Connect with us
Publicitate

Actualitate

Subvenţii la motorină, doar pentru fermierii care se organizează ca PFA sau întreprinderi individuale. Proiect de ordin al MADR

apia

Publicat

APIADin acest an, producătorii agricoli persoane fizice vor trebui să se organizeze ca PFA sau întreprinderi individuale pentru a primi subvenția pentru motorină, potrivit unui proiect de ordin din publicat de MADR.

Actul normativ se referă la procedurile specifice de implementare și control, precum și formularistica necesară aplicării schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata în agricultură.

Fermierii vor avea la dispoziție 20 de zile de la intrarea în vigoare a respectivului ordin pentru a depune cererea de acord prealabil la centrele APIA.

Proiectul de ordin prevede că „persoanele fizice pot fi acceptate ca potențiali beneficiari ai prezentei scheme dacă în termen de 60 de zile lucratoare de la data primirii notificării privind acordul prealabil pentru finanțare, dar nu mai târziu de data depunerii primei cereri trimestriale de acordare a ajutorului de stat prin rambursare, se autorizează ca persoane fizice autorizate sau întreprinderi individuale conform OUG 44/2008”.

În perioada 2015-2020 statul va acorda subvenții pentru maxim 410 milioane litri motorină pe an, potrivit Referatului de aprobare pentru elaborarea ordinului.

Subvenţia va fi acordată ca ajutor de stat sub formă de rambursare în sectorul producţiei primare de produse agricole pentru lucrări mecanizate în sectoarele vegetal, zootehnic și îmbunatățiri funciare. Cantitatea anuala se împarte astfel: trimestrul I – 10%, trimestrul II – 35%, trimestrul III – 40%, trimestrul IV – 15% din cantitatea totală anuală, potrivit proiectului MADR.

Ajutorul de stat se acordă beneficiarilor prevăzuți la art.2 alin.(1) și (2) care îndeplinesc următoarele condiţii, în funcţie de sectoarele vegetal, zootehnic şi/sau îmbunătăţiri funciare, în care îşi desfăşoară activitatea:

a) să fie înscrişi în Registrul unic de identificare (RUI) al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (să deţină ID fermier);

b) să fie înscrişi în evidenţele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură cu suprafeţele de teren pe care le exploatează și/sau în Registrul plantaţiilor viticole pentru via nobilă, după caz;

c) să fie înscrişi în Registrul agricol cu suprafaţele agricole aflate în exploatare, inclusiv pentru spaţiile protejate (sere şi solarii), după caz;

d) să fie înregistraţi în Registrul naţional al exploataţiilor (RNE) al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor sau să deţină document de înregistrare/autorizare sanitară veterinară pentru porci/păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz;

e) suprafeţele de teren pe care le exploatează să fie de minimum un hectar inclusiv, iar suprafaţa parcelei agricole să fie de cel puţin 0,3 ha, cu excepţia suprafeţelor aferente legumelor cultivate în spaţii protejate; în cazul viilor, livezilor, culturilor de hamei, pepinierelor pomicole, pepinierelor viticole, arbuştilor fructiferi, suprafaţa minimă a parcelei trebuie să fie de cel puţin 0,1 ha;

f) să exploateze/să deţină/să crească animale/păsări/familii de albine/viermi de mătase în vederea obţinerii producţiei agricole pentru care solicită ajutorul de stat;

g) să utilizeze instalaţii de irigat acţionate cu motoare termice

Pentru obţinerea ajutorului de stat, beneficiarii completează o cerere de acord prealabil pentru finanţare care se depune la APIA.

Cererea de acord prealabil pentru finanţare se depune anual, pentru fiecare an calendaristic aferent perioadei de aplicare a schemei de ajutor de stat.

Pentru anul 2015, cererea de acord prealabil pentru finanțare se depune în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.

Pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 și 2020, se depune o singură cerere anuală de acord prealabil pentru finanțare, în perioada 1-31 decembrie a anului calendaristic anterior.

Prin excepţie, beneficiarii pot depune cerere de acord prealabil pentru finanţare şi în cursul anului calendaristic pentru care se solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare. În cerere se menţioneaza trimestrul/trimestrele pentru care se solicită acordul prealabil pentru finanţare. Cantităţile de motorină pentru care se emite acordul se determină numai pentru trimestrul/ trimestrele următoare trimestrului în care se depune cererea de acord prealabil pentru finanţare, rămase până la sfârşitul anului, avându-se în vedere următoarea alocare trimestrială:

a) 10% din cantitatea totala anuala prevazuta în anexa la Hotarârea Guvernului nr.1174/2014, aferent trimestrului I.

b) 35% din cantitatea totala anuala prevazuta în anexa la Hotarârea Guvernului nr.1174/2014, aferent trimestrului II.

a) 40% din cantitatea totala anuala prevazuta în anexa la Hotarârea Guvernului nr.1174/2014, aferent trimestrului III.

a) 15% din cantitatea totala anuala prevazuta în anexa la Hotarârea Guvernului nr.1174/2014, aferent trimestrului IV.

Cererea de acord prealabil pentru finanțare se depune însoţită de următoarele documente:

a) copie a documentelor de identitate și a documentelor de înregistrare;

b) adeverinţă în original de la Registrul agricol, cu suprafețele agricole aflate în exploatare, inclusiv pentru spaţii protejate, după caz;

c) adeverință în original eliberată de către Direcțiile pentru agricultură județene pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, după caz;

d) situația suprafeţelor şi a structurii estimative a culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată , al cărei model este prevăzut în anexa nr.2, după caz;

e) copia documentului care atestă înregistrarea/autorizarea sanitar-veterinară pentru porci/păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz;

f) situația privind calculul efectivului rulat / efectivului mediu anual, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.3, după caz;

g) dovada că solicitantul nu figurează ca debitor la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare înscrise în Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi la Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, furnizorul de apă şi de electricitate, după caz;

h) copie a contractului de irigaţii/furnizare a apei, după caz;

i) cantitățile de motorină pentru care se solicită ajutorul de stat sub formă de rambursare pentru sectorul îmbunătăţiri funciare, stabilite conform modelului prevăzut în anexa nr.4;

44/2008j) angajamentul solicitantului persoană fizică cu privire la autorizarea ca persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. , cu modificările şi completările ulterioare, conform modelului prevăzut în anexa nr.5, după caz.

Vezi Proiectul Ordin privind reducerea accizei la motorina

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate