Connect with us
Publicitate

Educație

Testări online de alfabetizare pentru elevii din clasele a V-a și a IX-a. Propunere din noua lege a Educației

laptop calculator

Publicat

Elevii din clasele a V-a și a IX-a vor susține teste online de alfabetizare funcțională pe o platformă a ministerului, prevede proiectul de lege a Educației din preuniversitar.

Aceste teste vor fi “realizate conform standardelor de alfabetizare funcțională” și “corelate cu profilul absolventului”, potrivit documentului.

Platforma pentru testare va fi gestionată de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare.

Datele colectate prin aceste evaluări sunt cuprinse într-un raport care se dă publicității anual de Ministerul Educației.

Vezi și Zece transformări importante care schimbă radical sistemul de învățământ din România. Precizările ministrului Sorin Cîmpeanu

Proiectul este în dezbatere până în 24 august.

În document, la capitolul XIII – Beneficiarii educației, secțiunea I – Beneficiarii educației și alfabetizarea funcțională, la articolele 8-11 sunt propuse următoarele:

”(8) Nivelul de alfabetizare funcțională a beneficiarilor primari ai educației este evaluat periodic prin teste online, corespunzător fiecărui nivel și fiecărei clase.

(9) Evaluările prevăzute la alin. (8) sunt realizate prin Platforma națională de alfabetizare funcțională care include teste realizate conform standardelor de alfabetizare funcțională, corelate cu profilul absolventului, pentru clasele de început de ciclu gimnazial și liceal, respectiv pentru clasele a V-a și a IX-a.

(10) Funcționarea și gestionarea platformei prevăzute la alin. (9) este realizată de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare.

(11) Datele colectate prin evaluările prevăzute la alin. (9) sunt cuprinse într-un raport care se dă publicității anual de Ministerul Educației

Testările PISA – monitorizarea nivelului de alfabetizare

România participă la testările PISA care urmăresc nivelul de alfabetizare la citire, matematică și științe, dar nu a folosit până acum rezultatele pentru politici publice care să combată analfabetismul funcțional, potrivit edupedu.ro.

Pentru participarea la aceste evaluări internaționale, statul român plătește taxă de participare.

PISA este abrevierea Programme for International Student Assessment și este un studiu comparativ internaţional iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică şi ştiinţe. PISA este o evaluare internaţională standardizată care se adresează elevilor cu vârsta de 15 ani, se arată în articolul amintit.

Rezultatele din 2018 au arătat că România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Este vorba despre 14 puncte pierdute de România față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012.

Secretarul de stat Bogdan Cristescu a precizat recent că”

”Nu există nicio evaluare a elevilor pe parcursul liceului. Deci îi evaluăm la clasa a VIII-a, după care nu mai există nicio evaluare. Bacalaureatul nu poate fi considerat o evaluare pentru că este un examen de testare a competențelor și un fel de permis pentru învățământul superior.

Dacă vă uitați cu atenție, mai există o evaluare a nivelului de alfabetizare funcțională la clasa a IX-a care este un pas important și, în același timp, evaluările PISA”.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate