Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Coronavirus la o creșă din Alba Iulia. Unitatea, închisă timp de 2 săptămâni. Precizări de la Primărie


Publicat

O fetiță care frecventa creșa din cartierul albaiulian Ampoi 2 a fost confirmată cu coronavirus, iar vineri, una dintre îngrijitoarele unității de învățământ a primit și ea un rezultat pozitiv.

UPDATE: ”Creșa 2 Ampoi va fi închisă 2 săptămâni, începând de luni 27 iulie. Măsura era necesară deoarece o fetiță a fost depistată pozitivă COVID-19 joi, 23.07.2020. Aceasta s-a infectat din familie, tatăl său fiind declarat bolnav cu o zi înainte.

Citește și 10 infectări și un nou deces în Alba, în ultimele 24 de ore. Lista localităților din care provin cazurile de COVID-19

Astăzi au fost prelevate probe de la întreg personalul Creșei 2 Ampoi și copii, singurul test pozitiv SARS-CoV-2 fiind al educatoarei care a intrat în contact cu fetița. Niciun alt copil sau angajat al creșei nu a fost infectat cu noul coronavirus.

Deoarece fiul educatoarei testată pozitiv frecventează Creșa 1 Ampoi, împreună cu DSP Alba s-a luat decizia închiderii și a acestei creșe și a testării personalului și copiilor.

Testarea se va face luni, 27 iulie și tototdată se va face dezinfecția ambelor creșe. În funcție de rezultatele testărilor s-ar putea extinde perioada de suspendare a activității și la Creșa 1 Ampoi, tot pe o perioadă de 2 săptămâni”, a precizat Robert Roman, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.

Potrivit directorului DSP Alba, Alexandru Sinea, la Creșa 2 Ampoi au fost testate 34 de persoane, dintre care 14 copii și 20 de angajați.

Știrea inițială: Potrivit surselor alba24.ro, fetița a luat virusul de la tatăl său și, în consecință, au fost testați ceilalți copii și toate angajatele creșei, constatându-se că în afară de o îngrijitoare, toți au un rezultat negativ.

Creșa va fi închisă în următoarele 2 săptămâni, timp în care se vor lua toate măsurile de igienizare și dezinfecție.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÎMPENI

ACCIDENT pe DN 75, la Baia de Arieș. O femeie a intrat cu motocicleta într-un parapet

Publicat

accident

Un accident rutier s-a produs sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 15:40, pe drumul național DN 75, pe raza localității Baia de Arieș. 

Potrivit IPJ Alba, o conducătoare a unei motociclete a intrat cu aceasta într-un parapet.

În urma evenimentului rutier, conducătoarea a fost rănită.

Revenim cu detalii.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT între Alba Iulia și Drâmbar. O persoană a fost rănită după ce un autoturism s-a răsturnat în afara șoselei

Publicat

O persoană a fost rănită sâmbătă după-amiaza în urma unui accident rutier produs între Alba Iulia și Drâmbar. În urma evenimentului rutier, un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul rutier s-a produs pe DJ 107, între  Drâmbar și Alba Iulia. Automobilul este o Dacia Logan MCV înmatriculat în județul Cluj.

O mașină s-a răsturnat în afara părții carosabile.

În urma evenimentului rutier a fost înregistrată o victimă, posibil rănită usor.

Revenim cu detalii. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Spectacolele în săli nu vor fi reluate curând. Ministrul Culturii: „Putem discuta când numărul de îmbolnăviri va fi din 2 cifre”

Publicat

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, spune că reluarea spectacolelor în săli nu va avea loc prea curând, ţinând cont de evoluţia epidemiologică.

„Aceste posibile măsuri de relaxare sunt dictate, în mod clar, de cifrele pe care ni le arată evoluţia epidemiologică. Am mai fost întrebat în multe rânduri legat de reluarea spectacolelor în săli şi tot timpul am răspuns, uitându-mă şi la ceea ce se întâmplă în Vest. În momentul în care vom avea un număr de îmbolnăviri format din 2 cifre, putem discuta acest lucru.”, a declarat ministrul Culturii, într-o conferinţă de presă la Alba Iulia.

Bogdan Gheorghiu a menţionat exemplul Austriei, care a permis reluarea spectacolelor în săli, în condiţii stricte, în momentul în care au avut 10-12 îmbolnăviri pe zi.

„Din păcate, (…), în loc să ne îndreptăm spre 2 cifre, ne-am îndreptat spre 4 cifre. Din păcate, în astfel de condiţii nu putem spera prea curând la reluarea evenimentelor din lumea artei spectacolelor în interior”, a spus Bogdan Gheorghiu.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Posibilitatea reducerii timpului de muncă, indemnizații pentru sezonieri și încurajarea telemuncii, reglementate de Guvern

Publicat

bani

Guvernul a reglementat posibilitatea reducerii timpului de muncă și acordarea unor indemnizații pentru zilieri și sezonieri. De asemenea, este încurajată telemunca, a anunțat Ministerul Muncii și Protecției Sociale

Guvernul a aprobat, vineri, ordonanța prin care sunt reglementate o serie de măsuri de sprijin destinate angajaților și angajatorilor. Măsurile urmăresc și stimularea creșterii ocupării forței de muncă în domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activității.

Reducerea timpului de muncă

Guvernul acordă un sprijin sub forma unei scheme de finanțare temporară a salariaților care vor avea program redus de muncă. Măsura va putea fi aplicată ori de câte ori se instituie stare de urgență/alertă/asediu.

Astfel, firmele vor putea să reducă timpul de muncă al salariaților cu cel mult 50% din durata prevăzută în CIM. Măsura se va realiza cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru și cu reducerea corespunzătoare a salariului.

Salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie de 75% din diferența dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă (CIM) și salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de legea bugetului asigurărilor sociale.

Aceste sume se plătesc de angajator și se decontează ulterior de ANOFM din bugetul asigurărilor de șomaj.

Reducerea timpului de muncă se stabilește de angajator, pentru o perioadă de cel puțin 5 de zile lucrătoare consecutive. Angajatorul are obligația să stabilească programul de muncă pentru întreaga lună.

Reducerea timpului de muncă se poate aplica și în cazul programului de muncă în ture, precum și în cazul programului de muncă inegal.

Persoanele care realizează venituri în regim independent

Guvernul continuă să sprijine persoanele care realizează venituri în regim independent și care au beneficiat de indemnizația de șomaj tehnic în perioada stării de urgență/alertă.

În contextul reducerii temporare a activității, aceste persoane vor putea beneficia de o indemnizație lunară de 41,5% din câștigul salarial mediu brut. Măsura este valabilă pe perioada stării de urgență/alertă.

Plata se va face de la bugetul de stat, prin ANPIS, pe baza cererii și a declarației pe propria răspundere.

Zilierii și lucrătorii sezonieri

Zilierii și lucrătorii sezonieri vor fi susținuți pentru a ajuta piața forței de muncă, pentru o perioadă de trei luni.

Practic, pentru zilierii care îşi desfășoară activitatea într-un domeniu afectat de întreruperea sau restrângerea activității, se acordă o sumă reprezentând 35% din remunerația cuvenită zilei de muncă pentru o perioadă de trei luni, la alegerea beneficiarul de lucrări, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Beneficiarii de lucrări vor plăti acești bani zilierilor, din bugetul propriu, la momentul plății contravalorii muncii zilnice. Ulterior, aceștia vor deconta sumele plătite prin ANPIS și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene.

Pentru sezonieri se va mai acorda o indemnizație de 41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut pe economie aferent perioadei lucrate. Această facilitate va putea fi acordată până la 31 decembrie 2020, pentru cel mult 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajații care încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată de până la 3 luni.

Angajatorul va plăti integral contravaloarea muncii prestate în baza CIM pe perioadă determinată. Ulterior, angajatorul va deconta, prin ANOFM, suma reprezentând procentul de 41,5%.

Decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj se va efectua în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii.

Telemunca

O altă măsură adoptată de Guvern pentru a sprijini piața muncii în această perioadă are ca scop impulsionarea angajatorilor să utilizeze telemunca. Măsura este aplicată în contextul în care regulile de distanțare fizică, inclusiv la locul de muncă, trebuie menținute.

Astfel, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență sau de alertă pentru cel puțin 15 zile se acordă, o singură dată, suma de 2.500 de lei. Banii sunt pentru achiziționarea de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.

Această măsură se adresează angajatorilor care au statutul de IMM și care au făcut dovada utilizării telemuncii în perioada stării de urgență. Banii se acordă prin ANOFM din bugetul asigurărilor pentru șomaj, din subvenții de la bugetul de stat. Sumele se vor acorda în limita bugetului alocat, până la 31 decembrie 2020.

Măsurile adoptate nu se aplică instituţiilor publice, angajatorilor care la data solicitării se află în faliment, dizolvare sau lichidare. De asemenea, nu se aplică nici celor care au activităţile suspendate sau sunt înregistrați în jurisdicții necooperante în scopuri fiscale.

Potrivit MMPS, aproximativ 700.000 de persoane vor beneficia de noile măsuri adoptate de Guvern, impactul bugetar fiind estimat la 2,4 miliarde lei.

sursa: Ministerul Muncii

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate