Connect with us
Publicitate

Actualitate

Studiu: Numărul românilor care utilizează internetul a crescut semnificativ în ultimii ani. Câţi dintre ei sunt tineri sau din mediul rural

tableta

Publicat

computerPeste 95% din tinerii cu vârste între 14-24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari. În mediul rural procentul este de 82%, potrivit unui studiu al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT). În prezent, la nivel naţional sunt 8,8 milioane de utilizatori din care 6,5 milioane utilizează internetul în fiecare zi.

De asemenea, potrivit BRAT, 70% din populaţia oraşelor şi 44% din cea a satelor din România utilizează internetul. În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%.

Acelaşi procent, 56%, reprezintă procentul persoanelor ce locuiesc în gospodării din mediul rural care au acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezintă a doua utilitate, după electricitate, la care locuitorii din rural au acces şi pe care şi-o permit.

Dintr-un mediu considerat elitist, accesat cu predilecţie de către tineri educaţi din oraşe mari, Internetul a devenit un mediu accesibil unei categorii de populaţie din ce în ce mai largi. Profilul actual al utilizatorilor de Internet se aliniază la structura populaţiei, eliminând discrepanţele generate de profilul primilor utilizatori, mai arată sursa citată.

Populaţia tânără, cea a marilor oraşe, populaţia educată a atins deja pragul maxim. Creşterea numărului de utilizatori ai Internetului provine în prezent din rândul populaţiei adulte sau vârstnice, din oraşe medii şi mediul rural, din rândul populaţiei cu educaţie mai redusă. Utilizatorii de Internet se maturizează, îmbătrânesc şi capătă experienţă ca utilizatori: 76% dintre utilizatori folosesc Internetul de mai mult de 5 ani.

Oamenii rămân fideli „brandului de conținut” si consumă media indiferent de platforma de distribuție, potrivit studiului.

Tot mai mulţi români accesează pe Internet tipul de conţinut media pe care îl găseau în canalele tradiţionale în urmă cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare/ reviste în 2005, în prezent procentul acestora este de 50%. La fel se întâmplă şi în cazul celorlate medii. O treime din populaţie ascultă radio online sau se uită la TV pe Internet în timp ce procentul acestora nu depăşea 5% în 2005.

Mai mult, oamenii rămân fideli brandurilor de conţinut. Internetul pare a fi câştigătorul în raport cu multe criterii: accesibilitate, rapiditate, interactivitate, diversitate, conţinut generat de useri.

Internetul a devenit un facilitator, un mijloc ce răspunde unei serii întregi de nevoi: informare, comunicare, interactivitate, divertisment, educare, achiziţie de bunuri şi servicii, găsirea unui loc de muncă sau vânzarea unui obiect vechi.

75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru folosirea e-mailului, 63% pentru accesarea unor siteuri de servicii, 84% pentru căutare de informații, 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive etc.

De asemenea, 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe internet, procentul urcând la 47% în rândul tinerilor 14-24 ani, 26% dintre persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani realizează operaţiuni bancare online lunar, 58% dintre persoanele sub 45 de ani caută să se informeze mai întâi pe internet înainte să ia decizia de achiziţie pentru un produs.

Având în vedere ritmul actual de creştere, în România, în umătorii 10 ani, 90% din populaţia oraşelor şi 70% din populaţia satelor va avea acces la această utilitate, se mai arată în studiu.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizeaza investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

sursa: brat.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate