 (2 săptămâni pe lună)

Ore online ca alternativă la învățământul față în față: elevii din clasele V-VII și IX-XI vor urmări orele de curs online alternativ

Intrarea și ieșirea în/din spațiul școlar: intrarea prin mai multe uși de acces; trasee prestabilite de intrare, deplasare în interiorul scolii și de părăsire a școlii; păstrarea distanței de 1 m între elevi.

Triaj și evaluarea stării de sănătate: triaj zilnic acasă; evaluarea stării de sănătate la prima oră de curs

Prezența persoanelor terțe în spațiul școlar: interzisă

Distanțare fizică (1 m): în sala de clasă – asigurarea unei distanțări de minimum 1 metru între elevi sau separarea cu plexiglas în situația în care asigurarea distanței de 1 metru nu este posibilă; în pauze trebuie menținută distanta fizica de 1m între elevi

Purtare mască: obligatorie pentru elevi, cât și pentru întregul personal pe toată perioada atunci când se află în interiorul unității de învățământ

Igiena mâinilor: foarte frecventă; se asigură săpun, prosoape de hârtie și apă curentă, dezinfectant pe bază de alcool.

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de clasă: dezinfectare și aerisire frecventă; există o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Utilizarea diverselor materiale în spațiul școlar: dezinfectare zilnică; repartizarea individuală, pe cât posibil; interzis schimbul de obiecte personale.

Activități sportive: doar anumite jocuri sportive, exclusiv în aer liber; nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): vor fi eliminate activități care conduc la reducerea distanței între copii

Risc major – activități online

Ore online ca alternativă la învățământul față în față

Intrarea și ieșirea în/din spațiul școlar: suspendată

Perezența persoanelor terțe în spațiul școlar: suspendată

Igiena mâinilor: foarte frecventă

Utilizarea infrastructurii și a sălilor de clasă: suspendată

Utilizarea diverselor materiale în spațiul școlar: utilizarea metodelor de predare online

Activități sportive: suspendate

Activități de grup (întâlniri, serbări și altele): activități de grup online

Când începe școala în 2020

Anul școlar 2020-2021 începe luni, 14 septembrie.

Cele două semestre vor fi egale, vacanța intersemestrială va fi în ianuarie-februarie, iar în loc de 35 de săptămâni, cât are anul școlar curent, elevii vor merge la școală 34 de săptămâni.

Cursurile se vor încheia pe 19 iunie 2021.

Ora de curs de 45 sau 50 minute

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat că programul elevilor la şcoală va fi unul normal, cu ora de curs de 45 sau 50 de minute, menţionând că se ia în calcul realizarea circuitelor în cadrul unităţilor de învăţământ la venirea copiilor, după modelul aplicat la examenele naţionale.

„Ora va dura ca şi până acum, fie 45 de minute, fie 50 de minute. Programul este normal, însă luăm în calcul ca venirea copiilor la şcoală să se facă în aşa fel încât să nu se întâlnească unii cu ceilalţi, exact aşa cum am făcut şi la examenele naţionale, să se realizeze şi acele circuite în cadrul unităţilor de învăţământ. Deci, ne preocupă sănătate şi siguranţa copiilor şi a cadrelor didactice”, a afirmat Anisie.

Structura anului școlar 2020-2021 – Cât durează semestrul I – sursa Ministerul Educației și Cercetării (MEC)

Cursuri semestrul I – prima zi de școală este luni, 14 septembrie, primul semestru se va încheia vineri, 29 ianuarie 2021.

În perioada 26 octombrie – 1 noiembrie 2020, grădinițele și clasele pregătitoare sunt în vacanță.

Vacanța de iarnă 2020-2021

Miercuri, 23 decembrie 2020 – duminică, 10 ianuarie 2021

Vacanța intersemestrială în anul școlar 2020-2021

Sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – Duminică, 7 februarie 2021.

Structura anului școlar 2020-2021 – Cât dureză semestrul I

Primul semestru are o durată de 17 săptămâni.

Structura anului școlar 2020-2021 – Cât durează semestrul II

Semestrul al II-lea începe pe 8 februarie 2021 și se încheie 18 iunie 2021.

Vacanța de primăvară 2021

Vineri, 30 aprilie 2021 – Duminică, 9 mai 2021

Cursuri: Luni, 10 mai 2021 – Vineri, 18 iunie 2021

Vacanţa de vară în 2021

Sâmbătă, 19 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022.

Anul școlar 2020-2021: Mai multe ore de curs, desfășurate în aer liber

Activitățile sportive se vor desfășura în aer liber, precum şi unele ore de curs a declarat ministrul Educației Monica Anisie.

„Activităţile sportive se vor desfăşura în aer liber, pentru activităţile de învăţare decizia este la nivelul unităţii de învăţământ. Ei se pot organiza, de exemplu: o lecţie de muzică sau de pictură să o facă şi în aer liber atâta vreme cât vremea o permite”, a explicat ministrul.

Măști de protecție în clase și plexiglas pentru bănci

La revenirea la cursuri elevii ar putea purta, în afară de măşti, şi viziere sau vor fi instalate paravane pentru bănci, dar această decizia trebuie să fie luată şi la nivel local.

„Din punctul meu de vedere, decizia ar trebui să fie şi la nivel local. Noi ar trebui să dăm cadrul după care să lăsăm posibilitatea unităților de învățământ, direcțiilor de sănătate publică, împreună cu autoritățile publice locale să găsească o soluție, ca elevii să poate mască, să aibă vizieră sau băncuța să fie dotată cu plexiglas”, a precizat ministrul Educației

Deocamdată nu s-a luat o decizie cu privire la modul în care elevii vor sta în bănci

”Aceste detalii vor fi anunțate după ce Ministerul Educației vizează această analiză pe infrastructura școlară raportată la numărul de elevi în general, dar și la numărul de elevi la clasă.

Distanța exactă între copii o vom anunța și în funcție de capacitatea de implementare. Specialiștii care lucrează în Ministerul Sănătății și INSP vor propune exact acel set de măsuri sanitare care să genereze un confort şi pentru copii în clasă, dar şi siguranță pentru părinți, pentru profesori, că odată plecați la școală nu se vor îmbolnăvi”, a detaliat Raluca Turcan

Licitația pentru manuale școlare a fost lansată

Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) anunţă că a lansat procedurile de licitaţie pentru asigurarea manualelor şcolare pentru clasa a VIII-a, pentru anul şcolar 2020-2021.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în calitate de autoritate contractantă, a lansat, joi, procedurile de licitaţie în vederea asigurării manualelor şcolare pentru elevii claselor a VIII-a în anul şcolar 2020-2021, se arată într-un comunicat de presă transmis, vineri, de MEC.

De asemenea, a fost anunţată şi licitaţia al cărei obiectiv îl constituie asigurarea manualelor şcolare pentru o serie de discipline (clasele I-VII), care nu au avut oferte eligibile în cadrul procedurii derulate în acest an.

Ce prevede Ordonanța de Urgență 141/19 august 2020

Articolul 1. Instituie unele măsuri de prevenire a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile și instituțiile de învățământ, în scopul asigurării dreptului la învățătură și a dreptului la sănătate, pentru beneficiarii primari ai dreptului la învățătură, studenți și personalul din sistemul național de învățământ.

 

Ce prevede Ordonanța de Urgență 141/19 august 2020

Articolul 2. Măsurile de organizare a activității în cadrul unităților și instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătății și ministrului educației și cercetării, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Articolul 3

(1) În funcție de situația epidemiologică, consiliul de administrație al unității de învățământ preuniversitar poate propune, în urma consultării asociației de părinți din unitatea de învățământ, ca desfășurarea activității didactice care presupune prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ să se realizeze prin intermediul tehnologiei și al internetului, cu respectarea măsurilor stabilite prin ordinul prevăzut la art. 2.

(2) Propunerea unității de învățământ preuniversitar prevăzută la alin. (1), avizată de inspectoratul școlar județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și de direcția județeană de sănătate publică/Direcția de Sănătate Publică București, se înaintează comitetului județean pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, în vederea aprobării prin hotărâre.

(3) Comitetul județean pentru situații de urgență/Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență dispune prin hotărârea adoptată în condițiile alin. (2) atât cu privire la perioada de aplicabilitate a măsurilor adoptate, cât și cu privire la alte măsuri specifice ce trebuie luate de unitatea de învățământ preuniversitar, în funcție de situația epidemiologică.

(4) Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București comunică săptămânal Ministerului Educației și Cercetării măsurile dispuse de către comitetul județean pentru situații de urgență/Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență.(5) În situația în care se impune prelungirea perioadei de aplicabilitate a hotărârii comitetului județean pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, sunt aplicabile prevederile alin. (1)-(4).

(6) Reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar, suspendate în condițiile alin. (1)-(4), în condiții de siguranță sanitară, se dispune prin hotărârea comitetului județean pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, după obținerea avizului direcției județene de sănătate publică/Direcției de Sănătate Publică București, cu informarea unității de învățământ preuniversitar și a inspectoratului școlar județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București. Articolul 4 Unitățile de învățământ vor elabora proceduri proprii pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale participanților la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, în baza metodologiei-cadru elaborate de Ministerul Educației și Cercetării și aprobate prin ordinul ministrului, cu respectarea legislației specifice în vigoare.

Articolul 5 În situația limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educație în unitățile de învățământ, activitățile prevăzute la art. 262 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv activitățile practice pedagogice, pot fi realizate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și prin alte modalități alternative de educație.

Articolul 6 În situația în care spațiile existente în unitățile de învățământ nu sunt suficiente pentru respectarea normelor de siguranță sanitară stabilite de autoritățile de resort, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București pot/poate solicita autorităților administrației publice locale să pună la dispoziția unităților de învățământ preuniversitar alte spații adecvate pentru desfășurarea procesului de învățământ.

În 24 august, Guvernul a adoptat și o ordonanță de urgență prin care reglementează unele măsuri în școli și modalitatea de achiziționare a unor echipamente care asigură accesul elevilor la procesul de învățare on-line.

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 144 din 24 august 2020 privind unele măsuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfășurării în condiții de prevenție a activităților didactice aferente anului școlar 2020/2021 în contextul riscului de infecție cu coronavirus SARS-CoV-2

Desfășurarea de activități didactice în anul școlar 2020/2021 presupune o serie de măsuri necesare pentru desfășurarea în bune condiții a procesului educațional atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice în contextul crizei pandemice create de coronavirusul SARS-CoV-2, pentru a evita o creștere rapidă a infecției cu coronavirus, dar și pentru a crea condițiile necesare desfășurării activităților didactice.

O primă măsură se referă la asigurarea accesului elevilor la procesul de învățare în mediul on-line.

În acest sens, măsura are în vedere dotarea elevilor cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare astfel încât orele de pregătire din timpul activităților didactice să se poată desfășura on-line, pentru a evita contactul direct al elevilor cu profesorii și cu ceilalți elevi, precum și pentru a preveni riscul de infectare cu coronavirusul SARS-CoV-2, fapt care ar pune în pericol desfășurarea în condiții normale a tuturor activităților didactice necesare procesului de învățământ.

A doua categorie de măsuri pentru activitățile didactice aferente anului școlar 2020-2021 se referă la asigurarea de echipamente de protecție medicală cum sunt: măști de protecție medicală, dezinfectanți, combinezoane, precum și alte echipamente de acest tip necesare pentru a preveni răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Asigurarea acestor echipamente de protecție medicală s-ar realiza în unitățile de învățământ preunivesitar de stat care sunt expuse unui risc ridicat de răspândire a coronavirusului astfel cum este stabilit prin norme metodologice ale Ministerului Sănătății.

O altă categorie de măsuri pentru activitățile didactice aferente anului școlar 2020/2021 este cea referitoare la asigurarea condițiilor igienico-sanitare minime necesare pentru unitățile de învățământ preunivesitar de stat care nu au asigurată racordarea la rețeaua de apă-canalizare.

Condițiile igienico-sanitare minime pentru activitățile didactice precum spălarea mâinilor pentru a evita răspândirea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 poate fi asigurată prin achiziționarea de containere sanitare mobile necesare unităților de învățământ preunivesitar de stat pe perioada desfășurării activităților didactice.

Întrucât aceste măsuri referitoare la achiziționarea de echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor pentru uz școlar, achiziționarea de echipamente de protecție medicală și/sau achiziționarea de containere sanitare mobile sunt măsuri urgente având în vedere că anul școlar 2020-2021 începe pe data de 14 septembrie 2020, iar odată cu începerea anului școlar sunt necesare măsuri pentru a evita răspândirea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2.

Deoarece aceste măsuri vizează interesul strategic național, acela de a asigura în bune condiții desfășurarea activităților didactice în anul școlar 2020-2021, respectiv de a asigura desfășurarea în bune condiții a serviciului public de educație,în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

Articolul 1(1) Se aprobă achiziționarea de către beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1), în condițiile legii, de echipamente din domeniul tehnologiei informației – IT mobile, respectiv tablete pentru uz școlar cu acces la internet, precum și a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediu on-line, în limita a 100.000.000 euro, echivalentul în lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, din care contribuția Uniunii Europene – UE este de 87.500.000 euro, iar contribuția națională este de 12.500.000 euro.

(2) Sumele aferente achiziției echipamentelor IT mobile, precum și alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line, prevăzute la alin. (1), vor fi rambursate din fonduri externe nerambursabile alocate României în perioada de programare 2014-2020 prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor – TIC, pentru o economie digitală competitivă, acțiunea 2.3.3 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-sănătate și e-cultură – secțiunea e-educație.

(3) Se autorizează Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de management pentru Programul operațional Competitivitate 2014-2020, să modifice programul operațional în sensul introducerii tipului de beneficiar eligibil prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a) și eliminării sintagmei „proiecte pilot“ din tipul de intervenție a secțiunii E-Educație, precum și să modifice Ghidul solicitantului aferent apelului POC/369/2/4/

Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură – secțiunea eeducație, în vederea introducerii ca activitate eligibilă, achiziția de echipamente IT mobile de tip tabletă pentru uz școlar cu acces la internet și resurse educaționale deschise, precum și a introducerii tipului de beneficiar eligibil prevăzut de art. 2 alin. (1) lit. a).

(4) Finanțarea achiziției echipamentelor IT mobile de tip tabletă pentru uz școlar, prevăzute la alin. (1), se acordă prin granturi din fonduri externe nerambursabile, în limita unei valori de 200 euro/tabletă pentru uz școlar, echivalentul în lei la data efectuării achizițiilor.

(5) În valoarea de achiziție a tabletelor pentru uz școlar vor fi incluse și cheltuieli cu abonamentul lunar la internet pentru o perioadă de minimum 24 de luni.Articolul 2(1) Beneficiarii eligibili ai apelului de proiecte prevăzut la art. 1 alin. (3), pentru intervenția destinată achiziționării de echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activităților didactice în mediul on-line sunt:

a) unitățile de învățământ preuniversitar de stat care desfășoară activități didactice pentru elevi, cu condiția ca acestea să aibă personalitate juridică pentru încheierea de contracte de achiziție publică în condițiile legii;

b) autoritățile publice locale pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza unității administrativ-teritoriale care desfășoară activități didactice destinate elevilor;

c) parteneriatul dintre beneficiarii prevăzuți la lit. a) și b);

d) parteneriatele între inspectoratele școlare și unitățile de învățământ.

(2) Cererile de finanțare pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile necesare achiziționării de echipamente/ dispozitive electronice pentru activitățile didactice ale elevilor care urmează a se desfășura în mediul on-line se aprobă, în limita fondurilor alocate cu această destinație, cu respectarea principiului primul venit-primul servit, precum și cu respectarea pragului minim de calitate stabilit potrivit ghidului solicitantului aprobat în condițiile legii.

(3) Contractelor de finanțare încheiate pentru achiziția de echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activităților didactice ale elevilor în mediul on-line li se aplică mecanismul cererilor de plată/prefinanțare/rambursare în condițiile prevăzute de lege.

(4) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat au în responsabilitate utilizarea dispozitivelor/echipamentelor electronice, sens în care încheie cu reprezentanții legali/tutorii elevilor procese-verbale de predare-primire prin care se asigură de utilizarea echipamentelor/dispozitivelor electronice în condiții de siguranță pentru evitarea sustragerii/degradării acestora înainte de data expirării duratei normate de utilizare.

(5) Achiziția de echipamente mobile IT de tip tablete pentru uz școlar se face potrivit prevederilor legale în vigoare.

(6) Specificațiile tehnice minimale ale echipamentelor mobile IT de tip tablete pentru uz școlar vor fi stabilite de Ministerul Educației și Cercetării și vor fi cuprinse în ghidul solicitantului aprobat prin ordinul ministrului fondurilor europene, în maximum 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(7) Deteriorarea sau sustragerea echipamentelor/dispozitivelor electronice înainte de expirarea duratei normale de utilizare atrage după sine răspunderea reprezentanților legali/tutorilor, în condițiile legii. Unitățile de învățământ preuniversitar de stat sau, după caz, autoritățile publice locale dispun măsuri legale de recuperare a prejudiciilor create.

(8) Cheltuielile care depășesc echivalentul în lei al contravalorii echipamentelor electronice IT de tip tablete pentru uz școlar în valoare de 200 euro sunt considerate cheltuieli neeligibile și se suportă de către beneficiarii finanțării, astfel cum este prevăzut la alin. (1).

(9) Cheltuielile cu achiziția de echipamente IT mobile de tip tabletă pentru uz școlar și alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line menționate la art. 1 alin. (1), efectuate începând cu data de 1 august 2020, sunt considerate eligibile pentru decontare din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul operațional Competitivitate 2014-2020.

(10) Autoritățile publice locale pot aproba credite de angajament, precum și credite bugetare, după caz, pentru achiziția de echipamente IT mobile de tip tabletă pentru uz școlar și alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line, pot derula proceduri de achiziție publică și pot efectua plăți eligibile începând cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului operațional Competitivitate 2014-2020.

(11) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat pe baza creditelor de angajament și a creditelor bugetare aprobate potrivit legii pot încheia, cu respectarea prevederilor legale, contracte de achiziție publică pentru procurarea de echipamente IT mobile de tip tabletă pentru uz școlar și alte echipamente/ dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line și pot efectua plăți eligibile începând cu data de 1 august 2020 din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului operațional Competitivitate 2014-2020.

(12) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat și autoritățile publice locale asociate în parteneriate pot aproba credite de angajament, precum și credite bugetare, după caz, pentru achiziția de echipamente IT mobile de tip tabletă pentru uz școlar și alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line, pot derula proceduri de achiziție publică și pot efectua plăți eligibile începând cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului operațional Competitivitate 2014-2020.

Articolul 3

(1) În vederea asigurării fondurilor bugetare necesare acestei intervenții, Ministerul Fondurilor Europene va aplica mecanismul prevăzut la art. 12. alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Sumele angajate prin utilizarea mecanismului supracontractării și care nu pot fi decontate din alocarea Programului operațional Competitivitate 2014-2020 sunt suportate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de management a Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în cazul în care nu pot fi incluse la finanțare din fonduri externe nerambursabile, în perioada de programare 2021-2027.

Articolul 4

(1) Se aprobă achiziționarea, în condițiile legii, de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și containere sanitare mobile în cadrul unităților de învățământ preuniversitar de stat, decontate din fonduri externe nerambursabile alocate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare, în limita a 50.000.000 euro, echivalentul în lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, pentru echipamente de protecție medicală și dezinfectanți, respectiv în limita a 25.000.000 euro, echivalentul în lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, pentru containere sanitare mobile, cu aplicarea mecanismului prevăzut de art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările și completările ulterioare. Decontarea echipamentelor de protecție medicală de tip dezinfectanți, precum și/sau a containerelor sanitare mobile se va face cu respectarea regulamentelor Comisiei Europene.

(2) Beneficiarii eligibili ai apelului de proiecte destinat achiziționării de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau a containerelor sanitare mobile sunt:

a) unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cu condiția ca acestea să aibă personalitate juridică pentru încheierea de contracte de achiziție publică în condițiile legii;

b) autoritățile publice locale pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza unității administrativ-teritoriale;

c) parteneriatul dintre autoritățile publice locale și unitățile de învățământ preuniversitar de stat prevăzute la lit. a) și b);

d) parteneriatele între inspectoratele școlare și unitățile de învățământ.

(3) Achiziționarea de containere sanitare mobile este eligibilă pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat care nu au asigurat accesul la rețeaua de apă-canalizare, în limita valorii de 5.000 euro per container, echivalentul în lei la data aprobării ghidului solicitantului, cu condiția contractării în condițiile legii a serviciilor de vidanjare pe toată durata utilizării containerelor sanitare mobile.

Depășirea cheltuielilor cu achiziția de containere sanitare mobile se suportă de către beneficiarul finanțării. Decontarea cheltuielilor cu containerele sanitare mobile se realizează cu obligația beneficiarului finanțării de a depune documente justificative privind costul de achiziție al acestora.

(4) Autoritățile publice locale/unitățile de învățământ preuniversitar de stat care achiziționează echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau containere sanitare mobile au calitatea de autoritate contractantă și încheie contracte de achiziție publică în condițiile prevăzute de lege.

(5) Cheltuielile cu achiziția de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau containere sanitare mobile menționate la alin. (1) sunt eligibile începând cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile alocate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare.

(6) Autoritățile publice locale pot aproba credite de angajament, precum și credite bugetare, după caz, pentru achiziția de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau containere mobile sanitare, pot derula proceduri de achiziție publică și pot efectua plăți eligibile începând cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului operațional Infrastructură mare.

(7) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat, pe baza creditelor de angajament și a creditelor bugetare aprobate potrivit legii, pot încheia cu respectarea prevederilor legale contracte de achiziție publică pentru procurarea de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau de containere sanitare mobile și pot efectua plăți eligibile începând cu data de 1 august 2020 din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului operațional Infrastructură mare.

(8) Parteneriatele dintre unitățile de învățământ preuniversitar de stat și autoritățile publice locale pot aproba credite de angajament, precum și credite bugetare, după caz, pentru achiziția de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau containere sanitare mobile, pot derula proceduri de achiziție publică și pot efectua plăți eligibile pentru decontare începând cu data de 1 august 2020 din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului operațional Infrastructură mare.

(9) Cererile de finanțare pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile necesare achiziționării de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau de containere sanitare mobile se aprobă, în limita fondurilor alocate cu această destinație, în ordinea primul venit-primul servit, cu respectarea pragului minim de calitate stabilit potrivit ghidului solicitantului aprobat în condițiile legii.

(10) Contractelor de finanțare încheiate pentru achiziția de echipamente de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și/sau de containere sanitare mobile li se aplică mecanismul cererilor de plată/prefinanțare/rambursare în condițiile prevăzute de lege.

(11) Se autorizează Autoritatea de management a Programului operațional Infrastructură mare să adopte măsurile legale ce se impun pentru lansarea apelului de proiecte, aprobarea ghidului solicitantului, modificările de program operațional, precum și orice alte măsuri care sunt necesare pentru achiziția de echipamente de protecție sanitară, dezinfectanți și/sau de containere sanitare mobile.

(12) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat au în responsabilitate utilizarea containerelor sanitare mobile în scopul pentru care au fost achiziționate conform prevederilor prezentei ordonanțe de urgență și răspund de buna utilizare a acestora în bune condiții pe toată durata normată de utilizare. Unitățile de învățământ preuniversitar de stat iau toate măsurile legale necesare pentru a evita producerea de riscuri care au impact negativ asupra mediului ca urmare a utilizării containerelor sanitare mobile.

(13) În situația în care achiziția de containere sanitare mobile se face de către autoritățile publice locale, acestea asigură darea în folosință gratuită a containerelor către unitățile de învățământ preuniversitar de stat pe bază de contract de comodat încheiat în condițiile legii.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Jurnalistă ProTV, agresată la congresul PNL. Motreanu, Bode și Sighiartău ar fi văzut faza, dar au ignorat-o

Publicat

Iulia Gârbacea, reporter al Știrilor Pro TV, acuză într-o postare pe Facebook că un delegat la Congresul PNL i-a smuls telefonul și a bruscat-o în timp ce filma o îmbrânceală între delegați. 

Aceasta a postat și o filmare, pe contul ei de Facebook, care surprinde momentul în care mai mulți bărbați bruscau o femeie, pe care intenționau să o scoată cu forța de la congres.

Bărbații au reacționat când au văzut că jurnalista filma momentul.

Jurnalista spune că nu a deranjat-o atât că a fost bruscată cât faptul că liderii liberali Robert Sighiartău, Lucian Bode și Dan Motreanu au ignorat scena și nu au intervenit.

”Pentru ca suntem în era pitiponcilor, a oamenilor fără creier și valori, a bărbaților care lovesc femei pt ca pot, va prezint specimenul de PNL.

Este un domn din echipa câștigătoare deranjat teribil ca filmam intr-o zona in care își dorea sa nu fie ochi de jurnalist. M-a prins de mâna, mi-a luat telefonul, l-a dat de pământ și m-a făcut sa ma învârt pe călcâie. Nu asta m-a deranjat.

Nu e o surpriza pentru nimeni ca trăim printre astfel de oameni. M-a surprins însă ca Robert SIGHIARTĂU, sg la pnl și responsabil cu organizarea, a întors spatele și a plecat, la fel cum a făcut și ministrul de interne, Lucian Bode și europarlamentarul Dan Motreanu.

Un mare mulțumesc. Hai PSD în viitoarele alegeri!” este postarea acesteia.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Simptome asemănătoare: COVID, răceală, gripă sau o altă afecțiune? Perioada de circulație a unor viruși s-a schimbat

Publicat

Coronavirus, răceală gripă, coronavirus sau o altă afecțiune? Există mai multe boli cu simptomatică asemănătoare, ceea ce complică mult diagnosticarea lor de către medicii de familie, mai ales în cazul consultațiilor de la distanță.

Numeroşi copii ajung în această perioadă la camerele de gardă cu enterocolită sau cu virus sinciţial respirator.

În condițiile în care și copiii pot fi afectați de varianta Delta, multe simptome ale bolilor clasice, sunt comune cu cele date de Covid-19, potrivit Adevărul.ro.

În această perioadă, este foarte dificil să facem diferența între principalele 3 amenințări ale sezonului, toate la fel de contagioase: răceală, gripă și infecția cu noul coronavirus.

Cu toate acestea, există câteva diferențe esențiale, care îți arată ce tip de infecție poți avea.

Iată care sunt acestea:

Răceala, gripa și infecția cu noul coronavirus au simptome similare, de aceea devine uneori dificil să faci diferența între ele.

Dar diferențele există, important este ca tu să reușești să monitorizezi foarte bine evoluția simptomelor pentru a ști exact ce tip de afecțiune/ infecție ai contactat.

Iowemed.ro a publicat o serie de lămuriri legate de diferențele între aceste boli și mai ales în ceea ce privește simptomatologia.

Răceala

Răceala debutează treptat, la 1-3 zile de la contactul cu virusul.

Primele simptome pe care le poți resimți sunt acelea de oboseală, durere în gât și congestie nazală. Strănutul și tusea sunt și ele prezente, mai puțin febra, deloc caracteristică unei răceli.

De altfel, lipsa febrei este un prim simptom care poate face diferența în ceea ce privește diagnosticarea rapidă.

Foarte important de ținut minte este și faptul că mucusul nazal își schimbă culoarea de la transparent, alb până la verde.

Simptomele răcelii dispar la interval de 7 zile de la prima manifestare.

Răceala este la fel de contagioasă ca gripa, de aceea este foarte important ca dacă ai răcit, să rămâi acasă, pentru a evita infectarea colegilor de muncă sau a celorlalte persoane din jurul tău.

Gripa

Gripa este o afecțiune foarte contagioasă, produsă de două tipuri de virusuri: virusul gripal A și virusul gripal B.

Aceasta se manifestă preponderent în sezonul rece, când apar epidemii de gripă, datorită răspândirii comunitare exponențiale.

Gripa se instalează brusc ca simptome, aceasta fiind o diferență clară între gripă și răceală.

Apar dureri musculare, febră, frisoane, lăcrimarea ochilor, tuse seacă, durere în gât și congestie nazală. Uneori, aceste simptome vin însoțite și de vărsături.

În momentul în care apar primele simptome specifice gripei, pacientul trebuie să stea acasă și să contacteze medicul de familie, pentru a i se recomanda un tratament corespunzător.

Atâta vreme cât pacientul strănută și tușește, este recomandat să rămână acasă, izolat.

COVID-19 vs gripă, doar testul PCR face diferența

În contextul pandemiei COVID-19, infecția cu noul coronavirus poate fi ușor confundată cu gripa sezonieră.

Simptomele sunt incredibil de asemănătoare, diferența fiind faptul că gripa sezonieră este produsă de virusul gripal A sau virusul gripal B, iar COVID-19 este produsă de infecția cu SARS CoV-2.

Infecție respiratorie acută, infecția cu noul coronavirus are tot un debut brusc al simptomelor, evoluția fiind extrem de rapidă.

Tusea seacă, durerile în gât, febra și frisoanele sunt printre primele simptome manifestate, alături de diaree și vărsături, în unele cazuri.

Dificultatea la respirație apare brusc, odată cu eventualele dureri în piept.

De aceea, atunci când manifești simptome de gripă, există o singură soluție pentru a afla dacă afecțiunea de care suferi este gripă sezonieră sau COVID-19.

Aceasta este testarea specifică RT PCR.

Enterocolita la copii

„Acest lucru este dat de un grad de deshidratare destul de mare pe care aceşti copii îl experimentează în urma episoadelor de vărsături, de diaree pe care le au.

Uneori părintele încearcă acasă să-l reechilibreze, copilul tot continuă să verse, să prezinte scaune, şi acest lucru îl face să se deshidrateze, să devină hipoglicemic şi de aici şi starea aceasta de apatie, de leşin, de somnolenţă.

Majoritatea cazurilor spuneam că se manifestă prin vărsături. Părintele nu poate să le controleze acasă , imediat după vărsătură copilul cere apă, să se hidrateze cumva, ceea ce îi provoacă în continuare vărsături.

Ce se întâmplă? Mucoasa stomacului este inflamată, iritată, şi, odată ce tu tot continui să îi dai fie lichide, fie alimente, provoci în continuare vărsături şi nu reuşeşti niciodată să stopezi aceste vărsături, ceea ce pe copil îl deshidratează şi mai tare, şi îl face mai apatic, mai somnolent, fără chef.

De aceea, mulţi dintre părinţi vin la camerele de gardă, aici se fac diferite tratamente pentru a stopa aceste vărsături, protecţie gastrică, medicamente împotriva vărsăturilor, şi, desigur, perfuzii de rehidratare.

După tratamentele care opresc vărsăturile şi după perfuzie, enterocolita nu dispare imediat.

Odată ce am calmat acest cerc vicios care întreţinea vărsăturile, atunci copilul, uşor, uşor, începe să-şi reia aportul oral, deşi propriu-zis enterocolita nu dispare imediat, ea mai persistă câteva zile.

Foarte important este ca aportul oral să fie reluat încet, în cantităţi mici şi dese, nu-i dăm să bea jumătate de litru de apă odată sau 200 de ml de apă odată” afirmă medicul Victor Daniel Miron, de la Institutul de Ocrotire a Mamei şi Copilului „Dr. Alfred Rusescu”,citat de Adevarul.ro.

COVID la copii

Mai ales la copil, COVID se poate manifesta inclusiv cu vărsături şi diaree.

Înainte să debuteze acest val 4 pandemic, adică acum o lună-două, într-adevăr nu prea luam în considerare Covidul.

În momentul de faţă, luăm în considerare şi Covidul şi ne bazăm cumva decizia de a testa sau nu copilul şi pe o anamneză riguroasă pe care trebuie să o facem cu părintele, vedem dacă în familie mai este cineva cu simptome la fel, pentru că, de exemplu, un copil mic ar fi putut să ia Covid după ce îl ia de la cineva din familie sau din grupul în care merge, fie la şcoală, fie la grădiniţă, şi atunci trebuie să facem o anamneză foarte riguroasă, să vedem dacă cineva în jurul lui prezintă semne similare.

Dacă face şi febră, atunci ar trebui să luăm în considerare şi covidul”, spune Dr. Daniel Miron.

Copii de sub un an cu nevoie de oxigen la camerele de gardă.

Virusul sinciţial respirator îmbolnăveşte mulţi copii, deşi acesta nu trebuia să circule în această perioadă.

Cu cât copilul este mai mic, cu atât riscul de a necesita oxigen este mai mare.

Sursă foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

DUMINICĂ 26 septembrie: ”Cu bicicleta în Țara Moților”. De la Abrud la Arieșeni, cu Lucian Mândruță și pasionații de ciclism

Publicat

Primăria din Abrud anunță că duminică, 26 septembrie, de la 09.30, are loc evenimentul „Cu bicicleta în Țara Moților” cu plecare din fața instituției.

Participă și Lucian Mîndruță, alături de pasionații de aventură pe 2 roți.

”Cosmin Pleșsa mi-a arătat azi beciul în care Horea, si Cloșca au fost ținuți înainte de drumul spre judecata, la Alba. Sunt în Abrud – mâine avem tura de aici spre Câmpeni și mai sus, după Albac…

Dar inainte de asta va recomand o vizita la expozitia din Biblioteca Abrudului – unde Daniel Bobar, Cosmin si Cristi Albu (chiar primarul) au adus și arta și au făcut si un spatiu pentru activitati cu copiii.

Au pus pasiune aici, si respect pentru istoria locului. Și da, se bucură de oaspeți.

Chiar da, Abrudul merită o dupa amiază din vacanțele voastre viitoare…” a scris pe contul său de Facebook, Lucian Mândruță.

Informații utile pentru participanți

Organizatorii au postat și ei pe pagina evenimentului o serie de informații utile pentru cei care vor să participe la tura cu bicicleta.

„Tura de amatori avansați, cu sprijinul autorităților locale din Abrud. Pe cont propriu, dar în același timp asistată de gazdele noastre. Participarea e libera.

Primăria pune la bataie un microbuz cu platforma pentru cei care obosesc, Crucea Roșie Alba ne asigură primul ajutor la nevoie, iar Poliția Abrud ne ține la distanță de riscurile rutiere. Pentru toate mulțumim anticipat.

Mergem până la Arieșeni și ne întoarcem pe același drum, cu urcări care totalizează cam 1.000 de metri.

Lungimea totală a traseului e 106 kilometri.

Traseul, similar cu cel utilizat în iulie, într-un context asemănător, poate fi vizionat AICI.

Nu e un drum ușor, așa că dacă anul ăsta nu aveți măcar 1000 de km făcuti și 5000 de metri (adunat) urcați, nu îl recomand – cu mențiunea ca îl puteți face doar parțial și vă veți întoarce când simțiți că devine prea greu.

Ritmul e însă lejer: 20 km/h pe plat, 10 pe urcări și limitare la 35 pe coborâri.

Fiecare e responsabil pentru siguranța lui, ca și pentru transportul până la locul de start dimineața, precum și pentru întoarcerea acasă din Abrud, seara.

Ne vedem la 9:30, duminică 26 septembrie, în fata Primăriei Abrud!” au anunțat organizatorii evenimentului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Norica Câmpean, polițista din Alba cu 3 participări la Jocurile Olimpice. A fost colega de antrenamente a Gabrielei Szabo

Publicat

De la încălțările și echipamentul sportiv și până la uniforma de polițist a fost un singur pas pentru Norica Câmpean, atleta din Alba care a participat la trei ediții ale Jocurilor Olimpice. 

Sâmbătă, 25 septembrie, Norica a fost prezentă alături de fosta sa colegă de antrenamente, multipla campioană a României, Gabriela Szabo, la inaugurarea pistei de atletism de pe stadionul Cetate din Alba Iulia. 

Am stat de vorbă cu Norica Câmpean (Unchiaș după căsătorie) pentru a afla cum a trecut de la sportul de performanță, pe care l-a practicat timp de aproape 18 ani, la uniforma de polițist.

Norica Câmpean a reprezentat cu mândrie CS Unirea Alba Iulia și România

Acum, atleta din Alba este agent de poliție în cadrul biroului rutier al Poliției Municipiului Alba Iulia.

În cei 18 ani de sport de performanță, Norica a participat la trei ediții ale Jocurilor Olimpice: la Atlanta 1996, la Sydney în anul 2000 unde s-a clasat pe locul șase la proba de 20 de kilometri marș și la Atena în anul 2004.

Alături de Gabriela Szabo a fost colegă de antrenamente și cantonamente naționale timp de aproape 10 ani.

Trecerea de la atlet de performanță la om al legii

Trecerea de la sportul de performanță la profesia de polițist a fost una firească pentru atleta din Alba.

”Pentru oricine vine o perioadă când trebuie să lăsăm pantofii de sport deoparte și să ne vedem ce cealaltă parte a vieții, să avem o altă profesie și eu am ales-o pe aceasta”, a declarat pentru Alba24.ro Norica Câmpean.

”Am rămas o iubitoare a sportului, îmi place să fiu alături de copii la competițiile sportive.

Eu personal mai alerg când timpul îmi permite, din păcate mai puțin, dar mă străduiesc.

Trebuie să susținem și să promovăm sportul deoarece avem nevoie de așa ceva”, a mai precizat aceasta.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate